A TV2 magasabb közönségarányt ért el, mint az RTL Klub. Kifejezetten erős nézettséget hozott a vasárnapi Forma-1 futam, ami a 18-49 évesek körében a hét legnézettebb műsorának bizonyult.
Gyakorlatilag ugyanazt produkálta az elmúlt héten az RTL Klub, mint korábban, azonban a TV2 egy százalékpontot erősített és átvették a vezetést a 18-49 éveseknél és főműsoridőben. Egészen konkrétan ez a TV2 esetében 14,2 százalékos, az RTL Klubnál 13,5 százalékos heti (lineáris) közönségarányt jelentett. Szintén szűk előnnyel, de a hétfőtől péntekig terjedő időszakot is nyerte a TV2, miután 14,5 százalékot hoztak össze az RTL Klub 14,1 százalékos közönségarányával szemben. A szombati főműsoridő az RTL Klubé volt 15,2 százalékkal, miközben a TV2 9,2 százalékot produkált. Vasárnap este a TV2 17 százalékkal nyert a 9,8 százalékos közönségarányú RTL Klub előtt.
A komplett csatornacsaládokat nézve a TV2 Csoport érte el a legjobb eredményt 29,2 százalékos összesített share-rel, az RTL Magyarország egy százalékpontnyi lemaradással, 28,2 százalékkal követte a fő konkurensét. A nemzetközi csatornaportfóliók vezető hármasa között általában szoros a verseny, de múlt héten kicsit szétrázódott a mezőny. A Paramount (exViacomCBS) 6,9 százalékos share-t ért el, az AMC 5,8 százalékot, az Antenna Group pedig 4,6 százalékot.
12. hét / 11. hét / 10. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 13,5% / 13,4% 13,9%
TV2 – 14,2% / 13,2% / 13,2%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (12. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Szerelem van a levegőben – 5,1% (4,6%)
Híradó – 20,4% (22,4%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 18,2% (18,8%)
Keresztanyu – 16,1% (16,6%)
Híradó – 10,8% (9,9%)
Hotel Margaret – 8,2% (8,2%)
TV2
Remények földje – 20,9% (16,4%)
Tények – 18,7% (18,4%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 12,8% (12,7%) – szerdától szombatig
Exatlon Hungary – 15,5% (13,6%)
Tények – 11,2% (9%)
A hétköznap esti műsorok között nagy átrendeződés nem történt. A korábbi héthez képest talán csak az érdemel említést, hogy az Exatlon erősödni tudott, nemcsak share-ben, hanem átlagos nézőszámban is: 154 ezerről 166 ezerre a 18-49 éveseknél.
Hétvégén az RTL Klub és a TV2 játékába kicsit bekavart az M4 Sport is a főműsoridős Forma-1 közvetítéssel. A korábbi évek tapasztalata az volt (erről pont írtunk a friss Marketing & Médiában is), hogy az esti sávra eső F1-es versenyek ugyan jó eredményt hoztak, de azért a piacvezető kereskedelmi csatornák főműsoridős párharcába nem nagyon szóltak bele. Múlt héten viszont a szombat esti időmérő is 20,6 százalékos share-rel futott, a vasárnapi futam pedig 24,6 százalékos közönségarányt ért el.
Szombat este az RTL Klubon A Séf meg a többiek második epizódja 14,8 százalékos közönségarányt, utána A mi kis falunk 20,9 százalékot hozott. Vasárnap az RTL Klubon A nép szolgája már gyengébben teljesített, mint a korábbi héten. Egészen pontosan azt hozta, amit a vásárolt sorozatoktól látni szoktunk: 9,9 és 8,6 százalékos share-t. Azért a Forma-1 nélkül vélhetően jobb nézettséget hozott volna. A TV2-n a Sztárban sztár nézőszámán is meglátszódott az autóverseny hatása. A 18-49 éveseknél 221 ezer nézője volt 17,8 százalékos share mellett, miközben egy héttel korábban ugyanez még 273 ezres nézettséget, illetve 20,9 százalékos közönségarányt tett ki.
A hét legnézettebb műsora a 18-49 éveseknél a vasárnapi Forma-1 futam volt 308 ezer nézővel. A teljes lakosságnál pedig a Sztárban sztár foglalta el az első helyet 810 ezres nézettséggel. A 18-49-es listán az autóversenyt A mi kis falunk (234 ezer néző), majd a Sztárban sztár követte. A teljes lakosságos lista második helyére a múlt hétfői Tények (752 ezer néző), harmadikra a szintén múlt hétfői RTL Híradó (739 ezer néző) futott be.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Közönségarány: lineáris share. A vizsgált műsor, vagy idősáv nézésére fordított idő aránya az összes magyar nyelvű lineáris televíziócsatorna nézésére fordított időből. Beleértve ebbe a csatornák időeltolásos nézést is.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.