- Hirdetés -

Gubucz Eszter: A személyiség és a szakmaiság dönti el a sikerességet

|

- Hirdetés -

Nincs abban semmi különleges, ha egy nő a technológiai területen dolgozik és még vezetői ambíciói is vannak, hiszen a személyiség, valamint a szakmaiság dönti el a sikerességet – nyilatkozta lapunknak Gubucz Eszter. Az Adevinta Hungary chief technology officere elmondta azt is, hogy a cégen belül a sokszínűség és a különbözőség értékének erősítésére több kezdeményezés is létezik.

- Az infokommunikációs területen általánosságban több a férfi, ám nőként mennyire volt nehéz érvényesülnie ebben a világban?

- Amikor eldöntöttem, hogy infokommunikációval akarok foglalkozni és elkezdtem tudatosan építkezni, nem fordult meg a fejemben, hogy nő vagyok, és vajon milyen lesz ennek a fogadtatása. Tanultam, tettem a dolgomat, élveztem a szakmámat. Törekedtem arra, hogy amit csinálok, azt a legjobb tudásom szerint tegyem. Meg mertem szólalni és nem mondtam nemet a kihívásokra. Egyedül a környezetemből jöttek meglepett kérdések, és talán pont ezt kellene elkerülnünk, hogy ne legyen kuriózum a Women in Tech, hanem egy természetes karrierútként tekintsen rá mindenki. Visszatekintve úgy gondolom, hogy szerencsém volt a munkáltatóimmal is, mert a befektetett munka jutalma általában nem maradt el, és nem éreztették velem sem a kollégák, sem a vezetőim, hogy bármivel kevesebb lennék. Az évek során persze voltak olyan szituációk, ahol nehezebben tudtam érvényesülni, de ezek mindegyike kulturális és generációs különbségekből fakadt, nem pedig a nemi hovatartozásomhoz volt köze.

- Ezen a pályán mi jelenti a legnagyobb kihívást?

- A folyamatos változás, és ennek a változásnak a sebessége. Minden évben születnek új programozási nyelvek, újabb és újabb eszközöket használunk, hogy egyre komplexebb rendszereket tudjunk építeni, és ezzel már önmagában nehezebb lépést tartani. Ennek a kihívásnak a másik oldala, hogy manapság a startupok kivételével minden cég küzd azzal, hogy amit tíz éve megcsinált, az mostanra elavultnak számít, így az architektúra nem vagy csak nehezen tud eleget tenni a mai üzleti és emberi igényeknek. A piac jelenlegi elvárása, hogy egy weboldal vagy applikáció gyors, reszponzív, szép és megbízható legyen, illetve folyamatosan és gyorsan érkezzenek új funkciók. Épp ezért a szakma legnagyobb kihívása napjainkban, hogy a régiből hogyan lehet áttérni az újra úgy, hogy az egy év múlva ne legyen megint elavult, és közben az üzleti igényeket is megfelelően kiszolgálja.

- Miért fontos az infokommunikációs területen is a nők arányának növelése?

- Általánosságban és nemektől függetlenül az ezen a területen dolgozók számának a növelése a fontos, hiszen nincs olyan vetülete az életünknek, ahol ne használnánk technológiát, és ez a trend a jövőben is folytatódik. Szigorúan a nőkre vetítve fontos lehetőség, hogy az informatikában már elég elterjedt a home office, a rugalmas munkaidő, illetve az, hogy az ember akár a szobájában ülve is dolgozhat egy külföldi cégnek. Ezek elősegíthetik, hogy a nőknek ne kelljen választani a karrier és a család között, és a családokon belüli jövedelmi viszonyok is kiegyenlítettebbek legyenek.

- Technológiai igazgatóként mit tudsz tenni azért, hogy több nő válassza ezt a pályát?

- Az, hogy valaki ezt a pályát választja, vagy sem, már nagyon korán, valamikor az általános iskola elején eldől, amikor szétosztják a tantárgyakat úgymond „fiús” és „lányos” részre. Egy jó tanár és egy támogató család nagyon meghatározza, hogy bízik-e magában annyira az ember, hogy belevágjon abba, ami érdekli, legyen az autószerelés vagy informatika. A jelenlegi pozíciómban a leendő női informatikusok korai éveire nincs ráhatásom, viszont a közvetlen csapatomban és a fejlesztésen dolgozók körében igyekszem azt a szemléletmódot terjeszteni mind szóban, mind példamutatással, hogy nincs abban semmi különleges, ha egy nő a technológiai területen dolgozik és még vezetői ambíciói is vannak, hiszen a végén úgyis a személyiség, valamint a szakmaiság dönti el a sikerességet.

 

- Az Adevinta számára mit jelent a diverzitás? Ezzel kapcsolatban mi a stratégiája, illetve a programja a vállalatnak?

- A sokszínűség és a különbözőség értékének erősítésére több kezdeményezésünk is létezik nemzetközi és lokális szinteken egyaránt. Az egyik a Women in Leader ship éves program, amelyben az idén már 75 női kolléga vesz részt 11 országból, beleértve a magyar szervezetet is. Az eddigi eredmények alapján a programban résztvevő női vezetők előléptetési aránya 11 százalékra nőtt (ami a vállalati átlag több mint duplája). Emellett házon belül működik egy Diversity & Inclusion kezdeményezés, amelynek a segítségével olyan társadalmi érzékenyítő programokat szervezünk, amelyekkel fejlesztjük a kollégák egymás iránti érzékenységét a mindennapi munka során. Minden évben igyekszünk ünnepelni a sokszínűséget – és még nagyobb tudást szerezni róla a Pride eseményein keresztül – a marginalizált társadalmi csoportok iránti érzékenyítésen át a női kollégák teljes potenciáljának erősítéséig.

