- Hirdetés -

Fordulat a nézettségi versenyben

|

- Hirdetés -

A TV2 magasabb közönségarányt ért el, mint az RTL Klub. Kifejezetten erős nézettséget hozott a vasárnapi Forma-1 futam, ami a 18-49 évesek körében a hét legnézettebb műsorának bizonyult.

Gyakorlatilag ugyanazt produkálta az elmúlt héten az RTL Klub, mint korábban, azonban a TV2 egy százalékpontot erősített és átvették a vezetést a 18-49 éveseknél és főműsoridőben. Egészen konkrétan ez a TV2 esetében 14,2 százalékos, az RTL Klubnál 13,5 százalékos heti (lineáris) közönségarányt jelentett. Szintén szűk előnnyel, de a hétfőtől péntekig terjedő időszakot is nyerte a TV2, miután 14,5 százalékot hoztak össze az RTL Klub 14,1 százalékos közönségarányával szemben. A szombati főműsoridő az RTL Klubé volt 15,2 százalékkal, miközben a TV2 9,2 százalékot produkált. Vasárnap este a TV2 17 százalékkal nyert a 9,8 százalékos közönségarányú RTL Klub előtt.

A komplett csatornacsaládokat nézve a TV2 Csoport érte el a legjobb eredményt 29,2 százalékos összesített share-rel, az RTL Magyarország egy százalékpontnyi lemaradással, 28,2 százalékkal követte a fő konkurensét. A nemzetközi csatornaportfóliók vezető hármasa között általában szoros a verseny, de múlt héten kicsit szétrázódott a mezőny. A Paramount (exViacomCBS) 6,9 százalékos share-t ért el, az AMC 5,8 százalékot, az Antenna Group pedig 4,6 százalékot.

12. hét / 11. hét / 10. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 13,5% / 13,4% 13,9%
TV2 – 14,2% / 13,2% / 13,2%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (12. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

RTL Klub
Szerelem van a levegőben – 5,1% (4,6%)
Híradó – 20,4% (22,4%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 18,2% (18,8%)
Keresztanyu – 16,1% (16,6%)
Híradó – 10,8% (9,9%)
Hotel Margaret – 8,2% (8,2%)

TV2
Remények földje – 20,9% (16,4%)
Tények – 18,7% (18,4%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 12,8% (12,7%) – szerdától szombatig
Exatlon Hungary – 15,5% (13,6%)
Tények – 11,2% (9%)

A hétköznap esti műsorok között nagy átrendeződés nem történt. A korábbi héthez képest talán csak az érdemel említést, hogy az Exatlon erősödni tudott, nemcsak share-ben, hanem átlagos nézőszámban is: 154 ezerről 166 ezerre a 18-49 éveseknél.

Hétvégén az RTL Klub és a TV2 játékába kicsit bekavart az M4 Sport is a főműsoridős Forma-1 közvetítéssel. A korábbi évek tapasztalata az volt (erről pont írtunk a friss Marketing & Médiában is), hogy az esti sávra eső F1-es versenyek ugyan jó eredményt hoztak, de azért a piacvezető kereskedelmi csatornák főműsoridős párharcába nem nagyon szóltak bele. Múlt héten viszont a szombat esti időmérő is 20,6 százalékos share-rel futott, a vasárnapi futam pedig 24,6 százalékos közönségarányt ért el.

Szombat este az RTL Klubon A Séf meg a többiek második epizódja 14,8 százalékos közönségarányt, utána A mi kis falunk 20,9 százalékot hozott. Vasárnap az RTL Klubon A nép szolgája már gyengébben teljesített, mint a korábbi héten. Egészen pontosan azt hozta, amit a vásárolt sorozatoktól látni szoktunk: 9,9 és 8,6 százalékos share-t. Azért a Forma-1 nélkül vélhetően jobb nézettséget hozott volna. A TV2-n a Sztárban sztár nézőszámán is meglátszódott az autóverseny hatása. A 18-49 éveseknél 221 ezer nézője volt 17,8 százalékos share mellett, miközben egy héttel korábban ugyanez még 273 ezres nézettséget, illetve 20,9 százalékos közönségarányt tett ki.

A hét legnézettebb műsora a 18-49 éveseknél a vasárnapi Forma-1 futam volt 308 ezer nézővel. A teljes lakosságnál pedig a Sztárban sztár foglalta el az első helyet 810 ezres nézettséggel. A 18-49-es listán az autóversenyt A mi kis falunk (234 ezer néző), majd a Sztárban sztár követte. A teljes lakosságos lista második helyére a múlt hétfői Tények (752 ezer néző), harmadikra a szintén múlt hétfői RTL Híradó (739 ezer néző) futott be.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

hetitop2022_12het1849

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

hetitop2022_12hetteljes

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Közönségarány: lineáris share. A vizsgált műsor, vagy idősáv nézésére fordított idő aránya az összes magyar nyelvű lineáris televíziócsatorna nézésére fordított időből. Beleértve ebbe a csatornák időeltolásos nézést is.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a...

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Szuperprodukció érkezik Budapestre

Soha nem látott világpremier érkezik Budapestre. Június elsején nyílik meg a BOK csarnokban a LUFILAND szuperprodukció, amely 500 ezer környezetbarát lufi felhasználásával hívja világkörüli utazásra a látogatókat. A 4000 négyzetméteres kiállítócsarnokban többek között az...

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a...

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...