Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary Chief Creative Production Officer-e az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról is, hogy mi volt az első sokk, amikor Budapestre költözött, milyen itthon a szakemberhelyzet, miben más a magyar piac, mint a többi régiós piac és elárulta azt is, hogy mivel tölti a szabadidejét.
- Dél-Afrikából Budapestre költöztél. Mi lepett meg leginkább Magyarországgal kapcsolatban?
- Budapest rengeteg meglepetést tartogatott az elmúlt 8 hónap során. Az első sokk már a repülőtéren ért, amikor decemberben leszálltam, és az időjárás 40 fokkal hidegebb volt, mint amit megszoktam ekkortájt. A város kulturális sokszínűsége azóta is nap mint nap meglep. A Publicis Groupe Hungary-nél például több mint 25 különböző kultúra van jelen a budapesti irodában, ami hatalmas élmény számomra, hiszen eddigi életem során, más országokban nem tapasztaltam ilyen mértékű diverzitást. Ez a mindennapi életet izgalmassá és változatossá teszi, és örömmel tölt el, hogy ennyire sokszínű közösségben dolgozhatok.
- Milyen produkciókon dolgoztál a budapesti stúdióban?
- A világ vezető globális márkái számára készítünk magas minőségű tartalmakat, legyen szó hosszú vagy rövid formátumú anyagokról, elő- vagy utómunkálati fázisokról, élő felvételekről vagy 3D/CG produkciókról. Az end-to-end alkotásban hiszünk, nem pedig a gyártási folyamat elkülönített vertikális egységeiben. Ez teszi igazán lehetővé, hogy a kreatív, stratégiai és datás csapatokkal szoros együttműködésben dolgozzunk a teljes produkciós folyamat során. Ennek eredményeként nemcsak a produktum lesz sokkal jobb, hanem olyan tartalmakat hozhatunk létre, amik előrelépést jelentenek és kulturális relevanciával is bírnak. Teljes körű produkciós üzletág vagyunk, szuper csapattal és a legmodernebb technológiával felszerelt infrastruktúrával.
- Mi volt a legizgalmasabb projekt, amin Budapestre költözésed óta dolgoztál?
- Mindig azt mondom, hogy ez a kérdés olyan, mintha egy szülőt kérnének meg, hogy válassza ki a kedvenc gyermekét – lehetetlen feladat a rengeteg nagyszerű munka és projekt miatt, amit nap mint nap végzünk. Azonban kiemelt projektjeink közé tartozik a Johnnie Walker „Footsteps of Progress” kampánya, amely a nemek közötti egyenlőséget és a nők felhatalmazását hirdeti; a Nivea Emerging Market Hub által Magyarországról szállított és világszerte játszott kiváló anyag; valamint a „Play17” belső kampányunk, amely arra invitálta a Publicis Hungary csapatát, hogy jöjjenek és „játsszanak” a stúdióban. Ezek nagyszerű eredményeket hoztak mind személyes projektek, mind a társadalmi felelősségvállalás, fenntarthatóság és DE&I terén.
- Milyen szerepet játszik a budapesti gyártóközpont a Publicis életében?
- A Publicis Groupe egyik legjobb produkciós stúdiója a budapesti irodában található. Ez teszi lehetővé, hogy zökkenőmentesen dolgozzunk együtt belsős kreatív partnereinkkel Közép-Kelet-Európában bármilyen produkciós kampányon. Emellett elegendő erőforrással rendelkezünk ahhoz, hogy globális kampányokhoz is szállítsunk anyagokat régiónkon kívül. Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket.
- Milyen kihívásokkal szembesülsz a gyártás során? Sokan panaszkodnak, hogy kevés a jó szakember, nektek is van ilyen problémátok?
- Magyarország virágzó produkciós iparággal rendelkezik, tele tehetséges szakemberekkel, szerencsére eddig még nem kellett erőforráshiánnyal szembenéznünk. Az iparággal szoros együttműködésben rengeteg nagyszerű tehetséggel dolgozhatunk együtt a legkülönbözőbb közös projekteken. Emellett a Publicis Groupe-nál folyamatosan bővítjük szabadúszó hálózatunkat, így mindig megtaláljuk a megfelelő embereket a feladatokhoz, és új munkalehetőséget teremtünk a helyi szakemberek számára. Az utóbbi időszak kihívásai inkább lehetőségeket teremtettek a globális tartalomgyártásban. Egy olyan világban, ahol sokan a zsebükben lévő mobiltelefonokkal készítik a jobbnál jobb tartalmakat, folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak. Hiszünk abban, hogy a gyorsan, jó minőségben készített merész tartalmak magas hozzáadott értéket jelentenek ügyfeleinknek.
- Regionális szinten is gyártotok filmeket. Hogyan látod, miben különbözik a magyar piac más régiókétól? Hogyan különbözik az ügyfelek gondolkodásmódja?
- Nyolc hónap alapján úgy látom, hogy a „magyar különbség” abban rejlik, hogy világszínvonalú tehetségekkel dolgozhatunk nap mint nap, akik extra értéket adnak ügyfeleinknek. Képesek vagyunk minőségi tartalmakat szállítani nagy mennyiségben és versenyképes áron, más régiókhoz és Európa többi részéhez képest. Bár az ügyfelek gondolkodását természetesen befolyásolják az eltérő regionális kultúrák és az apró kulturális eltérések, alapvetően az igényeik ugyanazok: a legjobb minőséget akarják, a legrövidebb időn belül és a legalacsonyabb áron. Ez egy univerzális trend – és mi képesek vagyunk ezt az igényt kielégíteni.
