- Hirdetés -

Fordulat a nézettségi versenyben

|

- Hirdetés -

A TV2 magasabb közönségarányt ért el, mint az RTL Klub. Kifejezetten erős nézettséget hozott a vasárnapi Forma-1 futam, ami a 18-49 évesek körében a hét legnézettebb műsorának bizonyult.

Gyakorlatilag ugyanazt produkálta az elmúlt héten az RTL Klub, mint korábban, azonban a TV2 egy százalékpontot erősített és átvették a vezetést a 18-49 éveseknél és főműsoridőben. Egészen konkrétan ez a TV2 esetében 14,2 százalékos, az RTL Klubnál 13,5 százalékos heti (lineáris) közönségarányt jelentett. Szintén szűk előnnyel, de a hétfőtől péntekig terjedő időszakot is nyerte a TV2, miután 14,5 százalékot hoztak össze az RTL Klub 14,1 százalékos közönségarányával szemben. A szombati főműsoridő az RTL Klubé volt 15,2 százalékkal, miközben a TV2 9,2 százalékot produkált. Vasárnap este a TV2 17 százalékkal nyert a 9,8 százalékos közönségarányú RTL Klub előtt.

A komplett csatornacsaládokat nézve a TV2 Csoport érte el a legjobb eredményt 29,2 százalékos összesített share-rel, az RTL Magyarország egy százalékpontnyi lemaradással, 28,2 százalékkal követte a fő konkurensét. A nemzetközi csatornaportfóliók vezető hármasa között általában szoros a verseny, de múlt héten kicsit szétrázódott a mezőny. A Paramount (exViacomCBS) 6,9 százalékos share-t ért el, az AMC 5,8 százalékot, az Antenna Group pedig 4,6 százalékot.

12. hét / 11. hét / 10. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 13,5% / 13,4% 13,9%
TV2 – 14,2% / 13,2% / 13,2%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (12. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

RTL Klub
Szerelem van a levegőben – 5,1% (4,6%)
Híradó – 20,4% (22,4%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 18,2% (18,8%)
Keresztanyu – 16,1% (16,6%)
Híradó – 10,8% (9,9%)
Hotel Margaret – 8,2% (8,2%)

TV2
Remények földje – 20,9% (16,4%)
Tények – 18,7% (18,4%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 12,8% (12,7%) – szerdától szombatig
Exatlon Hungary – 15,5% (13,6%)
Tények – 11,2% (9%)

A hétköznap esti műsorok között nagy átrendeződés nem történt. A korábbi héthez képest talán csak az érdemel említést, hogy az Exatlon erősödni tudott, nemcsak share-ben, hanem átlagos nézőszámban is: 154 ezerről 166 ezerre a 18-49 éveseknél.

Hétvégén az RTL Klub és a TV2 játékába kicsit bekavart az M4 Sport is a főműsoridős Forma-1 közvetítéssel. A korábbi évek tapasztalata az volt (erről pont írtunk a friss Marketing & Médiában is), hogy az esti sávra eső F1-es versenyek ugyan jó eredményt hoztak, de azért a piacvezető kereskedelmi csatornák főműsoridős párharcába nem nagyon szóltak bele. Múlt héten viszont a szombat esti időmérő is 20,6 százalékos share-rel futott, a vasárnapi futam pedig 24,6 százalékos közönségarányt ért el.

Szombat este az RTL Klubon A Séf meg a többiek második epizódja 14,8 százalékos közönségarányt, utána A mi kis falunk 20,9 százalékot hozott. Vasárnap az RTL Klubon A nép szolgája már gyengébben teljesített, mint a korábbi héten. Egészen pontosan azt hozta, amit a vásárolt sorozatoktól látni szoktunk: 9,9 és 8,6 százalékos share-t. Azért a Forma-1 nélkül vélhetően jobb nézettséget hozott volna. A TV2-n a Sztárban sztár nézőszámán is meglátszódott az autóverseny hatása. A 18-49 éveseknél 221 ezer nézője volt 17,8 százalékos share mellett, miközben egy héttel korábban ugyanez még 273 ezres nézettséget, illetve 20,9 százalékos közönségarányt tett ki.

A hét legnézettebb műsora a 18-49 éveseknél a vasárnapi Forma-1 futam volt 308 ezer nézővel. A teljes lakosságnál pedig a Sztárban sztár foglalta el az első helyet 810 ezres nézettséggel. A 18-49-es listán az autóversenyt A mi kis falunk (234 ezer néző), majd a Sztárban sztár követte. A teljes lakosságos lista második helyére a múlt hétfői Tények (752 ezer néző), harmadikra a szintén múlt hétfői RTL Híradó (739 ezer néző) futott be.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

hetitop2022_12het1849

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

hetitop2022_12hetteljes

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Közönségarány: lineáris share. A vizsgált műsor, vagy idősáv nézésére fordított idő aránya az összes magyar nyelvű lineáris televíziócsatorna nézésére fordított időből. Beleértve ebbe a csatornák időeltolásos nézést is.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tippek a tökéletes fesztiválélményhez

Két év kihagyás után a Sziget Fesztivál visszatér! Várod már, hogy a színes programkavalkádban a legmenőbb zenéket hallgatva jól érezd magad a barátaiddal a nyári napsütésben? Mi is izgulunk! A Diageo a világ vezető...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Komoly problémákat okoz a válság a vállalatoknak

Bár Magyarországon már eddig is érezhetők voltak a háborús konfliktus hatásai, a közgazdászok szerint a komolyabb nehézségek még csak most kezdenek begyűrűzni a hazai gazdaságba, amelynek egyik sarokpontja a bérköltség növekedése lehet.„A nagymértékű infláció...

