- Hirdetés -

Így karácsonyoznak idén a vállalatok

|

- Hirdetés -

Legújabb reprezentatív kutatásában a Profession.hu hazai munkavállalókat kérdezett meg, arra keresve a választ, hogyan alakultak tavaly a céges karácsonyi ünnepségek, mik az idei tervek, és alapvetően hogyan vélekednek ezekről az eseményekről maguk a munkavállalók, amelyet hazánkban a vállalatok jelentős többsége, közel 80 százaléka szokott megtartani.

A munkavállalók válaszai alapján a hazai cégek közel 80 százaléka szokott tartani hivatalos karácsonyi ünnepséget, azonban ezt a rutint a járványhelyzet már tavaly sok esetben felülírta. Érthető módon több cégvezető dönt úgy, hogy a pandémiás időszakban biztonságosabb nem összehívni a kollégákat, illetve a bizonytalanná vált gazdasági helyzetben a karácsonyi buli költségvetésének a vállalat más területére való átcsoportosítása is racionális lépés. Másfelől azonban az is nyilvánvalóvá vált e közel két év távlatából, hogy a munkavállalóknak szükségük van a kollégáikkal való személyes találkozásra, kötetlen beszélgetésekre, pláne a közös év végi ünneplésre, hosszabb szabadság előtti elbúcsúzásra és az eltelt időszak értékelésére, lezárására.

Céges karácsonyi mulatság békeidőben

„A karácsony az az ünnep, amelyet munkahelyi keretek között, közösen is meg szoktak tartani az emberek. Ilyenkor az évet is lezárják közösen a kollégák, értékelik az elmúlt időszak eredményeit, előremutató tanulságokat vonnak le és célokat tűznek ki a továbbiakra vonatkozóan; valamint elköszönnek egymástól egy hosszabb szabadság idejére. Az esemény formai részleteit, a szervezett programokat azonban cége válogatja: nagy szórás mutatkozik a különböző munkahelyek esetében, hogy ki hogyan tartja ezt a hagyományt” – mondja el a szokás hátteréről Simon-Göröcs Lili, a Profession.hu HR igazgatója.

A legelterjedtebb mód hazánkban az ünnepi vacsora szervezése: a válaszadók többségének (60%) ilyen formában szokott telni a vállalati karácsonya, amelyet népszerűségben a zenés-táncos buli követ, majd szinte holtversenyben a játékos programok (pl. tombola), és a munkaidő lejártát követő, irodában megrendezett összejövetel. Kifejezetten elegáns, formális eseményt a válaszadók 18 százaléka, míg a lazább, állófogadást egyszerűbb ételekkel 16 százaléka tapasztal. A hivatalos hangvételű, évértékelő beszédekre koncentráló összejövetelt a megkérdezett munkavállalók 12 százaléka jelölte meg.

A hagyományos értelemben vett ünnepségtől eltérő formák – közös karácsonyi készülődés, díszek készítése, sütés-főzés, vagy rendhagyó csapatépítő program, mint például egy szabadulószoba meglátogatása – ritkaság számba megy (5%), hasonlóan a több napos, távolabbi helyszínen tartott eseményekhez. Jótékonyságra csupán a válaszadók 2 százalékánál szentelik ezt az alkalmat, sportolással pedig ennél is kevesebben töltik a céges karácsonyt. A kollégák egymás közötti megajándékozása viszonylag ritka manapság a hazai cégeknél: mindössze 16 százalékuknál fordul elő ez a szokás.

Mit hozott 2020?

Azoknak a munkavállalóknak, akik már valaha voltak céges karácsonyi rendezvényen, közel negyedük személyesen koccinthatott tavaly is a kollégáival. A válaszadók 13 százalékánál online tartották meg, míg majdnem a fele számolt be arról, hogy bár náluk szokás a közös ünneplés, tavaly a vírushelyzet miatt ez teljesen elmaradt. Ezzel szemben minden ötödik dolgozó mondta, hogy nem ünneplik munkahelyi szinten a munkatársakkal a karácsonyt. A virtuális találkozó az átlagosnál magasabb arányban az üzleti szféránál volt jellemző, illetve a budapestiek körében, az ünnepség kihagyása pedig az államigazgatásban dolgozóknál.

