A rádiózás hagyományos formája messze a legnépszerűbb itthon, igaz 35-40 százalék között mozog azok aránya, akik online is hallgatnak rádiót. Otthon rádiózunk a legtöbbet, az autó a második tipikus helyszín – derül ki a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának legutóbbi ülésén elfogadott új tanulmányából.
Az elemzés a rádiózás helyszíneiről és platformjairól szól, a vizsgált időszak pedig 2018 vége és 2021 vége között volt. A tanulmányból kiderül, hogy az emberek a legtöbbet otthonukban rádióznak: 70-80 százalék tesz így. Az autó a második tipikus helyszíne e tevékenységnek – 45-60 százalékra jellemző -, a harmadik pedig a munkahely, 20-30 százalékkal.
A nők leginkább otthon, a férfiak pedig autókban rádióznak gyakrabban: a vizsgált intervallumban előbbi csoport 72-82 százalék között mozgott, utóbbi pedig 55-65 százalék között. Minél idősebb valaki, annál többet rádiózik otthonában: ennek legfőbb oka, hogy a nyugdíjas korosztály nem jár napi szinten dolgozni, és nem is utazik annyit. Az autós rádióhallgatás aránya a középkorúak között (30-59 éves) a legjellemzőbb. A számokról egyébként általában elmondható, hogy a rádiózás helyének esetében 2020 második negyedéve és a világjárvány megjelenése hozott kiugrást.
A rádióhallgatás platformjai között messze a legnépszerűbb a hagyományos rádiózás 82-88 százalékkal, de az online is rádiót hallgatók aránya stabilan 35-40 százalék között mozog. 2020-ban 7,61 millióan hangoltak hetente, amiből az online rádiózást 778 ezren választották. A teljes tanulmány itt érhető el.