- Hirdetés -

Függőségnek tartják a fiatalok a mobilozást

|

Az amerikai tizenévesek többsége belátja, hogy túl sok időt tölt a mobiltelefonjával, és saját bevallása szerint megpróbál ezen változtatni. A szülők is problémának látják a gyerekeik „függőségét”, de saját magukon ugyanezt kevésbé veszik észre.

A 13–17 év közötti amerikaiak 54 százaléka saját maga is úgy gondolja, hogy túl sok időt tölt a mobiltelefonja képernyője előtt a Pew Research Center múlt héten megjelent kutatási jelentése szerint. A fiatalok közül sokan a közösségi oldalakról (41 százalék) és a játékokról (26 százalék) is úgy gondolják, hogy túl sok időt töltenek el vele. Ennek következtében pedig a megkérdezettek megpróbálnak lépéseket is tenni, hogy visszaszorítsák a mobilon (52 százalék), a közösségi oldalakon (57 százalék) és a játékokkal töltött (58 százalék) időt. Érdekes módon a törekvés fordítottan arányos, mint a túl soknak tartott idő, mivel például csak a fiatalok negyede hiszi, hogy túl sokat játszik, de több mint fele próbál ezen időt spórolni.

A fiatalok szoros kapcsolata a mobiltelefonjukkal szinte evidenciának számít a kutatók szerint, ahogy láthattuk, a fiatalok fele az okostelefonját tartja a legjobb barátjának. Az Egyesült Államokban a tizenévesek 95 százalékának van okostelefonja, és 45 százalékuk szinte folyamatosan online van. A fiatalok 72 százaléka ébredés után jellemzően az okostelefonjáért nyúl, hogy ellenőrizze az üzeneteket és az értesítéseket. Emellett 58 százalékuk úgy érzi, hogy ha egy üzenetet kap, akkor arra azonnal válaszolnia is kell.

Ráadásul a tizenévesek 57 százaléka a magány, a szomorúság és az aggódás legalább egyikét érzi, ha a mobilja nincs a közelben. A lányok még inkább kiszolgáltatottak a függőséget jelző érzéseknek mint a fiú kortársaik, és közülük többen is tartják túl soknak a mobilon töltött idejüket (lányok: 41 százalék, fiúk: 35 százalék). A fiúk közül viszont sokkal többen gondolják úgy, hogy túl sok időt játszanak (41 százalék) mint a lányok (11 százalék).

Ezzel párhuzamosan a tizenévesek szüleinek kétharmada is aggódik a gyerekeik túl sok mobilozása miatt (65 százalék), emiatt 57 százalékuk próbálja valahogyan korlátozni a mobillal tölthető időt, ami feltehetően inkább csak a 13-14 évesek esetében lehet sikeres. A szülők közül 72 százaléka szokta legalább néha érezni, hogy amikor beszélgetni próbál a tizenéves gyerekével, akkor a telefon eltereli erről a tinédzser figyelmét. A szülők 30 százaléka szerint nagyon is gyakran történik ilyen. Azonban a fiatalok 51 százaléka szintén úgy látja, hogy a szüleikkel a beszélgetést néha megzavarja a felnőttek telefonnyomogatása. Sőt, 14 százalékuk szerint ez kifejezetten gyakran előfordul.

A vizsgált felnőttek 36 százaléka érzi, hogy túl sok időt tölt a mobiltelefonjával, ami sokkal kevesebb, mint amennyire a gyerekeikért aggódnak. Ezzel ellentétben a szülők közül többen veszítik el a fókuszt munka közben, hogy a hivatalos feladat közben a telefonjukat ellenőrizzék, mint amennyire a tizenévesek teszik az iskolában, ahol valószínűleg a tanórai szabályok is korlátozzák őket a mobilozásban – írta a hwsw.hu.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...