- Hirdetés -

Forró őszt hoz a tévében a koronavírus

|

- Hirdetés -

A járvány miatt rengeteg tévés tartalom csúszik át az őszi televíziós szezonra. A műsorok közül kevés marad el teljesen, viszont két nagy sportesemény közvetítése jövőre tolódik, pedig a hazai hirdetők érdeklődése is jelentős volt irántuk.

Ritka vérszegényre sikerült a tavaszi tévés szezon utolsó fele a koronavírus-járvány miatt. A két nagy kereskedelmi csatorna gyakorlatilag már április végétől amolyan „előnyári” műsorrendre tért át. Részben a forgatási nehézségek, részben számos hirdetési kampány elhalasztása, illetve lemondása miatt inkább az őszi szezonra kezdett spájzolni az RTL Klub és a TV2 is. Emiatt az amúgy is tévés csúcsidénynek számító év vége a szokásosnál is erősebb versenyt hozhat a kereskedelmi televíziók között. Ráadásul a sok halasztás miatt már most egész jól lehet látni, hogy milyen produkciókat szán az év utolsó hónapjaira a két nagy csatornacsoport.

Visszatérő vígjátékok

Ahhoz képest, hogy mekkora káoszt okozott a koronavírus, viszonylag kevés saját gyártású műsorról kellett teljesen lemondani az idei évre vonatkozóan. Az RTL Klub a Survivor forgatását, a TV2 pedig az Ázsia Expressz című utazós realityjét fújta le. Feltűnő volt, ahogy a járvány érkezésével párhuzamosan eltűntek az RTL Klub képernyőjéről az X-Faktor válogatójának felhívásai. Ugyanakkor a csatorna hivatalosan még mindig nem erősítette meg azt, hogy az idén elmarad a tehetségkutató. Mostani megkeresésünkre is csak annyit válaszoltak, hogy a nézők ősszel nem maradnak show-műsor nélkül. De például az Álarcos énekes is az, amit a jelenlegi helyzetben kisebb kihívás leforgatni, mint az X-Faktort. Azt pedig a héten jelentették be, hogy érkezik a ValóVilág tizedik évada, amire már lehet jelentkezni.

Ami gyakorlatilag biztosan visszatér az RTL Klub képernyőjére, a két népszerű vígjátéksorozatuk, A mi kis falunk és a Drága örökösök. Már mindkettőnek újraindult a forgatása. Egy-egy részt leadtak belőlük tavasszal, így szintén tutira érkezik A Tanár és az Apatigris sorozat, valamint a Házasodna a gazda újabb évada. Úgy tudni, hogy leforgatták a Konyhafőnök új szériáját is, de ezt is inkább meghagyták őszre.

A TV2 is leadott már egy epizódot az új sorozatukból, az Egyszer volt Budán Bödör Gáspárból, ami szintén várható az ősszel, ahogy a Mintaapák folytatása is. Már bejelentették, hogy folytatják a Nicsak, ki vagyok? című álarcos műsort, emellett új évad jön a Sztárban sztárból is. Van egy évadnyi leforgatott Bezár a bazárjuk, amit szintén elsüthetnek az év hátralevő részében. A MasterChef VIP című főzős vetélkedőjük is érkezik, de nem a főcsatornára, hanem a SuperTV2-re.

A folytatások mellett három új műsort is beharangozott a TV2. Megvásárolták a korábban egyegy évadot a Viasat 3-on és az RTL Klubon megélt Farm jogait, és egy celebes verziót ígérnek a tanyasi valóságshow-ból. Jön a Dancing with the Stars magyar változata – amihez hasonlót az RTL korábban Szombat esti láz néven sugárzott – és a Love Bistro, ami egy gasztroreality lesz.

Újrainduló sportélet

A különféle csatornatípusok közül leginkább a sporttelevíziók szenvedték meg a tavaszi szezont. Ugyanakkor a tavasz végétől, nyár elejétől lassacskán újraindultak a sportesemények, az ősszel pedig már egész sok közvetítés várható. Az M4 Sporton július elején elstartoltak a Forma–1-es közvetítések, de nagy vérveszteség a csatorna számára, hogy az idei év két nagy sporteseményét, a labdarúgó-Európa-bajnokságot és az olimpiát 2021-re halasztották.

A Sport Tv-n a Bundesliga rajtolt elsőként a nagy topbajnokságok közül még május 16-án, a küzdelmek lezárultak június 27-ig, aNémet Kupa döntője pedig július negyedikén volt. Az új bajnokság néhány héttel később kezdődik a kitolódott 2019–20-as szezon miatt. A szintén a Sport Tv-n közvetített Európa-liga elhalasztott meccseit augusztusban pótolják, szeptemberben pedig kezdődik az új szezon.

A sportközvetítések körüli bizonytalanságok és változások a televíziós hirdetési piacra is hatással vannak. A korábbi évek tapasztalatai szerint ugyanis a labdarúgó-Európa-bajnokság, valamint az olimpia extrabüdzséket is előcsalogat, illetve olyan hirdetők is aktívabbá válnak, amelyek máskülönben kevésbé erős költők.

