- Hirdetés -

Folytatódik a pörgés az ingatlanpiacon

|

- Hirdetés -

Stabilan tartja magát a második negyedévben is az ingatlanpiaci érdeklődés a Duna House Keresletindexe szerint. A tranzakciószámokat illetően sincs ez másként, enyhébb ütemben, de tovább folytatódott az ingatlanpiaci felívelés. Az ingatlanközvetítő által áprilisra becsült 11 200 tranzakcióval az év eddigi legerősebb hónapját zárta a szegmens, ami az előző év áprilisához mérten jelentős, 65 százalékos növekedést jelent. A jelzáloghitel-piacon fokozódó intenzitással folytatódott a volumennövekedés, a cégcsoport nemzetközi pénzügyi márkájának, a Credipass-nak a magyarországi adatai alapján idén áprilisban már 105 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott, ennél magasabb összeg az NHP Zöld Otthon Program időszakában, 2022 júniusában volt utoljára. Az áprilisi adat az előző év azonos időszakában mért MNB adathoz képest 170 százalékos, a frissen közzétett előző havi értékhez mérten pedig 7 százalékos emelkedést jelent.

Az érdeklődés fokozódásával folytatódott a négyzetméterárak emelkedése mind a vidéki területeken, mind a fővárosban. Házgyári lakást vidéken 534-587 ezer Ft/m2 közötti átlagos négyzetméteráron, téglaépítésű lakást keleten 350, nyugaton 365 ezer Ft/m2 áron lehetett vásárolni. A fővárosi panellakásokért Budán 962 ezer forintos átlagos négyzetméterárat, a pesti oldalon pedig 791 ezer Ft/m2-t kellett fizetni. Az előző év áprilisához képest, a téglaépítésű lakásoknál a pesti oldal kerületei kivételével szintén mindenütt nőtt idén az átlagos négyzetméterár, így az, aki fővárosi téglalakás vásárlását tervezi, elhelyezkedéstől függően 713-1,1 millió forint közötti költségre számíthat.

A budapesti ingatlanvásárlók választása ebben a hónapban is zömében a 40-60 négyzetméteres otthonokra esett, de Pesten keresettek voltak a 20-40 négyzetméter közötti kisebb lakások is. Az ingatlanközvetítő közreműködésével áprilisban zárt tranzakciók között a budai oldalon majdnem minden második ingatlan 70 millió forint feletti értéket képviselt, míg a pesti kerületekben inkább a 40-50 millió forint közötti áron megvásárolható lakásokra volt nagyobb kereslet. A preferált lokációt illetően 2024 áprilisában fokozódott a XIII. kerület iránti kereslet, a fővárosi ingatlanvásárlók többsége, 18,4%-a jelölte meg Angyalföldet választott kerületként az ingatlankeresés során. Népszerűségét tekintve a második helyen Újbuda végzett. A befektetők körében kedvelt belvárosi kerületek, Terézváros és Erzsébetváros ezúttal a harmadik, illetve ötödik helyet szerezték meg a rangsorban a Duna House kerületek közötti népszerűséget vizsgáló felmérése szerint.

A fővároshoz képest az agglomeráció és a vidéki területek ingatlanpiaca még mindig megfizethetőbb alternatívát nyújt az otthonteremtők számára, amit a négyzetméterárakon túl az átlagos ingatlanérték változása is alátámaszt. Ennek ellenére a tranzakciós adatok szerint már az adásvételek tárgyát képező ingatlanok több mint negyede országosan (Közép-Magyarország kivételével) 40 millió forint feletti értéket képviselt, Pest vármegyében pedig már az eladások felét az 50 millió forint feletti értékű ingatlanok fedték le.

Budapesten a legfőbb vevői motiváció 32%-kal a befektetési célú vásárlás volt, emellett magas, 28%-os volt az első lakásukat vásárlók aránya is. Befektetési céllal 62,5 millió forintot, első lakásra 47,2 millió forintot költöttek az ügyfelek. Az első lakásukat vásárlók vidéken is aktívak voltak, az áprilisi adásvételek több mint negyede köttetett e célból, mégis többségben voltak a nagyobb ingatlanba költöző vásárlók. A vidéki területeken az első lakás megvásárlására átlagosan 30,8 millió forintot fordítottak az ügyfelek, míg nagyobb otthonra 52,4 millió Ft-ot szántak. Az eladók motivációjának vizsgálata során megállapítható, hogy Budapesten a nagyobb ingatlanba költözés volt a döntő eladási ok, a tulajdonosok 16%-a örökségétől vált meg idén áprilisban a fővárosban. Vidéken a legfőbb eladási okok között azonos arányban, 26-26%-kal az örökölt ingatlan értékesítése és a korábbi, befektetésként szerzett ingatlan eladása szerepelt.

Három érdekes adat:

11 200 tranzakcióval az év legerősebb hónapját zárta áprilisban az ingatlanpiac.

