- Hirdetés -

Így karácsonyoznak idén a vállalatok

|

- Hirdetés -

Legújabb reprezentatív kutatásában a Profession.hu hazai munkavállalókat kérdezett meg, arra keresve a választ, hogyan alakultak tavaly a céges karácsonyi ünnepségek, mik az idei tervek, és alapvetően hogyan vélekednek ezekről az eseményekről maguk a munkavállalók, amelyet hazánkban a vállalatok jelentős többsége, közel 80 százaléka szokott megtartani.

A munkavállalók válaszai alapján a hazai cégek közel 80 százaléka szokott tartani hivatalos karácsonyi ünnepséget, azonban ezt a rutint a járványhelyzet már tavaly sok esetben felülírta. Érthető módon több cégvezető dönt úgy, hogy a pandémiás időszakban biztonságosabb nem összehívni a kollégákat, illetve a bizonytalanná vált gazdasági helyzetben a karácsonyi buli költségvetésének a vállalat más területére való átcsoportosítása is racionális lépés. Másfelől azonban az is nyilvánvalóvá vált e közel két év távlatából, hogy a munkavállalóknak szükségük van a kollégáikkal való személyes találkozásra, kötetlen beszélgetésekre, pláne a közös év végi ünneplésre, hosszabb szabadság előtti elbúcsúzásra és az eltelt időszak értékelésére, lezárására.

Céges karácsonyi mulatság békeidőben

„A karácsony az az ünnep, amelyet munkahelyi keretek között, közösen is meg szoktak tartani az emberek. Ilyenkor az évet is lezárják közösen a kollégák, értékelik az elmúlt időszak eredményeit, előremutató tanulságokat vonnak le és célokat tűznek ki a továbbiakra vonatkozóan; valamint elköszönnek egymástól egy hosszabb szabadság idejére. Az esemény formai részleteit, a szervezett programokat azonban cége válogatja: nagy szórás mutatkozik a különböző munkahelyek esetében, hogy ki hogyan tartja ezt a hagyományt” – mondja el a szokás hátteréről Simon-Göröcs Lili, a Profession.hu HR igazgatója.

A legelterjedtebb mód hazánkban az ünnepi vacsora szervezése: a válaszadók többségének (60%) ilyen formában szokott telni a vállalati karácsonya, amelyet népszerűségben a zenés-táncos buli követ, majd szinte holtversenyben a játékos programok (pl. tombola), és a munkaidő lejártát követő, irodában megrendezett összejövetel. Kifejezetten elegáns, formális eseményt a válaszadók 18 százaléka, míg a lazább, állófogadást egyszerűbb ételekkel 16 százaléka tapasztal. A hivatalos hangvételű, évértékelő beszédekre koncentráló összejövetelt a megkérdezett munkavállalók 12 százaléka jelölte meg.

A hagyományos értelemben vett ünnepségtől eltérő formák – közös karácsonyi készülődés, díszek készítése, sütés-főzés, vagy rendhagyó csapatépítő program, mint például egy szabadulószoba meglátogatása – ritkaság számba megy (5%), hasonlóan a több napos, távolabbi helyszínen tartott eseményekhez. Jótékonyságra csupán a válaszadók 2 százalékánál szentelik ezt az alkalmat, sportolással pedig ennél is kevesebben töltik a céges karácsonyt. A kollégák egymás közötti megajándékozása viszonylag ritka manapság a hazai cégeknél: mindössze 16 százalékuknál fordul elő ez a szokás.

Mit hozott 2020?

Azoknak a munkavállalóknak, akik már valaha voltak céges karácsonyi rendezvényen, közel negyedük személyesen koccinthatott tavaly is a kollégáival. A válaszadók 13 százalékánál online tartották meg, míg majdnem a fele számolt be arról, hogy bár náluk szokás a közös ünneplés, tavaly a vírushelyzet miatt ez teljesen elmaradt. Ezzel szemben minden ötödik dolgozó mondta, hogy nem ünneplik munkahelyi szinten a munkatársakkal a karácsonyt. A virtuális találkozó az átlagosnál magasabb arányban az üzleti szféránál volt jellemző, illetve a budapestiek körében, az ünnepség kihagyása pedig az államigazgatásban dolgozóknál.

A tavaly személyes jelenléttel megvalósult év végi vállalati események többsége (43%) a megszokott forgatókönyv szerint és hangulatban telt, miközben a válaszadók negyedének ugyan volt lehetősége a közös ünneplésre, de a vírushelyzet miatt hozott előírások, óvintézkedések rányomták bélyegüket a hangulatra. További válaszok érkeztek arra vonatkozóan, hogy a megszokottnál kisebb felhajtással, szűkebb csoportokban, kevesebb programmal tudták megoldani az évzárást.

Mik a tervek idén?

