- Hirdetés -

Folyamatos fejlődés

|

- Hirdetés -

Az ötven fővel induló vállalat három évtized alatt az ország ötödik legnagyobb munkaadójává nőtte ki magát. A ma már több saját élelmiszer-termelő üzemet is működtető SPAR Magyarország nagy figyelmet fordít a fenntarthatóságra és a hazai termelők támogatására.

A ma már 616 üzletet működtető SPAR Magyarország 30 évvel ezelőtt, Tatán nyitotta meg első üzletét. Ezt követően a vállalat eleinte áruház-átalakítással és -felvásárlásokkal növekedett, amiket új üzletnyitások és zöldmezős beruházások követtek. A dinamikusan növekvő cég 30 éves működése során 647 milliárd forintnyi beruházást hajtott végre.

A hálózatbővítés jelentős lépése volt a 2002 végén átvett tizennégy Billa üzlet SPAR-rá alakítása, valamint a huszonkét Kaiser’s szupermarket 2003-as felvásárlása. A cég történetének legnagyobb akvizícióját 2008-ban hajtotta végre, amikor átvette a Magyarországon működő teljes Plus hálózatot.

Bővülő hálózat

Az idén a SPAR Magyarországnak 382 saját üzemeltetésű áruháza van: 323 SPAR szupermarket, 24 City SPAR szupermarket és 35 Interspar hipermarket. Ezek mellett 16, a SPAR online shophoz kapcsolódó átvételi helyszínt is működtet. A franchise egységek további négy formátumban (SPAR partner, SPAR market, OMV–SPAR express és Lukoil-Despar) vannak jelen országosan. 1995-ben, Győrben nyitotta meg kapuit az első magyarországi Interspar hipermarket, az első City SPAR szupermarketre pedig 2006-ig kellett várniuk a hazai vásárlóknak.

A SPAR-csoport üzleti stratégiájának szerves részét képezi az áruházak franchise-rendszerű üzemeltetése. A vállalat a világ egyik legnagyobb önkéntes alapon szerveződött kereskedelmi lánca. Magyarországon a cég 2012-ben kezdte meg franchiserendszerének kiépítését, amely azóta folyamatosan bővül. Az egységeik száma az induló 2012-es kettőhöz képest 2021-re elérte a 234-et. Országszerte közel száz településen működik ilyen üzlet.

A cég 2019-ben 960 millió forintos beruházással indította el online shopját, ami mintegy kétmillió ember számára érhető el Magyarországon, és alig egy év alatt 62 ezer fő fölé nőtt a regisztrált felhasználók száma. A szolgáltatás működését több mint 100 dolgozó biztosítja, és ennek további kiterjesztésén jelenleg is dolgozik a vállalat.

Az elmúlt tíz évben közel duplájára, évente átlagosan 4,4 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom a vállalat teljes üzlethálózatában, tavaly a SPAR saját tulajdonában lévő áruházak kasszaforgalma 671 milliárd forint volt, míg a franchise-üzletág éves kasszaforgalma 68 milliárd, amelyek együttesen 33 százalékkal nőttek az öt évvel ezelőttihez képest. A vállalat tavaly 738,9 milliárd forint forgalmat realizált, amely 8,7 százalékos növekedés az előző évhez képest. A cég ötven dolgozóval kezdte meg működését Magyarországon, mára ez a szám meghaladja a 14 ezret, amellyel az ország ötödik legnagyobb munkaadója.

Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója szerint vállalatuk ereje és sikeressége az elkötelezett és összetartó munkatársi csapatban rejlik. „Tetszik, hogy ebben a változatos összetételű gárdában mindenki a legjobb képességeit, készségeit és szaktudását adja az összteljesítményhez. Tetszik, hogy mind a napi, mind a hosszabb időtávra bontott munka kellően változatos és motiváló: a sokszínű kihívásra egy többrétegűen felkészült csapat képes jól és hatékonyan reagálni. A miénk ilyen” - emelte ki.

 

Élelmiszer-termelés saját kézben

A SPAR a kereskedelmi láncok közül elsőként saját húsüzemet is működtet, 2004-től Bicskén, tavaly óra pedig Perbálon is. Ezekben nagyrészt hazai alapanyagok felhasználásával állítanak elő különböző frisshús-termékeket és húskészítményeket. A bicskei gyártóegységben 2004-ben 70-en dolgoztak, 2020-ban pedig már 368-an. Az üzem kezdetben 331 ezer kiló feldolgozott húskészítményt állított elő, 2020-ben évi 40 milliót.

A Regnum Húsüzem a legmodernebb technológiákkal működtetett húsfeldolgozó létesítmény Magyarországon. A vállalat az elmúlt 16 év során megközelítőleg 15 milliárd forintot fordított az üzem fejlesztésére, amely 2016-ban egy felvágott- és egy sajtszeletelő részleggel, illetve saját oktatóközponttal bővült.

A vállalat 2018-ban megnyitotta a SPAR enjoy. convenience üzemet, amely a kényelmi termékek, például szendvicsek és saláták hazai gyártását teszi lehetővé. Az üzemben a nyitás óta csaknem 6 millió szendvicset és több mint 1,6 millió tonna salátát készítettek, jelenleg 70 főt foglalkoztatnak.

Az 1500 négyzetméteres gyár építése 2017 júliusában kezdődött, a zöldmezős beruházás költsége mintegy 1,2 milliárd forint volt. Tavalyra a termelési eredménye az induláshoz képest megduplázódott és az árbevétele is látványosan növekedett. Az elmúlt három év alatt az új termelési egység majdnem 3,2 milliárd forintnyi bevételt generált.

Felelős működés

A SPAR jó néhány zöld megoldással rukkolt elő, folyamatosan csökkenti a műanyaghulladék mennyiségét többek között a plasztikcsomagolás mellőzésével. Az évek során a társaság több díjat is elnyert kezdeményezései kapcsán. „Vállalatunk úgy alkalmazkodik a fogyasztói igényekhez, hogy folyamatosan együtt halad a modernizációval, mégpedig a fenntarthatóság jegyében. Eközben fontos helyi és országos társadalmi ügyekben is partnerek vagyunk” – mondta el Heiszler Gabriella.

A cég üzleti filozófiájának sarkalatos pontja a környezettudatos vállalatirányítás, emiatt kiemelt figyelmet fordít arra, hogy kedvezőtlen környezeti hatásait minimalizálja. A SPAR Magyarország működésének egyik alappillére a környezettudatosság népszerűsítése és az ehhez kapcsolódó eljárások alkalmazása. A hálózatban a 2010-es bázisévhez képest 2020-ra 8 százalékkal csökkent a teljes szén-dioxid-kibocsátás.

A SPAR környezetpolitikájának kiemelt területe az erőforrásokkal való tudatos gazdálkodás. Zöld stratégiájának központi része a hatékony hulladékgyűjtés és -gazdálkodás, az élelmiszer-pazarlás megelőzése, a környezetbarát, valamint fenntartható életmód tudatosítása. A cég hulladékkezelési programjában kiemelt helyen áll a megelőzés, amelynek érdekében több intézkedést is bevezetett az elmúlt időszakban. Ilyen az áruházakban keletkező csomagolóanyagok szelektív gyűjtése, a vállalat munkatársainak oktatása, az RDF-technológiával hasznosítható hulladékok elkülönített gyűjtése, valamint az állati takarmányozásra alkalmas élelmiszer-melléktermékek állatvédő szervezeteknek való adományozása.

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA