Gamereknek segít a magyar fejlesztésű virtuális játékos asszisztens

A járvány megjelenését követően világszerte megnövekedett a videójátékkal kikapcsolódni vágyók aránya. A kezdő és a haladó gamerek számára azonban egyaránt zavaró és időigényes, ha minden alkalommal ki kell lépniük a játékból, amikor azzal kapcsolatos információt keresnek – erre hoz megoldást a Start it @K&H inkubátorprogramban mentorált startup innovatív fejlesztése, a Fridai. A virtuális játékos asszisztens hangvezérléssel működik, a hatékony információszerzést pedig a mesterséges intelligencia segíti. A felhasználók így a teljes figyelmüket a játékban tarthatják, ami hozzájárul a jobb teljesítményhez, és a zavartalan játékélményhez.

A videójátékok könnyen és gyorsan hozzáférhető eszközei a kikapcsolódásnak és a stresszcsökkentésnek. Világszerte 1,4 milliárd ember videójátékozik a számítógépén, ebből 300 millióan játszanak hetente hét óránál többet. A német Havas Media 2020. decemberi kutatása alapján pedig – a kijárási korlátozások miatt is – egyre többen, egyre többet játszunk online: a 14-29 évesek 10 százaléka, a 30-49 éveseknek pedig 11 százaléka játszik gyakrabban, mint a felmérést megelőző év ugyanezen időszakában.

A gamerek számára az egyik legzavaróbb dolog, ha információszerzés miatt el kell hagyniuk a játékot, ami megtöri a fókuszált figyelmet. Erre kínál megoldást egy magyar startup által fejlesztett, hangalapon működő „virtuális játékos asszisztens”, a Fridai. Az alkalmazás segítségével a játékosok teljes figyelmüket a játékban tarthatják, mivel az minden kérdésükre válaszol. Ráadásul, 6 órából legalább egyet meg is spórolnak azáltal, hogy nem kell elolvasniuk az adott játék instrukcióját, hiszen Fridai összefoglalja azok fontos pontjait, és elmondja, mi lehet a következő jó lépés. A Fridai a játékszabályzatra vonatkozó kérdések mellett segítséget nyújt minden taktikai és játékspecifikus témakörben is. Jelenleg hat játékot támogat, angol nyelven, de a fejlesztőcsapat többek között azon is munkálkodik, hogy az általa ismert játékok listája már a közeljövőben bővülni tudjon. A tervek szerint hamarosan elérhető lesz több európai, első körben francia, német, spanyol, majd ázsiai nyelven is.

A Fridait-t indulása óta világszerte, havonta 4000 gamer kezdte használni és már több mint 4 millió kérdésre válaszolt. A fejlesztés leginkább abban múlja felül a versenytársakat, hogy a játékosok nemcsak bármit megkérdezhetnek a játékkal kapcsolatban, hanem teljesen tetszőleges megfogalmazást is használhatnak; nincsenek példamondatok, vagy előre megfogalmazott kérdések. Sőt, azt is felismeri, hogy a felhasználó éppen melyik játékkal játszik – így elkerülhetők az esetleges félreértések, mivel csak az adott játék kontextusában kínál válaszokat.

„A Fridai egy jó barát, aki szinte olvas a gondolataidban. Kiváló példája annak, hogy a mesterséges intelligencia képes szerethetővé és emberközelivé formálni a technológiát” – fejtette ki Németh Balázs, a K&H Bank innovációs vezetője a Start it @K&H inkubátorprogram MI megoldások iránti elkötelezettsége kapcsán.

A hangalapú asszisztenst létrehozó csapat a támogatott játékok listájának bővítése mellett azon dolgozik, hogy a jelenlegi technológiát átörökítse más platformokra is: a terveik között szerepel többek között a konzol- és a mobilverzió létrehozása is. „Jelenleg azon munkálkodunk, hogy a jövőben ne csak az alapján értelmezze majd a kérdéseket, amit hall, hanem lássa is, mi történik éppen a játékban – így még személyre szabottabb segítséget tud majd nyújtani. Arra törekszünk tehát, hogy olyan legyen, mint egy mindent tudó barát, aki a játék során bármiben tud segíteni” – árulta el Engelhardt Márk, a Fridai egyik alapítója.