- Hirdetés -

Fókuszba kerülnek a fenntartható startupok

|

- Hirdetés -

Aktív alakítója kíván lenni a hazai startupszcéna ESG-felkészítésének az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures, ennek érdekében mind a portfoliójában szereplő startupok, mind az új befektetések esetében segíteni fogja a felelős és fenntartható értékek kiaknázását. Ezt a témát járja körül az idei Regional Startup and Innovation Day (RSID) is. A régió legnagyobb startup networking eseményét június 2-án rendezik meg.

Egyre érzékenyebbek vagyunk a klímaváltozásra: a 28 országra kiterjedő Edelman Trust Barometerben 2022-ben megkérdezett 27 000 ember háromnegyede fejezte ki erős aggodalmát, és az éghajlatváltozást, a légszennyezést, valamint a hulladékkérdést jelölte meg kiemelt környezetvédelmi témaként.

Az erősödő társadalmi igényre a finanszírozói rendszerek is reagáltak. Az EU Fenntartható Pénzügyi Akciótervének keretében 2020 nyarán életbe lépett úgynevezett taxonómiarendelet megteremtette a szükséges szabályozói keretet, amely szerint összesen hat osztályba csoportosítva definiálta a klímasemleges célokhoz jelentősen hozzájáruló, a környezeti szennyezés visszaszorítását és a természeti erőforrások hatékony felhasználását segítő erőfeszítéseket. Ezzel a piaci szereplőknek és kiemelten a pénzügyi intézményeknek felbecsülhetetlen segítséget nyújtottak a környezeti és társadalmi szempontból pozitív, úgynevezett ESG tevékenységek azonosításához.

Az ESG az angol Environmental (környezet), Social (társadalom), Governance (irányítás) szavak rövidítése. Az ESG befektetések lényege, hogy olyan vállalatokba áramlanak, amelyek a várható nyereségesség mellett környezeti, társadalmi értékek megőrzésében is szerepet vállalnak.

Mivel tud egy befektető hozzájárulni az ESG tevékenységek támogatásához?

A tőkefinanszírozás a pénzügyi ökoszisztéma létfontosságú része, valamint a munkahelyteremtés és az innováció jelentős motorja. Meghatározó szerepe van abban, hogy milyen gazdasági tendenciák válnak uralkodóvá. „Hosszú távon elengedhetetlen az értékteremtéshez, hogy minél több profitábilis, ugyanakkor fenntarthatóan működő hazai vállalkozás legyen a piacon. Eddig is egy üzletileg versenyképes vállalkozói ökoszisztéma kialakításáért dolgoztunk, amit most megtoldunk azzal, hogy az ESG szempontoknak megfelelő cégeinket specifikusan is támogatjuk” – mondta el Katona Bence, a Hiventures ügyvezető igazgatója.

A nemzetközi piacokon néhány év alatt megkerülhetetlenné váltak az ESG befektetések, Magyarország azonban egyelőre lemaradásban van ezen a téren. Éppen ezért tűzte zászlajára a Hiventures, hogy élen jár a hazai startupszcéna ESG-felkészítésében. Az ESG profil ráadásul jóval több puszta egzotikumnál: a felelős és fenntartható értékek kiaknázása vonzóbbá is teheti a startupokat a további befektetők szemében.

Inkubációs fázisban lévő cégei számára ezért témaspecifikus mentorokat és tanácsadást biztosít a Hiventures, segítve az ESG értékek mentén történő innovációt és fejlődést. Mint Közép-Kelet-Európa egyik legnagyobb kockázati tőkealap-kezelője, a Hiventures emellett reputációjával és ökoszisztéma kapcsolataival segíti a társbefektetések, az újabb körös finanszírozások létrejöttét, ezáltal is biztosítva a hosszútávú értékteremtést. Katona Bence kiemelte az ESG szempontokban rejlő exit-stratégia fontosságát, amelynek kialakításában a Hiventures szakértői segédkeznek. „Továbbra is megtartjuk az eddigi aktív és iparágaktól függetlenül minden igényt lefedő befektetői szerepünket, azonban szeretnénk minél inkább arra ösztönözni a jelen és a jövő startuppereit és innovátorait, hogy ötleteikbe már a kezdetektől beépítsék a felelős és fenntartható értékeket, így hozzásegítve vállalatainkat, hogy az ESG szempontok figyelembevétele mellett növekedhessenek” – szögezte le a vezérigazgató.

