- Hirdetés -

Gondot okozhatnak a késedelmes fizetések

|

- Hirdetés -

Míg év elején még a fejlesztési beruházásokkal foglalkoztak és jó idei profitkilátásokról számoltak be a nyugat-európai vállalatok pénzügyi vezetői, ma már a vállalatok napi működéséhez szükséges pénzeszközök biztosítása, továbbá a rövid távú adósságok és a raktárkészletek kezelése a legfontosabb feladat, miközben a profitvárakozások is borúlátóbbak lettek. A megkérdezett pénzügyi döntéshozók kétharmada jelezte, hogy gondot okoznak a késedelmes fizetések az Euler Hermes hitelbiztosító friss kutatásában.

Az Euler Hermes, Magyarország vezető hitelbiztosítója kutatást végzett vállalati pénzügyi vezetők körében arról, hogy miként változtak a 2020-ra vonatkozó menedzsmenti prioritások, illetve hogyan változott az üzleti bizalom a járvány hatására. A kutatást előbb 2020 februárjában végezték el, majd májusban megismételték az Egyesült Királyságban, Franciországban, Németországban és Olaszországban, közel ezer vállalati pénzügyi felsővezető megkérdezésével.

A járvány miatt borúlátóvá váltak a pénzügyi vezetők

A válságot megelőzően a pénzügyi vezetők többsége optimista volt az idei évre vonatkozó kilátásokat illetően: a legtöbben növekvő bevételeket és javuló profitabilitást várt idénre, köszönhetően az európai gazdasági növekedésnek, és az új technológiák alkalmazásának. Aggódalmaik főleg a politikai kockázatok, az erősödő protekcionizmus és a klímaváltozás hatásai miatt voltak, de ezek sem befolyásolták lényegesen az alapvetően optimista hangulatot. Mindez a járvány után érthető módon megváltozott. Az üzleti kilátásokat illetően optimisták aránya a februári 50%-ról 36%-ra esett, ellenben azok aránya, akik aggodalmukat fejezték ki 19%-ról 32%-ra emelkedett, míg a kifejezetten pesszimisták aránya közel megháromszorozódott 9%-ról 23%-ra.

A működéshez szükséges pénzügyi fedezet előteremtése vált az elsődleges vállalati prioritássá

Februárban még a digitális technológiák átvétele állt a céges beruházási döntések előterében. Azonban a járvány hatására átalakultak a pénzügyi döntéshozók kiemelt céljai, és ma már az elsődleges kihívás a vállalati működéshez szükséges forgótőke biztosítása. Azok aránya, akik a rövidtávú adósságkezelést, a napi működési költségek biztosítását és a raktárkészletek menedzselését tekintik a legfőbb feladatuknak 17%-ról 30%-ra ugrott három hónap alatt.

A beruházási döntések átmeneti elhalasztása ellenére a digitalizáció továbbra is a vezető célok között szerepel, a válaszadók 21%-a állította ezt februárban és 22%-a májusban. A digitális technológiák értő használatát a pénzügyi vezetők fele továbbra is az egyik legfontosabb szakmai tudásnak tekinti, sorrendben közvetlenül a pénzügyi tervezéssel (67%), a stratégiai döntéshozatallal (57%) és az üzleti tervezéssel (53%) kapcsolatos ismeretek után.

A késedelmes fizetések miatt aggódnak a legjobban

Már a járvány kitörését megelőzően is a késedelmes fizetések, illetve a vevők fizetésképtelensége okozta a legtöbb fejtörést a vállalatok számára a megkérdezett pénzügyi vezetők 47, illetve 32%-a szerint. A válság óta a helyzet drámaian rosszabbodott, és májusban már a pénzügyi vezetők kétharmada nyilatkozott úgy, hogy a késedelmes fizetések gondot okoznak majd a vállalataik számára.

Még inkább aggodalomra ad okot, hogy a járvány előtt a pénzügyi vezetők mindössze 44%-a állította, hogy vállalatuk „teljesen felkészült” a bevétel kieséséből adódó problémák kezelésére, és még kevesebben, 40% mondta ugyanezt a vevők fizetésképtelenségének vonatkozásában. A válság után ez az arány 31%-ra, illetve 35%-ra esett tovább, miközben az Euler Hermes várakozásai szerint globálisan legalább 35%-kal növekedni fog a vállalati fizetésképtelenségek száma 2021 év végéig. Magyarországon ehhez képest mérsékeltebb a várakozás, de az előző évek masszív csökkenéséhez képest 15-20% növekedést prognosztizál a fizetésképtelenségek számában hazánkra az Euler Hermes.

