- Hirdetés -

Globális összefogás az internetbiztonságért

|

- Hirdetés -

A Világgazdasági Fórum keretében a tavaly nyáron alapított Global Alliance for Responsible Media (GARM) tegnap bemutatta stratégiáját egy fenntarthatóbb és felelősségteljesebb digitális környezet megteremtése érdekében, amely egyaránt védi a fogyasztókat, a médiaipart és a társadalmat.

Mindössze 3 hónap alatt, 2019 júliusa és szeptembere között nagyjából 620 millió káros videót, képet, megjegyzést és cikket távolítottak el a Facebook, Youtube és Instagram oldalakról. A csatornák erőfeszítéseinek és a megfelelő digitális eszközökbe történő befektetéseinek köszönhetően ezen tartalmak nagy része még azelőtt eltávolításra került, mielőtt a fogyasztók ténylegesen megtekinthették volna őket. Ennek ellenére a többi, több mint kilencmillió káros tartalom eljutott a fogyasztókhoz a három hónapos időszak alatt, ez másodpercenként nagyjából egy káros tartalom megtekintését jelenti.

Közel négymilliárd online felhasználóval, átlagosan több mint napi hat órát az internet előtt töltve, a világ még soha nem volt ilyen szorosan összekapcsolódva – melynek intenzitása csak növekedni fog, mivel a világon egyre több embernek lesz internet hozzáférése. Ennek a növekedésnek az eredményeként pedig egyre több a veszélyes, gyűlölködő és káros online tartalom is.

A GARM világszintű együttműködés célja az internethasználók online védelme, a káros online tartalmak kiküszöbölése, valamint annak megakadályozása, hogy a kártékony szereplők ne juthassanak hozzá hirdetési felülethez. A GARM idén együttműködésbe lépett a Világgazdasági Fórummal, hogy előre mozdítsa törekvésit a digitális környezet biztonságának javítása érdekében.

A szövetséget 2019 júniusában alapította a Hirdetők Világszövetsége (World Federation of Advertisers, WFA), a Nemzeti Hirdetők Szövetségével (Association of National Advertisers, ANA) együttműködésben. A kezdeményezés példátlan koalíciót hoz létre, amely 97 milliárd dolláros globális reklámköltséget jelent 39 hirdető, hat ügynökségi holdingtársaság, hét vezető médiaplatform és hét ipari szövetség révén. A koalíció júliustól egy háromirányú cselekvési terv révén kezdi meg programjának megvalósítását, amely a következőket takarja:

Közös osztályozás: A Szövetség olyan osztályozást dolgozott ki, amelyekkel a reklámipar összehangoltan, azonos módon dönt a káros tartalmakról. A 11 kulcsfontosságú téma olyan területeket fed le, mint az explicit tartalom, a drogok, a spam vagy a terrorizmus, és lehetővé teszi a csatornák, ügynökségek és hirdetők számára a káros tartalmak felismerését, és azt, hogy mindezektől hogyan védhető meg a kiszolgáltatott közönség, például a gyermekek.

Általános eszközök és rendszerek: A Szövetség közös eszközöket dolgoz ki, amelyek jobb kapcsolatokat hoznak létre a hirdetők, a médiaügynökségek és a csatornák között a tartalmak meghatározása érdekében. Ezeknek a kapcsolatoknak a megteremtése javítja az átláthatóságot, és a médiabefektetéseket a biztonságosabb fogyasztói élmények felé irányítja.

Független felügyelet: A Szövetség közös önértékelési szabványokat dolgoz ki annak érdekében, hogy az internetes ipar szereplői felmérjék saját képességeiket, eszközeiket a káros tartalmak blokkolására, demonetizálására és eltávolítására.

Az új stratégia nagy előrelépés a médiaellátási lánc egészében, a biztonság javítása érdekében tett erőfeszítések felgyorsítása és integrálása felé. A programot tegnap hozták nyilvánosságra a World Economic Media Leaders Davos-i eseményén. Ez a kezdeményezés az első és eddig példátlan együttműködés olyan vállalatok, mint az Adidas, a Bank of America, a Danone, a Mastercard, a Procter & Gamble, a Shell, a Vodafone és számos más vállalat, valamint olyan médiacégek és közösségi platformok, mint a Facebook, a Google, a Teads, a TRUSTX, a Twitter, az Unruly, és a Verizon Media, a legnagyobb kiadók, mint a Dentsu Group, a GroupM, a Havas, az IPG, a Publicis Media, és az Omnicom Group, továbbá számos ipari csoport (pl. MRC, IAB, TAG, ISBA, MMA, vagy az Effie) között.

