- Hirdetés -

Fókuszba kerülnek a fenntartható startupok

|

Aktív alakítója kíván lenni a hazai startupszcéna ESG-felkészítésének az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures, ennek érdekében mind a portfoliójában szereplő startupok, mind az új befektetések esetében segíteni fogja a felelős és fenntartható értékek kiaknázását. Ezt a témát járja körül az idei Regional Startup and Innovation Day (RSID) is. A régió legnagyobb startup networking eseményét június 2-án rendezik meg.

Egyre érzékenyebbek vagyunk a klímaváltozásra: a 28 országra kiterjedő Edelman Trust Barometerben 2022-ben megkérdezett 27 000 ember háromnegyede fejezte ki erős aggodalmát, és az éghajlatváltozást, a légszennyezést, valamint a hulladékkérdést jelölte meg kiemelt környezetvédelmi témaként.

Az erősödő társadalmi igényre a finanszírozói rendszerek is reagáltak. Az EU Fenntartható Pénzügyi Akciótervének keretében 2020 nyarán életbe lépett úgynevezett taxonómiarendelet megteremtette a szükséges szabályozói keretet, amely szerint összesen hat osztályba csoportosítva definiálta a klímasemleges célokhoz jelentősen hozzájáruló, a környezeti szennyezés visszaszorítását és a természeti erőforrások hatékony felhasználását segítő erőfeszítéseket. Ezzel a piaci szereplőknek és kiemelten a pénzügyi intézményeknek felbecsülhetetlen segítséget nyújtottak a környezeti és társadalmi szempontból pozitív, úgynevezett ESG tevékenységek azonosításához.

Az ESG az angol Environmental (környezet), Social (társadalom), Governance (irányítás) szavak rövidítése. Az ESG befektetések lényege, hogy olyan vállalatokba áramlanak, amelyek a várható nyereségesség mellett környezeti, társadalmi értékek megőrzésében is szerepet vállalnak.

Mivel tud egy befektető hozzájárulni az ESG tevékenységek támogatásához?

A tőkefinanszírozás a pénzügyi ökoszisztéma létfontosságú része, valamint a munkahelyteremtés és az innováció jelentős motorja. Meghatározó szerepe van abban, hogy milyen gazdasági tendenciák válnak uralkodóvá. „Hosszú távon elengedhetetlen az értékteremtéshez, hogy minél több profitábilis, ugyanakkor fenntarthatóan működő hazai vállalkozás legyen a piacon. Eddig is egy üzletileg versenyképes vállalkozói ökoszisztéma kialakításáért dolgoztunk, amit most megtoldunk azzal, hogy az ESG szempontoknak megfelelő cégeinket specifikusan is támogatjuk” – mondta el Katona Bence, a Hiventures ügyvezető igazgatója.

A nemzetközi piacokon néhány év alatt megkerülhetetlenné váltak az ESG befektetések, Magyarország azonban egyelőre lemaradásban van ezen a téren. Éppen ezért tűzte zászlajára a Hiventures, hogy élen jár a hazai startupszcéna ESG-felkészítésében. Az ESG profil ráadásul jóval több puszta egzotikumnál: a felelős és fenntartható értékek kiaknázása vonzóbbá is teheti a startupokat a további befektetők szemében.

Inkubációs fázisban lévő cégei számára ezért témaspecifikus mentorokat és tanácsadást biztosít a Hiventures, segítve az ESG értékek mentén történő innovációt és fejlődést. Mint Közép-Kelet-Európa egyik legnagyobb kockázati tőkealap-kezelője, a Hiventures emellett reputációjával és ökoszisztéma kapcsolataival segíti a társbefektetések, az újabb körös finanszírozások létrejöttét, ezáltal is biztosítva a hosszútávú értékteremtést. Katona Bence kiemelte az ESG szempontokban rejlő exit-stratégia fontosságát, amelynek kialakításában a Hiventures szakértői segédkeznek. „Továbbra is megtartjuk az eddigi aktív és iparágaktól függetlenül minden igényt lefedő befektetői szerepünket, azonban szeretnénk minél inkább arra ösztönözni a jelen és a jövő startuppereit és innovátorait, hogy ötleteikbe már a kezdetektől beépítsék a felelős és fenntartható értékeket, így hozzásegítve vállalatainkat, hogy az ESG szempontok figyelembevétele mellett növekedhessenek” – szögezte le a vezérigazgató.

