- Hirdetés -

Gyakrabban vásárolunk online, de csak a fogyasztók harmada érzi ezt biztonságosnak

|

- Hirdetés -

Világszerte a fogyasztók csupán 29 százaléka érzi kifejezetten biztonságosnak az online vásárlást, ugyanakkor 61 százalékuk gyakrabban vásárol online, mint a koronavírus-járvány előtt – derül ki az ESET felméréséből. A 62 százalékuk használja az online pénzügyi szolgáltatások (FinTech) valamilyen formáját, de csak 17 százalék érzi úgy, hogy megfelelő információ áll rendelkezésére a kockázatokról.

A kutatásból kiderült, hogy az emberek 57 százaléka ma már gyakrabban használja az online- vagy mobilbankokat, és 21 százalékuk jobban érdeklődik a saját pénzügyeivel kapcsolatos ügyintézés iránt, mint a járvány előtt. A 18 és 44 év közötti korosztályból minden ötödik válaszadó csatlakozott egy virtuális bankhoz a koronavírus miatti lezárások bevezetése óta, és minden tizedik fogyasztó kezdte el először használni a FinTech platformokat.

A válaszadók 83 százaléka számolt be arról, hogy online kezeli bankszámláját, 24 százalékuk pedig ehhez kizárólag mobilalkalmazást használ. Az emberek 39 százaléka kifejezetten biztonságban érzi magát az online bankolás során, amiből az ESET kutatása alapján egy globális trend rajzolódik ki, miszerint a biztonság és a fogyasztói bizalom tekintetében a bankok megelőzik a kiskereskedőket.

A FinTech-felhasználók 77 százaléka egyetértett abban, hogy a hagyományos online banki alkalmazásokhoz képest a FinTech appok könnyebben használhatók és jobb felhasználói élményt nyújtanak. Arra a kérdésre, hogy honnan szerzik be az információt az új pénzügyi szolgáltatásokról és a pénzügyek kezelésére használt technológiákról, a felmérés résztvevői között az „online keresőmotor, mint például a Google” bizonyult a legnépszerűbb válasznak.

A kriptovaluta iránti érdeklődés is folyamatosan növekszik: a magukat magas szintű felhasználóként megjelölő fogyasztók 30 százaléka fektet ebbe a pénznembe.

Az ESET kutatásában megkérdezettek 61 százaléka gyakrabban vásárol online, mint a járvány előtt, ez a szám a 25-34 éves korosztály körében 70 százalék. A kutatásból az is kiderült, hogy a megnövekedett online vásárlások velünk maradnak a pandémia után is: a fogyasztók 40 százaléka arra számít, hogy a jelenleginél is többet vásárol majd online a járvány után.

Ugyanakkor az adataik és eszközeik biztonságát tekintve a fogyasztók kevésbé magabiztosak: mindössze 29 százalékuk nyilatkozta, hogy „nagyon biztonságosnak” érzi az online vásárlást, és 16 százalék válaszolta, hogy „nem különösebben biztonságos” vagy „egyáltalán nem biztonságos”.

Az ESET eredményei rávilágítanak arra, hogy a szolgáltatóknak többet kell tenniük annak érdekében, hogy megvédjék a fogyasztókat az online vásárlás során rájuk leselkedő fenyegetésektől, ezzel pedig növeljék az online vásárlásba vetett bizalmukat is. A vállalatok gyakran szenvednek el adatszivárgásokat és kibertámadásokat, melyek során lehet, hogy az ügyfeleik személyes adatai is nyilvánosságra kerülnek, akik így zsarolás vagy adathalász támadások áldozataivá válhatnak. Nagyon gyakori, hogy a bűnözők jól ismert, megbízható cégeknek kiadva magukat próbálják meg rávenni a felhasználókat arra, hogy kártékony linkekre kattintsanak, és megadják érzékeny adataikat.

A fogyasztók 69 százaléka gondolja úgy, hogy felismerne egy adathalász e-mailt, amely az egyik általa rendszeresen látogatott webshopnak adja ki magát. Ez jelentheti azt, hogy egyre tudatosabbak és óvatosabbak vagyunk az online térben, ám tekintve, hogy a Google 2020-ban rekord mennyiségű, 2 millió adathalász webhelyet regisztrált, valószínűleg sokan még mindig alábecsülik a bűnözők erőfeszítéseit.

A szolgáltatóknak lépniük kell a nagyobb biztonságért

„Kifejezetten aggasztó, hogy a fogyasztók kevesebb, mint egyharmada érzi magát teljesen biztonságban az online vásárlás során. Ha nem növeljük a fogyasztók tudatosságát az internetes vásárláshoz rendelkezésükre álló biztonsági intézkedésekkel kapcsolatban, továbbra is veszélynek fogják kitenni a fizetési adataikat. Ezért mind a kiskereskedők, mind a fogyasztók számára elengedhetetlen ezen adatok védelme a tranzakciók során. Létfontosságú megvédeni a fogyasztókat és adataikat az adathalászoktól és más rosszindulatú fenyegetésektől – a mi küldetésünk ennek biztosítása a legmodernebb biztonsági szoftvertechnológiák segítségével” – mondta Ignacio Sbampato, az ESET üzleti igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Áttörés előtt a magyar online kereskedelem

Gyorsan növekszik a magyar e-kereskedelem, és jelenleg az 53. legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon, de az EU átlaghoz képest még van hova fejlődnie. A cseh és lengyel mintákat nézve 2-3-szor több webshopot is elbírhat...

