- Hirdetés -

Főműsoridőben fordított az RTL

|

- Hirdetés -

Az esti sávban és a kereskedelmi célcsoportnál az RTL átvette a vezetést a TV2-től. Minden más felosztásban azonban továbbra is piacvezető a TV2 és csoportszinten is vezetnek. A műsoros toplista élén a Cápák között és a Szerencsekerék áll.

A TV2 hosszú hetek óta gyakorlatilag minden bontásban és célcsoportnál uralta a nézettségi versenyt. Múlt héten viszont az RTL-nek, ha szűk előnnyel is, de sikerült átvennie a vezetést a számukra fontos területen, azaz a kereskedelmi célcsoportnál és főműsoridőben. Az esti sávban és a 18-49 éveseknél az RTL 12,2 százalékos, a TV2 11,6 százalékos share-t ért el, a 18-59 éveseknél az RTL 12,5 százalékot, a TV2 11,8 százalékot produkált. A többi összevetésben, tehát főműsoridőben és a teljes lakosságnál, valamint a teljes napot nézve viszont megőrizte vezető helyét a TV2.

Az RTL nagyjából ugyanazt hozta, mint az előző héten, a legnagyobb változás náluk a 18-49 éveseknél és főműsoridőben történt, ahol 0,5 százalékpontot erősödtek. A TV2 viszont teljes napon és a főműsoridőben is veszített a közönségarányából, legtöbbet – 1,6 százalékpontot – főműsoridőben és a 18-49 éveseknél. Tehát igazából a TV2-nek volt ez gyengébb hete és nem az RTL erősödött nagyot.

Ami a napi versenyt illeti, a 18-49 éveseknél 4 estét nyert a TV2, 3 estét – közte a hétvégét – az RTL. A 18-59 éveseknél 4 estét nyert a TV2, 2 estét az RTL, egy alkalommal pedig holtverseny volt a két csatorna között.

A teljes portfóliók terén a TV2 Csoport az RTL Magyarország előtt végzett minden fontosabb célcsoportnál. Ugyanakkor főműsoridőben és a 18-59, valamint 18-49 éveseknél nagyon közel járt hozzájuk az RTL Magyarország. A 18-49 éveseknél a TV2 Csoport 23,5 százalékos, az RTL 22,4 százalékos share-t, a 18-59 éveseknél a TV2 Csoport 23,7 százalékos, az RTL pedig 22,7 százalékos heti közönségarányt hozott össze.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 4. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 11,8 15 11,6
RTL 12,5 12 12,2

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 4. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 9,4 12 9,5
RTL 7,2 7 7,1

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 22,9 24,9 22,7
RTL Magyarország 17,8 15,9 17,4
AMC Networks 6,8 6,0 7,1
MTVA 5,7 9,5 4,6
Paramount Global 4,7 3,8 5,8
Network4 4,1 4,5 2,7
Antenna Entertainment Group 3,7 3,1 3,7
Warner Bros.Discovery 3,0 3,7 2,7

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 16,4% / 16% (17,1% / 17%)
Tények Plusz – 13% / 13,2% (15% / 15%)
Szerencsekerék – 16,4% / 16,9% (16,5% / 16,6%)
Hazatalálsz – 13,4% / 12,1% (korábbi héten a Vigyázat, gyerekkel vagyok: 12,3% / 12,5%)

RTL
Híradó – 17,9% / 15,7% (17,6% / 15,3%)
Fókusz – 13,9% / 13,6% (13,7% / 13,1%)
Drága örökösök – 14,1% / 14,1% (13,1% / 12,4%)
A mi kis falunk – 13,1% / 12,7% (11,5% / 10,6%)

A hétköznap esti műsorok közül igazából mindegyik jól teljesített. A TV2-n a Szerencsekerék továbbra is kiemelkedően jó közönségarányokat szállított. A Hazatalálsz című új sorozat a TV2 esti átlaga felett hozott és ennél a műsortípusnál azért benne van a pakliban, hogy épülhet még a nézettsége. A korábbi héthez képest javított és az RTL-es esti átlag felett hozott a Drága örökösök. A mi kis falunk pedig ismétlésként produkált olyan eredményt, amivel egy premier műsor is elégedett lehetne.