A válaszadók több mint fele idén is megünnepli a karácsonyt céges keretek között, sőt, a tavalyi helyzetből okulva számos munkaadó már az ősz folyamán megtartotta szokásos év végi programját. Az ünneplés formái ezúttal is szerteágazóak: a válaszadók valamivel több mint negyede személyesen, a megszokott módon, teljes csapattal, 9 százalékuk kis létszámmal, 7 százalékuk pedig online tartja meg. Számottevő azok tábora is, ahol még nem született erre vonatkozóan hivatalos döntés, vagy a megkérdezésükkor még nem kaptak róla információt. A válaszadók közel negyedénél viszont biztosan nem lesz idén semmilyen formában vállalati karácsony.

Mit gondolnak minderről a munkavállalók?

A többség kifejezetten szereti az ilyen céges eseményeket és ha tehetik, részt vesznek ezeken, a tavalyi online térbe helyezett vagy akár teljesen lemondott alkalmat így sokan sajnálták. Minden ötödik munkavállaló viszont arról nyilatkozott, hogy nem szeret ezekre elmenni. 17 százalék válaszolta, hogy nincs választási lehetősége e téren, mert még sosem dolgozott olyan helyen, ahol alkalma nyílt volna a kollégákkal közös karácsonyi ünneplésre.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A KNK-nál landolt a Candy

PR és digitális fronton erősít a KNK-val a hazai háztartási készülék forgalmazók egyik meghatározó szereplője, a Candy Hoover Hungary. Az ügynökséget a társaság meghívásos tenderen választotta ki. A KNK december 1-től segíti a cég...

Nagyot ment a TikTokon a Stabilo és a VALMAR duó kampánya

A nemrégiben megjelent, Színvak című VALMAR-sláger egyik napról a másikra berobbant a köztudatba, alig 5 nap leforgása alatt 1 milliós nézettséget ért el a legnépszerűbb videómegosztó portálon, és jelenleg is a második legfelkapottabb zeneszám,...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Listák Könyve – itt a Marketing&Media digitális különkiadása

Életemben most először írok digitális lapszámba előszót. Furcsa érzés. Pedig ugyanúgy készül, mint máskor. A laptopomon. Ez most mégis más lesz. Nem hagyományos papírváltozatban jelenik meg, hanem a Marketing&Media digitálisan lapozgatós számában. Izgatott vagyok. Türelmetlenül...

Cégvezetőket díjaztak a Bizalom Gálán

A nyolcadik Bizalom Gálán hét kategóriában osztottak ki sikeres cégvezetőknek elismerést, míg az üzleti példaképnek járó Leader Of The Year trófeát Juhász Attila kapta. A Bizalmi Kör Vezetői klubja által rendezett díjátadó szinte minden díjazott...

A TikTokon is megjelent a Starbucks

Különleges kampánnyal indította el TikTok fiókját a Starbucks Magyarország. A márka az új felületen izgalmas pályázattal mutatkozik be vendégeinek, a kávézólánc keresi azokat a tartalomgyártókat, akik rajonganak az italkülönlegességeiért és ezeket kreatív ötleteikkel a...

Tovább nőtt a dollármilliomosok száma

Világméretű járvány ide, az orosz-ukrán háború következtében kialakult gazdasági nehézségek oda, tovább növekedett a high net worth individual (HNWI), azaz a hipergazdagok (akiknek a likvid, szabadon befektethető vagyona legalább 1 millió dollár) száma –...

Jövőre a Pannon Egyetem lesz az EFOTT házigazdája

Mivel az egyetem székhelye, Veszprém Európa Kulturális Fővárosa lesz jövőre, a fesztiválon is kiemelt szerepet kap a kultúra – olyan értékek mellett, mint a fenntarthatóság, a sport vagy a testi és lelki egészség. Az...

Sok felnőtt pályaváltás miatt dönt a tanulás mellett

A szakmatanulás legfőbb motivációja a munkahelyváltás, de magas azok száma is, akik a papír miatt vagy éppen egy régi álom beteljesítése érdekében ülnek újra iskolapadba – derül ki a TanfolyamOKJ.hu 2022 szeptemberében, az oldalán...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Saját stúdiót épített a Ringier

Dinamikusan bővíti videós tartalomkínálatát a Ringier Hungary, ehhez pedig egy saját, a televíziós stúdiók technikai tudásával konkuráló technikai teret épített székházában a médiavállalat. A november közepi indulás óta napi két-három felvétel készül elsősorban a...

A KNK-nál landolt a Candy

PR és digitális fronton erősít a KNK-val a hazai háztartási készülék forgalmazók egyik meghatározó szereplője, a Candy Hoover Hungary. Az ügynökséget a társaság meghívásos tenderen választotta ki. A KNK december 1-től segíti a cég...

Nagyot ment a TikTokon a Stabilo és a VALMAR duó kampánya

A nemrégiben megjelent, Színvak című VALMAR-sláger egyik napról a másikra berobbant a köztudatba, alig 5 nap leforgása alatt 1 milliós nézettséget ért el a legnépszerűbb videómegosztó portálon, és jelenleg is a második legfelkapottabb zeneszám,...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...
- Hirdetés -

Don't Miss

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....