- Hirdetés -

Gyerekeket tanít a biztonságos nethasználatra a Vodafone

|

- Hirdetés -

Február 8-án, a Biztonságos Internet Napján mutatta be a 9-14 éves gyerekeknek szóló, tudatos és biztonságos internethasználatra edukáló ingyenes e-learning képzését a Vodafone Alapítvány. A NetGuru elnevezésű interaktív online kurzus digitális szakértők és egy népszerű youtuber közreműködésével készült, és olyan témákat jár körbe, mint az internetes adataink biztonsága, a digitális lábnyom, vagy a hekkerek tevékenysége. A NetGuru iskolai felhasználásra készült, ezért a videók, beszélgetéspanelek, játékos kvízek mellett részletes tanári kézikönyvet is tartalmaz.

Az NMHH 2020-ben végzett Digital parenting kutatása[1] szerint a 9-14 évesek napi szinten használják az internetet, hétköznap átlagosan 2 órát, hétvégén akár 3 óránál többet is töltenek a világhálón. Havonta közel 2,5 napnyi időt fordítanak játékra, népszerű oldalak böngészésére, videós tartalmak fogyasztására, kortársak közötti chatelésre. Felmerülhet a kérdés, hogy tisztában vannak-e vele, hogyan védhetik meg személyes adataikat, és mit tehetnek azért, hogy biztonságban legyenek a világhálón.

Többek között ezen kérdésekben ad iránymutatást a Vodafone Alapítvány által életre hívott, kimondottan a 9-14 éves gyermekeknek szóló, játékos és interaktív online oktatási anyag, a NetGuru, melynek célja, hogy megkönnyítse a gyerekek számára az internet világában való eligazodást.

NetGuru: Gyerekbarát tudásanyag a 9-14 évesek nyelvén

A NetGuru megalkotásakor az Alapítvány szem előtt tartotta, hogy egy olyan hasznos tananyagot alkosson, amely gyerekbarát módon közelíti meg az internetes biztonság témakörét, és élvezetes, izgalmas, a gyerekeket valóban érdeklő kérdésköröket tárgyal. A NetGuru ezért a korosztály körében népszerű youtuber, Kovács Zsolti közreműködésével készült, kidolgozásában pedig digitális szakértők működtek együtt. Az interaktív tananyag hétköznapi életből hozott példákon, videókon, szituációs gyakorlatokon és kvízeken keresztül ismerteti meg az internet működésével és szabályaival a diákokat.

Adatbiztonság, digitális lábnyom és a hekkerek világa

A NetGuru tudásanyaga három fejezet alá rendeződik: tanulhatnak a gyerekek a személyes adataik védelméről, a neten hagyott digitális lábnyomukról és a hekkerek módszereiről is. Ezen túlmenően olyan témaköröket érint az anyag, mint a nehezen feltörhető jelszavak kérdésköre, az adathalászat, a GDPR, a nyilvános Wi-Fi hálózatok, a biztonságos letöltések, vagy a gyerekek személyes fiókjainak biztonsága.

A gyerekek biztonságos internethasználata a szülők és tanárok közös ügye

A NetGuru ismeretanyagának feldolgozása kapcsán az Alapítvány számít a pedagógusok közreműködésére, akik felelősséget éreznek diákjaikért, és lehetőséget látnak abban, hogy a gyerekek digitális kompetencia fejlesztése mentén az internetbiztonságról is alapos, átfogó ismereteket adjanak át. A NetGuru anyagát akár már három digitális kultúra vagy osztályfőnöki óra keretében is fel tudják dolgozni a tanárok diákjaikkal. Az iskolai beszélgetésekhez egy pedagógusoknak szóló részletes tanári kézikönyv is készült, a kreatív feladatok és a „mit tennél, ha” típusú szituációs gyakorlatok pedig lehetőséget teremtenek, hogy a gyerekek otthon, a szülőkkel vitassák meg az egyes internetes döntéshelyzeteket.

A NetGurut a gyerekek regisztráció nélkül, a pedagógusok, szülők pedig egy gyors regisztrációt követően ingyenesen vehetik igénybe.

„A Vodafone Alapítvánnyal sok éve támogatjuk a gyermekek, szülők és pedagógusok digitális kompetenciafejlesztését, többek között az E-skola oldalon található, saját fejlesztésű, ingyenes oktatási programjainkkal. Büszkék vagyunk arra, hogy e-learning kurzusaink között már a NetGuru is elérhető, így a gyerekek is fejleszthetik internetbiztonsági tudásukat, a pedagógusok és a szülők pedig segítséget kapnak, hogy támogassák a gyerekeket ezen az úton. Bízunk benne, hogy sok pedagógus és szülő használja majd a NetGurut a biztonságos internettel kapcsolatos tudás átadására, a komoly téma játékos és kreatív feldolgozása beszippantja őket, és a gyerekekkel együtt örömüket lelik az erről való beszélgetésekben” – mondta el Flakstad Emőke, a Vodafone Magyarország Alapítvány főtitkára.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kevesebb innovációt terveznek a hazai vállalkozások

Csökkent az új terméket vagy szolgáltatást tervező magyar cégek aránya, mindössze 27 százalék rukkolna elő ezzel a következő egy évben. A tervezett innovációk közül viszont több az új vagy jelentős mértékben továbbfejlesztett háttérfolyamatban gondolkozó...

Egyre több tölcséres és pálcikás jégkrémet vesznek a budapestiek

Az online élelmiszer vásárlás népszerűségének növekedése a szezonális termékeket sem kerüli el. Különösen igaz ez a kánikulai időszakban, amikor a hőségben már a fagyizóig is megterhelő lenne elmenni, vagy esetleg amikor a munka nem...

