- Hirdetés -

Be tudtam bizonyítani – interjú Fischer Gáborral

|

- Hirdetés -

Jó érzés, hogy elértük a célunkat, most már bármi történik, ezt nem lehet elvenni tőlünk – mondja Fischer Gábor. A TV2 Csoport programigazgatója szerint az idén ősszel a világ televíziózásának legjava lesz a képernyőjükön. A következő év nagy kérdése pedig az lesz, hogy a versenytárs feltételezhetően jelentős újrapozicionálására vagy az ő útjuk folytatására voksolnak-e majd a nézők.

- Nagy tettet vittetek véghez, több mint 20 év után nyertetek egy olyan nézettségi sávban és célcsoportban 2022 utolsó hónapjaiban (18–49 éves korosztály és főműsoridő), ami a rivális csatorna győztes pályája. Mondd, hogy volt pezsgőbontás! Ez egy olyan alkalom, amire talán érdemes koccintani, vagy rosszul gondolom?

- Jól gondolod, ez olyan meghatározó mérföldkő a TV2 történetében, ami megérdemelte a pezsgőbontást. Nagyon jóleső érzés volt, hogy be tudtam bizonyítani azoknak a kollégáknak, akik támogattak és segítettek az úton, hogy ezt a sokáig elérhetetlennek tűnő eredményt mégis meg lehetett csinálni. Az akkori piacvezető által alkalmazottól teljesen eltérő stratégiát kezdtünk el megvalósítani 2016-ban, ami mára egyértelműen és megkérdőjelezhetetlenül beért, és átalakítottuk Magyarország tévénézési szokásait.

- Eddig az idén is jól jönnek a számok, úgy tűnik, vérszemet kaptatok. Az idei év is meglesz? Beérett teljesen a stratégia?

- A piaci erőviszonyok átalakítására 2016 óta a fragmentációt használtuk fel, és ebben egyre nagyobb tapasztalatot szereztünk, 2022-ben pedig várható volt, hogy a futball-világbajnokságnak is hasonló hatása lesz. A stratégiánk indítása óta hangsúlyoztam, hogy lehet úgy is sikeres csatornákat csinálni, hogy nincs kannibalizmus a portfólión belül, ezért nem módosítottunk az irányon, tavaly ősszel nem húztuk előre a súlypontokat, csak finomhangoltunk. Bíztam abban is, hogy a versenytársnál visszatérő – de a gyengélkedés jeleit már évek óta mutató – formátumok teljesítménye és a mi stratégiánk között egyre jobban nyílik majd az olló. Ez így is lett ősszel. Persze óvatosan fogadtuk az első eredményeket, de a számok hétről hétre bennünket igazoltak. Az elmúlt években rengeteget dolgoztunk ezért az eredményért, és ez a piaci trend csak inspirál. Tavaly ősz óta gyakorlatilag kétszer-háromszor újraterveztünk, mert nem lehet megnyugodni és hátradőlni. Komoly terveink vannak, sok dolog van előkészítés alatt, és szépen lassan, ha minden jól megy, akkor 2025-re összeáll, amit elterveztem. Ezért van nagy tétje az idei ősznek. A versenytárs jelentős erőforrásokat mozgósít, mert nyilván szeretnék visszaszerezni a vezetést, mi pedig azon vagyunk, hogy azt megtartsuk.

- Két húzónév, Pápai Joci és Majka húzza majd a Zsákbamacska szekerét. Nyerő páros lesz szerinted? Mit vársz a műsortól?

- A Zsákbamacska számomra egy nagyon fontos projekt. Az első percben, amikor megláttam Cannes-ban, tudtam, hogy ennek mindenképpen helye van a TV2 képernyőjén, így sikerült meggyőznöm mindenkit arról, hogy ebbe belevágjunk, mégpedig Majkával, mert ehhez a műsorhoz az ő személyisége illik a legjobban. A forgatások nem voltak könnyűek, de látva azt az őrült, szórakoztató kavalkádot a rengeteg humorral, akkor éreztem, hogy megfogja majd a nézőket. Fontos volt, hogy a műsor tömegekhez jusson el, ezért adtunk először a Sztárban sztárban egy speciális különkiadást. Az első napok eredményei alapján úgy tűnik, a nézők nagyon szeretik.

- Ősszel mikre fogtok építkezni? Ahogy a tavalyi utolsó negyedévben, úgy az idén is sorra követik majd egymást a nagyszabású szórakoztató műsorok?

- Az ősz, ahogy említettem, fontos állomás lesz. Most azt látjuk, hogy a versenytársunk nagyon készül, új formátumokat vásárol, illetve megpróbálja a meglévő tartalmait a legjobb helyre tenni. Az ősz egy nagy stratégiai puzzle. Mi évek óta csökkentjük a kockázatokat, így tavaly egy szezonba került az összes megbízhatóan teljesítő brandünk. Az idén egy új formátummal is készülünk, aminek a hosszabb távú terveinkben is fontos szerepet szánunk. Nagy általánosságban azt mondhatom, hogy az idén ősszel a világ televíziózásának legjava lesz a képernyőn, és az elmúlt évek egyik legizgalmasabb megmérettetése lesz. Jön a Sztárban sztár leszek és a Dancing with the Stars új évada, hétköznapokon pedig a Farm VIP, a Bachelor – A Nagy Ő, a Séfek Séfe és a Házasság első látásra.

- Jó pár éve ott vagy a TV2-nél, és úgy tűnik, az elmúlt évtizedeket tekintve most vannak csúcson a legfontosabb nézettségi mutatószámok nálatok. Hátra lehet dőlni, vagy inkább arra készülsz, hogy az RTL sem nézi ezt jó szemmel, és még csak most kell igazán megmutatni, hogy ki mekkora spíler?

