- Hirdetés -

Gubucz Eszter: A személyiség és a szakmaiság dönti el a sikerességet

|

- Hirdetés -

Nincs abban semmi különleges, ha egy nő a technológiai területen dolgozik és még vezetői ambíciói is vannak, hiszen a személyiség, valamint a szakmaiság dönti el a sikerességet – nyilatkozta lapunknak Gubucz Eszter. Az Adevinta Hungary chief technology officere elmondta azt is, hogy a cégen belül a sokszínűség és a különbözőség értékének erősítésére több kezdeményezés is létezik.

- Az infokommunikációs területen általánosságban több a férfi, ám nőként mennyire volt nehéz érvényesülnie ebben a világban?

- Amikor eldöntöttem, hogy infokommunikációval akarok foglalkozni és elkezdtem tudatosan építkezni, nem fordult meg a fejemben, hogy nő vagyok, és vajon milyen lesz ennek a fogadtatása. Tanultam, tettem a dolgomat, élveztem a szakmámat. Törekedtem arra, hogy amit csinálok, azt a legjobb tudásom szerint tegyem. Meg mertem szólalni és nem mondtam nemet a kihívásokra. Egyedül a környezetemből jöttek meglepett kérdések, és talán pont ezt kellene elkerülnünk, hogy ne legyen kuriózum a Women in Tech, hanem egy természetes karrierútként tekintsen rá mindenki. Visszatekintve úgy gondolom, hogy szerencsém volt a munkáltatóimmal is, mert a befektetett munka jutalma általában nem maradt el, és nem éreztették velem sem a kollégák, sem a vezetőim, hogy bármivel kevesebb lennék. Az évek során persze voltak olyan szituációk, ahol nehezebben tudtam érvényesülni, de ezek mindegyike kulturális és generációs különbségekből fakadt, nem pedig a nemi hovatartozásomhoz volt köze.

- Ezen a pályán mi jelenti a legnagyobb kihívást?

- A folyamatos változás, és ennek a változásnak a sebessége. Minden évben születnek új programozási nyelvek, újabb és újabb eszközöket használunk, hogy egyre komplexebb rendszereket tudjunk építeni, és ezzel már önmagában nehezebb lépést tartani. Ennek a kihívásnak a másik oldala, hogy manapság a startupok kivételével minden cég küzd azzal, hogy amit tíz éve megcsinált, az mostanra elavultnak számít, így az architektúra nem vagy csak nehezen tud eleget tenni a mai üzleti és emberi igényeknek. A piac jelenlegi elvárása, hogy egy weboldal vagy applikáció gyors, reszponzív, szép és megbízható legyen, illetve folyamatosan és gyorsan érkezzenek új funkciók. Épp ezért a szakma legnagyobb kihívása napjainkban, hogy a régiből hogyan lehet áttérni az újra úgy, hogy az egy év múlva ne legyen megint elavult, és közben az üzleti igényeket is megfelelően kiszolgálja.

- Miért fontos az infokommunikációs területen is a nők arányának növelése?

- Általánosságban és nemektől függetlenül az ezen a területen dolgozók számának a növelése a fontos, hiszen nincs olyan vetülete az életünknek, ahol ne használnánk technológiát, és ez a trend a jövőben is folytatódik. Szigorúan a nőkre vetítve fontos lehetőség, hogy az informatikában már elég elterjedt a home office, a rugalmas munkaidő, illetve az, hogy az ember akár a szobájában ülve is dolgozhat egy külföldi cégnek. Ezek elősegíthetik, hogy a nőknek ne kelljen választani a karrier és a család között, és a családokon belüli jövedelmi viszonyok is kiegyenlítettebbek legyenek.

- Technológiai igazgatóként mit tudsz tenni azért, hogy több nő válassza ezt a pályát?

- Az, hogy valaki ezt a pályát választja, vagy sem, már nagyon korán, valamikor az általános iskola elején eldől, amikor szétosztják a tantárgyakat úgymond „fiús” és „lányos” részre. Egy jó tanár és egy támogató család nagyon meghatározza, hogy bízik-e magában annyira az ember, hogy belevágjon abba, ami érdekli, legyen az autószerelés vagy informatika. A jelenlegi pozíciómban a leendő női informatikusok korai éveire nincs ráhatásom, viszont a közvetlen csapatomban és a fejlesztésen dolgozók körében igyekszem azt a szemléletmódot terjeszteni mind szóban, mind példamutatással, hogy nincs abban semmi különleges, ha egy nő a technológiai területen dolgozik és még vezetői ambíciói is vannak, hiszen a végén úgyis a személyiség, valamint a szakmaiság dönti el a sikerességet.

 

- Az Adevinta számára mit jelent a diverzitás? Ezzel kapcsolatban mi a stratégiája, illetve a programja a vállalatnak?

- A sokszínűség és a különbözőség értékének erősítésére több kezdeményezésünk is létezik nemzetközi és lokális szinteken egyaránt. Az egyik a Women in Leader ship éves program, amelyben az idén már 75 női kolléga vesz részt 11 országból, beleértve a magyar szervezetet is. Az eddigi eredmények alapján a programban résztvevő női vezetők előléptetési aránya 11 százalékra nőtt (ami a vállalati átlag több mint duplája). Emellett házon belül működik egy Diversity & Inclusion kezdeményezés, amelynek a segítségével olyan társadalmi érzékenyítő programokat szervezünk, amelyekkel fejlesztjük a kollégák egymás iránti érzékenységét a mindennapi munka során. Minden évben igyekszünk ünnepelni a sokszínűséget – és még nagyobb tudást szerezni róla a Pride eseményein keresztül – a marginalizált társadalmi csoportok iránti érzékenyítésen át a női kollégák teljes potenciáljának erősítéséig.