A fenntarthatóság áll majd az idei, 5. Regional Startup and Innovation Day (RSID) középpontjában is, amely évek óta a kelet-közép-európai régió legjelentősebb fiatal vállalkozóknak szóló networking eseménye. A rendezvény előadói között lesz Dietmar Dahmen, az innovatív és diszruptív trendek és technológiák szakértője, aki a felelős jövőről és a bizalom szerepéről beszél majd, garantáltan nem hétköznapi módon.

A program egyik újdonságaként, a „Be short and to the point!” program keretében négy előadó, négy iparági terület képviseletében ad rálátást a fenntarthatóság aktuális kihívásaira. Dr. Ürge-Vorsatz Diána, klímakutató, Bertalan Zsolt, az MVM Zrt. csoportszintű technológiai és innovációs igazgatója, Balog Zsolt, a termelőket és éttermeket összekötő Supp.li ügyvezetője és Aleksandra Szol, a Modivo divatáruház kereskedelmi igazgatója világítják majd meg az iparágukban eddig megtett lépéseket és jövőképüket.

„Az MVM Csoportban azt valljuk, hogy a társadalmi és a környezeti tényezők figyelembevétele nélkül elképzelhetetlen a fenntartható fejlődés. Ennek alapja az innováció, szoros együttműködésben a hazai és nemzetközi innovációs ökoszisztéma szereplőivel, egyetemekkel, kutatóintézetekkel. Mi azon dolgozunk az MVM Csoportban, hogy a nap mint nap felbukkanó kihívásokra felkutassunk innovatív megoldásokat, amelyek hozzájárulnak a megfizethető, fenntartható és biztonságos energiaellátáshoz” - mondta el Bertalan Zsolt, az MVM Zrt. csoportszintű technológiai innovációs igazgatója, az esemény főszponzora, az MVM nevében.

A networking találkozó egyik csúcspontja a Startup and Innovation Award of Hungary díjátadó lesz, ahol négy kategóriában díjazzák a legkiválóbb hazai alapítókat. Kiderül, hogy a hazai startup ökoszisztéma neves képviselői kit tartanak a legjobb feltörekvő startupnak; eldől, ki kapja a legjobb scale-up elismerést, illetve a Hiventures által életre hívott Év Alapítója díj is gazdára talál. Idén először adják majd át a Best Impact Startup díjat, amit a közönség szavazatai alapján az a vállalkozás érdemel ki, amely üzleti sikerei mellett tevékenységével mérhetően nagy pozitív társadalmi vagy környezeti hatást is kivált.

A Visegrádi Csoport magyar V4 elnökségének programelemei közé beválogatott esemény második felében a Get in the Ring! startup verseny regionális döntőjén vehetnek részt a jelenlévők. A V4 régió startupperei előadói (pitch) képességeiket mérik majd össze energetikai innovációikkal kapcsolatban, hogy jutalmakat, potenciális finanszírozást és belépőt nyerjenek a 2022-es Global Get in the Ring döntőre.

Az MVM, az OTP Bank, a Budapesti Értéktőzsde, a Graphisoft és a Szerencsejáték Zrt. támogatásával június 4-én megrendezésre kerülő Regional Startup and Innovation Day ezek mellett a személyes kapcsolatépítés tere, ahol startupperek, mentorok és befektetők, nagyvállalatok találkozására nyílik lehetőség.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyarországon is kapható az év egyik legjobb találmányának titulált okosmobil

A Honor még november elején árulta el, hogy a Honor Magic V3 felkerült a TIME magazin 2024-es, az év legjobb találmányait tartalmazó listájára. A készülék már kapható Magyarországon, ahogy elődje, a szintén kiváló Honor...

Ezeket a filmeket és sorozatokat néztük idén a Maxon

Év vége közeledtével itt az ideje, hogy megnézzük, mely tartalmak érdekelték a hazai nézőket mind a lineáris csatornákon (Discovery, TLC, Investigation Discovery, Eurosport, HGTV), mind pedig streamingen (Max). Az adatok 2024. január 1. és...

Indul az új Star Wars-sorozat

Decemberben ismét elrepülhetünk a messzi-messzi galaxisba, ugyanis újabb sorozattal bővül a Star Wars univerzum. A „Star Wars: Kóbor alakulat” egy csapat gyerek kalandját meséli el, akik biztonságosnak tűnő bolygójukon titokzatos felfedezést tesznek, majd eltévednek...