Új HR vezető a Yettelnél

2022. augusztus 1-jétől Szalai Enikő a Yettel Magyarország Zrt. HR vezérigazgató-helyettese. A HR-menedzsment területén 25 év nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember egy kihívásokkal teli időszakban, izgalmas vállalati környezetben veszi át a terület vezetését a telekommunikációs...

Megelőzte a Disney a Netflixet

Július elején már több streaming előfizetője volt a Disney-nek, mint a Netflixnek a két cég negyedéves üzleti jelentése szerint. A Disney+ nagyot nőtt a második negyedévben, több mint 14 millió új előfizetőt gyűjtött, decemberben...

Pozsonyban terjeszkedik a Green Fox Academy

A Green Fox Academy dinamikusan növekszik és mára erős nemzetközi vállalattá vált. Másfél év alatt felépítette a szlovák IT képzési piac legerősebb márkáját, az online oktatás átütő sikerére alapozva pedig idén nyáron megnyitotta második...

Az Astoria Agency-vel dolgozik a Network4

Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége támogatja a médiacég sajtókommunikációs tevékenységét. A Network4 mérföldkőhöz érkezett, hiszen augusztus 5-én indult el a MATCH4 sportcsatorna, amely az ARENA4 sportadó és az ARENA4+ sportstreaming szolgáltatás testvéradójaként működik....

Nagyon népszerűek a pénzügyi appok

A magyarok 73 százaléka használ valamilyen pénzügyi alkalmazást, amely így a második legnépszerűbb applikáció típus a közösségi média alkalmazások után – derül ki a Magyar Bankholding reprezentatív kutatásából. Az online bankolás legnagyobb előnyeként a...

Kilőtt a céges értékesítés a GreenGonál

Soha nem látott érdeklődés követte a magyar kormány hatósági üzemanyag árának eltörlését a közösségi elektromos autómegosztó szolgáltatónál – számolt be Ádám Boglárka a GreenGo vezérigazgatója. Az ok egyszerű: ahogy a magyar háztartások többsége, úgy...

Különleges okosmobilokkal rukkolt elő a Samsung

A Samsung bejelentette az összehajtható okostelefonok következő generációját: megérkezett a Galaxy Z Flip4 és a Galaxy Z Fold4. A készülékek testreszabható, elegáns külsővel és továbbfejlesztett teljesítménnyel érkeznek. A Galaxy Z sorozat, ahogy eddig is,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így alakul a fiatalok médiafogyasztása

A Z-generáció és a millenniál generáció digitális szórakozása egyre inkább előtérbe kerül világszerte. Ma már a videós streaming szolgáltatásokkal fej fej mellett versenyez a közösségi média és a gaming a fogyasztók figyelméért – derül...

Tippek a tökéletes fesztiválélményhez

Két év kihagyás után a Sziget Fesztivál visszatér! Várod már, hogy a színes programkavalkádban a legmenőbb zenéket hallgatva jól érezd magad a barátaiddal a nyári napsütésben? Mi is izgulunk! A Diageo a világ vezető...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Komoly problémákat okoz a válság a vállalatoknak

Bár Magyarországon már eddig is érezhetők voltak a háborús konfliktus hatásai, a közgazdászok szerint a komolyabb nehézségek még csak most kezdenek begyűrűzni a hazai gazdaságba, amelynek egyik sarokpontja a bérköltség növekedése lehet.„A nagymértékű infláció...

Új HR vezető a Yettelnél

2022. augusztus 1-jétől Szalai Enikő a Yettel Magyarország Zrt. HR vezérigazgató-helyettese. A HR-menedzsment területén 25 év nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember egy kihívásokkal teli időszakban, izgalmas vállalati környezetben veszi át a terület vezetését a telekommunikációs...
- Hirdetés -

Don't Miss

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Együttműködik a WWF és a Coca-Cola

A WWF – világszerte és Magyarországon is – többek között azért dolgozik, hogy megóvja a folyókat és a vizesélőhelyeket. A Duna forrásától a deltáig a folyó mentén élő emberekkel együttműködve tesznek konkrét lépéseket a...

Hatalmas zöld projektben a Toyota

Fukusima prefektúra és a Toyota hidrogénre, mint új energiaforrásra helyezi a hangsúlyt. 2021 júniusa óta tárgyalnak a projekt konkrét kezdeményezéseiről különböző partnerekkel, hogy olyan megvalósítási modellt hozzanak létre, amely a Japánra jellemző, 300.000 körüli...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....