A tavaly személyes jelenléttel megvalósult év végi vállalati események többsége (43%) a megszokott forgatókönyv szerint és hangulatban telt, miközben a válaszadók negyedének ugyan volt lehetősége a közös ünneplésre, de a vírushelyzet miatt hozott előírások, óvintézkedések rányomták bélyegüket a hangulatra. További válaszok érkeztek arra vonatkozóan, hogy a megszokottnál kisebb felhajtással, szűkebb csoportokban, kevesebb programmal tudták megoldani az évzárást.

Mik a tervek idén?

A válaszadók több mint fele idén is megünnepli a karácsonyt céges keretek között, sőt, a tavalyi helyzetből okulva számos munkaadó már az ősz folyamán megtartotta szokásos év végi programját. Az ünneplés formái ezúttal is szerteágazóak: a válaszadók valamivel több mint negyede személyesen, a megszokott módon, teljes csapattal, 9 százalékuk kis létszámmal, 7 százalékuk pedig online tartja meg. Számottevő azok tábora is, ahol még nem született erre vonatkozóan hivatalos döntés, vagy a megkérdezésükkor még nem kaptak róla információt. A válaszadók közel negyedénél viszont biztosan nem lesz idén semmilyen formában vállalati karácsony.

Mit gondolnak minderről a munkavállalók?

A többség kifejezetten szereti az ilyen céges eseményeket és ha tehetik, részt vesznek ezeken, a tavalyi online térbe helyezett vagy akár teljesen lemondott alkalmat így sokan sajnálták. Minden ötödik munkavállaló viszont arról nyilatkozott, hogy nem szeret ezekre elmenni. 17 százalék válaszolta, hogy nincs választási lehetősége e téren, mert még sosem dolgozott olyan helyen, ahol alkalma nyílt volna a kollégákkal közös karácsonyi ünneplésre.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A legjobbak között a Growww Digital

Elnyerte a Google CSS Premium Partner minősítését a hazai fejlesztésű ROIshopper, a Growww Digital árösszehasonlító szolgáltatása.Ezt a minősítést az Európai Unió felső 25 százalékában lévő Comparison Shopping Partnerek kaphatják meg, objektív mérőszámok alapján. Ezzel...

Erősödtek tavaly a legnagyobb médiacégek

A Covid második évében a médiavállalatok többsége kifejezetten jól teljesített üzletileg. Tavaly nyolc cég, illetve médiacsoport is megugrotta a tízmilliárd forintos árbevételi szintet, veszteségesen csak egyetlen vállalat működött a top 30-ból. A top 30...

Nagyon az elején vagyunk a fejlődésnek

Bár látszik fejlődés a hazai vállalkozások körében az ügyfélélmény javítása kapcsán, nagyon lassú a folyamat és régiós összevetésben kezdünk lemaradni – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Klenovszki János. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó...

Izgalmas innovációk a Huawei-jel

Tizenkét innovatív kutatás-fejlesztési projekt indul a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Karán a Huawei SEEDs Kiválósági Ösztöndíjprogram keretében. A mérnökhallgatók által jegyzett tudományos projektek valós iparági és társadalmi problémákra keresnek megoldást a legmodernebb technológiák...

Hatalmas gasztroünnep a Balatonnál

Szeptember 29. – október 2. között rendezik meg a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program legnagyobb szabású gasztronómiai eseményeként a Balaton Wine&Gourmet rendezvénysorozatot. A Veszprémvölgy egyedülálló környezetében négy napon át tartó a minőségi ételeknek...

A nagyobb vállalkozások jobban figyelnek a fenntarthatóságra

A környezettudatos működés a gazdasági élet szereplői számára is egyre fontosabb szempont. A nagy multinacionális cégek körében egyre népszerűbb az ESG szempontok szerint való működés, mikor a cégek a profitmaximalizáláson túlnyúló szempontokat is figyelembe...

Beszáll a fociba a Caola Zrt.