Baross Gábor

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nagyot újított a K&H

Szóbeli utasítás alapján is lehet forintátutalást kezdeményezni a K&H mobilbankjában. A K&H tavaly novemberben indította útjára Kate-et, a mesterséges intelligencián alapuló digitális pénzügyi asszisztenst, akivel az ügyfélkör 65 százaléka már találkozott, 6,5 százaléka pedig...

Kapszulás vagy kotyogós? Ezt veszik a kávérajongók

Tízből hat vásárló kapszulás kávét rendel, megerősödött az őrölt kávék forgalma, az ügyfelek több mint ötöde pedig online rendel szemes kávét az eMAG-ról. Az eMAG legutóbb 2021-ben vizsgálta a platformján zajló kávévásárlási szokásokat, akkor...

Ennyit keres most egy kezdő informatikus

A legtöbben minimum 5 év szakmai múlttal, vendéglátós, oktatási, pénzügyi vagy kereskedelmi területről váltanak IT-ra.A recesszió ellenére is keresettek a hazai munkaerőpiacon az informatikusok: egy jellemzően 5-6 hónapos képzés után egy éven belül átlagosan...

Egyre több magyar munkavállaló keres külföldön munkát

Az utóbbi években fokozódó tendencia, hogy egyre több magyar állampolgár hagyja el hazáját, hogy külföldön találjon munkát és boldogulást. Ez a jelenség főként a hazai gazdasági instabilitás és az ezzel járó infláció eredménye.Az Európai...

Több száz emberen segített az Erste

Az elmúlt években 70 család, összesen mintegy 400 ember lakhatási gondjain enyhített az Erste Social Housing programjának segítségével a Habitat for Humanity Magyarország. A bank a lakhatási világnap alkalmából a magyar társadalom egyik legégetőbb...

Valódi növekedésről álmodni sem mernek a hazai cégek

Enyhén magasabb árbevétel- és nyereségnövekedéssel tervez a hazai kkv-szektor az év elejéhez képest, de továbbra is messze az infláció alatt vannak a várakozások: átlagosan 8,6 százalékos bevétel-, és 4,4 százalékos profit reálérték növekedést valószínűsítenek...

Erősítenék a média átláthatóságát és függetlenségét

Az európai tömegtájékoztatás szabadságáról szóló jogszabályról 448 szavazattal, 102 ellenében és 75 tartózkodással kedden elfogadott álláspontjukban az Európai Parlament képviselői azt várják el a tagállamoktól, hogy gondoskodjanak a nézőpontok minél szélesebb körének nyilvánosságot adó...

Nemzetközi szervezethez csatlakozott az MMSZ

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) 11. tagként csatlakozott a nemzeti marketingszövetségek kohéziós európai hálózatához a European Marketing Confederationhöz (EMC). A több mint 30 éves Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elkötelezett a marketing szerepének és értékteremtő képességének...

Erőteljesen fognak emelkedni az árak a tévés reklámoknál

Komoly áremelkedésre kell számítani a tévés reklámok kapcsán – mutatott rá Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója az Internet Hungary első napján tartott kerekasztal-beszélgetés során. A disztribúciós díjak alakulása is kérdéses és az is...

Új ügyféllel erősít az Arany Digital Agency

A hosszú távú márkastratégia és kommunikációs stratégia kialakításával a Tarr telekommunikációs cég kreatív ügynöksége, marketingkommunikációs tanácsadója lett az Arany Digital Agency (ADA), miközben a telekommunikációs márka pedig a Tarr KSC Szekszárd kosárlabda-csapatának névadó szponzora...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fontos ügyet támogathatnak a Tesco vásárlói

Az előző évekhez hasonlóan a Tesco 2023 októberében is jótékonysági akciót indított az emlőrák elleni küzdelem támogatására. A Go Pink címkével jelölt termékek vásárlásával az áruházlánc vásárlói 5 forinttal segítik a Semmelweis Egyetem Belgyógyászati...

Nagyot újított a K&H

Szóbeli utasítás alapján is lehet forintátutalást kezdeményezni a K&H mobilbankjában. A K&H tavaly novemberben indította útjára Kate-et, a mesterséges intelligencián alapuló digitális pénzügyi asszisztenst, akivel az ügyfélkör 65 százaléka már találkozott, 6,5 százaléka pedig...

Kapszulás vagy kotyogós? Ezt veszik a kávérajongók

Tízből hat vásárló kapszulás kávét rendel, megerősödött az őrölt kávék forgalma, az ügyfelek több mint ötöde pedig online rendel szemes kávét az eMAG-ról. Az eMAG legutóbb 2021-ben vizsgálta a platformján zajló kávévásárlási szokásokat, akkor...

Ennyit keres most egy kezdő informatikus

A legtöbben minimum 5 év szakmai múlttal, vendéglátós, oktatási, pénzügyi vagy kereskedelmi területről váltanak IT-ra.A recesszió ellenére is keresettek a hazai munkaerőpiacon az informatikusok: egy jellemzően 5-6 hónapos képzés után egy éven belül átlagosan...

Egyre több magyar munkavállaló keres külföldön munkát

Az utóbbi években fokozódó tendencia, hogy egyre több magyar állampolgár hagyja el hazáját, hogy külföldön találjon munkát és boldogulást. Ez a jelenség főként a hazai gazdasági instabilitás és az ezzel járó infláció eredménye.Az Európai...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A fenntarthatóságról tanít a KPMG és a Microsoft

A „KPMG ESG Akadémia” a KPMG, a Microsoft és számos elismert egyetem együttműködésében indult el. Célja, hogy elérhetővé tegye a naprakész és nélkülözhetetlen ESG-tudást, támogassa és képezze az üzleti élet szereplőit a legváltozatosabb fenntarthatósági...

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....