Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet
– Milyen évet zártok idén?
– Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra. Ez nagyságrendileg 20 millió palackot jelent, aminek 60-65 százalékát belföldön értékesítjük. Szóval mi nagyon optimisták vagyunk, fel is készültünk erre az év végére, a boltok tele vannak.
– Mennyire népszerű a pezsgő a magyarok körében?
– A teljes magyar piac úgy 20 millió palack pezsgő. Ez azt jelenti, hogy nagyságrendileg két palackot fogyasztunk el évente fejenként. Ez az elmúlt időszakban javarészt a járvány következtében egy picit csökkent, tehát van hova visszafejlődnünk, mi azonban nagyon bizakodók vagyunk. A pezsgő alapjában véve pozitív élményekhez, ünnepi alkalmakhoz kötött ital Magyarországon, ezért is van az, hogy az év végére koncentrálódik a pezsgőfogyasztás nagy része, de már látunk nagyon pozitív fejlődéseket az év többi részére is, főleg nyáron. Egy meleg, fülledt nyári estét egy finom, nagyon jól behűtött pezsgővel stílusosan le lehet zárni.
– Milyen trendek figyelhetők meg a pezsgő-fogyasztásban?
– A pezsgő szerencsére jön fel, egyre népszerűbb. Ennek van természetesen nemzetközi hatása is, amit látunk külföldön, akár Olaszországban, ahol a Prosecco egy teljesen hétköznapi italnak számít, vagy Franciaországban a pezsgő őshazájában, a Champagne, vagy a Cremont is az emberek mindennapi életének a része. Nálunk ez az ünnephez való erős kötődés évtizedek alatt alakult ki. Ezt nem tudjuk egyik pillanatról a másikra megváltoztatni, de évek óta azon is dolgozunk, hogy a különböző márkáinkon keresztül megmutassuk a pezsgő másik oldalát. Fontos, hogy az ünnepi oldala azért megmaradjon, de ahogy az előbb is említettem, a pezsgőnek van egy másik oldala is. Alapjában véve egy nagyon stílusos ital némi hedonista, jó értelemben vett urizáló ’hatással’, mely így még számtalan egyéb fogyasztási módot, lehetőséget, alkalmat rejt.
– Milyen fejlesztéseket valósítottatok meg?
– Kísérletezgetni viszonylag nehéz a pezsgő esetében, maga a pezsgőkészítési folyamatok viszonylag meghatározottak, törvény által szabályozva vannak, így azért nem túl nagy a mozgástér. De például a Hungaria márkánk esetében minden évben egy új fajtával lepjük meg fogyasztóinkat a limitált szériánkon belül. Az elmúlt két évben két irányban is fejlesztettünk. Az egyik, hogy létrehoztuk a Törley pezsgőwebshopját. Azt láttuk, hogy a bezárások, korlátozások miatt nagyon sokan elkezdtek online rendelni, mi erre próbáltunk minél gyorsabban és minél hatékonyabban válaszolni. Így tavaly nyár végén megnyomtuk a zöld gombot, és élesítettük a webshopunkat. Azt kell, hogy mondjam, hogy minden elvárásunkat felülmúlt. A webshopnál is nagyon jól látszik, hogy az emberek ezen a csatornán keresztül (is) inkább a magasabb értékű termékeket keresik, amelyek nem olyan széles körben elérhetők, illetve hogyha egy újdonsággal jövünk ki, amit most már a webshopon szoktunk mindig bemutatni, akkor ott óriási az érdeklődés és nagyon szívesen kipróbálják. A másik ilyen fejlesztésünk egy új pezsgő bevezetése volt, azt idén októberben mutattuk be, ez a Törley Tokaji Brut.