A fenntarthatóság áll majd az idei, 5. Regional Startup and Innovation Day (RSID) középpontjában is, amely évek óta a kelet-közép-európai régió legjelentősebb fiatal vállalkozóknak szóló networking eseménye. A rendezvény előadói között lesz Dietmar Dahmen, az innovatív és diszruptív trendek és technológiák szakértője, aki a felelős jövőről és a bizalom szerepéről beszél majd, garantáltan nem hétköznapi módon.

A program egyik újdonságaként, a „Be short and to the point!” program keretében négy előadó, négy iparági terület képviseletében ad rálátást a fenntarthatóság aktuális kihívásaira. Dr. Ürge-Vorsatz Diána, klímakutató, Bertalan Zsolt, az MVM Zrt. csoportszintű technológiai és innovációs igazgatója, Balog Zsolt, a termelőket és éttermeket összekötő Supp.li ügyvezetője és Aleksandra Szol, a Modivo divatáruház kereskedelmi igazgatója világítják majd meg az iparágukban eddig megtett lépéseket és jövőképüket.

„Az MVM Csoportban azt valljuk, hogy a társadalmi és a környezeti tényezők figyelembevétele nélkül elképzelhetetlen a fenntartható fejlődés. Ennek alapja az innováció, szoros együttműködésben a hazai és nemzetközi innovációs ökoszisztéma szereplőivel, egyetemekkel, kutatóintézetekkel. Mi azon dolgozunk az MVM Csoportban, hogy a nap mint nap felbukkanó kihívásokra felkutassunk innovatív megoldásokat, amelyek hozzájárulnak a megfizethető, fenntartható és biztonságos energiaellátáshoz” - mondta el Bertalan Zsolt, az MVM Zrt. csoportszintű technológiai innovációs igazgatója, az esemény főszponzora, az MVM nevében.

A networking találkozó egyik csúcspontja a Startup and Innovation Award of Hungary díjátadó lesz, ahol négy kategóriában díjazzák a legkiválóbb hazai alapítókat. Kiderül, hogy a hazai startup ökoszisztéma neves képviselői kit tartanak a legjobb feltörekvő startupnak; eldől, ki kapja a legjobb scale-up elismerést, illetve a Hiventures által életre hívott Év Alapítója díj is gazdára talál. Idén először adják majd át a Best Impact Startup díjat, amit a közönség szavazatai alapján az a vállalkozás érdemel ki, amely üzleti sikerei mellett tevékenységével mérhetően nagy pozitív társadalmi vagy környezeti hatást is kivált.

A Visegrádi Csoport magyar V4 elnökségének programelemei közé beválogatott esemény második felében a Get in the Ring! startup verseny regionális döntőjén vehetnek részt a jelenlévők. A V4 régió startupperei előadói (pitch) képességeiket mérik majd össze energetikai innovációikkal kapcsolatban, hogy jutalmakat, potenciális finanszírozást és belépőt nyerjenek a 2022-es Global Get in the Ring döntőre.

Az MVM, az OTP Bank, a Budapesti Értéktőzsde, a Graphisoft és a Szerencsejáték Zrt. támogatásával június 4-én megrendezésre kerülő Regional Startup and Innovation Day ezek mellett a személyes kapcsolatépítés tere, ahol startupperek, mentorok és befektetők, nagyvállalatok találkozására nyílik lehetőség.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Felpörgött az energiahatékony háztartási gépek iránti kereslet

Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögötön duplájára ugrott – derül ki a Candy Hoover...

Egyre többen vesznek használt mobilokat

Az újracsomagolt mobiltelefonok piacterének kutatása szerint azok, akik megtartják régi telefonjukat, általában nem is használják azt, és sokan egyszerűen megfeledkeznek arról, hogy pénzt is csinálhatnának belőle. A Rejoy szeptemberi indulása óta több mint 200...

Nehéz évre számíthatnak az építőanyag-kereskedők

Rég nem látott nehéz évvel néz szembe az építőanyag-kereskedelem. Mérséklődő lakossági kereslet, csökkenő állami beruházások, növekvő infláció, hitelkamatok, kifutó támogatások és az emelkedő építőanyagárak minden oldalról szorongatják a kereskedéseket. Stratégiát kell váltani - hangzott...

Jó ügyek mellé állt az AVON

Az AVON nemzetközi szépségvállalat működését kezdetektől fogva meghatározta a nők életének jobbá tétele, kereseti lehetőséget biztosítva a nőknek, amikor még szavazati joguk sem volt. A vállalat évtizedek óta elkötelezetten áll ki két társadalmi ügy...