A felkészült vállalatok megerősödve kerülhetnek ki a válságból

Merész István, az Euler Hermes ország igazgatója úgy fogalmazott: a kutatás legfontosabb tanulsága, hogy a pénzügyi vezetők szerint a jelenlegi válság komoly átrendeződést hoz majd az üzleti szektorban. A digitális technológiát tudatosan és hatékonyan használók gyorsan alkalmazkodnak a változó viszonyokhoz, és az átfogó kockázatcsökkentő stratégiával rendelkező vállalatok túlélik a válságot, vagy akár megerősödve kerülnek ki belőle.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így juthatunk olcsóbb hitelhez

A zöld hitel konstrukciók 2021-es bevezetésük után nagy sikert arattak a piacon azok körében, akik a fenntarthatóság és az alacsony rezsi miatt az energiatakarékosságot tartották az egyik fő prioritásnak új otthonuk kiválasztásakor. A Növekedési...

Felforgatta a könyvpiacot a TikTok

Öt éve működik Magyarországon a TikTok, amely nemcsak a tartalomfogyasztási szokásokat változtatta meg, hanem nagy hatással van a könyveladásokra és ezáltal a kulturális kommunikációra is. A rövid videós könyvajánlók képesek egy-egy régebbi vagy új...

Kiderült, melyik autót kedvelik legjobban a magyarok

Újra egyenesben a cseh márka, a koronavírus és a háború által okozott gazdasági és logisztikai nehézségek után visszatért a SKODA. Kiemelkedő első öt hónapot tudhat maga mögött a márka, ugyanis egy SKODA modell, az...

Durván bezuhant a hazai kiskereskedelem

Nem indult jól a második negyedév sem a kiskereskedelemben. A KSH által közzétett adatok szerint a forgalom volumene áprilisban éves szinten 12,6 százalékkal esett vissza. A tényadat kedvezőtlenebb lett az általunk várt -10,4 százaléknál.Továbbra...

Hatalmas sörös fesztivál lesz a Balatonnál

Hogy ne csak a borokról és a borozásról szóljon a nyár a Balatonon, hanem megmutathassák magukat a hasonló minőséget képviselő kisüzemi sörfőzdék is, július 7-9. között megrendezik az 1. Balaton Beer Weekend-et, Zamárdiban. Az...

A Google Ads ereje: Hirdetések célzása és hatékonyságának maximalizálása (x)

A Google Ads kampány lényege, hogy segítségével megfelelő számú érdeklődőt tudjunk a weboldalunkra irányítani, ahol hatékonyan meg is tudjuk őket szólítani. A kampány akkor lesz nyereséges, ha az érdeklődők végrehajtják a kitűzött céljainkat, például...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

Kiderült, hogy ki lesz az RTL új marketing és kommunikációs igazgatója

Július közepétől Baráth Péter tölti be az RTL Magyarország marketing és kommunikációs igazgatói pozícióját. Az új vezető feladata lesz az RTL hosszú távú márkastratégiájának kialakítása és menedzsmentje, a műsorkampányok tervezése és kivitelezésnek irányítása, valamint...

Újdonságokkal jön az Effie

Megújult logóval és új elemekkel indul a világszerte a marketingkommunikáció legfőbb célját, a hatékonyságot díjazó Effie verseny hazai megmérettetése. Az újdonságok között van, hogy az elmúlt két évben futott kampányokkal lehet nevezni és módosított...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Így juthatunk olcsóbb hitelhez

A zöld hitel konstrukciók 2021-es bevezetésük után nagy sikert arattak a piacon azok körében, akik a fenntarthatóság és az alacsony rezsi miatt az energiatakarékosságot tartották az egyik fő prioritásnak új otthonuk kiválasztásakor. A Növekedési...

Felforgatta a könyvpiacot a TikTok

Öt éve működik Magyarországon a TikTok, amely nemcsak a tartalomfogyasztási szokásokat változtatta meg, hanem nagy hatással van a könyveladásokra és ezáltal a kulturális kommunikációra is. A rövid videós könyvajánlók képesek egy-egy régebbi vagy új...

Kiderült, melyik autót kedvelik legjobban a magyarok

Újra egyenesben a cseh márka, a koronavírus és a háború által okozott gazdasági és logisztikai nehézségek után visszatért a SKODA. Kiemelkedő első öt hónapot tudhat maga mögött a márka, ugyanis egy SKODA modell, az...

Durván bezuhant a hazai kiskereskedelem

Nem indult jól a második negyedév sem a kiskereskedelemben. A KSH által közzétett adatok szerint a forgalom volumene áprilisban éves szinten 12,6 százalékkal esett vissza. A tényadat kedvezőtlenebb lett az általunk várt -10,4 százaléknál.Továbbra...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

Visszavághatjuk az otthoni energiafogyasztást

Ha megbízható és takarékos háztartási gépeket, elektronikai készülékeket használunk, az jelentős szerepet játszhat ökológiai lábnyomunk csökkentésében, hiszen a hosszú élettartam és az energiatakarékos működés elengedhetetlen az otthonunk fenntartható működésének kialakításában. A ma elérhető készülékek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....