- Hirdetés -

Forró őszt hoz a tévében a koronavírus

|

- Hirdetés -

A járvány miatt rengeteg tévés tartalom csúszik át az őszi televíziós szezonra. A műsorok közül kevés marad el teljesen, viszont két nagy sportesemény közvetítése jövőre tolódik, pedig a hazai hirdetők érdeklődése is jelentős volt irántuk.

Ritka vérszegényre sikerült a tavaszi tévés szezon utolsó fele a koronavírus-járvány miatt. A két nagy kereskedelmi csatorna gyakorlatilag már április végétől amolyan „előnyári” műsorrendre tért át. Részben a forgatási nehézségek, részben számos hirdetési kampány elhalasztása, illetve lemondása miatt inkább az őszi szezonra kezdett spájzolni az RTL Klub és a TV2 is. Emiatt az amúgy is tévés csúcsidénynek számító év vége a szokásosnál is erősebb versenyt hozhat a kereskedelmi televíziók között. Ráadásul a sok halasztás miatt már most egész jól lehet látni, hogy milyen produkciókat szán az év utolsó hónapjaira a két nagy csatornacsoport.

Visszatérő vígjátékok

Ahhoz képest, hogy mekkora káoszt okozott a koronavírus, viszonylag kevés saját gyártású műsorról kellett teljesen lemondani az idei évre vonatkozóan. Az RTL Klub a Survivor forgatását, a TV2 pedig az Ázsia Expressz című utazós realityjét fújta le. Feltűnő volt, ahogy a járvány érkezésével párhuzamosan eltűntek az RTL Klub képernyőjéről az X-Faktor válogatójának felhívásai. Ugyanakkor a csatorna hivatalosan még mindig nem erősítette meg azt, hogy az idén elmarad a tehetségkutató. Mostani megkeresésünkre is csak annyit válaszoltak, hogy a nézők ősszel nem maradnak show-műsor nélkül. De például az Álarcos énekes is az, amit a jelenlegi helyzetben kisebb kihívás leforgatni, mint az X-Faktort. Azt pedig a héten jelentették be, hogy érkezik a ValóVilág tizedik évada, amire már lehet jelentkezni.

Ami gyakorlatilag biztosan visszatér az RTL Klub képernyőjére, a két népszerű vígjátéksorozatuk, A mi kis falunk és a Drága örökösök. Már mindkettőnek újraindult a forgatása. Egy-egy részt leadtak belőlük tavasszal, így szintén tutira érkezik A Tanár és az Apatigris sorozat, valamint a Házasodna a gazda újabb évada. Úgy tudni, hogy leforgatták a Konyhafőnök új szériáját is, de ezt is inkább meghagyták őszre.

A TV2 is leadott már egy epizódot az új sorozatukból, az Egyszer volt Budán Bödör Gáspárból, ami szintén várható az ősszel, ahogy a Mintaapák folytatása is. Már bejelentették, hogy folytatják a Nicsak, ki vagyok? című álarcos műsort, emellett új évad jön a Sztárban sztárból is. Van egy évadnyi leforgatott Bezár a bazárjuk, amit szintén elsüthetnek az év hátralevő részében. A MasterChef VIP című főzős vetélkedőjük is érkezik, de nem a főcsatornára, hanem a SuperTV2-re.

A folytatások mellett három új műsort is beharangozott a TV2. Megvásárolták a korábban egyegy évadot a Viasat 3-on és az RTL Klubon megélt Farm jogait, és egy celebes verziót ígérnek a tanyasi valóságshow-ból. Jön a Dancing with the Stars magyar változata – amihez hasonlót az RTL korábban Szombat esti láz néven sugárzott – és a Love Bistro, ami egy gasztroreality lesz.

Újrainduló sportélet

A különféle csatornatípusok közül leginkább a sporttelevíziók szenvedték meg a tavaszi szezont. Ugyanakkor a tavasz végétől, nyár elejétől lassacskán újraindultak a sportesemények, az ősszel pedig már egész sok közvetítés várható. Az M4 Sporton július elején elstartoltak a Forma–1-es közvetítések, de nagy vérveszteség a csatorna számára, hogy az idei év két nagy sporteseményét, a labdarúgó-Európa-bajnokságot és az olimpiát 2021-re halasztották.

A Sport Tv-n a Bundesliga rajtolt elsőként a nagy topbajnokságok közül még május 16-án, a küzdelmek lezárultak június 27-ig, aNémet Kupa döntője pedig július negyedikén volt. Az új bajnokság néhány héttel később kezdődik a kitolódott 2019–20-as szezon miatt. A szintén a Sport Tv-n közvetített Európa-liga elhalasztott meccseit augusztusban pótolják, szeptemberben pedig kezdődik az új szezon.

A sportközvetítések körüli bizonytalanságok és változások a televíziós hirdetési piacra is hatással vannak. A korábbi évek tapasztalatai szerint ugyanis a labdarúgó-Európa-bajnokság, valamint az olimpia extrabüdzséket is előcsalogat, illetve olyan hirdetők is aktívabbá válnak, amelyek máskülönben kevésbé erős költők.