- Egyfelől azt gondolom, jó érzés, hogy elértük a célunkat, és tényleg van látszata a munkának, mert évekig úgy kellett dolgozni, hogy csak mondogattam mindenkinek, hogy türelem, majd egyszer jó lesz. Ez óriási eredmény, és most már bármi történik, ezt nem lehet elvenni tőlünk. Másfelől jólesik, hogy ezt a szakma is elismeri. Erről meg kell emlékezni és örülni, de utána menni kell tovább. Izgalmas időszak ez a mostani, egyszerre dolgozunk a tavaszon, az őszön és a jövő éven is. Az ősz, ahogy mondtam is, meghatározó lesz. Gyakorlatilag nem tudunk úgy elmenni tévés rendezvényre, hogy ne azt hallanám egy forgalmazótól, hogy éppen mit vett meg az RTL, és persze van olyan közte, amit mi is néztünk. Mi most nem vagyunk akkora megújulásra kényszerítve, mint ők, és nem is lehet megvenni mindent, azt pedig sosem lehet egyértelműen tudni, hogy miből lesz siker. Így önmagában az új műsor inkább teher és nyomás. A következő év nagy kérdése, hogy a versenytárs feltételezhetően jelentős újrapozicionálására vagy a mi utunk folytatására voksolnak-e majd a nézők.

Marketing&Media

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami elérhető a Digitalstandon is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rengeteg film érkezik az HBO Maxra

Izgalmas hónap előtt az HBO Max nézői, hiszen közel 90 film és közel 20 sorozat és gyerektartalom érkezik októberben a streaming oldalra. Friss mozisikerek (A pápa ördögűzője. Meg 2.), magyar filmek (Aki legyőzte az...

Titokzatos korba repít a Viasat History

Neves régészek és egyiptológusok segítségével repít vissza az időben a Viasat History – a történelmi csatorna október keddjeinek estéin a sokak által kedvelt ókori birodalmat, Egyiptomot emeli ki témaként. A főszerepet ezúttal Kleopátra és...

Egyre népszerűbbek az online szállásfoglaló platformok

Tovább növekedett az online platformokon az Európai Unióban lefoglalt vendégéjszakák száma 2023 második negyedévében az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat adatai szerint. A jelentés szerint az Airbnb, a Booking, az Expedia, vagy a...

Digitális hős lett a Praktiker webáruháza

A digitális hősök közé került a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza a Forbes és a Google Digital Heroes listáján. A három közép-európai országban végzett felmérés alapján kiadott elismerést többek között az üzleti eredmények, teljesítménymérési adatok,...

Sokat spórolhatunk a tudatos vásárlással

Ha naponta nem is, de heti, kétheti rendszerességgel egészen biztosan mindenki betér egy drogériába, de tisztában vagyunk-e a termékek összetevőinek hatásával, a lejárati időkkel és hogy miért is jó egy natúr kozmetikum vagy egy...

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Közel ötödével nőnek a SVOD-bevételek az évtized végéig

Stabil növekedésre lehet számítani a streaming előfizetésekből származó bevételben a Digital TV Research friss előrejelzése szerint a következő években, a piac mérete 2029-re 127 milliárd dolláros lehet. A Netflix lesz a legnagyobb piaci szereplő...

Új néven folytatódik az ATV műsora

Október 3-tól új néven, megújult díszletben várja a nézőket az ATV A nap híre című műsora, amely ezentúl Akutál címmel kerül képernyőre keddtől-péntekig este. A műsorvezetők Krug Emília és Bodacz Balázs lesznek. Az Aktuál A...

Jó ügyért kampányol a Nestlé és a Tesco

Idén szeptember 28. és október 11. között újfent fut a Nestlé és a Tesco közös kampánya a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására. A kezdeményezés keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben, valamint az áruházlánc...

Először nyerte el spanyol női rendező a San Sebastian-i filmfesztivál fődíját

Jaione Camborda nyerte el a San Sebastian-i nemzetközi filmfesztivál fődíját, az Arany Kagylót. A rendezvény 71 éves történetében első spanyol női rendezőként vehette át az elismerést. Az O Corno (Anyarozs) című naturalista dráma a nők...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átalakíthatják a vásárlásokat az üzenetküldő alkalmazások

Bár az üzenetküldést általában hétköznapi, kötetlen beszélgetésekhez társítják, mára a marketing és a kereskedelem szempontjából is nagyszerű csatornává vált.A számadatokat tekintve a 2020-as években az online vásárlás világában jelentős változások következtek be, elsősorban az...

Rengeteg film érkezik az HBO Maxra

Izgalmas hónap előtt az HBO Max nézői, hiszen közel 90 film és közel 20 sorozat és gyerektartalom érkezik októberben a streaming oldalra. Friss mozisikerek (A pápa ördögűzője. Meg 2.), magyar filmek (Aki legyőzte az...

Titokzatos korba repít a Viasat History

Neves régészek és egyiptológusok segítségével repít vissza az időben a Viasat History – a történelmi csatorna október keddjeinek estéin a sokak által kedvelt ókori birodalmat, Egyiptomot emeli ki témaként. A főszerepet ezúttal Kleopátra és...

Egyre népszerűbbek az online szállásfoglaló platformok

Tovább növekedett az online platformokon az Európai Unióban lefoglalt vendégéjszakák száma 2023 második negyedévében az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat adatai szerint. A jelentés szerint az Airbnb, a Booking, az Expedia, vagy a...

Digitális hős lett a Praktiker webáruháza

A digitális hősök közé került a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza a Forbes és a Google Digital Heroes listáján. A három közép-európai országban végzett felmérés alapján kiadott elismerést többek között az üzleti eredmények, teljesítménymérési adatok,...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....