- Hirdetés -

Eljött a bátrak ideje

|

 

Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató

 

- Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak?

- Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig szinte minden szállodát be kellett zárnunk, mindenki kénytelen volt bezárkózni az otthonába. Ezekben a hónapokban kizárólag üzleti és oktatási céllal fogadhattunk vendégeket, így összesen egy budapesti és egy vidéki hotelt tudtuk nyitva tartani.

Jelenleg sokkal lazábbak a szabályok, így lehetőségünk van vendégeket fogadni még az év végi programokra is. Az ünnepi időszakban ez óriási különbség. Érezhető, hogy az emberek élményekre, pihenésre és szállodai kényelemre szomjaznak és most van lehetőségük ezt az igényüket kielégíteni.

Az oltás magával hozott némi nyitottságot az utazók részéről, azonban a helyzet továbbra is törékeny. A bizalom megtartása érdekében folyamatosan frissített, szigorú higiéniai protokollt vezettünk be, Biztos Pihenés néven, így vendégeink és munkatársaink is a lehető legnagyobb biztonságban tartózkodhatnak szállodáinkban, erre most nagy szükség van.

- Elsősorban hol, az ország melyik részein járhatnak jól a hotelek?

- A vidéki családbarát és wellness hotelek a legkedveltebbek ezekben az időszakokban, itt a belföldi vendégek szívesen pihennek. Ennek megfelelően, például a Danubius Hotel Bük szállodánk nagyon népszerű lesz, ahol a programok és a szolgáltatások széles skálája miatt az egész család megtalálja számítását. Budapesti szállodáink a külföldi turizmusnak kitettek, így ott kevesebb vendégünk lesz várhatóan. A nemzetközi utazási korlátozások miatt itt érezhető a piac átmeneti átrendeződése is, jelenleg leginkább autóval a környező országokból és Oroszországból érkeznek a nemzetközi vendégek.

- Karácsony előtt vagy a két ünnep között lehet erősebb a foglaltság? Milyen foglaltságra lehet itt számítani, mivel terveztek? - Jellemzően a két ünnep között, hiszen sokan mennek szabadságra ebben az időszakban. Sőt, egyre többen választják a pihenést, az all-inclusive szálloda kényelmét a karácsonyi sütés-főzés helyett. Az elmúlt másfél évben mindenkinél felértékelődött az együtt töltött idő. A szilveszter népszerű a fővárosi szállodáinkban is, sok programmal készülünk erre az időszakra.

- Egyáltalán, lehet már tervezni?

- Lehet, de megbízhatóan csak rövidtávra. A világjárvány kitörése óta ezzel együtt élünk, megtanultuk, hogy kell rendkívül rugalmasnak lenni – azt gondolom, nem elbizakodott kijelenteni, hogy már nagyon jók vagyunk benne. Rugalmasság kell a munkatársak felé és munkatársak között, a vendégekkel a hétköznapokon és a rendkívüli helyzetekben, de még a foglalási feltételekben is. Megtanultunk rugalmasan tervezni.

 

- Nálatok mekkora az eddigi veszteség 2020 márciusa óta?

- Hatalmas. 2019-ről 2020-ra vendégforgalmunk háromnegyedét elvesztettük. 2021-ben ez ugyan némileg mérséklődött, de még mindig jócskán több mint a fele hiányzik a 2019-es volumenünknek.

 

- Hogy lehetett ezt túlélni?

- Nagyon összetartó csapattal, gyors reagálással, átszervezésekkel, költségcsökkentéssel és folyamatos nyílt és őszinte kommunikációval. A Danubius Hotels szállodáinak jelentős része a koronavírus hullámok szigorúbb korlátozásai idején zárva tartott, a kollégák anyagi támogatás mellett, de munka nélkül maradtak. Így a fókusz a munkatársakon, a velük való kommunikáción és kapcsolattartáson, valamint a hosszútávú üzletmenet biztosításán volt. Új bevételi források után néztünk. Tavaly év végén olyan innovatív termékeket vezettünk be, a veszteségek csökkentésére és a munka megteremtése céljából, amelyekre még soha nem volt példa. Így született meg a hoteliroda koncepciónk, a Room Office és a házhoz szállított, személyes felszolgálás nélküli catering szolgáltatásunk, a Food Pack is – ez utóbbi akár irodai karácsonyi ebédekre, vagy családi adventi vacsorákra alkalmas megoldás. A sportrendezvények piacán úttörők voltunk, buborékrendezvények szállodai hátterét biztosítottuk, komoly világeseményekét is. Bizonyos szállodáinkat pedig bérbe adtuk – akár más funkcióban, például diákszállóként is. Merészen alkalmazkodtunk és éltünk a helyzet adta lehetőségekkel.

- Hogyan lehet ebből építkezni?

- Egy ilyen helyzet összekovácsol. Csapatként az összetartozás, a nehézségek közös megélése, megoldása rendkívül erős alapot ad. A rugalmas működés, az elképzelhetetlen üzleti helyzetek megoldása pedig menedzsment és üzleti szempontból is sok újítást tett lehetővé, akár az alapoktól is. Rengeteget ötleteltünk, kísérleteztünk. Eljött a bátrak ideje, mert nem igazán volt veszteni valónk.

- Ha visszatér az élet, visszatérnek a kollégák is? Rengetegen mentek át más szektorba, szűnt meg itt a munkájuk. Fel vagytok arra készülve, hogy nem lesz egyszerű feltölteni a létszámot, ráadásul minőségi kollégákkal?