A hétvégi fűműsoridő ismét az RTL-é volt. A Gólkirályság nyerte a sávját. Itt azért meg kell említeni, hogy a sorozat 14,6 százalékos share-je és 221 ezres nézőszáma (a 18-49 éveseknél) nem rossz, de egy héttel korábban ugyanez még 17,9 százalék és 261 ezer néző volt. Vasárnap a Cápák között viszont még kicsit erősíteni is tudott a korábbi hetéhez képest. A 18-49 éveseknél 281 ezer nézőt vonzott a műsor, a share-je pedig 17,4 százalékot tett ki.

Azaz folytatódott a Cápák között jó szériája, ami arra is elég volt, hogy a 18-49 és a 18-59 éveseknél is a hét legnézettebb műsora legyen. Ennél a két célcsoportnál a csütörtöki Szerencsekerék futott be a második helyre. A teljes lakosságnál pedig a Szerencsekerék végzett az élen 935 ezres nézőszámmal. A teljes lakosságnál egyébként nem a Cápák között, hanem a vasárnapi Híradó volt az RTL legnézettebb tartalma, a hírműsorra 773 ezren voltak kíváncsiak.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 385 701 16,5
SZERENCSEKERÉK TV2 360 087 17,4
HÍRADÓ RTL 350 795 16,6
GÓLKIRÁLYSÁG RTL 338 484 15,3
TÉNYEK TV2 333 229 15,9
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK RTL 302 403 14,7
A MI KIS FALUNK RTL 300 307 14,1
FÓKUSZ RTL 291 337 15,9
HAZATALÁLSZ TV2 283 630 14,6
TÉNYEK PLUSZ TV2 280 613 15,3

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
SZERENCSEKERÉK TV2 935 487 22,0
TÉNYEK TV2 832 467 23,5
HÍRADÓ RTL 773 103 18,3
TÉNYEK PLUSZ TV2 747 139 19,0
HAZATALÁLSZ TV2 679 121 18,5
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 641 542 14,0
GÓLKIRÁLYSÁG RTL 584 732 13,4
VIGYÁZAT GYEREKKEL VAGYOK TV2 567 697 12,4
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK RTL 567 078 13,3
FÓKUSZ RTL 527 199 13,4

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 281 707 17,4
SZERENCSEKERÉK TV2 252 806 18,3
GÓLKIRÁLYSÁG RTL 221 743 14,6
HÍRADÓ RTL 213 316 14,7
TÉNYEK TV2 207 694 14,4
A MI KIS FALUNK RTL 199 391 13,8
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK RTL 199 306 14,6
TÉNYEK PLUSZ TV2 193 459 15,9
FÓKUSZ RTL 185 505 15,1
HAZATALÁLSZ TV2 180 779 13,3

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kitalálja, melyik a legkeresettebb szakma Magyarországon?

Több mint 150 kiállító négyezer állásajánlata közül válogathattak a hallgatók a tavaszi Műegyetemi Állásbörzén, ahol ismételten a villamosmérnökök iránt volt a legnagyobb kereslet. A K épületben a szakértői tanácsadás kapott új köntöst, a Q...

Nyugatra vándorolnak a magyarok

2011 és 2022 között valamivel több mint 200 ezerrel nőtt a magyar lakóingatlan állomány és a nyugatra tartás volt a magyarok otthonkeresésének jellemző iránya – ezt mutatják a legutóbbi népszámlálás már nyilvánosságra került eredményei....

Izgalmas hétvége elé néznek a focirajongók

Érkezik a Der Klassiker az ARENA4 és a NET4+ SPORT műsorára: a sportcsatorna helyszíni tudósítással készül minden idők egyik legjobban várt Bayern München – Borussia Dortmund mérkőzésére. A Bundesliga két örök riválisának találkozóit mindig...