- Milyen változásokat észleltél az ügyfelek hozzáállásában mostanában?
- Jelentős változásokat látok. Már nem elég csak jelen lenni a piacon. Aktív és vonzó hangot kell találni, amely átvág a zajon, ami növeli a márka értékét a folyamatosan változó fogyasztói környezetben. Az ügyfelek egyre nyitottabbak a merészebb ötletekre és ütősebb forgatási stratégiákra – ez végső soron egyre jobb és hatásosabb tartalmakat eredményez a fogyasztóik számára.
- A gyártási tevékenységek jelentősen hozzájárulnak a kreatív és marketingipar szén-dioxid kibocsátásához. Milyen lépéseket tesztek a tevékenységeitek karbonlábnyomának csökkentése érdekében?
- A Publicis az elmúlt években élen járt gyártási tevékenységeink karbonlábnyomának csökkentésében. Már nem elég folytatni a megszokott üzletmenetet, és a fenntartható üzleti folyamatokat sokadrendű gondolatként kezelni. Minden forgatásunkat a Publicis AI által vezérelt A.L.I.C.E. keretrendszerben vezetjük, amely nyomon követi, méri és értékeli projektjeink szén-dioxid kibocsátását. Ennek alapján optimalizálni tudjuk üzleti tevékenységeinket, hogy alacsonyabb kibocsátást és még jobb üzleti gyakorlatot folytassunk a következő forgatáson. Így minden egyes projektünk során folyamatosan javítjuk negatív lábnyomunkat a bolygón. És itt nem állunk meg. A sokszínűség, az egyenlőség és a befogadás nagyon fontos része a fenntartható üzleti gyakorlatnak a jövőben – minden egyes projekt esetében figyelembe vesszük a szereplők és a stáb tagjait, hogy biztosítsuk az inkluzív és sokszínű gyártás feltételeit.
- Tapasztalataid alapján mennyire fontos az ügyfeleknek, hogy egy kampány fenntartható módon készüljön?
- Ez ügyfélfüggő; néhány partnerünk már most nagyon tudatos ebben a kérdésben, míg mások kevésbé. Azonban ez csak idő kérdése, egyre több figyelmet és beszélgetéseket látunk partnereinknél ebben a témában. Minden ügyfelünknek nagyon konkrét céljai vannak a bolygóra gyakorolt hatásukkal kapcsolatban, és végső soron segítünk nekik ezek elérésében a marketing és reklám területén.
- Mennyire tudja támogatni az AI a fenntarthatósági erőfeszítéseket?
- Hatalmas mértékben. Az AI már most is kulcsszerepet játszik a Publicisnél fenntarthatósági erőfeszítéseink nyomon követésében. Az AI-t az elő- és utógyártási folyamatok során is alkalmazzuk, hogy biztosítsuk a minimális szén-dioxid kibocsátást, valamint optimalizáljuk a munkaerő és munkaidő felhasználását. Ezáltal tevékenységünk zöldebb lesz, és hatékonyabban tudunk hozzájárulni a fenntarthatósági célok eléréséhez.
- Mik a jövőbeni tervek a Publicis budapesti gyártási részlegénél?
- Folyamatosan fejlesztjük és optimalizáljuk folyamatainkat, hogy minden nap a maximumot hozzuk ki mind önmagunkból, mind stúdiónk eszközeiből. Jelentős erőforrásokat biztosítunk mindkét terület fejlesztésére. Nagy öröm számunkra, hogy egyre több projektet valósítunk meg, és ennek érdekében folyamatosan finomítjuk belső folyamatainkat a gördülékenyebb működés érdekében. Továbbra is kiemelt figyelmet fordítunk a fenntartható gyártási módszerekre, valamint az inklúzió és sokszínűség fontosságára. Nemzetközi céljaink mellett kiemelt figyelmet fordítunk a magyar piacra is, mind a produkciós, mind a kreatív területeken. Olyan hazai partnereket és új ügyfeleket keresünk, akik hozzánk hasonlóan kreatív ambíciókkal rendelkeznek. A jövő nagyon ígéretesnek tűnik, és izgatottan várjuk, hogy megmutathassuk, mi mindent érhetünk még el.
- Feltételezem, hogy a munkád sok idődet veszi igénybe, de amikor nem dolgozol, hogyan töltöd az idődet? Csak Budapestet fedezed fel, vagy más részeit is meglátogattad az országnak?
- Annyi látnivaló van Budapesten, hogy eddig a legtöbb időnket a városban töltöttük, de néhány kirándulást tettünk már vidékre is. Van egy csodálatos, 14 hónapos kisfiam, aki úgy tűnik, egy évvel előre elérte a „szörnyű kettes” korszakát. Ő az én büszkeségem és örömöm, és a szabadidőm nagy részét vele és csodálatos feleségemmel töltöm. Legyen szó parkba járásról vagy autózásról a városon kívül, hogy egy gyönyörű pipacsmezőt megtekintsünk, mindig találunk valami izgalmasat. Emellett szeretek zenélni és írni, amikor időm engedi – általában késő este. Bár biztosan nem vagyok Bob Dylan, szóval ne számítsatok rám a rádióban. 🙂