„Az idei év speciális az elhalasztott labdarúgó-Európa-bajnokság és az olimpia, valamint a nyár végéig gyorsított ütemben megrendezett bajnokságok miatt, ezért az értékesítést is kellő rugalmassággal kellett kezelnünk. Összességében elmondhatom, hogy a lemondott nagy világesemények köré várt partnereink részéről is nagy az érdeklődés a bajnokságok iránt. Természetesen bízunk benne, hogy ez a tendencia nemcsak a hirdetői oldalt jellemzi majd, hanem a nézői érdeklődés is hasonlóan erős lesz az adatok alapján, és a reklámozóink is hatékonynak ítélik majd a megjelenéseiket” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami elérhető a Digitalstandon is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A TV2 a legnézettebb csatorna az őszi szezonban* (x)

Az idei ősz a TV2 sikerszezonjának nevezhető, hiszen legutóbb 20 évvel ezelőtt fordult elő, hogy a csatorna kiemelt célcsoportjában, a 18-59 éves nézők körében teljes napon és főműsoridőben is a csatornatoplista élén végzett a...
foci tévéközvetítés

A TV2 az M4 Sporttal meccselt

Újabb rendhagyó héten vagyunk túl, hiszen időlegesen nagyon megerősödött az M4 Sport. A TV2-vel nem bírt a sportcsatorna, de a legtöbb célcsoportnál az RTL előtt végeztek. Az elmúlt hét a TV2 és az M4 Sport...

Sok gyereknek már tízévesen jön a TikTok

A szülők jelentékeny része gyermekük tizedik születésnapjára időzítheti az okostelefont mint ajándékot, hiszen míg a 9 éves gyermekeknek csupán egynegyede, addig a tízéveseknek már több mint fele okostelefon-tulajdonos – derül ki a Nemzeti Média-...

Új szereplő a kiberbiztonsági piacon

A világszerte információtechnológiai szolgáltatásokat nyújtó, Magyarországon is több mint 750 embert foglalkoztató Unisys, valamint a multicloud piacon aktív Faction bejelentette, hogy közösen kínálnak majd teljes körű megoldásokat az adatvédelem, a kiberbiztonsági helyreállítás és az...

Rangos kapott elismerést a Schneider Electric

Egymás után a negyedik évben is a Sokszínűségi Vezetők közé sorolta a Schneider Electric-et a Financial Times. Az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat ráadásul a Forbes és a Refinitiv...

Több tucatnyi díjat söpört be az LG

Az LG Electronics (LG) legújabb életmód-megoldásainak technológiai és dizájnbeli kiválóságát ezúttal is számos elismeréssel jutalmazták: a vállalat több mint két tucat CES 2023 innovációs díjat érdemelt ki. Ezek között az LG OLED készülékei a...

Rádiós pályázatról döntött a Médiatanács

A Médiatanács lezárta a Békéscsaba 98,4 MHz-es helyi rádiós frekvencia pályázati eljárását is.A Médiatanács megszüntette a Békéscsaba 98,4 MHz frekvencia hasznosítására indított pályázati eljárást, mivel egyetlen pályázati ajánlat sem érkezett. A testületi pályázatkiírásra azért...

Sikeres volt a Nyitott Balaton kampány

A Balatoni Turizmus Szövetség sikeresnek tartja a Nyitott Balaton elnevezésű kampányt, amelynek célja az volt, hogy megmutassák milyen sokszínű a régió turisztikai kínálata az őszi időszakban. A kampány keretein belül megpróbálták népszerűsíteni azokat az...

Védtelenek a magyar háztartások az inflációval szemben

Miközben a vagyonosok egyre gazdagabbak, az alsóbb jövedelmi osztályok képviselőinek kasszája rendkívül sérülékeny ilyen magas inflációs környezetben. Jelenleg a hazai háztartások alig tizedénél lehet valós megtakarítási képességről beszélni, ezért felül kellene vizsgálni a megtakarításokkal...

Megdobja a nézőszámokat a foci VB

Több országban is kiugró televíziós nézettségi adatok hozott a katari világbajnokság első fele a FIFA közlése szerint. Japánban a Costa Rica elleni meccs, Hollandiában pedig az Ecuador elleni döntetlen produkált extra számokat. A Nemzetközi Labdarúgó-szövetség...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Mélyponton a használtautó-import

Novemberben sem mozdult felfelé az itthon forgalomba helyezett külföldi használt személyautók száma: a Datahouse friss adatai szerint a használtimport volumene 9663 volt, ami 19 százalékkal marad el a tavalyi hasonló időszakban regisztrált 11963 darabtól. Míg...

A TV2 a legnézettebb csatorna az őszi szezonban* (x)

Az idei ősz a TV2 sikerszezonjának nevezhető, hiszen legutóbb 20 évvel ezelőtt fordult elő, hogy a csatorna kiemelt célcsoportjában, a 18-59 éves nézők körében teljes napon és főműsoridőben is a csatornatoplista élén végzett a...
foci tévéközvetítés

A TV2 az M4 Sporttal meccselt

Újabb rendhagyó héten vagyunk túl, hiszen időlegesen nagyon megerősödött az M4 Sport. A TV2-vel nem bírt a sportcsatorna, de a legtöbb célcsoportnál az RTL előtt végeztek. Az elmúlt hét a TV2 és az M4 Sport...

Sok gyereknek már tízévesen jön a TikTok

A szülők jelentékeny része gyermekük tizedik születésnapjára időzítheti az okostelefont mint ajándékot, hiszen míg a 9 éves gyermekeknek csupán egynegyede, addig a tízéveseknek már több mint fele okostelefon-tulajdonos – derül ki a Nemzeti Média-...

Új szereplő a kiberbiztonsági piacon

A világszerte információtechnológiai szolgáltatásokat nyújtó, Magyarországon is több mint 750 embert foglalkoztató Unisys, valamint a multicloud piacon aktív Faction bejelentette, hogy közösen kínálnak majd teljes körű megoldásokat az adatvédelem, a kiberbiztonsági helyreállítás és az...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

Fenntarthatósági ötleteket díjazott a Vodafone

November 26-án, a Vodafone új székházában rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Skool szakmai közreműködésével a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! ötletpályázat döntőjét, ahol a 10 legjobb ötlettel pályázó csapat szakmai mentorok...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....