- Hirdetés -

Gördülékenyebben mennek a dolgok

|

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai cégeket vezetnek. A gyengébbik nem erősségein túl a CETIN és a Yettel kapcsolatáról, a vállalati kultúrák közti különbségekről és a fiatal cég terveiről is beszélt a Marketing&Media magazinnak a szakember.

- Tudjuk, hogy a Yettel működése mögött a CETIN áll, de az már nem annyira egyértelmű, hogy milyen formában. Mivel foglalkozik a CETIN, és miért él szimbiózisban a Yettellel?

- A CETIN története közel egy évtizeddel ezelőttre nyúlik vissza, amikor a világ 25 országában jelen lévő cseh PPF befektetői csoport megvásárolta a cseh és a szlovák O2 telekommunikációs vállalatot, majd 2015-ben Csehországban szétválasztotta a kereskedelmi részt az infrastruktúra működtetésétől. Az előbbi maradt az O2, utóbbit pedig elnevezték CETIN-nek. Forradalmi lépés volt, hogy az infrastruktúrát egy külön egységbe szervezték ki, mert ezzel az újonnan létrejött vállalatnak új lehetőségei nyíltak: a függetlenedés eredményeképpen immár a jól ismert telekomvállalatokon túl más cégeket, felhasználókat is kiszolgálhat a CETIN, illetve új befektetőket is könnyebben be tud vonzani. Ezt követően a PPF megvette a Telenort Magyarországon, Szerbiában, Bulgáriában, valamint Montenegróban (utóbbit időközben eladták), és ezeknél is végrehajtották a kereskedelmi és infrastrukturális üzletágak szétválasztását. Erre két és fél éve került sor, akkor jött létre a CETIN Magyarország Zrt. is.

- Tavaly nyáron még Németországban találkoztunk, ahol 12 évig dolgoztál különféle pozíciókban a Deutsche Telekom (DT) kötelékében, most pedig már több mint fél éve a CETIN vezérigazgatói székében ülsz Törökbálinton. Ennyi külföldön töltött év után miért döntöttél úgy, hogy itthon folytatod?

- Tizennégy éve hagytam el Magyarországot, szintén munkalehetőség miatt. Először Bécsben dolgoztam tanácsadóként, majd a Deutsche Telekomhoz hívtak Bonnba, ahol az évek során különféle stratégiai pozíciókat töltöttem be, illetve lehetőséget kaptam egy a DT tulajdonában lévő startup vezetésére. Közgazdászvégzettségem van, de nagyon motiválónak tartom ezt a technológiai szférát, szeretek mérnökökkel dolgozni. Mindig fontosnak tartottam megérteni, hogy hogyan működnek a különböző folyamatok, mik az új trendek, amelyek befolyásolják a felhasználói élményt. Szeretem azt a típusú munkát, ami a technológiai fejlesztés és a kereskedelmi rész közötti sávban mozog. A kérdésedre válaszolva: egy fejvadászcég talált meg az ajánlattal, és mivel ez épp az a terület, amit különösen kedvelek, vonzónak tartottam a lehetőséget. Ígéretesnek tűnt az is, hogy a tulajdonos a CETIN-ből egy nagyobb vállalatot szeretne fejleszteni, nem pedig egy egyszerű technológiai cégként akarja folytatni.

- Nincs sok női vezető a hasonló méretű vállalatoknál, a technológiai szférában pedig végképp nem jellemző a női vezérigazgató. Mit gondolsz, miért épp téged választottak erre tipikusan maszkulin állásra?

- Nem mindennapi helyzet, de a szakmai tapasztalatom, a széles látóköröm, illetve a környezet, amiben eddig mozogtam, meggyőző volt a vezetőség számára. Látták bennem a lehetőséget és megszavazták nekem a bizalmat, így ma már én felelek a magyar CETIN-ért, illetve a többi ország vezérigazgatóival együtt tagja vagyok a CETIN Csoport vezetőségének is.