Baross Gábor

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tippek a tökéletes fesztiválélményhez

Két év kihagyás után a Sziget Fesztivál visszatér! Várod már, hogy a színes programkavalkádban a legmenőbb zenéket hallgatva jól érezd magad a barátaiddal a nyári napsütésben? Mi is izgulunk! A Diageo a világ vezető...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Komoly problémákat okoz a válság a vállalatoknak

Bár Magyarországon már eddig is érezhetők voltak a háborús konfliktus hatásai, a közgazdászok szerint a komolyabb nehézségek még csak most kezdenek begyűrűzni a hazai gazdaságba, amelynek egyik sarokpontja a bérköltség növekedése lehet.„A nagymértékű infláció...

Új HR vezető a Yettelnél

2022. augusztus 1-jétől Szalai Enikő a Yettel Magyarország Zrt. HR vezérigazgató-helyettese. A HR-menedzsment területén 25 év nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember egy kihívásokkal teli időszakban, izgalmas vállalati környezetben veszi át a terület vezetését a telekommunikációs...

Megelőzte a Disney a Netflixet

Július elején már több streaming előfizetője volt a Disney-nek, mint a Netflixnek a két cég negyedéves üzleti jelentése szerint. A Disney+ nagyot nőtt a második negyedévben, több mint 14 millió új előfizetőt gyűjtött, decemberben...

Pozsonyban terjeszkedik a Green Fox Academy

A Green Fox Academy dinamikusan növekszik és mára erős nemzetközi vállalattá vált. Másfél év alatt felépítette a szlovák IT képzési piac legerősebb márkáját, az online oktatás átütő sikerére alapozva pedig idén nyáron megnyitotta második...

Az Astoria Agency-vel dolgozik a Network4

Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége támogatja a médiacég sajtókommunikációs tevékenységét. A Network4 mérföldkőhöz érkezett, hiszen augusztus 5-én indult el a MATCH4 sportcsatorna, amely az ARENA4 sportadó és az ARENA4+ sportstreaming szolgáltatás testvéradójaként működik....

Nagyon népszerűek a pénzügyi appok

A magyarok 73 százaléka használ valamilyen pénzügyi alkalmazást, amely így a második legnépszerűbb applikáció típus a közösségi média alkalmazások után – derül ki a Magyar Bankholding reprezentatív kutatásából. Az online bankolás legnagyobb előnyeként a...

Kilőtt a céges értékesítés a GreenGonál

Soha nem látott érdeklődés követte a magyar kormány hatósági üzemanyag árának eltörlését a közösségi elektromos autómegosztó szolgáltatónál – számolt be Ádám Boglárka a GreenGo vezérigazgatója. Az ok egyszerű: ahogy a magyar háztartások többsége, úgy...

Különleges okosmobilokkal rukkolt elő a Samsung

A Samsung bejelentette az összehajtható okostelefonok következő generációját: megérkezett a Galaxy Z Flip4 és a Galaxy Z Fold4. A készülékek testreszabható, elegáns külsővel és továbbfejlesztett teljesítménnyel érkeznek. A Galaxy Z sorozat, ahogy eddig is,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így alakul a fiatalok médiafogyasztása

A Z-generáció és a millenniál generáció digitális szórakozása egyre inkább előtérbe kerül világszerte. Ma már a videós streaming szolgáltatásokkal fej fej mellett versenyez a közösségi média és a gaming a fogyasztók figyelméért – derül...

Tippek a tökéletes fesztiválélményhez

Két év kihagyás után a Sziget Fesztivál visszatér! Várod már, hogy a színes programkavalkádban a legmenőbb zenéket hallgatva jól érezd magad a barátaiddal a nyári napsütésben? Mi is izgulunk! A Diageo a világ vezető...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Komoly problémákat okoz a válság a vállalatoknak

Bár Magyarországon már eddig is érezhetők voltak a háborús konfliktus hatásai, a közgazdászok szerint a komolyabb nehézségek még csak most kezdenek begyűrűzni a hazai gazdaságba, amelynek egyik sarokpontja a bérköltség növekedése lehet.„A nagymértékű infláció...

Új HR vezető a Yettelnél

2022. augusztus 1-jétől Szalai Enikő a Yettel Magyarország Zrt. HR vezérigazgató-helyettese. A HR-menedzsment területén 25 év nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember egy kihívásokkal teli időszakban, izgalmas vállalati környezetben veszi át a terület vezetését a telekommunikációs...
- Hirdetés -

Don't Miss

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Együttműködik a WWF és a Coca-Cola

A WWF – világszerte és Magyarországon is – többek között azért dolgozik, hogy megóvja a folyókat és a vizesélőhelyeket. A Duna forrásától a deltáig a folyó mentén élő emberekkel együttműködve tesznek konkrét lépéseket a...

Hatalmas zöld projektben a Toyota

Fukusima prefektúra és a Toyota hidrogénre, mint új energiaforrásra helyezi a hangsúlyt. 2021 júniusa óta tárgyalnak a projekt konkrét kezdeményezéseiről különböző partnerekkel, hogy olyan megvalósítási modellt hozzanak létre, amely a Japánra jellemző, 300.000 körüli...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....