Az RTL Saleshouse értékesíti januártól a SWEET.TV hirdetési felületeit

Jövő év januárjától a SWEET.TV hirdetési felületeinek kizárólagos értékesítését a magyar piacon az RTL Saleshouse végzi. Az RTL Magyarország már korábban bejelentette az RTL+ új, reklámokkal támogatott előfizetéses verzióját, így tovább bővül a médiakereskedőház...

Tovább nőtt a topvezetők aránya a digitális TOP50-ben

Az idén is helycsere történt a digitális szakembereket összegyűjtő rangsorunk élén. Bán Zoltán Net Média Zrt.-vezérigazgató – a tavalyi listavezető – a második helyen végzett, a partizános Gulyás Márton pedig a harmadikról az elsőre...

Összefogott a SkyShowtime és a Magyar Telekom

Európa legújabb streaming-szolgáltatója, a SkyShowtime tovább bővíti szolgáltatás-kínálatát és szórakoztató tartalmai elérhetőségét: az első magyarországi együttműködése keretében egyesíti erőit a Magyar Telekommal, az ország vezető távközlési szolgáltatójával.Először lesz elérhető a SkyShowtime hazánkban TV előfizetéssel...

Szimfónia született Európa mobilhálózati adataiból

A Deutsche Telekom szakértői Európa tíz országának aggregált, anonimizált mobilhálózati adataiból komponáltak zenét a mesterséges intelligencia bevonásával. Az úttörő megoldás nyomán - amelynek előképét tavaly Budapesten alkották meg - Európa fővárosainak sokszínű, mégis összecsengő...

Látványos 3D-kampánnyal erősít a Red Bull

Még megtekinthető a XIX. kerületben az a térhatású digitális plakát, amely a Red Bull Winter Edition idei Jeges áfonya & Vanília termékét hirdeti. Az energiaitalgyártó Magyarországon először jelentkezik nagyszabású, addicionális és innovatív digitális citylight...

Komoly elismerést kapott a K&H jövő gyógyítói díj

A kommunikációs szakma is elismerte a K&H jövő gyógyítói díjat, amely most bronz díjat nyert a Prizma Kreatív PR verseny CSR megoldások kategóriájában. A tavaly indult kezdeményezés célja, hogy elismerje a szívvel-lélekkel gyógyító és...

Hivatalos Binance-csatorna indult a WhatsAppon

A kereskedelmi volumen és felhasználók száma alapján a világ legnagyobb kriptotőzsdéje, a Binance az iparágon belül az elsők között csatlakozik a WhatsApphoz. A több mint 2 milliárd ember által használt üzenetküldő alkalmazásban mostantól egy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...

Magyarországon is kapható az év egyik legjobb találmányának titulált okosmobil

A Honor még november elején árulta el, hogy a Honor Magic V3 felkerült a TIME magazin 2024-es, az év legjobb találmányait tartalmazó listájára. A készülék már kapható Magyarországon, ahogy elődje, a szintén kiváló Honor...

Ezeket a filmeket és sorozatokat néztük idén a Maxon

Év vége közeledtével itt az ideje, hogy megnézzük, mely tartalmak érdekelték a hazai nézőket mind a lineáris csatornákon (Discovery, TLC, Investigation Discovery, Eurosport, HGTV), mind pedig streamingen (Max). Az adatok 2024. január 1. és...

Indul az új Star Wars-sorozat

Decemberben ismét elrepülhetünk a messzi-messzi galaxisba, ugyanis újabb sorozattal bővül a Star Wars univerzum. A „Star Wars: Kóbor alakulat” egy csapat gyerek kalandját meséli el, akik biztonságosnak tűnő bolygójukon titokzatos felfedezést tesznek, majd eltévednek...

Az RTL Saleshouse értékesíti januártól a SWEET.TV hirdetési felületeit

Jövő év januárjától a SWEET.TV hirdetési felületeinek kizárólagos értékesítését a magyar piacon az RTL Saleshouse végzi. Az RTL Magyarország már korábban bejelentette az RTL+ új, reklámokkal támogatott előfizetéses verzióját, így tovább bővül a médiakereskedőház...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...