- Hirdetés -

Eljött a bátrak ideje

|

- Hirdetés -

 

Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató

 

- Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak?

- Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig szinte minden szállodát be kellett zárnunk, mindenki kénytelen volt bezárkózni az otthonába. Ezekben a hónapokban kizárólag üzleti és oktatási céllal fogadhattunk vendégeket, így összesen egy budapesti és egy vidéki hotelt tudtuk nyitva tartani.

Jelenleg sokkal lazábbak a szabályok, így lehetőségünk van vendégeket fogadni még az év végi programokra is. Az ünnepi időszakban ez óriási különbség. Érezhető, hogy az emberek élményekre, pihenésre és szállodai kényelemre szomjaznak és most van lehetőségük ezt az igényüket kielégíteni.

Az oltás magával hozott némi nyitottságot az utazók részéről, azonban a helyzet továbbra is törékeny. A bizalom megtartása érdekében folyamatosan frissített, szigorú higiéniai protokollt vezettünk be, Biztos Pihenés néven, így vendégeink és munkatársaink is a lehető legnagyobb biztonságban tartózkodhatnak szállodáinkban, erre most nagy szükség van.

- Elsősorban hol, az ország melyik részein járhatnak jól a hotelek?

- A vidéki családbarát és wellness hotelek a legkedveltebbek ezekben az időszakokban, itt a belföldi vendégek szívesen pihennek. Ennek megfelelően, például a Danubius Hotel Bük szállodánk nagyon népszerű lesz, ahol a programok és a szolgáltatások széles skálája miatt az egész család megtalálja számítását. Budapesti szállodáink a külföldi turizmusnak kitettek, így ott kevesebb vendégünk lesz várhatóan. A nemzetközi utazási korlátozások miatt itt érezhető a piac átmeneti átrendeződése is, jelenleg leginkább autóval a környező országokból és Oroszországból érkeznek a nemzetközi vendégek.

- Karácsony előtt vagy a két ünnep között lehet erősebb a foglaltság? Milyen foglaltságra lehet itt számítani, mivel terveztek? - Jellemzően a két ünnep között, hiszen sokan mennek szabadságra ebben az időszakban. Sőt, egyre többen választják a pihenést, az all-inclusive szálloda kényelmét a karácsonyi sütés-főzés helyett. Az elmúlt másfél évben mindenkinél felértékelődött az együtt töltött idő. A szilveszter népszerű a fővárosi szállodáinkban is, sok programmal készülünk erre az időszakra.

- Egyáltalán, lehet már tervezni?

- Lehet, de megbízhatóan csak rövidtávra. A világjárvány kitörése óta ezzel együtt élünk, megtanultuk, hogy kell rendkívül rugalmasnak lenni – azt gondolom, nem elbizakodott kijelenteni, hogy már nagyon jók vagyunk benne. Rugalmasság kell a munkatársak felé és munkatársak között, a vendégekkel a hétköznapokon és a rendkívüli helyzetekben, de még a foglalási feltételekben is. Megtanultunk rugalmasan tervezni.

 

- Nálatok mekkora az eddigi veszteség 2020 márciusa óta?

- Hatalmas. 2019-ről 2020-ra vendégforgalmunk háromnegyedét elvesztettük. 2021-ben ez ugyan némileg mérséklődött, de még mindig jócskán több mint a fele hiányzik a 2019-es volumenünknek.

 

- Hogy lehetett ezt túlélni?

- Nagyon összetartó csapattal, gyors reagálással, átszervezésekkel, költségcsökkentéssel és folyamatos nyílt és őszinte kommunikációval. A Danubius Hotels szállodáinak jelentős része a koronavírus hullámok szigorúbb korlátozásai idején zárva tartott, a kollégák anyagi támogatás mellett, de munka nélkül maradtak. Így a fókusz a munkatársakon, a velük való kommunikáción és kapcsolattartáson, valamint a hosszútávú üzletmenet biztosításán volt. Új bevételi források után néztünk. Tavaly év végén olyan innovatív termékeket vezettünk be, a veszteségek csökkentésére és a munka megteremtése céljából, amelyekre még soha nem volt példa. Így született meg a hoteliroda koncepciónk, a Room Office és a házhoz szállított, személyes felszolgálás nélküli catering szolgáltatásunk, a Food Pack is – ez utóbbi akár irodai karácsonyi ebédekre, vagy családi adventi vacsorákra alkalmas megoldás. A sportrendezvények piacán úttörők voltunk, buborékrendezvények szállodai hátterét biztosítottuk, komoly világeseményekét is. Bizonyos szállodáinkat pedig bérbe adtuk – akár más funkcióban, például diákszállóként is. Merészen alkalmazkodtunk és éltünk a helyzet adta lehetőségekkel.