Béremelésről döntött a Tesco

Sikeresen megállapodott a 2023/24-es üzleti évre vonatkozó bérfejlesztésről a Tesco-Global Áruházak Zrt. és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete (KASZ), valamint az Egyenlő.hu – a modern szakszervezet. A Tesco idén 5,7 milliárd forintot fektet az áruházakban...

Díjazták a Néprajzi Múzeum alkalmazását

A digitális gondolkodás és a digitális megoldások újszerű, innovatív, ötletes megvalósítását díjazó Pixel Perfect Awards megmérettetésen kiosztott 6 arany elismerés közül egyet a Néprajzi Múzeum gyűjteményeire épülő Motívumalkotó alkalmazás nyert el 2023. január 25-én....

A nőké a főszerep az HBO-n

Ebben a hónapban az HBO csatorna középpontjában a fantasztikus nők állnak. Újabb thriller érkezik a Cinemaxra, ufókkal találkozhatunk a Discoveryn.Jön Emma Thompson főszereplésével készült Minden jót, Leo Grande (02.05), Kristen Stewart a Spencerben (02.12)...

Fizetős streaminggel pörög az európai piac

Az európai piac 100 legnagyobb audiovizuális szolgáltatója kétszer olyan gyors növekedést tudott felmutatni a 2016-2021 közötti időszakban, mint a piac egésze – derül ki a European Audiovisual Observatory nevű szervezet elemzéséből. Bár a teljes...

Már naponta 2,5 óra megy el közösségi médiára

A jelek szerint ismét változóban van a felhasználók online viselkedése, miközben az interneten töltött idő csökkent az elmúlt egy évben, a közösségi média oldalakra még több időt szánnak. A „Digital 23” jelentésből kiderült az...

Már kevésbé tartunk az inflációtól

Januárban minimálisan mértékben, de harmadik hónapja emelkedett a GKI konjunktúraindexe. A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint a fogyasztói bizalmi index javulása e negyedév alatt összesen is hibahatáron belüli,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Cápák között nézettség 2023 január

Főműsoridőben fordított az RTL

Az esti sávban és a kereskedelmi célcsoportnál az RTL átvette a vezetést a TV2-től. Minden más felosztásban azonban továbbra is piacvezető a TV2 és csoportszinten is vezetnek. A műsoros toplista élén a Cápák között...

Felpörgött az energiahatékony háztartási gépek iránti kereslet

Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögötön duplájára ugrott – derül ki a Candy Hoover...

Egyre többen vesznek használt mobilokat

Az újracsomagolt mobiltelefonok piacterének kutatása szerint azok, akik megtartják régi telefonjukat, általában nem is használják azt, és sokan egyszerűen megfeledkeznek arról, hogy pénzt is csinálhatnának belőle. A Rejoy szeptemberi indulása óta több mint 200...

Nehéz évre számíthatnak az építőanyag-kereskedők

Rég nem látott nehéz évvel néz szembe az építőanyag-kereskedelem. Mérséklődő lakossági kereslet, csökkenő állami beruházások, növekvő infláció, hitelkamatok, kifutó támogatások és az emelkedő építőanyagárak minden oldalról szorongatják a kereskedéseket. Stratégiát kell váltani - hangzott...

Jó ügyek mellé állt az AVON

Az AVON nemzetközi szépségvállalat működését kezdetektől fogva meghatározta a nők életének jobbá tétele, kereseti lehetőséget biztosítva a nőknek, amikor még szavazati joguk sem volt. A vállalat évtizedek óta elkötelezetten áll ki két társadalmi ügy...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...

Azon dolgozunk, hogy kitörjünk az építőipari skatulyákból és vonzóvá tegyük az építőipart

Hogyan látja vezetőként marketing szempontjából a 2023-as évet a friss Signature CEO díjas Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója? Milyen kihívásokkal szembesülnek külföldi terjeszkedés során, felfedezhetőek az egyes régiókban különbségek vásárlói attitűd szempontjából? Többek...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

Fiatalok fenntarthatósági törekvéseit segíti a Mercedes

A márka egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé árveréséből származó bevételt a beVisioneers: The Mercedes-Benz Fellowship ösztöndíjprogram támogatására ajánlja fel. A kezdeményezés egy globális ösztöndíjprogram, amely évente akár 1000 fiatalnak nyújt támogatást olyan projektek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....