- Hirdetés -

Forró őszt hoz a tévében a koronavírus

|

A járvány miatt rengeteg tévés tartalom csúszik át az őszi televíziós szezonra. A műsorok közül kevés marad el teljesen, viszont két nagy sportesemény közvetítése jövőre tolódik, pedig a hazai hirdetők érdeklődése is jelentős volt irántuk.

Ritka vérszegényre sikerült a tavaszi tévés szezon utolsó fele a koronavírus-járvány miatt. A két nagy kereskedelmi csatorna gyakorlatilag már április végétől amolyan „előnyári” műsorrendre tért át. Részben a forgatási nehézségek, részben számos hirdetési kampány elhalasztása, illetve lemondása miatt inkább az őszi szezonra kezdett spájzolni az RTL Klub és a TV2 is. Emiatt az amúgy is tévés csúcsidénynek számító év vége a szokásosnál is erősebb versenyt hozhat a kereskedelmi televíziók között. Ráadásul a sok halasztás miatt már most egész jól lehet látni, hogy milyen produkciókat szán az év utolsó hónapjaira a két nagy csatornacsoport.

Visszatérő vígjátékok

Ahhoz képest, hogy mekkora káoszt okozott a koronavírus, viszonylag kevés saját gyártású műsorról kellett teljesen lemondani az idei évre vonatkozóan. Az RTL Klub a Survivor forgatását, a TV2 pedig az Ázsia Expressz című utazós realityjét fújta le. Feltűnő volt, ahogy a járvány érkezésével párhuzamosan eltűntek az RTL Klub képernyőjéről az X-Faktor válogatójának felhívásai. Ugyanakkor a csatorna hivatalosan még mindig nem erősítette meg azt, hogy az idén elmarad a tehetségkutató. Mostani megkeresésünkre is csak annyit válaszoltak, hogy a nézők ősszel nem maradnak show-műsor nélkül. De például az Álarcos énekes is az, amit a jelenlegi helyzetben kisebb kihívás leforgatni, mint az X-Faktort. Azt pedig a héten jelentették be, hogy érkezik a ValóVilág tizedik évada, amire már lehet jelentkezni.

Ami gyakorlatilag biztosan visszatér az RTL Klub képernyőjére, a két népszerű vígjátéksorozatuk, A mi kis falunk és a Drága örökösök. Már mindkettőnek újraindult a forgatása. Egy-egy részt leadtak belőlük tavasszal, így szintén tutira érkezik A Tanár és az Apatigris sorozat, valamint a Házasodna a gazda újabb évada. Úgy tudni, hogy leforgatták a Konyhafőnök új szériáját is, de ezt is inkább meghagyták őszre.

A TV2 is leadott már egy epizódot az új sorozatukból, az Egyszer volt Budán Bödör Gáspárból, ami szintén várható az ősszel, ahogy a Mintaapák folytatása is. Már bejelentették, hogy folytatják a Nicsak, ki vagyok? című álarcos műsort, emellett új évad jön a Sztárban sztárból is. Van egy évadnyi leforgatott Bezár a bazárjuk, amit szintén elsüthetnek az év hátralevő részében. A MasterChef VIP című főzős vetélkedőjük is érkezik, de nem a főcsatornára, hanem a SuperTV2-re.

A folytatások mellett három új műsort is beharangozott a TV2. Megvásárolták a korábban egyegy évadot a Viasat 3-on és az RTL Klubon megélt Farm jogait, és egy celebes verziót ígérnek a tanyasi valóságshow-ból. Jön a Dancing with the Stars magyar változata – amihez hasonlót az RTL korábban Szombat esti láz néven sugárzott – és a Love Bistro, ami egy gasztroreality lesz.

Újrainduló sportélet

A különféle csatornatípusok közül leginkább a sporttelevíziók szenvedték meg a tavaszi szezont. Ugyanakkor a tavasz végétől, nyár elejétől lassacskán újraindultak a sportesemények, az ősszel pedig már egész sok közvetítés várható. Az M4 Sporton július elején elstartoltak a Forma–1-es közvetítések, de nagy vérveszteség a csatorna számára, hogy az idei év két nagy sporteseményét, a labdarúgó-Európa-bajnokságot és az olimpiát 2021-re halasztották.

A Sport Tv-n a Bundesliga rajtolt elsőként a nagy topbajnokságok közül még május 16-án, a küzdelmek lezárultak június 27-ig, aNémet Kupa döntője pedig július negyedikén volt. Az új bajnokság néhány héttel később kezdődik a kitolódott 2019–20-as szezon miatt. A szintén a Sport Tv-n közvetített Európa-liga elhalasztott meccseit augusztusban pótolják, szeptemberben pedig kezdődik az új szezon.

A sportközvetítések körüli bizonytalanságok és változások a televíziós hirdetési piacra is hatással vannak. A korábbi évek tapasztalatai szerint ugyanis a labdarúgó-Európa-bajnokság, valamint az olimpia extrabüdzséket is előcsalogat, illetve olyan hirdetők is aktívabbá válnak, amelyek máskülönben kevésbé erős költők.

„Az idei év speciális az elhalasztott labdarúgó-Európa-bajnokság és az olimpia, valamint a nyár végéig gyorsított ütemben megrendezett bajnokságok miatt, ezért az értékesítést is kellő rugalmassággal kellett kezelnünk. Összességében elmondhatom, hogy a lemondott nagy világesemények köré várt partnereink részéről is nagy az érdeklődés a bajnokságok iránt. Természetesen bízunk benne, hogy ez a tendencia nemcsak a hirdetői oldalt jellemzi majd, hanem a nézői érdeklődés is hasonlóan erős lesz az adatok alapján, és a reklámozóink is hatékonynak ítélik majd a megjelenéseiket” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami elérhető a Digitalstandon is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...