„Az idei év speciális az elhalasztott labdarúgó-Európa-bajnokság és az olimpia, valamint a nyár végéig gyorsított ütemben megrendezett bajnokságok miatt, ezért az értékesítést is kellő rugalmassággal kellett kezelnünk. Összességében elmondhatom, hogy a lemondott nagy világesemények köré várt partnereink részéről is nagy az érdeklődés a bajnokságok iránt. Természetesen bízunk benne, hogy ez a tendencia nemcsak a hirdetői oldalt jellemzi majd, hanem a nézői érdeklődés is hasonlóan erős lesz az adatok alapján, és a reklámozóink is hatékonynak ítélik majd a megjelenéseiket” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami elérhető a Digitalstandon is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Titokzatos korba repít a Viasat History

Neves régészek és egyiptológusok segítségével repít vissza az időben a Viasat History – a történelmi csatorna október keddjeinek estéin a sokak által kedvelt ókori birodalmat, Egyiptomot emeli ki témaként. A főszerepet ezúttal Kleopátra és...

Egyre népszerűbbek az online szállásfoglaló platformok

Tovább növekedett az online platformokon az Európai Unióban lefoglalt vendégéjszakák száma 2023 második negyedévében az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat adatai szerint. A jelentés szerint az Airbnb, a Booking, az Expedia, vagy a...

Digitális hős lett a Praktiker webáruháza

A digitális hősök közé került a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza a Forbes és a Google Digital Heroes listáján. A három közép-európai országban végzett felmérés alapján kiadott elismerést többek között az üzleti eredmények, teljesítménymérési adatok,...

Sokat spórolhatunk a tudatos vásárlással

Ha naponta nem is, de heti, kétheti rendszerességgel egészen biztosan mindenki betér egy drogériába, de tisztában vagyunk-e a termékek összetevőinek hatásával, a lejárati időkkel és hogy miért is jó egy natúr kozmetikum vagy egy...

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Közel ötödével nőnek a SVOD-bevételek az évtized végéig

Stabil növekedésre lehet számítani a streaming előfizetésekből származó bevételben a Digital TV Research friss előrejelzése szerint a következő években, a piac mérete 2029-re 127 milliárd dolláros lehet. A Netflix lesz a legnagyobb piaci szereplő...

Új néven folytatódik az ATV műsora

Október 3-tól új néven, megújult díszletben várja a nézőket az ATV A nap híre című műsora, amely ezentúl Akutál címmel kerül képernyőre keddtől-péntekig este. A műsorvezetők Krug Emília és Bodacz Balázs lesznek. Az Aktuál A...

Jó ügyért kampányol a Nestlé és a Tesco

Idén szeptember 28. és október 11. között újfent fut a Nestlé és a Tesco közös kampánya a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására. A kezdeményezés keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben, valamint az áruházlánc...

Először nyerte el spanyol női rendező a San Sebastian-i filmfesztivál fődíját

Jaione Camborda nyerte el a San Sebastian-i nemzetközi filmfesztivál fődíját, az Arany Kagylót. A rendezvény 71 éves történetében első spanyol női rendezőként vehette át az elismerést. Az O Corno (Anyarozs) című naturalista dráma a nők...

Mesterséges intelligenciával segíti az élelmiszermentést az Auchan

Az Auchan Magyarország számára kiemelten fontos az élelmiszermentés, és már tíz éve különböző programokkal lép fel az élelmiszerpazarlás ellen. A jelenleg bevezetés alatt álló Smartway rendszerük segítségével a kiárusítási folyamatot lehet majd könnyebben optimalizálni,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rengeteg film érkezik az HBO Maxra

Izgalmas hónap előtt az HBO Max nézői, hiszen közel 90 film és közel 20 sorozat és gyerektartalom érkezik októberben a streaming oldalra. Friss mozisikerek (A pápa ördögűzője. Meg 2.), magyar filmek (Aki legyőzte az...

Titokzatos korba repít a Viasat History

Neves régészek és egyiptológusok segítségével repít vissza az időben a Viasat History – a történelmi csatorna október keddjeinek estéin a sokak által kedvelt ókori birodalmat, Egyiptomot emeli ki témaként. A főszerepet ezúttal Kleopátra és...

Egyre népszerűbbek az online szállásfoglaló platformok

Tovább növekedett az online platformokon az Európai Unióban lefoglalt vendégéjszakák száma 2023 második negyedévében az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat adatai szerint. A jelentés szerint az Airbnb, a Booking, az Expedia, vagy a...

Digitális hős lett a Praktiker webáruháza

A digitális hősök közé került a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza a Forbes és a Google Digital Heroes listáján. A három közép-európai országban végzett felmérés alapján kiadott elismerést többek között az üzleti eredmények, teljesítménymérési adatok,...

Sokat spórolhatunk a tudatos vásárlással

Ha naponta nem is, de heti, kétheti rendszerességgel egészen biztosan mindenki betér egy drogériába, de tisztában vagyunk-e a termékek összetevőinek hatásával, a lejárati időkkel és hogy miért is jó egy natúr kozmetikum vagy egy...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....