A Pest vármegyében értékesített ingatlanok fele 50 millió forint feletti értéket képviselt áprilisban.

105 milliárd Ft szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott áprilisban a Credipass szerint.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Budapesten szelfizhetünk Dwayne Johnsonnal

Dwayne Johnsonnal ünnepli első szülinapját a Madame Tussauds Budapest. A hollywoodi világsztár mától a Palazzo Dorottya falai között várja a látogatókat. A Szikla maga is részt vett az impozáns figura kialakításában, amely néhány hónapig...

A nőknek kedvez a Tesco

A közelgő Menstruációs higiénia napja alkalmából a Tesco 2024. június 27-től minden sajátmárkás női intim higiéniai terméke árából elengedi az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában....

Budapesten nyit újabb márkakereskedést az AutoWallis

Tovább folytatja a gépjármű-kiskereskedelemben terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen nyitnak Budapesten Renault és Dacia márkakereskedést. A lépés jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja, hogy az organikus...

Új Mercedes-Benz modellel erősít a Matchbox

A Mattel leleplezte a Mercedes-Benz G 580 EQ technológiás öntött kisautóját, ami az ikonikus Mercedes-Benz G-osztályt és a nemrégiben bemutatott, új elektromos modellváltozatot ünnepli. A prémium kategóriás kisautó újrahasznosított fémből és legalább 81 százalékban...

Ezt keresik a vásárlók a webshopokban

Az Árukereső.hu adatai egyértelműen rávilágítanak arra, hogy mind Magyarországon, mind a régióban – az időjárás ingadozása ellenére – már dübörög a fogyasztók tudatában a nyár. A top termékek: vitaminok, fehérjeporok, sporteszközök és a fagylalt!Az...

Ezekkel a különlegességekkel készülnek a MOZ.GO szervezői

Több különlegességet is tartogat az idén MOZ.GO néven érkező Magyar Mozgókép Fesztivál. Látható lesz többek között a sokáig betiltott Rabmadár, vetítik az idén 20 éves Kontrollt, jön az Oscar-jelölt Macskajáték felújított képpel és hanggal,...

Országos terjeszkedésbe kezd a Mercar

Budapesten nyitott használtautó szalont a Mercar. Az új értékesítési ponton a partnerektől visszavett autók egy részének értékesítését végzik impozáns körülmények között. De úgy tűnik itt sincs megállás, ahogy az Aszfalt királyaiban sem volt. Országos...

Újabb fordulat a Marsra magyar! sztorijában

Megvette a Netflix a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! című sorozat első évadát, ami május 15-én került fel a streaming platformra, ahol már másnap bekerült a Top10 legnézettebb TV...

Rengeteg program várja a gyerekeket a Városligetben

A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat 2024. május 25-én és 26-án szervezi meg a Városligeti Gyermeknapot. Az idei rendezvény középpontjában az egészség, a sport, a kultúra, az internetbiztonság és a nemzetek bemutatása áll. Célunk továbbra is...

Tovább nőtt a Nádudvari bevétele

Közel az egynegyedével növelte nettó árbevételét 2023-ban a Nádudvari Élelmiszer Kft., miközben az eredmény a megelőző évi közel háromszorosára nőtt. A sikerhez nagyban hozzájárult, hogy az általános piaci visszaesés ellenére mindhárom üzletágban sikerült volumennövekedést...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb titkok derültek ki a divatgururól

Karl Lagerfeld kétségkívül a divattörténelem egyik legmeghatározóbb alakja, nem véletlen, hogy életéről könyvek jelentek meg, a Disney+-on pedig június 7-én indul az életéről szóló „Becoming Karl Lagerfeld” saját gyártású sorozat. Ennek apropóján összegyűjtöttünk néhány...

Budapesten szelfizhetünk Dwayne Johnsonnal

Dwayne Johnsonnal ünnepli első szülinapját a Madame Tussauds Budapest. A hollywoodi világsztár mától a Palazzo Dorottya falai között várja a látogatókat. A Szikla maga is részt vett az impozáns figura kialakításában, amely néhány hónapig...

A nőknek kedvez a Tesco

A közelgő Menstruációs higiénia napja alkalmából a Tesco 2024. június 27-től minden sajátmárkás női intim higiéniai terméke árából elengedi az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában....

Budapesten nyit újabb márkakereskedést az AutoWallis

Tovább folytatja a gépjármű-kiskereskedelemben terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen nyitnak Budapesten Renault és Dacia márkakereskedést. A lépés jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja, hogy az organikus...

Új Mercedes-Benz modellel erősít a Matchbox

A Mattel leleplezte a Mercedes-Benz G 580 EQ technológiás öntött kisautóját, ami az ikonikus Mercedes-Benz G-osztályt és a nemrégiben bemutatott, új elektromos modellváltozatot ünnepli. A prémium kategóriás kisautó újrahasznosított fémből és legalább 81 százalékban...

Don't Miss

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...