Nevet vált a Turbó Diéta

A hagyományteremtő szándékkal indított, az Ideális Nap nevet viselő online esemény keretében jelentette be Handl Tamara, a Turbó Diétát forgalmazó Idealbody Kft. sales és marketing vezetője, hogy a 17 éves márka IdealBody néven folytatja...

Kiderült, mennyit költünk karácsonyfára

A fenyőfák árának idei adventre várt 10-20 százalékos emelése nem okoz érdemi változást a vásárlási szokásokban: a vevők 54 százaléka továbbra is nordmann fenyő iránt érdeklődik - derül ki Agroinform.hu felméréséből. A válaszadók 26...

Lemaradtak a magyarok az online marketingben

Megszámoltad már, hogy naponta hányszor pörgeted végig a Facebook – vagy Instagram hírfolyamod? Kétségtelen, hogy a közösségi oldalak mindennapjaink részévé váltak. Valaki innen informálódik, mások szórakozás miatt használják, azonban a social platformokat marketing szempontok...

Évtizedes csúcson az online álláshirdetések

Bár még tart az év, az előrejelzések alapján minden idők legnagyobb növekedése várható a feladott álláshirdetések számában Budapesten december végére az adott időszakot tekintve: az eddigi számokra alapozva ez összesen közel 90 ezer hirdetést...

Év végére 660 millió 5G-s ügyfél lehet

Máig 180 élő 5G hálózatot állítottak üzembe a mobilszolgáltatók, az előfizetők száma pedig 2021 végére eléri a 660 milliót – derül ki az Ericsson legújabb mobilitási jelentéséből. Egy évtized alatt 260-szorosára nőtt a mobil...

A Starbucks is beszállt a faültetésbe

A Starbucks Magyarország szeptemberben indította el legújabb bolygó-pozitív kezdeményezését, amely során országszerte húsz forintot számol fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohár árára, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozza a...

Zöld startupok versenyeztek

A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengeri műanyagból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery program záró pitch versenyén. Ez az első...

Dunavarsányban terjeszkedik a Dunapack

Közel 20 milliárd forint értékű beruházással Európa egyik legmodernebb csomagolóanyag gyártó üzemét építi a Dunapack Packaging Dunavarsány határában. Az új gyár a körforgásos gazdasági folyamatok egyik legmodernebb mintaüzeme lesz, hiszen közel 90%-ban újrahasznosított papírból...

Mesterséges intelligencia segíthet az óceánokon

A kutatási ismeretek rendszerezéséhez, illetve feldolgozásához, valamint a fenntartható óceánfejlesztési kezdeményezések támogatásához a mesterséges intelligencia is segítséget nyújthat. A Capgemini új mesterséges intelligencia-modelleket (AI) fejlesztett ki, amelyek hozzájárulnak a Föld klímájának megértéséhez és modellezéséhez,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Drámai projektben a Nemzeti Filmintézet

Fésős András Kelj fel és járj címmel készülő, apa-fia drámájának 450 millió forint gyártási támogatást szavazott meg a Nemzeti Filmintézet (NFI) Filmszakmai Döntőbizottsága.A film szereplőválogatása már elkezdődött, a forgatás jövő év elején indul –...

Áttörés előtt a magyar online kereskedelem

Gyorsan növekszik a magyar e-kereskedelem, és jelenleg az 53. legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon, de az EU átlaghoz képest még van hova fejlődnie. A cseh és lengyel mintákat nézve 2-3-szor több webshopot is elbírhat...

Nevet vált a Turbó Diéta

A hagyományteremtő szándékkal indított, az Ideális Nap nevet viselő online esemény keretében jelentette be Handl Tamara, a Turbó Diétát forgalmazó Idealbody Kft. sales és marketing vezetője, hogy a 17 éves márka IdealBody néven folytatja...

Kiderült, mennyit költünk karácsonyfára

A fenyőfák árának idei adventre várt 10-20 százalékos emelése nem okoz érdemi változást a vásárlási szokásokban: a vevők 54 százaléka továbbra is nordmann fenyő iránt érdeklődik - derül ki Agroinform.hu felméréséből. A válaszadók 26...

Lemaradtak a magyarok az online marketingben

Megszámoltad már, hogy naponta hányszor pörgeted végig a Facebook – vagy Instagram hírfolyamod? Kétségtelen, hogy a közösségi oldalak mindennapjaink részévé váltak. Valaki innen informálódik, mások szórakozás miatt használják, azonban a social platformokat marketing szempontok...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A Starbucks is beszállt a faültetésbe

A Starbucks Magyarország szeptemberben indította el legújabb bolygó-pozitív kezdeményezését, amely során országszerte húsz forintot számol fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohár árára, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozza a...

Zöld startupok versenyeztek

A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengeri műanyagból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery program záró pitch versenyén. Ez az első...

Mesterséges intelligencia segíthet az óceánokon

A kutatási ismeretek rendszerezéséhez, illetve feldolgozásához, valamint a fenntartható óceánfejlesztési kezdeményezések támogatásához a mesterséges intelligencia is segítséget nyújthat. A Capgemini új mesterséges intelligencia-modelleket (AI) fejlesztett ki, amelyek hozzájárulnak a Föld klímájának megértéséhez és modellezéséhez,...

DATA