- Hogyan lehet ebből építkezni?

- Egy ilyen helyzet összekovácsol. Csapatként az összetartozás, a nehézségek közös megélése, megoldása rendkívül erős alapot ad. A rugalmas működés, az elképzelhetetlen üzleti helyzetek megoldása pedig menedzsment és üzleti szempontból is sok újítást tett lehetővé, akár az alapoktól is. Rengeteget ötleteltünk, kísérleteztünk. Eljött a bátrak ideje, mert nem igazán volt veszteni valónk.

- Ha visszatér az élet, visszatérnek a kollégák is? Rengetegen mentek át más szektorba, szűnt meg itt a munkájuk. Fel vagytok arra készülve, hogy nem lesz egyszerű feltölteni a létszámot, ráadásul minőségi kollégákkal?

- A munkaerőhiány ma a teljes turizmus számára nehézséget jelent. Igen, sokan hagyták el a szektort és mentek át átmenetileg biztosabbnak tűnő iparágakba, így az igazi kihívás a szakmába való visszacsábítás lesz. A Danubius Hotels közel 50 éves múltja, minőségi, átlátható munkakörülményei, rendkívüli közössége és szakmai hírneve a jövőben is vonzó érték lesz a munkaerőpiacon. A turizmus pedig fantasztikus közeg, mondom ezt én, aki hét évet a kereskedelemben töltöttem – engem is elvarázsolt, és azóta is ámulatba ejt a szállodaipar, a maga elegáns, különleges világával. Emellett természetesen mi is fejlődünk és újítunk a toborzás területén is, hiszen fontos a létszám bővítése, hogy továbbra se kelljen a minőségben kompromisszumot kötni. Reméljük, hogy a szakma szeretete sok embert visszahoz a kényszerből elhagyott pályára és lesz, aki a fellendülő fázisban kap kedvet újra a szektorban való munkavégzéshez.

 

- Azt szokták mondani, innen szép nyerni. Ti jövőre már nyerhettek? Vagy még kemény évvel számoltok?

- Szinte biztos, hogy lesz még néhány nehezebb évünk. Úgy látjuk, hogy talán 2024-re helyreállhat a nemzetközi turizmus, de tudjuk, hogy az elhúzódó járványidőszak hónapról hónapra hoz váratlan helyzeteket, így óvatos optimizmussal tekintünk a jövőre. Mindenképpen az ideinél kedvezőbb évet remélünk 2022-re, de már az idei is hatalmas előrelépés volt a mélyponthoz, 2020-hoz képest.

- Hogy lehet ilyen körülmények között kommunikálni az utazni vágyókkal?

- Ugyanúgy, ahogy a munkatársakkal, őszintén és nyíltan. Érezni kell és felmérni a helyzethez kötődő hangulatot, lélekállapotot és annak megfelelően alakítani a kommunikációt. Bizonytalan helyzetben bizalmat építeni, az élményeket előtérbe hozni. Tavaly az első hullám és az első sokk után a biztonságos pihenést hangsúlyozó „Már ne maradj otthon!” üzenettel, Győrfi Pállal futott az újranyitási kampányunk, nagyon jól rezonáltak rá a munkatársaink és a vendégeink is. Majd idén tavasszal, a fél évig elhúzódó harmadik hullám után az érzelmekre ható, élményeket hangsúlyozó „Vesd bele magad az életbe!” kampánnyal nyitottuk ki ismét szállodáinkat, Kiss Gergely olimpiai bajnokkal melegítettünk be újra a nyaralásba. Ez utóbbi kampánynál a hangsúly azon volt, kicsit humorosan is, hogy már el is felejtettük valójában, hogy kell nyaralni, ezért szükség van a bemelegítésre – ebben pedig az olimpikonoknál kevés embernek van nagyobb gyakorlata. De jövőre is lesznek az érzelmekre, hangulatokra, utazási igényekre ható üzeneteink – 50 éves lesz a Danubius, már nagyon készülünk!

 

- Milyen üzeneteket és hol érdemes megjelentetni, hogy tudják mikor és hová érdemes vagy ami talán a legfontosabb, lehet biztonságosan utazni?

