A KSH és a Telenor Magyarország adatai alapján is jelentősen nőtt az okoseszközök használatával töltött óráink száma az elmúlt két évben. A mobilok szerepének felértékelődésének és a tudatosabb tervezésnek is köszönhető, hogy egyre többen kötnek a mobilszolgáltatójuknál biztosítást az ott vásárolt telefonjaikra és kiegészítőikre.
Részben a világjárvány miatt 2020-ban 11, 2021-ben pedig 19 százalékkal növekedett a mobiltelefonálással töltött összes idő a KSH adatai szerint. Ezzel együtt növekedett a meghibásodás és a balesetek kockázata, illetve az ezekből adódó károk esetleges mértéke is. A Telenor Magyarország tapasztalata szerint a legtöbb káresemény a készülék leejtéséből adódik, de főzés, takarítás, vagy gyerekfürdetés közben vízbe került készülékekkel is gyakran találkoznak a munkatársak. Ugyanígy építkezés, közlekedés vagy éppen bulizás során is sűrűn előfordulnak súlyos károkkal járó balesetek. Jó tudni, hogy a biztosítás a kiválasztott csomagtól függően ilyen esetekre is érvényes lehet.
A Telenor 2021 szeptemberétől bővíti a biztosítható készülékek körét. Az új készülékbiztosítási ajánlat különlegessége, hogy a Telenornál vásárolt új mobiltelefonokon túl már biztosítás köthető:
tabletre és sorozatszámmal rendelkező kiegészítőkre is
a Telenornál vásárolt, de a biztosítás megkötése pillanatában már használt mobiltelefonra
a Telenor saját üzleteiben 6 hónapnál nem régebben vásárolt tabletre és kiegészítőre
és olyan máshol – nem a Telenornál – vásárolt használt készülékekre, amelyek szerepelnek a biztosítható mobiltelefonok listáján.