- Gondolom, egy ilyen technológiai cégnél zömében férfiak dolgoznak. Hogy fogadtak egy törékeny, szőke nőt vezérként? Mennyire vesznek komolyan?

- Érdekes felvetés, majd megkérdezem tőlük. (Nevet.) Mivel sokan jöttek át a Telenortól, ahol egy norvég vállalati kultúra érvényesült, a kollégák nagyon elfogadók. A vezetői kör pedig kifejezetten pozitívan fogadott, könnyen megtaláltuk a közös hangot.

- Az itthoni vállalati kultúra – még ha nyomokban norvég elemeket is tartalmaz – nagyon más, mint a német?

- A DT egy hatalmas cég, amely, mint minden telekommunikációs vállalat, folyamatos transzformációban van: állandóan alakul az üzleti trendeknek és a felhasználói igényeknek megfelelően, mindig meg kell újulniuk, új megoldásokat, technológiákat kell alkalmazniuk. Egy mamutvállalatnál sokkal nehezebb feladat véghez vinni ezeket a transzformációkat, lényegesen több feszültséggel jár az átalakulás, mint egy kisebb cégnél. Éppen ezért én azt látom, hogy itt gyorsabban, gördülékenyebben mennek a dolgok. Könnyebb új impulzusokat adni, és néhány hónap előkészítési munka után már el lehet indítani egy-egy változási folyamatot, míg egy óriási szervezetben ennek jóval nagyobb az átfutási ideje.

- Fontos szereplők vagytok a telekompiacon, a CETIN neve mégsem cseng ismerősen. Nem fontos számotokra a marketing?

- Eleinte, két és fél éve a megalakulással, a folyamatok kialakításával, a szerepek leosztásával volt mindenki elfoglalva, tavaly pedig a külső, szingapúri befektető bevonása volt a prioritás. Most jutottunk el arra szintre, hogy szeretnénk elkezdeni aktívabban kommunikálni. Noha B2B márka vagyunk, fontos, hogy ismerjenek minket egyrészt a piaci szereplők, másrészt a potenciális, jövőbeni munkavállalóink. Kommunikálnunk kell, hogy kik vagyunk, milyen cégkultúrával, mire fektetünk hangsúlyt és hová szeretnénk fejlődni.

- Mik az elképzeléseid, hogy lehetne ismertebbé tenni a CETIN brandet?

- Szeretnénk aktívan jelen lenni a szakmai fórumokon, rendezvényeken, konferenciákon, gyakrabban szerepelni a sajtóban. Már vannak együttműködési megállapodásaink egyetemekkel, ahol előadásokat is tartunk. Igyekszünk a hallgatókat megismertetni a márkánkkal, bevonni őket bizonyos projektekbe, hiszen jó eséllyel közülük kerülnek ki a közeljövőben a munkatársaink.

- Milyen terveitek vannak a közeljövőben?

- A CETIN minél kiterjedtebb és jobb szolgáltatásának a kiépítése, a hálózati modernizáció. Egyre több bázisállomást látunk el 5G-technológiával, javítjuk a sávszélességet, a felhasználói élményt, új elemeket veszünk fel a szolgáltatási portfóliónkba. Távközlési infrastruktúra-szolgáltatóként képesek vagyunk mobilszolgáltatótól független infrastruktúrát kiépíteni és üzemeltetni. Ilyen lehet egy nagyberuházás keretében megépülő gyár, ipari park, szálloda, irodaház vagy akár lakópark. Azt tapasztaljuk, hogy az érintett iparágakban a vállalkozások több mint fele már érdeklődik az ilyen egyedi megoldások iránt, ezért is fontos az edukáció, és mi ebben a folyamatban is aktív szerepet vállalunk.

Kuti Noémi

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már elérhető a Digitalstandon, ide kattintva. Az interjút azt megelőzően készült, hogy a Magyar Állam tulajdonrészt szerzett a CETIN-ben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...