- Sikeres volt a bizalomépítő kampányunk, így a biztonságról szóló üzeneteink eljutottak a megfelelő célcsoportokhoz. Nagyon fontosnak tartjuk az azonnali és teljeskörű tájékoztatást egy-egy változás bejelentése kapcsán. Weboldalunkon a kormányrendeleteket, szakmai ajánlásokat figyelembe véve folyamatosan frissített vendégtájékoztatókat teszünk közzé. A weboldal mellett ügyfélszolgálatunk és szállodáink recepciója mindig naprakész információkkal tud szolgálni. Ezen felül bejelentkezés előtt is kapcsolatba lépünk vendégeinkkel, felhívjuk a figyelmüket az aktuális tudnivalókra. Egy profi gépezet és rengeteg tapasztalat áll már a vendég-, partner és munkatársi tájékoztatás mögött, sajnos ezeket a változásokat is volt alkalmunk rengeteget gyakorolni. Célunk, hogy bármely csatornán is lép kapcsolatba velünk leendő vendégünk, számára megnyugtató és pontos válaszokkal tudjuk felelni kérdéseikre. Mert igen, érdemes és kell is pihenni, a testi-lelki kikapcsolódás elengedhetetlen, főleg egy két éve elhúzódó világjárvány idején, feszültségekkel teli világban.

- Te tervezel valamilyen év végi utat, szállásfoglalást valamilyen klassz hotelben?

- Az adventi időszak nagyon sűrű a szállodaiparban, így inkább azt választottuk, hogy ráhangolódunk már előtte: a novemberi hétvégéket töltöttük családbarát Danubius Hotels és Ensana szállodákban, 3 és 6 éves gyermekeinkkel és barátokkal, rokonokkal. Akinek erre nem jutott ideje, csak ajánlani tudom, hogy lépje meg az év végén, vagy az év elején, mert sokat számít egy pár napos töltődés is a szeretteinkkel.

 

- Neked mennyire volt nehéz ez az időszak? Üres hotelek, vendégek nélkül. Nem volt jó látvány, gondolom.

- A harmadik, közel fél évig tartó, tavaszig tartó hullám volt a legnehezebb, amikor már kétszer talpra álltunk, majd újra be kellett zárni a legtöbb szállodát, tétlenül várni az újranyitást. De a csapat kitartása, kreativitása elképesztő, rengeteg energiát és lelkesedést ad. Ezúton is köszönöm minden marketinges kollégámnak, hogy kitartottak mellettem és a Danubius mellett – most jobb a csapat, mint valaha, ezért már sokkal bizakodóbb vagyok!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Gyorsabb és strapabíróbb a legújabb Samsung mobil

Nagyobb hatékonyságot szolgáló, továbbfejlesztett funkciókat, gyorsabb processzort és 5G, valamint 6E Wi-fi csatlakozási lehetőséget is kínál a Galaxy XCover6 Pro.A Samsung Electronics bemutatta az új Galaxy XCover6 Pro okostelefont, amelyet kifejezetten a nagy igénybevételre...

Több száz csapost képzett a Dreher

Idén a fővárosra összpontosított a Csapolt Minőség Program: a Dreher csapolómesterei 108 település 377 vendéglátóipari egységében összesen 883 pultosnak tartottak oktatást. Az elkészítés folyamatának legapróbb részleteit, a látványt és esztétikát is kiemelten kezelő képzések...

Keresik a legjobb balatoni fotókat

„Sokszínű Balaton-felvidék – Theodora különdíj” címmel közös fotópályázatot hirdet az ország egyik legrangosabb természetfotó-pályázata, a Varázslatos Magyarország és a kékkúti forrásból eredő Theodora ásványvizet forgalmazó Szentkirályi Magyarország Kft., a Balaton-felvidéki Nemzeti Park Igazgatóság szakmai...

Őrzi első helyét a blikk.hu

A blikk.hu volt a leglátogatottabb weboldal a napi átlagot tekintve a múlt hónapban a DKT friss elemzése szerint. A szokásos havi toplisták mellett ezúttal a nyaraláshoz kapcsolódó legnagyobb látogatottságú oldalakat is megvizsgálták, közülük kiemelkedik...

Ismét szurkolhatunk a magyar kézilabdázóknak

Szlovéniában kiváló teljesítménnyel ezüstérmet szereztek Magyarország legjobb junior női kézilabdázói a világbajnokságon. A héten a férfiak U20-as kontinenstornája kezdődik Portugáliában, ezt az eseményt is a Sport TV közvetíti.A magyar női juniorválogatott ezüstérmet szerzett a...

