Ma este véget ér a VIASAT3 naponta jelentkező, hazai gyártású sorozata, a 200 első randi, azonban azoknak, akik megkedvelték Lucát és a többieket nem kell izgulniuk, már megkezdték a következő évad előkészületeit.
Egyedülálló vállalkozásba fogott a VIASAT3-at is működtető Sony Pictures Television Networks, amikor 60 epizódból álló napi sorozat gyártását rendelte meg, majd tűzte műsorára 2018 októberétől. A 200 első randi bőven hozta az előzetes várakozást és nagyon rövid idő alatt képes volt stabil nézőtábort kiépíteni a cég közlése szerint.
A történet főhőse Luca (Gáspár Kata), a fiatal, szingli és kissé teltkarcsú rádiós szerkesztő, aki egy, az édesanyjával (Pápai Erka) kötött fogadás miatt úgy dönt, hogy addig fog randizni, amíg meg nem találja az igazit, megelőzve ezzel esküvőre készülő húgát (Kovács Panka). A sorozat az argentin Ciega a citas című széria nyomán készült, ám a történet magyar környezetbe helyezve, helyi írók munkájával lett a VIASAT3 nézőinek rendszeres esti programja.
„Olyan sorozatot kerestünk, ami jól illeszkedik a Sony és a VIASAT3 brandjéhez, és csak annyira csajos, hogy azért nem idegeníti el a férfiakat sem. A 200 első randi szerethető karakterekkel van tele, és olyan általános kérdéseket vet fel, amelyek mindenkit foglalkoztatnak. A siker egyértelmű és ezt a számok is bizonyítják. A sorozatnak köszönhetően 41 százalékkal nőtt a műsorsáv átlagos közönségaránya a kereskedelmi célcsoportban. A legnagyobb arányban a 35-49 éves AB státuszú városi nők, jobbára felsőfokú végzettséggel tették le a voksukat a romantikus lelkű rádiósok mellett. Büszkék vagyunk a kedvező fogadtatásra és köszönettel tartozunk a készítőknek és az összes szereplőnek. Örömmel jelentem be, hogy megkezdtük a 200 első randi második évadának előkészületeit, Luca tehát mindenképpen visszatér a VIASAT3 képernyőjére” – mondta el Temesvári Marietta, az SPTN CE Közép- és Kelet-európai régióért felelős tartalomfejlesztési stratégiai vezetője.
A sorozat első évadának leforgatására közel 150 nap állt a stáb rendelkezésére. A belső jelenetekhez hatalmas díszletet építettek, amelynek területe mintegy 1000 négyzetméter: itt rendezték be Luca lakását, édesanyja villáját, valamint a munkahelye, a rádió irodáját és stúdióját is. A külső jeleneteket 50 helyszínen rögzítették, mielőtt a stáb bevonult volna a stúdióba. Az élethű környezet megteremtéséhez filmes technikákat, speciális világítást és plánokat használtak a szakemberek, a sorozat főcímzenéje pedig a Honeybeast együttes Így játszom című slágere volt.
Luca a weben
A 200 első randi nem csak a hagyományos televíziós platformon, hanem a digitális felületeken is hasított. Több mint egymillió streamelést ért el a sorozat a Viasat Play felületén, amelynek 90 százaléka epizódmegtekintés, míg 10 százalék extra tartalom fogyasztása volt. A közösségi médiában mintegy 2 millió embert ért el a 200 első randi, az interneten pedig 250 ezer egyéni látogató több mint 3 millió oldalletöltést generált. Luca karaktere az Instagramon is aktívan posztolt, így több mint 6000 követőre tett szert, akik közül sokan előszeretettel adtak neki ismerkedési tanácsokat.
A 200 első randi rajongóinak a legújabb epizódok bemutatása előtt sem kell unatkozniuk, hiszen a VIASAT3 népszerű sorozata január 21-től a Sony Maxon újranézhető.