Kemény döntést hozott az HBO Max tulajdonosa

Beszünteti a helyi tartalmak készítését Európa jelentős részén az HBO Max. A streaming szolgáltató tulajdonosa, a Warner Bros. Discovery (WBD) egy nagyobb átszervezés részeként döntött így, és ennek az intézkedéscsomagnak tudható be az is,...

Bizonytalannak látják a következő évet a kereskedelmi cégek

Tovább mérséklődött a kkv-k következő egy évre vonatkozó várakozása a K&H kkv bizalmi index 2022 második negyedéves eredményei alapján. A mutató jelenleg 3 ponton áll, mivel újabb 2 pontot süllyedt az előző negyedévben látott...

Új PR menedzser a Porsche Hungariánál

PR szakembert igazolt a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatósága: június közepétől Uzoni Eszter csatlakozott az importőr PR kommunikációs csapatához. Eszter a Volkswagen, AUDI, SEAT, CUPRA, Skoda, Volkswagen Haszonjárművek, Das WeltAuto, MOON márkák, valamint a Porsche...

Zenés műsorral érkezik Budapestre a hollywoodi sztár

A kétszeres Oscar-díjra jelölt amerikai színművész október 2-án A zenekritikus című zenés stand-up nagyzenekari változatával áll az Erkel Színház színpadára. A formabontó előadás során a klasszikus zene legikonikusabb darabjait szedi ízekre a Malkovich által...

Nem befolyásolta az euró árfolyama a használtautó importot

A 400 forint körüli euró árfolyam ellenére továbbra is népszerűek az import használt autók, 2022 első félévében közel 70 ezer személyautó érkezett hazánkba. De keresettek voltak a kishaszonjárművek is, összesen 6.196 jármű jött ebben...

Szülinapi partival ünnepelt a Paprika Studios

15 éves a Paprika Studios. Kelet-Közép-Európa legnagyobb televíziós műsorgyártója június 28-án születésnapi partin ünnepelte az alapítás óta eltelt időszak sikereit.  Az ünnepi eseményen a hazai, valamint a nemzetközi média- és televíziós szakma képviseltette magát....

Annyit költünk nyaralásra, mint a járvány előtt

Az egy évvel korábbinál jóval többen mennének nyaralni belföldre vagy külföldre 2022-ben. Az idén közel 250 ezer forintot költenének a vakációra átlagosan a nyaralást tervezők - derül ki a K&H biztos jövő felméréséből. Ez...

Változás az E.ON Hungáriánál

Július 1-től Guntram Würzberg váltja Kiss Attilát az E.ON Hungária Csoport élén. A szakember több mint 25 éve dolgozik a nemzetközi E.ON csoportnál, számos vezető pozíciót töltött be, legutóbb a cégcsoport legfelsőbb szintű jogi...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hosszabbít a Hypewriter, még várják a sorozatötleteket

Július 20-ig meghosszabbítja a jelentkezési időszakot a Hypewriter – nemzetközi sorozatötlet pályázat. Az immár negyedik alkalommal megvalósuló verseny célja, hogy felkutassa a legeredetibb, vadonatúj tévésorozat-ötleteket és tehetséges alkotóikat. A nyertes díjazása 10000 euró, valamint...

Kevesebb innovációt terveznek a hazai vállalkozások

Csökkent az új terméket vagy szolgáltatást tervező magyar cégek aránya, mindössze 27 százalék rukkolna elő ezzel a következő egy évben. A tervezett innovációk közül viszont több az új vagy jelentős mértékben továbbfejlesztett háttérfolyamatban gondolkozó...

Egyre több tölcséres és pálcikás jégkrémet vesznek a budapestiek

Az online élelmiszer vásárlás népszerűségének növekedése a szezonális termékeket sem kerüli el. Különösen igaz ez a kánikulai időszakban, amikor a hőségben már a fagyizóig is megterhelő lenne elmenni, vagy esetleg amikor a munka nem...

Kemény döntést hozott az HBO Max tulajdonosa

Beszünteti a helyi tartalmak készítését Európa jelentős részén az HBO Max. A streaming szolgáltató tulajdonosa, a Warner Bros. Discovery (WBD) egy nagyobb átszervezés részeként döntött így, és ennek az intézkedéscsomagnak tudható be az is,...

Bizonytalannak látják a következő évet a kereskedelmi cégek

Tovább mérséklődött a kkv-k következő egy évre vonatkozó várakozása a K&H kkv bizalmi index 2022 második negyedéves eredményei alapján. A mutató jelenleg 3 ponton áll, mivel újabb 2 pontot süllyedt az előző negyedévben látott...
- Hirdetés -

Don't Miss

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Egyre több vállalat keres fenntarthatósági szakértőt

Egyre nagyobb hangsúlyt kap a fenntarthatóság vállalati szinten is, ami már a munkaerőpiacon is mutatkozik. Itthon is keresnek fenntarthatósági szakértőket és tanácsadókat, a jövőben pedig még több ilyen állás várható. Ez két kihívást is...

Igazán zöld lesz az idei EFOTT

A környezettudatosság napjaink egyik kiemelt közéleti témája – kifejezetten az EFOTT célközönségét jelentő fiatalok életében –, így a fesztivál szervezői arra vállalkoztak, hogy a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) segítségével egy igazán zöld...

Együttműködik a Diageo és a PET Kupa

Évente kb. 10.000 tonna hulladék érkezik Ukrajnából és Romániából a Tiszán, amelynek fő oka a megfelelő hulladékkezelési rendszerek hiánya a felvízi országokban. A hulladékmentesítésben élen járó Tiszai PET Kupa és a Diageo, a világ...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....