A legbefolyásosabb médiások a BrandManiában

Elképesztően izgalmas a hazai médiapiac alakulása technológiai, gazdasági és politikai értelemben is, mindezt jól mutatja a legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató TOP50 lista is. A BrandMania legújabb adásában a stáb a rangsor éllovasait mutatja be. A...

A legjobbak között a Growww Digital

Elnyerte a Google CSS Premium Partner minősítését a hazai fejlesztésű ROIshopper, a Growww Digital árösszehasonlító szolgáltatása.Ezt a minősítést az Európai Unió felső 25 százalékában lévő Comparison Shopping Partnerek kaphatják meg, objektív mérőszámok alapján. Ezzel...

Erősödtek tavaly a legnagyobb médiacégek

A Covid második évében a médiavállalatok többsége kifejezetten jól teljesített üzletileg. Tavaly nyolc cég, illetve médiacsoport is megugrotta a tízmilliárd forintos árbevételi szintet, veszteségesen csak egyetlen vállalat működött a top 30-ból. A top 30...

Nagyon az elején vagyunk a fejlődésnek

Bár látszik fejlődés a hazai vállalkozások körében az ügyfélélmény javítása kapcsán, nagyon lassú a folyamat és régiós összevetésben kezdünk lemaradni – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Klenovszki János. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó...

Izgalmas innovációk a Huawei-jel

Tizenkét innovatív kutatás-fejlesztési projekt indul a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Karán a Huawei SEEDs Kiválósági Ösztöndíjprogram keretében. A mérnökhallgatók által jegyzett tudományos projektek valós iparági és társadalmi problémákra keresnek megoldást a legmodernebb technológiák...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A magas fizetés önmagában nem fogja meg a munkavállalókat

Amikor valaki felmond, általában arra gondolunk, vagy azt a leegyszerűsített választ kapjuk az éppen távozó kollégánktól, hogy nem volt elégedett — vagy a fizetésével, vagy a főnökével. E két gyakran emlegetett tényezőnél azonban érdemes...

Gyorsabb és strapabíróbb a legújabb Samsung mobil

Nagyobb hatékonyságot szolgáló, továbbfejlesztett funkciókat, gyorsabb processzort és 5G, valamint 6E Wi-fi csatlakozási lehetőséget is kínál a Galaxy XCover6 Pro.A Samsung Electronics bemutatta az új Galaxy XCover6 Pro okostelefont, amelyet kifejezetten a nagy igénybevételre...

Több száz csapost képzett a Dreher

Idén a fővárosra összpontosított a Csapolt Minőség Program: a Dreher csapolómesterei 108 település 377 vendéglátóipari egységében összesen 883 pultosnak tartottak oktatást. Az elkészítés folyamatának legapróbb részleteit, a látványt és esztétikát is kiemelten kezelő képzések...

Keresik a legjobb balatoni fotókat

„Sokszínű Balaton-felvidék – Theodora különdíj” címmel közös fotópályázatot hirdet az ország egyik legrangosabb természetfotó-pályázata, a Varázslatos Magyarország és a kékkúti forrásból eredő Theodora ásványvizet forgalmazó Szentkirályi Magyarország Kft., a Balaton-felvidéki Nemzeti Park Igazgatóság szakmai...

Őrzi első helyét a blikk.hu

A blikk.hu volt a leglátogatottabb weboldal a napi átlagot tekintve a múlt hónapban a DKT friss elemzése szerint. A szokásos havi toplisták mellett ezúttal a nyaraláshoz kapcsolódó legnagyobb látogatottságú oldalakat is megvizsgálták, közülük kiemelkedik...
- Hirdetés -

Don't Miss

Nagyon az elején vagyunk a fejlődésnek

Bár látszik fejlődés a hazai vállalkozások körében az ügyfélélmény javítása kapcsán, nagyon lassú a folyamat és régiós összevetésben kezdünk lemaradni – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Klenovszki János. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó...

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A nagyobb vállalkozások jobban figyelnek a fenntarthatóságra

A környezettudatos működés a gazdasági élet szereplői számára is egyre fontosabb szempont. A nagy multinacionális cégek körében egyre népszerűbb az ESG szempontok szerint való működés, mikor a cégek a profitmaximalizáláson túlnyúló szempontokat is figyelembe...

Szoronganak a klímaváltozás miatt a fiatalok

Az UNICEF Magyarország friss, reprezentatív felmérése szerint a 13-25 éves korosztály túlnyomó többségét napi szinten foglalkoztatják a klímaváltozás kérdései, 90 százalékuk állítja, hogy kifejezetten szorongást él meg a témával kapcsolatban. Lényeges visszajelzés, hogy a...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....