„A hirdetők egyedülálló szerepet játszhatnak a digitális ökoszisztéma fejlesztésében. Mivel a márkák számos platformot és tartalomszolgáltatót finanszíroznak, biztosíthatjuk, hogy a társadalom élvezhesse az összekapcsoltság előnyeit anélkül, hogy hátrányai is érezhetőek lennének. A GARM első lépései a helyes irányba mutatnak, és a fogyasztók, a társadalom, valamint a márkák javát szolgálják. Örülök, hogy a WFA ilyen kulcsfontosságú szerepet játszik a digitális ökoszisztéma különböző szereplőinek összegyűjtésében egy ilyen kényszerítő közös cselekvési terv kapcsán.” – mondta Stephan Loerke, a WFA vezérigazgatója.

„Ideje létrehozni egy felelős médiaellátási láncot, amely 2030-ra biztonságos, hatékony, átlátható, elszámoltatható és megfelelően moderált módon működik minden érintett, különösen az általunk kiszolgált fogyasztók számára.” – mondta Marc Pritchard, Globális Márkaigazgató, P&G.

„A felelősség a legfontosabb prioritásunk, és jelentős előrelépéseket teszünk egy mindenki számára fenntarthatóbb és egészségesebb digitális ökoszisztéma felépítése felé.” – mondta Susan Wojcicki, a YouTube vezérigazgatója. – „Fontos lépés ezért annak megismerése, hogy hogyan lehet következetesen azonosítani és kezelni a káros tartalmat, ezért különösen üdvözöljük a GARM által elért haladást.”

„Az emberek és a vállalatok biztonsága a Facebook legfontosabb prioritása. A biztonság iránti elkötelezettségünk és az iparág egész területén fennálló partneri kapcsolatunk megingathatatlan, így bizakodva tekintünk a folytatás elébe.” – mondta Carolyn Everson, VP Global Marketing Solutions, Facebook.

„Meggyőződésünk, hogy ez a példa értékű együttműködés szükséges a változások előremozdítása érdekében. A júniusi bevezetés óta jelentős előrelépéseket tettünk a káros tartalom azonosítása és megszüntetése területén, a márkák, az emberek és a társadalom egészének érdekében.” – tette hozzá Rob Rakowitz, WFA Global Alliance for Responsible Media projektvezetője.

A GARM-ról

A The Global Alliance for Responsible Media (GARM) szövetséget tavaly júniusban alapították Cannes-ban. Célja a biztonságos online környezet megteremtése a márkák és a felhasználók számára – az együttműködő partnerek, így a P&G szerint is ez kritikus és alapvető lépés a márkák, az ipar és a társadalom jövője szempontjából. A GARM több vállalatból álló kezdeményezés, amely egyesíti a hirdetőket, ügynökségeket, médiacégeket, műszaki platformokat és ipari szövetségeket az online biztonság mielőbbi megteremtése érdekében.

A GARM tagjai kiadókkal és különböző platformokkal működnek együtt, hogy többet tegyenek a káros és félrevezető médiakörnyezetek kezelésének, valamint a márkák védelmére szolgáló konkrét cselekvések, folyamatok és protokollok kidolgozásának és megvalósításának érdekében.

Ez a kezdeményezés az első és eddig példátlan együttműködés olyan vállalatok, mint az Adidas, a Bank of America, a Danone, a Mastercard, a Procter & Gamble, a Shell, a Vodafone és számos más vállalat, valamint olyan médiacégek és közösségi platformok, mint a Facebook, a Google, a Teads, a TRUSTX, a Twitter, az Unruly, és a Verizon Media, a legnagyobb kiadók, mint a Dentsu Group, a GroupM, a Havas, az IPG, a Publicis Media, és az Omnicom Group, továbbá számos ipari csoport (pl. MRC, IAB, TAG, ISBA, MMA, vagy az Effie) között.

