- Hirdetés -

Folyamatos fejlődés

|

- Hirdetés -

Az ötven fővel induló vállalat három évtized alatt az ország ötödik legnagyobb munkaadójává nőtte ki magát. A ma már több saját élelmiszer-termelő üzemet is működtető SPAR Magyarország nagy figyelmet fordít a fenntarthatóságra és a hazai termelők támogatására.

A ma már 616 üzletet működtető SPAR Magyarország 30 évvel ezelőtt, Tatán nyitotta meg első üzletét. Ezt követően a vállalat eleinte áruház-átalakítással és -felvásárlásokkal növekedett, amiket új üzletnyitások és zöldmezős beruházások követtek. A dinamikusan növekvő cég 30 éves működése során 647 milliárd forintnyi beruházást hajtott végre.

A hálózatbővítés jelentős lépése volt a 2002 végén átvett tizennégy Billa üzlet SPAR-rá alakítása, valamint a huszonkét Kaiser’s szupermarket 2003-as felvásárlása. A cég történetének legnagyobb akvizícióját 2008-ban hajtotta végre, amikor átvette a Magyarországon működő teljes Plus hálózatot.

Bővülő hálózat

Az idén a SPAR Magyarországnak 382 saját üzemeltetésű áruháza van: 323 SPAR szupermarket, 24 City SPAR szupermarket és 35 Interspar hipermarket. Ezek mellett 16, a SPAR online shophoz kapcsolódó átvételi helyszínt is működtet. A franchise egységek további négy formátumban (SPAR partner, SPAR market, OMV–SPAR express és Lukoil-Despar) vannak jelen országosan. 1995-ben, Győrben nyitotta meg kapuit az első magyarországi Interspar hipermarket, az első City SPAR szupermarketre pedig 2006-ig kellett várniuk a hazai vásárlóknak.

A SPAR-csoport üzleti stratégiájának szerves részét képezi az áruházak franchise-rendszerű üzemeltetése. A vállalat a világ egyik legnagyobb önkéntes alapon szerveződött kereskedelmi lánca. Magyarországon a cég 2012-ben kezdte meg franchiserendszerének kiépítését, amely azóta folyamatosan bővül. Az egységeik száma az induló 2012-es kettőhöz képest 2021-re elérte a 234-et. Országszerte közel száz településen működik ilyen üzlet.

A cég 2019-ben 960 millió forintos beruházással indította el online shopját, ami mintegy kétmillió ember számára érhető el Magyarországon, és alig egy év alatt 62 ezer fő fölé nőtt a regisztrált felhasználók száma. A szolgáltatás működését több mint 100 dolgozó biztosítja, és ennek további kiterjesztésén jelenleg is dolgozik a vállalat.

Az elmúlt tíz évben közel duplájára, évente átlagosan 4,4 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom a vállalat teljes üzlethálózatában, tavaly a SPAR saját tulajdonában lévő áruházak kasszaforgalma 671 milliárd forint volt, míg a franchise-üzletág éves kasszaforgalma 68 milliárd, amelyek együttesen 33 százalékkal nőttek az öt évvel ezelőttihez képest. A vállalat tavaly 738,9 milliárd forint forgalmat realizált, amely 8,7 százalékos növekedés az előző évhez képest. A cég ötven dolgozóval kezdte meg működését Magyarországon, mára ez a szám meghaladja a 14 ezret, amellyel az ország ötödik legnagyobb munkaadója.

Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója szerint vállalatuk ereje és sikeressége az elkötelezett és összetartó munkatársi csapatban rejlik. „Tetszik, hogy ebben a változatos összetételű gárdában mindenki a legjobb képességeit, készségeit és szaktudását adja az összteljesítményhez. Tetszik, hogy mind a napi, mind a hosszabb időtávra bontott munka kellően változatos és motiváló: a sokszínű kihívásra egy többrétegűen felkészült csapat képes jól és hatékonyan reagálni. A miénk ilyen” - emelte ki.

 

Élelmiszer-termelés saját kézben

A SPAR a kereskedelmi láncok közül elsőként saját húsüzemet is működtet, 2004-től Bicskén, tavaly óra pedig Perbálon is. Ezekben nagyrészt hazai alapanyagok felhasználásával állítanak elő különböző frisshús-termékeket és húskészítményeket. A bicskei gyártóegységben 2004-ben 70-en dolgoztak, 2020-ban pedig már 368-an. Az üzem kezdetben 331 ezer kiló feldolgozott húskészítményt állított elő, 2020-ben évi 40 milliót.

A Regnum Húsüzem a legmodernebb technológiákkal működtetett húsfeldolgozó létesítmény Magyarországon. A vállalat az elmúlt 16 év során megközelítőleg 15 milliárd forintot fordított az üzem fejlesztésére, amely 2016-ban egy felvágott- és egy sajtszeletelő részleggel, illetve saját oktatóközponttal bővült.

A vállalat 2018-ban megnyitotta a SPAR enjoy. convenience üzemet, amely a kényelmi termékek, például szendvicsek és saláták hazai gyártását teszi lehetővé. Az üzemben a nyitás óta csaknem 6 millió szendvicset és több mint 1,6 millió tonna salátát készítettek, jelenleg 70 főt foglalkoztatnak.

Az 1500 négyzetméteres gyár építése 2017 júliusában kezdődött, a zöldmezős beruházás költsége mintegy 1,2 milliárd forint volt. Tavalyra a termelési eredménye az induláshoz képest megduplázódott és az árbevétele is látványosan növekedett. Az elmúlt három év alatt az új termelési egység majdnem 3,2 milliárd forintnyi bevételt generált.

Felelős működés

A SPAR jó néhány zöld megoldással rukkolt elő, folyamatosan csökkenti a műanyaghulladék mennyiségét többek között a plasztikcsomagolás mellőzésével. Az évek során a társaság több díjat is elnyert kezdeményezései kapcsán. „Vállalatunk úgy alkalmazkodik a fogyasztói igényekhez, hogy folyamatosan együtt halad a modernizációval, mégpedig a fenntarthatóság jegyében. Eközben fontos helyi és országos társadalmi ügyekben is partnerek vagyunk” – mondta el Heiszler Gabriella.

A cég üzleti filozófiájának sarkalatos pontja a környezettudatos vállalatirányítás, emiatt kiemelt figyelmet fordít arra, hogy kedvezőtlen környezeti hatásait minimalizálja. A SPAR Magyarország működésének egyik alappillére a környezettudatosság népszerűsítése és az ehhez kapcsolódó eljárások alkalmazása. A hálózatban a 2010-es bázisévhez képest 2020-ra 8 százalékkal csökkent a teljes szén-dioxid-kibocsátás.

A SPAR környezetpolitikájának kiemelt területe az erőforrásokkal való tudatos gazdálkodás. Zöld stratégiájának központi része a hatékony hulladékgyűjtés és -gazdálkodás, az élelmiszer-pazarlás megelőzése, a környezetbarát, valamint fenntartható életmód tudatosítása. A cég hulladékkezelési programjában kiemelt helyen áll a megelőzés, amelynek érdekében több intézkedést is bevezetett az elmúlt időszakban. Ilyen az áruházakban keletkező csomagolóanyagok szelektív gyűjtése, a vállalat munkatársainak oktatása, az RDF-technológiával hasznosítható hulladékok elkülönített gyűjtése, valamint az állati takarmányozásra alkalmas élelmiszer-melléktermékek állatvédő szervezeteknek való adományozása.

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új trend a futárpiacon

A kiszállítási piacon látványosan nő a nagyméretű termékek rendeléseinek száma, amelyek kézbesítése speciális logisztikai megoldást igényel. A vásárlói igényeknek megfelelően, az élelmiszerek, friss-és melegételek kiszállítása mellett tovább növeli e-kereskedelmi kézbesítési portfólióját az okoslogisztikai megoldásokat...

Díjat nyert az OPPO okosmobilja

Az OPPO okoseszköz gyártó két kategóriában is megkapta a Best Product elismerést a világ legrangosabb audiovizuális és mobilelektronikai szakmai médiumainak díjátadóján. Idén a márka csúcskategóriás zászlóshajója, az OPPO Find X5 Pro nyerte el a...