Nehéz helyzetbe került az SC Sopron felnőtt futballcsapata mögött álló Sport Club Futball Kft. működése. A sportvállalkozást a megszűnéstől menti meg a nagymúltú hazai kozmetikai, higiéniai és háztartásvegyipari vállalat, a Caola Zrt. A klub...

Hitellel segít az Erste a civileknek

A civil szervezetek munkavállalói számára nyújtott kedvezményes számlacsomaggal, valamint a társadalmilag hasznos vállalkozásoknak kínált, a pályázati támogatások előfinanszírozására felhasználható hitellel bővítette a szervezetek támogatására kidolgozott eszközök és szolgáltatások körét az Erste Bank. A pénzintézet...

Szoronganak a klímaváltozás miatt a fiatalok

Az UNICEF Magyarország friss, reprezentatív felmérése szerint a 13-25 éves korosztály túlnyomó többségét napi szinten foglalkoztatják a klímaváltozás kérdései, 90 százalékuk állítja, hogy kifejezetten szorongást él meg a témával kapcsolatban. Lényeges visszajelzés, hogy a...

Sokba kerülhet a vállalatoknak, ha nem figyelnek a fenntarthatóságra

A szervezet jó hírnevébe kerülhet, ha egy vállalat nem kezeli megfelelően az egyre szigorúbb környezetvédelmi és társadalmi elvárásokat, a cégvezetők többsége mégsem egyeztet ezekről a területekről a jogi igazgatóval – állapítja meg az EY...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A legbefolyásosabb médiások a BrandManiában

Elképesztően izgalmas a hazai médiapiac alakulása technológiai, gazdasági és politikai értelemben is, mindezt jól mutatja a legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató TOP50 lista is. A BrandMania legújabb adásában a stáb a rangsor éllovasait mutatja be. A...

A legjobbak között a Growww Digital

Elnyerte a Google CSS Premium Partner minősítését a hazai fejlesztésű ROIshopper, a Growww Digital árösszehasonlító szolgáltatása.Ezt a minősítést az Európai Unió felső 25 százalékában lévő Comparison Shopping Partnerek kaphatják meg, objektív mérőszámok alapján. Ezzel...

Erősödtek tavaly a legnagyobb médiacégek

A Covid második évében a médiavállalatok többsége kifejezetten jól teljesített üzletileg. Tavaly nyolc cég, illetve médiacsoport is megugrotta a tízmilliárd forintos árbevételi szintet, veszteségesen csak egyetlen vállalat működött a top 30-ból. A top 30...

Nagyon az elején vagyunk a fejlődésnek

Bár látszik fejlődés a hazai vállalkozások körében az ügyfélélmény javítása kapcsán, nagyon lassú a folyamat és régiós összevetésben kezdünk lemaradni – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Klenovszki János. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó...

Izgalmas innovációk a Huawei-jel

Tizenkét innovatív kutatás-fejlesztési projekt indul a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Karán a Huawei SEEDs Kiválósági Ösztöndíjprogram keretében. A mérnökhallgatók által jegyzett tudományos projektek valós iparági és társadalmi problémákra keresnek megoldást a legmodernebb technológiák...
- Hirdetés -

Don't Miss

Nagyon az elején vagyunk a fejlődésnek

Bár látszik fejlődés a hazai vállalkozások körében az ügyfélélmény javítása kapcsán, nagyon lassú a folyamat és régiós összevetésben kezdünk lemaradni – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Klenovszki János. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó...

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A nagyobb vállalkozások jobban figyelnek a fenntarthatóságra

A környezettudatos működés a gazdasági élet szereplői számára is egyre fontosabb szempont. A nagy multinacionális cégek körében egyre népszerűbb az ESG szempontok szerint való működés, mikor a cégek a profitmaximalizáláson túlnyúló szempontokat is figyelembe...

Szoronganak a klímaváltozás miatt a fiatalok

Az UNICEF Magyarország friss, reprezentatív felmérése szerint a 13-25 éves korosztály túlnyomó többségét napi szinten foglalkoztatják a klímaváltozás kérdései, 90 százalékuk állítja, hogy kifejezetten szorongást él meg a témával kapcsolatban. Lényeges visszajelzés, hogy a...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....