A kezdeményezés feladata, hogy meghatározza az együttműködést illető konkrét tevékenységeket, folyamatokat és protokollokat a fogyasztók és márkák védelme érdekében, a biztonsági kérdésekkel szemben. Céljuk olyan médiakörnyezet kialakítása, ahol a gyűlöletbeszéd, a zaklatás és a dezinformáció kiszűrhető, ahol a személyes adatok védelme elsődleges.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Fizetésemelésre számítanak a fiatalok

A dolgozó fiatalok majdnem kétharmada számít béremelésre a következő időszakban, 46 százalékuk az inflációnál alacsonyabb, 20 százalékuk viszont azt meghaladó emelést valószínűsít - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A pesszimisták, vagyis a fizetéscsökkenésre...

Több ásványvíz és üdítő fogyott eddig, mint 2020-ban

Az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák forgalma 1912 millió liter volt az idén az első három negyedévben, 3 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, de így is 4 százalékkal elmaradt...

A Schaeffler-csoportnál folytatja Varró Balázs

Október közepétől Varró Balázs tölti be a Head of Communications and Branding pozíciót az autóipari és ipari beszállító Schaeffler-csoport magyarországi vállalatainál. Varró Balázs a Philip Morris-nál kezdett vállalati kommunikációval foglalkozni, ezt követően a Viasat...

A hirdetőknek is érdekük az árkorrekció

Sokkal optimistább forgatókönyvvel indulnak neki a 2022-es évnek a hirdetők, így jövőre is keresleti piacról beszélhetünk a televíziós reklámpiacon – mondja Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki szerint a hirdetőknek is érdeke, hogy...

Magyarok a leggyorsabban fejlődő techcégek között

Idén három magyar társaság is különdíjat kapott a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 programban, a Growth Stars és Impact Stars kategóriákban. A program a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be, amire idén minden...

Hibrid munkavégzéssel javult a belső kommunikáció

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is...

Nagy kihívásokat hoz az alapanyaghiány a kkv-knak

Új akadályokkal kell szembenézniük a kkv-knak - derül ki a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves eredményeiből. Tavaly a járvány közvetlen következményeként a kereslethiány okozott nehézségeket, mostanra viszont az anyaghiány jelent kihívást a kereslet...

Közösségi oldallal erősít a magyar kriptovaluta

Hazai viszonylatban kiemelkedő eredményeket ért el az indulását követő első két hónapban a legújabb magyar kriptovaluta. A privát értékesítési szakaszban, több mint 70 millió forintért vásároltak MST tokent a világ legkülönbözőbb pontjairól. Többek között...

Újabb autószalon nyílik Budapesten

Sikeresen megtörtént a Váci út 76-80. alatt található szalon műszaki átadása. Az AutoWallis által hazánkban és a régió nyolc másik országában képviselt két ikonikus brit márka a jövő év elejétől egy olyan több mint...

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Készlethiányt és áremelkedést hoz a chiphiány

Tovább súlyosbodik a globális chiphiány, az autóipar mellett begyűrűzött a számítástechnikai eszközök piacára is, súlyosan érintve azt. A kialakult helyzetnek számos oka van, köztük a koronavírus-járvány, amelynek hatására drasztikusan megnőtt a kereslet az elektronikai...

Fizetésemelésre számítanak a fiatalok

A dolgozó fiatalok majdnem kétharmada számít béremelésre a következő időszakban, 46 százalékuk az inflációnál alacsonyabb, 20 százalékuk viszont azt meghaladó emelést valószínűsít - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A pesszimisták, vagyis a fizetéscsökkenésre...

Több ásványvíz és üdítő fogyott eddig, mint 2020-ban

Az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák forgalma 1912 millió liter volt az idén az első három negyedévben, 3 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, de így is 4 százalékkal elmaradt...

A Schaeffler-csoportnál folytatja Varró Balázs

Október közepétől Varró Balázs tölti be a Head of Communications and Branding pozíciót az autóipari és ipari beszállító Schaeffler-csoport magyarországi vállalatainál. Varró Balázs a Philip Morris-nál kezdett vállalati kommunikációval foglalkozni, ezt követően a Viasat...

A hirdetőknek is érdekük az árkorrekció

Sokkal optimistább forgatókönyvvel indulnak neki a 2022-es évnek a hirdetők, így jövőre is keresleti piacról beszélhetünk a televíziós reklámpiacon – mondja Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki szerint a hirdetőknek is érdeke, hogy...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA