- Hirdetés -

Folyamatos fejlődés

|

Az ötven fővel induló vállalat három évtized alatt az ország ötödik legnagyobb munkaadójává nőtte ki magát. A ma már több saját élelmiszer-termelő üzemet is működtető SPAR Magyarország nagy figyelmet fordít a fenntarthatóságra és a hazai termelők támogatására.

A ma már 616 üzletet működtető SPAR Magyarország 30 évvel ezelőtt, Tatán nyitotta meg első üzletét. Ezt követően a vállalat eleinte áruház-átalakítással és -felvásárlásokkal növekedett, amiket új üzletnyitások és zöldmezős beruházások követtek. A dinamikusan növekvő cég 30 éves működése során 647 milliárd forintnyi beruházást hajtott végre.

A hálózatbővítés jelentős lépése volt a 2002 végén átvett tizennégy Billa üzlet SPAR-rá alakítása, valamint a huszonkét Kaiser’s szupermarket 2003-as felvásárlása. A cég történetének legnagyobb akvizícióját 2008-ban hajtotta végre, amikor átvette a Magyarországon működő teljes Plus hálózatot.

Bővülő hálózat

Az idén a SPAR Magyarországnak 382 saját üzemeltetésű áruháza van: 323 SPAR szupermarket, 24 City SPAR szupermarket és 35 Interspar hipermarket. Ezek mellett 16, a SPAR online shophoz kapcsolódó átvételi helyszínt is működtet. A franchise egységek további négy formátumban (SPAR partner, SPAR market, OMV–SPAR express és Lukoil-Despar) vannak jelen országosan. 1995-ben, Győrben nyitotta meg kapuit az első magyarországi Interspar hipermarket, az első City SPAR szupermarketre pedig 2006-ig kellett várniuk a hazai vásárlóknak.

A SPAR-csoport üzleti stratégiájának szerves részét képezi az áruházak franchise-rendszerű üzemeltetése. A vállalat a világ egyik legnagyobb önkéntes alapon szerveződött kereskedelmi lánca. Magyarországon a cég 2012-ben kezdte meg franchiserendszerének kiépítését, amely azóta folyamatosan bővül. Az egységeik száma az induló 2012-es kettőhöz képest 2021-re elérte a 234-et. Országszerte közel száz településen működik ilyen üzlet.

A cég 2019-ben 960 millió forintos beruházással indította el online shopját, ami mintegy kétmillió ember számára érhető el Magyarországon, és alig egy év alatt 62 ezer fő fölé nőtt a regisztrált felhasználók száma. A szolgáltatás működését több mint 100 dolgozó biztosítja, és ennek további kiterjesztésén jelenleg is dolgozik a vállalat.

Az elmúlt tíz évben közel duplájára, évente átlagosan 4,4 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom a vállalat teljes üzlethálózatában, tavaly a SPAR saját tulajdonában lévő áruházak kasszaforgalma 671 milliárd forint volt, míg a franchise-üzletág éves kasszaforgalma 68 milliárd, amelyek együttesen 33 százalékkal nőttek az öt évvel ezelőttihez képest. A vállalat tavaly 738,9 milliárd forint forgalmat realizált, amely 8,7 százalékos növekedés az előző évhez képest. A cég ötven dolgozóval kezdte meg működését Magyarországon, mára ez a szám meghaladja a 14 ezret, amellyel az ország ötödik legnagyobb munkaadója.

Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója szerint vállalatuk ereje és sikeressége az elkötelezett és összetartó munkatársi csapatban rejlik. „Tetszik, hogy ebben a változatos összetételű gárdában mindenki a legjobb képességeit, készségeit és szaktudását adja az összteljesítményhez. Tetszik, hogy mind a napi, mind a hosszabb időtávra bontott munka kellően változatos és motiváló: a sokszínű kihívásra egy többrétegűen felkészült csapat képes jól és hatékonyan reagálni. A miénk ilyen” - emelte ki.

 

Élelmiszer-termelés saját kézben

A SPAR a kereskedelmi láncok közül elsőként saját húsüzemet is működtet, 2004-től Bicskén, tavaly óra pedig Perbálon is. Ezekben nagyrészt hazai alapanyagok felhasználásával állítanak elő különböző frisshús-termékeket és húskészítményeket. A bicskei gyártóegységben 2004-ben 70-en dolgoztak, 2020-ban pedig már 368-an. Az üzem kezdetben 331 ezer kiló feldolgozott húskészítményt állított elő, 2020-ben évi 40 milliót.

A Regnum Húsüzem a legmodernebb technológiákkal működtetett húsfeldolgozó létesítmény Magyarországon. A vállalat az elmúlt 16 év során megközelítőleg 15 milliárd forintot fordított az üzem fejlesztésére, amely 2016-ban egy felvágott- és egy sajtszeletelő részleggel, illetve saját oktatóközponttal bővült.

A vállalat 2018-ban megnyitotta a SPAR enjoy. convenience üzemet, amely a kényelmi termékek, például szendvicsek és saláták hazai gyártását teszi lehetővé. Az üzemben a nyitás óta csaknem 6 millió szendvicset és több mint 1,6 millió tonna salátát készítettek, jelenleg 70 főt foglalkoztatnak.

Az 1500 négyzetméteres gyár építése 2017 júliusában kezdődött, a zöldmezős beruházás költsége mintegy 1,2 milliárd forint volt. Tavalyra a termelési eredménye az induláshoz képest megduplázódott és az árbevétele is látványosan növekedett. Az elmúlt három év alatt az új termelési egység majdnem 3,2 milliárd forintnyi bevételt generált.

Felelős működés

A SPAR jó néhány zöld megoldással rukkolt elő, folyamatosan csökkenti a műanyaghulladék mennyiségét többek között a plasztikcsomagolás mellőzésével. Az évek során a társaság több díjat is elnyert kezdeményezései kapcsán. „Vállalatunk úgy alkalmazkodik a fogyasztói igényekhez, hogy folyamatosan együtt halad a modernizációval, mégpedig a fenntarthatóság jegyében. Eközben fontos helyi és országos társadalmi ügyekben is partnerek vagyunk” – mondta el Heiszler Gabriella.

A cég üzleti filozófiájának sarkalatos pontja a környezettudatos vállalatirányítás, emiatt kiemelt figyelmet fordít arra, hogy kedvezőtlen környezeti hatásait minimalizálja. A SPAR Magyarország működésének egyik alappillére a környezettudatosság népszerűsítése és az ehhez kapcsolódó eljárások alkalmazása. A hálózatban a 2010-es bázisévhez képest 2020-ra 8 százalékkal csökkent a teljes szén-dioxid-kibocsátás.

A SPAR környezetpolitikájának kiemelt területe az erőforrásokkal való tudatos gazdálkodás. Zöld stratégiájának központi része a hatékony hulladékgyűjtés és -gazdálkodás, az élelmiszer-pazarlás megelőzése, a környezetbarát, valamint fenntartható életmód tudatosítása. A cég hulladékkezelési programjában kiemelt helyen áll a megelőzés, amelynek érdekében több intézkedést is bevezetett az elmúlt időszakban. Ilyen az áruházakban keletkező csomagolóanyagok szelektív gyűjtése, a vállalat munkatársainak oktatása, az RDF-technológiával hasznosítható hulladékok elkülönített gyűjtése, valamint az állati takarmányozásra alkalmas élelmiszer-melléktermékek állatvédő szervezeteknek való adományozása.

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...