Az amerikai székhelyű Great Place to Work ismét kihirdette az egyik legrangosabb nemzetközi munkahelyi elégedettségi felmérés eredményét. A Cofidis Magyarország jelenleg az egyetlen vállalat Magyarországon, aki megkapta a GPTW minősítést.
A programban évente világszerte 60 ország, 6000 vállalat és közel 12 millió munkavállaló vesz részt, akik értékelik a saját munkáltatójukat, véleményükkel rangsorolják a kiemelkedő vállalatokat hozzájárulva ezzel a vállalat további fejlődéséhez. A KSH adatai szerint az üres álláshelyek száma és aránya növekszik, a szakemberhiány számos iparágat és területet érint, így különösen fontos a jó munkaerő megtartása és elkötelezése.
A pénzintézet 2015-ben vett részt először a felmérésben, azóta számos vizsgált ponton javítottak az elmúlt évekhez képest: büszkeség érzet (75%), barátságos, vidám munkahely (85%), lehetőség a fejlődésre (75%), munka-magánélet egyensúlya miatti elégedettség (66%), hosszútávú elköteleződés (85%). A munkavállalók 70% százaléka gondolja úgy, hogy nagyszerű munkahely a Cofidis és szeret itt dolgozni. Ez az eredmény 7 százalékkal magasabb a közép-európai átlagnál, ahol ez az érték csupán 63%. Mindezen eredmények hozzájárultak ahhoz, hogy a Cofidis Magyarország jelenleg az egyetlen vállalat Magyarországon, aki megkapta a GPTW minősítést.
Az elismerést csak olyan vállalatok kaphatják meg ahol magas az általános elégedettségi szint, a bizalmi index, a vezetőség és a beosztottak jó viszonyban vannak, és a munkavállalók büszkék arra, hogy az adott vállalatnál dolgoznak; sőt arra is, amilyen feladatot végeznek a munkájuk során és hosszú távon tervezik a karrierjüket a cégnél.
A munkavállalók megtartásának jelentőségét egyre több vállalat ismeri fel. A Cofidis Szakértő ügyfélszolgálat kutatásában felmért HR vezetői interjúk alapján az ügyfélszolgálati területen a fluktuáció komoly kihívást jelent a munkáltatóknak: az év során az újonnan belépők aránya az átlagos létszám egyharmadát teszi ki, a kilépőké az egyhatodát. „Az eredményes munkához elkötelezett, motivált csapat kell, erre különösen nagy hangsúlyt fektetünk a Cofidisnél: amellett, hogy rendszeresen felmérjük munkatársaink elégedettségét, elindítottuk például a „Legjobb önmagamért” programot, aminek keretei között 100 kolléga maga határozhatta meg, miben szeretne fejlődni az adott évben, a cég pedig tréningekkel, képzésekkel segítette ezek elérését” – mondta el Fülöp Attila a Cofidis értékesítési és ügyfélkapcsolati igazgatója.