Így indítja az őszt a TV2

Szeptember 3-án indítja az őszi tévés főszezont a TV2, az idén 25 éves csatorna többek között születésnapi show-val, a Sztárban Sztár leszek! új évadával és egy párkereső reality-vel készült erre az időszakra. A TV2...

Kicsit drágábban mobilozhatunk

Elsősorban a legolcsóbb, többletszolgáltatást is tartalmazó díjcsomagok ára emelkedett a hazai mobilszolgáltatóknál – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elemzéséből.A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendszeresen vizsgálja a mobilpiac változásait....

Új marketing és PR vezetővel erősít az Erste

Augusztus közepétől Blaumann Debóra veszi át az Erste Bank marketing és pr területének irányítását. A szakember feladata a pénzintézet megújulásának megjelenítése, a kommunikációs eszköztár bővítése lesz.Új vezető irányítja augusztus közepétől az Erste Bank marketing...

Fejlesztésekkel tennék hatékonyabbá a távmunkát a cégek

A rövid távú innovációk kerültek fókuszba a magyar vállalkozások körében, míg a hosszabb távra szóló fejlesztések háttérbe szorultak. A járvány következtében bevezetett home office miatt a vállalatok legnagyobb része, 37 százaléka az elmúlt két...

Rengeteg élelmiszert dobnak ki a magyarok

A vágtázó élelmiszerárak egyik következménye, hogy a szemétbe dobott ételek értéke is jóval magasabb lehet az idén, mint amekkora néhány évvel ezelőtt volt. Egy négytagú család esetében évente akár közel 90.000 forint értékű élelmiszer...

Erős növekedés a Siemensnél

Erős harmadik negyedéves eredményekről számolt be a Siemens. A német technológiai vállalat április 1. és június 30. közötti árbevétele meghaladta a 17,8 milliárd eurót, mely 11 százalékkal magasabb, mint az egy évvel ezelőtti azonos...

Egyre vonzóbbá válhatnak az újlakások

Jókor jött az újlakás-piacon, hogy az 5 százalékos lakásáfa, valamint a legnépszerűbb lakástámogatások, a Babaváró és a CSOK meghosszabbítását július végén bejelentették. Így az elmúlt fél évben némileg óvatosabbá vált beruházók és vevők egyaránt...

Tovább korszerűsít a Penny

Az idei évben már 73 üzletben valósult meg a PENNY 2020 végén indult nagyszabású üzlethelyiség-megújítási és korszerűsítési projektje, természetesen összhangban az áruházlánc tavalyi rebrandingjével. A nyár folyamán közel 30 üzletet alakítanak át országszerte; augusztusban...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Túl keveset isznak a magyarok

A fogyasztók többsége tisztában van az ajánlott napi folyadékmennyiség mértékével, ám jelentős hányaduk mégis a javasoltnál kevesebb folyadékot visz be a szervezetébe a Szentkirályi Magyarország megbízásából készült friss kutatás szerint. A Magyar Dietetikusok Országos...

Új trend a futárpiacon

A kiszállítási piacon látványosan nő a nagyméretű termékek rendeléseinek száma, amelyek kézbesítése speciális logisztikai megoldást igényel. A vásárlói igényeknek megfelelően, az élelmiszerek, friss-és melegételek kiszállítása mellett tovább növeli e-kereskedelmi kézbesítési portfólióját az okoslogisztikai megoldásokat...

Díjat nyert az OPPO okosmobilja

Az OPPO okoseszköz gyártó két kategóriában is megkapta a Best Product elismerést a világ legrangosabb audiovizuális és mobilelektronikai szakmai médiumainak díjátadóján. Idén a márka csúcskategóriás zászlóshajója, az OPPO Find X5 Pro nyerte el a...

Így indítja az őszt a TV2

Szeptember 3-án indítja az őszi tévés főszezont a TV2, az idén 25 éves csatorna többek között születésnapi show-val, a Sztárban Sztár leszek! új évadával és egy párkereső reality-vel készült erre az időszakra. A TV2...

Kicsit drágábban mobilozhatunk

Elsősorban a legolcsóbb, többletszolgáltatást is tartalmazó díjcsomagok ára emelkedett a hazai mobilszolgáltatóknál – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elemzéséből.A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendszeresen vizsgálja a mobilpiac változásait....
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....