- Hirdetés -

Formabontó ötletek

|

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje. A Mol kommunikációs igazgatója, a Magyar Kosárlabda Szövetség elnökségi tagja a Marketing&Media magazinnak beszélt arról, hogy mit szeret legjobban a munkájában, milyen volt újságíró-gyakornoknak lenni és azt is elárulta, hogy szerinte milyen készségekre lesz szükségük a jövő PR-szakembereinek.

- Mi az első emléked, ami eszedbe jut azokból az időkből, amikor elkezdted a szakmát?

- Újságíró-gyakornokként kezdtem a pályafutásomat, 1993-ban. Az egyetem mellett dolgoztam egy napilapnál, és amikor az első cikkemet leadtam, háromszor dobta vissza a szerkesztő, mert nem a megfelelő terjedelemben írtam meg. Máig hálás vagyok azoknak az embereknek, akik szakmailag foglalkoztak velem, és hol kedvesen, hol keményebben, de rávezettek a megoldásokra.

- Mi az, amit a legjobban szeretsz a munkádban?

- Rengeteg „hangszeren” játszik az általam vezetett csapat, hiszen a PR, a belső kommunikáció, a marketingkommunikáció, a brandmenedzsment vagy épp szponzoráció folyamatosan ad feladatokat, és mindig új dolgokkal kell előrukkolnunk. Ráadásul az állandóan változó gazdasági környezet vagy épp a tartalomfogyasztási szokások alakulása is ébren tart minket.

- Mi volt eddig a legnagyobb szakmai kihívás számodra, és miért?

- A tavalyi év különösen nagy kihívások elé állított minket, hiszen a régió egyik legnagyobb cégeként az üzemanyag-ellátás és az energiabiztonság kérdése állandó készenlétet jelentett a kommunikáció oldalán is. Nagyon büszke vagyok a csapatomra, hogy ezt minden országban ilyen sikeresen tudtuk menedzselni.

- Mi az, amit egyszer mindenképpen szeretnél megvalósítani, elérni a szakmádban?

- Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni. Jó lenne egyre több olyan automatizmust és metódust bevezetni a csapatban, amelynek segítségével még jobban fókuszálhatnánk a stratégiai megoldásokra, ötletelésekre, emellett több időnk jutna a people managementre, ami egyre nagyobb kihívás minden vezető számára és természetesen nekem is.

- Milyennek kell lennie a jövő PR-szakemberének? Milyen képességek, készségek kellenek a sikerhez?

- Az nem kérdés, hogy az íráskészség fontos, de épp a digitális megoldások miatt sokkal inkább azt mondanám, hogy unortodox gondolkodás és formabontó ötletek kel#lenek ahhoz, hogy a humán faktor a lehető legjobban érvényesüljön. A megszokott dolgok arra jók, hogy kellő információnk, tapasztalatunk legyen a múltból, de a jövőbeli sikerekhez újfajta megközelítésekre van szükség. Emellett a körülöttünk zajló folyamatok miatt szükség van a változásra való képességre és a feszes projektmenedzsmentre.

- Mit tanácsolsz a fiatal PR-eseknek?

- Legyenek bátrak és alázatosak, valamint fogadják el, hogy csak kellő szorgalommal és az elvégzett munkával lehet tartósan sikeresnek lenni. Rengeteg tehetséges embert láttam elveszni, mert nem volt megfelelő a hozzáállásuk. Nagyon fontos, hogy lássák a folyamatokat, és azt, hogy mi miből következik. Az nem lehet cél, hogy mennyit szeretne valaki keresni, az már az okozat. A cél, hogy amit hivatásul választ, abban a lehető legjobb legyen, örömmel csinálja, és ez majd hozza magával az elismeréseket is. Erkölcsi és anyagi oldalon egyaránt. És ez nem azt jelenti, hogy el kell vállalni olyan munkákat, ahol nem vagyunk megbecsülve, inkább az a kérdés: beleillik-e abba karriertervbe, vízióba, álomba, amit magunk elé vetítettünk.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...