- Hirdetés -

Folytatódik az UniCredit fenntarthatósági podcastsorozata

|

Elindult az UniCredit Bank fenntarthatósági podcastsorozatának harmadik évada. Azt, hogy mekkora igény van arra, hogy bárki számára könnyen befogadhatóan beszélgessünk a fenntarthatóságról, az ESG-ről, annak emberi oldalairól, etikai követelményeiről és az átláthatóságról, mi sem igazolja jobban, mint hogy a „Pénzügyekről nyakkendő nélkül” sorozat korábbi adásait évadonként 100 ezernél is többen hallgatták meg. Az új évadban többek között vállalatirányításról, nemek közötti egyenlőségről és az etikus vállalati működésről is szó esik.

Az új sorozat egyes részeiben – a korábbi évadokhoz hasonlóan – a téma banki szakértői beszélgetnek Mihálovits András gazdasági újságíróval, rádiós műsorvezetővel. Az új évadban az ESG vállalatirányítási aspektusairól, például a nemek közötti egyenlőségről, a megfelelőségről és az etikus vállalati működésről is szó esik.

„Az ESG kiemelt szerepet tölt be bankunk működésében, mindennapjaiban. Szeretnénk, ha nemcsak kollégáink, de partnereink, ügyfeleink, versenytársaink és minden fenntarthatóság iránt érdeklődő ember megismerné az általunk már kipróbált, működő, nálunk már gyakorlattá vált mechanizmusokat, melyek segíthetnek a fejlődésben, szemléletváltozásban” – fogalmazott az új évaddal kapcsolatban Anschau János, az UniCredit Bank Operatív divíziójának vezetője.

Mit érdemes tudni az ESG „G” (governance), azaz vállalatirányítási területéről?

Anschau Jánostól – aki egyben az UniCredit Bank egyik fenntarthatósági nagykövete is – az első adásban megtudhatjuk, hogy az ESG “G”, governance, azaz vállalatirányítási területe olyan kezdeményezések színtere, amelyek elősegítik a bank transzparens, etikus működését, legyen szó akár a munkavállalók fejlődési lehetőségének megteremtéséről, a nemek közötti egyenlőség vagy a generációk közötti tudástranszfer elősegítésének intézményi kereteiről, szabályairól. Szintén ide tartoznak azok az eljárások, amelyek a fenntarthatósági elvek betartását és monitorozását szolgálják a szervezeten belül. Ha egy vállalat saját működésében következetesen valósítja meg ezeket az elveket, az kiszámítható, tisztességes és az egyenlőséget támogató légkört biztosít dolgozóinak. A fenntartható vállalati kultúra egy cég ügyfeleire, partnereire is kihat és olyan, mások által követendő példát ad, amely az egész vállalati szférára kedvező hatással lehet.

Munkahelyi jóllét, nemek közti esélyegyenlőség

Az új évad második részéből az is kiderül: az UniCredit Bank számára kiemelten fontos, hogy egyenlő karrierlehetőségeket biztosítson mindenki számára. A vállalat büszke arra, hogy kibővített igazgatóságának tagjai között mintegy 50%-os a női jelenlét. „A bankon belül szerveztünk egy női karrierút-kutatást, mely segítségével első kézből ismerhettük meg azokat az akadályokat és nehézségeket, melyek meggátolják női munkavállalóinkat abban, hogy magasabb pozícióra pályázzanak. Az eredmények feldolgozása után olyan akcióterv született, melynek révén saját igényeik szerint támogatjuk őket a vezetővé válás útján” – mondta Lázár Zsuzsanna, a HR terület Szakértői és Fejlesztői Központjának vezetője.

A podcastadásból az is megtudhattuk, hogy a bank nagy figyelmet fordít a kollégák munkahelyi, szellemi és fizikai jóllétére, működésének egyik alapelve a sokszínűség és befogadás, valamint megismerhettük a bank speciális, kismamákat foglalkoztató programját is.

Átláthatóság és etikus működés – compliance, azaz megfelelőség

A compliance-ben nincsen semmi misztikus – derül ki a podcast új évadának harmadik adásából. A compliance-hez tartozik a pénzmosással kapcsolatos kockázatok kiszűrése, valamint a szervezeten belüli, vagy a cég és partnerei közötti összeférhetetlenségek kezelése is. „A terület célja, hogy a társadalmi normáknak megfelelően hosszú távú, fenntartható működést biztosító szabályrendszereket kövessünk, és így működjünk a mindennapokban. A fenntarthatósági elvek teljesülésének monitorozásán túl az UniCredit Bank az etikai elvek betartására is kiemelt hangsúlyt fektet, amely az ESG-szemlélet szerves részét képezi. Ellenőrzési rendszereink és az ezekkel kapcsolatos dokumentumok teljesen nyilvánosak, bárki számára elérhetőek honlapunkról” – mondta el Sljukic Nóra, az UniCredit Bank Compliance vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...