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Már filmes előzetest is készít az MI

A Holnap Budapestje címmel jelent meg az első film teaser Magyarországon, amit szinte teljes egészében a mesterséges intelligencia (MI) készített. A disztópia hét soros szinopszisát a Chat GPT írta, képi világát pedig a Midjourney...

Tovább spórolnának a rezsin a magyarok

A magyar háztartások 40 százaléka tervez energiatakarékossági beruházásokat, azonban a zöld szempontok előtt egyértelműen a spórolás a cél. A tervek megvalósulását hátráltatja, hogy a többségnek mintegy 200 ezer forint hiányzik havi szinten a családi...

Díjat kapott A Király, Schell Judit és Majka is

A Dancing with the Stars lett a legjobb nagyszabású showműsor, Lékai-Kiss Ramóna a legjobb női műsorvezető, Schell Judit a legjobb színésznő, Majka pedig a legjobb zsűritag a tavalyi tévés produkciókban. Tegnap este rendezték meg...

Döntőbe jutott az Uniomedia alapítóinak kampánya

Az ázsiai PR Awards2023 döntőjébe került az Uniomedia szingapúri testvércégének, a Rothman Asia-nak tőzsdei kommunikációs kampánya. A Pegasus Asia az első SPAC (a tőzsdei befektetőktől akvizíciós célokra tőkét gyűjtő) részvénykibocsátás volt a szingapúri tőzsdén...

Új ügyféllel erősít a Twincom

Idén tavasztól a Twincom PR Consultancy-val dolgozik a cseh hátterű Tesla okosotthon márka, amely közvetlen felkérés útján választotta az ügynökséget. Mostantól ők végzik a Csehországban már piacvezető brand hazai kommunikációs aktivitásait.Az okosotthon készülékek előretörése...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tajvanon is szeretik a magyar borokat

Az elmúlt években a Chifu Wine folyamatosan növelte szerepét Tajvan borpiacán, és már a legismertebb és legmegbízhatóbb magyar bor importőrként és disztributorként tartják számon. A vállalat az évek során kiépített erős szakmai kapcsolatainak köszönhetően...

Kitalálja, melyik a legkeresettebb szakma Magyarországon?

Több mint 150 kiállító négyezer állásajánlata közül válogathattak a hallgatók a tavaszi Műegyetemi Állásbörzén, ahol ismételten a villamosmérnökök iránt volt a legnagyobb kereslet. A K épületben a szakértői tanácsadás kapott új köntöst, a Q...

Nyugatra vándorolnak a magyarok

2011 és 2022 között valamivel több mint 200 ezerrel nőtt a magyar lakóingatlan állomány és a nyugatra tartás volt a magyarok otthonkeresésének jellemző iránya – ezt mutatják a legutóbbi népszámlálás már nyilvánosságra került eredményei....

Izgalmas hétvége elé néznek a focirajongók

Érkezik a Der Klassiker az ARENA4 és a NET4+ SPORT műsorára: a sportcsatorna helyszíni tudósítással készül minden idők egyik legjobban várt Bayern München – Borussia Dortmund mérkőzésére. A Bundesliga két örök riválisának találkozóit mindig...

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Gördülékenyebben mennek a dolgok

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Több tízezer fát ültetnének 2023-ban

A 10 millió Fa közössége három és fél év alatt Magyarország szerte közel kétszázezer fát és több mint negyvenezer cserjét ültetett el. Céljuk 2023-ra, hogy az adó 1 százalékából és más adományokból befolyó hozzájárulások...

Ezért is drágulnak az élelmiszerek

Nem a klímaváltozás jelenti az egyedüli kihívást a növénytermesztés számára: Az input- és üzemanyag árak az egekben, csökken a jövedelmezőség. Ráadásul egyre gyakoribb a fagyás, jégverés, hirtelen váltakozó hideg- és hőhullámok, vagy épp a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....