A múlt évben 22 százalékkal nőtt a globális marketing technológiai (martech) piac, aminek értéke elérte a 121,5 milliárd dollárt – derül ki a WARC és a BDO közös elemzéséből. Egyre nagyobb az igény az adattudósokra és az új technológiák közül a mesterséges intelligencia alkalmazását látják a leghasznosabbnak a piaci szereplők a fogyasztói élmény növelése szempontjából.
A nagy márkák és ügynökségek körében végzett felmérés során a megkérdezett vállalkozások több mint fele azt jelezte, hogy nem tervezi növeli martech kiadásait a következő 12 hónapban, ugyanakkor igen magas, 43 százalék volt azok aránya, akik bővülésre számítanak az ilyen jellegű kiadásokban. Az észak-amerikai és a brit márkák átlagosan marketing költségvetésük 26, illetve 23 százalékát költik marketing technológiákra.
A marketing technológiai megoldások abban segítik a marketingeseket, hogy optimalizálják médiaköltésüket. A múlt évben a legtöbb brandnél még úgy érezték, hogy a martech alkalmazása miatt csökkent a médiaköltésük, azonban a legújabb felmérésben már csak a megkérdezettek harmada jelezte ezt.
A márkák több mint háromnegyede arra használja a martechet, hogy az e-mailes és közösségi médiás kampányait támogassa vele, míg kétharmaduk tartalommenedzsmentre, CRM-re és elemzésre. Azonban egyre fontosabb lesz a brandek számára az is, hogy a felértékelődő fogyasztói élményt támogassák ezek a technológiák.
Érdekesség, hogy globális szinten a marketingesek mindössze 24 százaléka érzi úgy, hogy rendelkezik minden szükséges marketing technológiai megoldással, amire szüksége van. Az Egyesült Királyságban 27, Észak-Amerikában pedig 15 százalék ez az arány.
Az új technológiák közül a mesterséges intelligencia az egyik legizgalmasabb a brandek és marketingesek megítélése szerint, érdekesség ugyanakkor, hogy például az IoT megoldásokat és a csatlakoztatott eszközöket csak kevesen használják.