
Van, aki komplett edzőfelszereléssel indul nyaralni, aztán a sportcipő ki sem kerül a bőröndből. Más a szállodai hajszárítóban nem bízik, ezért inkább viszi a sajátját. De akad, aki rágcsálnivalóval tölti meg a fél kézipoggyászát. A Kiwi.com reprezentatív felmérése alapján sokan nem tudnak vagy nem akarnak kompromisszumot kötni, ha csomagolásról van szó.
A Kiwi.com reprezentatív felmérése szerint a 18–37 éves magyar utazók minden eshetőségre felkészülnek, és inkább visznek túl sok ruhát, könyvet vagy gyógyszert, mint túl keveset. Majdnem minden második magyar tiszta ruhákkal teli bőrönddel tér haza az utazásról, és persze gyakran egyetlen pár cipőt hordanak az egész nyaralás alatt. Saját bevallásuk szerint többen is voltak olyanok, akik még egy illóolaj-diffúzort is magukkal vittek, hogy a szállodai szoba otthonosabb legyen, mások pedig annyi cuccot cipeltek, hogy a bőrönd súlya meghaladta a saját testsúlyukat is.
„Bár a repülős utazás ma már sokaknak rutinfeladat, úgy tűnik, a hátha mégis kelleni fog csomagolási logika örök” – osztotta meg az adatok kapcsán Daniela Chovancová, a Kiwi.com sajtókapcsolati menedzsere. „És bár minden évben megfogadjuk, hogy idén tényleg csak a szükségeseket visszük, valahogy megint ott lapul a bőrönd alján a harmadik pár cipő netán egy báli ruha a kempingezéshez.”
Lássuk, a magyar fiatalok miket pakolnak a bőröndjükbe:
• többféle öltözék minden lehetséges időjárási forgatókönyvre, aztán végül ugyanazt a ruhát
viselik kis változtatásokkal az egész utazás alatt – 44%
• egy egész gyógyszertárnyi gyógyszer sosem lehet tudni alapon – 23%
• kínos mennyiségű rágcsálnivaló szigorúan vészhelyzetre – 22%
• túl sok cucc, a bőrönd szinte nehezebb lett náluk – 22%
• nevetséges mennyiségű piperecikk – 17%
• túl sok könyv, amiket aztán ki se nyitottak – 16%
• valami totál nem praktikus – 15%
• túl sok cipő, aminek jelentős része hordatlan marad – 13%
• hajszárító, mert a szállodai hajszárítók sosem elég erősek – 12%
• edzőfelszerelés a legjobb szándékkal, ami aztán nem hagyja el a bőröndöt – 10%
• egy gyertya vagy illóolaj diffúzor, hogy a szállodai szoba otthonosabb érzést keltsen – 3%