- A munkaerőhiány ma a teljes turizmus számára nehézséget jelent. Igen, sokan hagyták el a szektort és mentek át átmenetileg biztosabbnak tűnő iparágakba, így az igazi kihívás a szakmába való visszacsábítás lesz. A Danubius Hotels közel 50 éves múltja, minőségi, átlátható munkakörülményei, rendkívüli közössége és szakmai hírneve a jövőben is vonzó érték lesz a munkaerőpiacon. A turizmus pedig fantasztikus közeg, mondom ezt én, aki hét évet a kereskedelemben töltöttem – engem is elvarázsolt, és azóta is ámulatba ejt a szállodaipar, a maga elegáns, különleges világával. Emellett természetesen mi is fejlődünk és újítunk a toborzás területén is, hiszen fontos a létszám bővítése, hogy továbbra se kelljen a minőségben kompromisszumot kötni. Reméljük, hogy a szakma szeretete sok embert visszahoz a kényszerből elhagyott pályára és lesz, aki a fellendülő fázisban kap kedvet újra a szektorban való munkavégzéshez.

 

- Azt szokták mondani, innen szép nyerni. Ti jövőre már nyerhettek? Vagy még kemény évvel számoltok?

- Szinte biztos, hogy lesz még néhány nehezebb évünk. Úgy látjuk, hogy talán 2024-re helyreállhat a nemzetközi turizmus, de tudjuk, hogy az elhúzódó járványidőszak hónapról hónapra hoz váratlan helyzeteket, így óvatos optimizmussal tekintünk a jövőre. Mindenképpen az ideinél kedvezőbb évet remélünk 2022-re, de már az idei is hatalmas előrelépés volt a mélyponthoz, 2020-hoz képest.

- Hogy lehet ilyen körülmények között kommunikálni az utazni vágyókkal?

- Ugyanúgy, ahogy a munkatársakkal, őszintén és nyíltan. Érezni kell és felmérni a helyzethez kötődő hangulatot, lélekállapotot és annak megfelelően alakítani a kommunikációt. Bizonytalan helyzetben bizalmat építeni, az élményeket előtérbe hozni. Tavaly az első hullám és az első sokk után a biztonságos pihenést hangsúlyozó „Már ne maradj otthon!” üzenettel, Győrfi Pállal futott az újranyitási kampányunk, nagyon jól rezonáltak rá a munkatársaink és a vendégeink is. Majd idén tavasszal, a fél évig elhúzódó harmadik hullám után az érzelmekre ható, élményeket hangsúlyozó „Vesd bele magad az életbe!” kampánnyal nyitottuk ki ismét szállodáinkat, Kiss Gergely olimpiai bajnokkal melegítettünk be újra a nyaralásba. Ez utóbbi kampánynál a hangsúly azon volt, kicsit humorosan is, hogy már el is felejtettük valójában, hogy kell nyaralni, ezért szükség van a bemelegítésre – ebben pedig az olimpikonoknál kevés embernek van nagyobb gyakorlata. De jövőre is lesznek az érzelmekre, hangulatokra, utazási igényekre ható üzeneteink – 50 éves lesz a Danubius, már nagyon készülünk!

 

- Milyen üzeneteket és hol érdemes megjelentetni, hogy tudják mikor és hová érdemes vagy ami talán a legfontosabb, lehet biztonságosan utazni?

- Sikeres volt a bizalomépítő kampányunk, így a biztonságról szóló üzeneteink eljutottak a megfelelő célcsoportokhoz. Nagyon fontosnak tartjuk az azonnali és teljeskörű tájékoztatást egy-egy változás bejelentése kapcsán. Weboldalunkon a kormányrendeleteket, szakmai ajánlásokat figyelembe véve folyamatosan frissített vendégtájékoztatókat teszünk közzé. A weboldal mellett ügyfélszolgálatunk és szállodáink recepciója mindig naprakész információkkal tud szolgálni. Ezen felül bejelentkezés előtt is kapcsolatba lépünk vendégeinkkel, felhívjuk a figyelmüket az aktuális tudnivalókra. Egy profi gépezet és rengeteg tapasztalat áll már a vendég-, partner és munkatársi tájékoztatás mögött, sajnos ezeket a változásokat is volt alkalmunk rengeteget gyakorolni. Célunk, hogy bármely csatornán is lép kapcsolatba velünk leendő vendégünk, számára megnyugtató és pontos válaszokkal tudjuk felelni kérdéseikre. Mert igen, érdemes és kell is pihenni, a testi-lelki kikapcsolódás elengedhetetlen, főleg egy két éve elhúzódó világjárvány idején, feszültségekkel teli világban.

- Te tervezel valamilyen év végi utat, szállásfoglalást valamilyen klassz hotelben?

- Az adventi időszak nagyon sűrű a szállodaiparban, így inkább azt választottuk, hogy ráhangolódunk már előtte: a novemberi hétvégéket töltöttük családbarát Danubius Hotels és Ensana szállodákban, 3 és 6 éves gyermekeinkkel és barátokkal, rokonokkal. Akinek erre nem jutott ideje, csak ajánlani tudom, hogy lépje meg az év végén, vagy az év elején, mert sokat számít egy pár napos töltődés is a szeretteinkkel.

 

- Neked mennyire volt nehéz ez az időszak? Üres hotelek, vendégek nélkül. Nem volt jó látvány, gondolom.

- A harmadik, közel fél évig tartó, tavaszig tartó hullám volt a legnehezebb, amikor már kétszer talpra álltunk, majd újra be kellett zárni a legtöbb szállodát, tétlenül várni az újranyitást. De a csapat kitartása, kreativitása elképesztő, rengeteg energiát és lelkesedést ad. Ezúton is köszönöm minden marketinges kollégámnak, hogy kitartottak mellettem és a Danubius mellett – most jobb a csapat, mint valaha, ezért már sokkal bizakodóbb vagyok!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...