- Hirdetés -

Gyorsítaniuk kell a webshopoknak

|

A magyar lakosság 65 százaléka rendelkezik okostelefonnal a legfrissebb ‘Connected Consumer Study’ szerint. Az eszköz elterjedésével gyökerestül megváltoztak az internetezési szokásaink, hiszen menet közben már egyre gyakrabban vásárolunk is. Ez komoly kihívást jelent a vállalkozások számára is: ha meg akarnak felelni a felhasználói elvárásoknak, gyors és zökkenőmentes mobilélményt kell biztosítaniuk.

A Google megbízásából a Kantar TNS, 2017-ben is elkészítette a Connected Consumer Study-t, amely internet- és mobilhasználati szokásokat mért fel. A tanulmány elkészítéséhez összesen 79 000 embert kérdeztek meg 63 országból , ami több mint 2 millió percnyi interjú anyag feldolgozását jelentette. A felmérés rávilágít a globális trendekre, ugyanakkor olyan regionális és helyi különbségeket is megmutat, amelyek jelentős hatással vannak a vállalkozásokra.

Annak ellenére, hogy az okostelefonok 20 éve kerültek a piacra, 2017-re olyannyira elterjedtek, hogy a felmérésben szereplő mind a 63 országban meghaladta az 50 százalékot a mobilról internetezők aránya.

A tanulmány szerint globális szinten átlagosan az emberek 76 százaléka mobil eszközről megy fel a világhálóra. Az egyes országok között jelentős különbség látható: míg Szaúd-Arábiában 96 százalékos , Ukrajnában 51 százalék , Magyarországon 67 százalékos volt ez az arány. Emellett a 63 országból 62-ben mondták azt a megkérdezettek, hogy ha internetezni szeretnének, akkor gyakrabban fordulnak a mobiltelefonjukhoz, mint az asztali számitógépükhoz.

Magyarország a mobilhasználat terén

Magyarországon 2017-ben a helyi lakosság 81 százaléka használja az internetet magáncélra. Ez néhány százalékkal magasabb, mint a 77 százalékos globális átlag. Az adatokból az is látható, hogy a magyarországi internethasználók 89 százaléka napi szinten megy fel a világhálóra.

Az eszközök terén is történt változás. Egymás után jelennek meg az okoseszközök. A tavalyi év folyamán a magyar lakosságnak átlagosan 2.5 csatlakoztatott eszköze volt.

Az okostelefonok tekintetében is jelentős volt a növekedés. Míg 2013-ban a helyi lakosságnak mindössze 34,3 százaléka rendelkezett okostelefonnal, addig ez 2017-ben már 65 százalékos volt.

A számok azt mutatják, hogy a legkülönbözőbb korosztályok hasonlóan nagy arányban veszik igénybe a világhálót. Az internezetők 45 százalékát teszi ki a 45 év feletti korosztály. Valamint szintén érdekes megemlíteni, hogy az 55 év feletti internetezők 43 százaléka mobilkészülékről megy fel a világhálóra.

Mit jelent mindez a vállalkozások számára?

A mobilnet gyökerestül megváltoztatta az internetezési szokásainkat. Magyarországon 2017-ben az internezetők 51 százaléka keresett információt, 43 százaléka nézett online videót és 19 százaléka vásárolt online legalább olyan gyarkan okostelefonról, mint asztali számitógépról, vagy tablettről. A 2013-as adatokhoz képest óriási növekedés dokumentálható. 4 évvel korábban a keresések esetében ez az arány 15 százaléka , az online videók esetében ez 10 százalék , és az onine vásárlás esetében ez mindössze 4 százalék volt, vagyis a vásárlások esetében 475 százalékos növekedésről beszélhetünk.

“A mobilinternetezés türelmetlenné tette a felhasználókat, ha útközben vannak és a buszmenetrendet keresik, vagy a közeli bolt nyitvatartási idejét szeretnék leellenőrizni, minden másodperc számít. Egy nemrég készített felmérés szerint a mobilról érkező látogatások 53 százaléka megszakad, mert az adott oldal 3 másodpercnél lassabban töltődik be. Sőt, minden második mobilnetező 2 másodperces oldalbetöltést várna el , valamint a megkérdezettek 46 százaléka azt mondta, hogy a mobilon való internetezés a során lassú oldalbetöltés a legbosszantóbb.” – mondta Asabiny Miléva, a Google kiemelt ügynökségekért felelős managere.

“Napjainkban a mobilos internetezés egyre nagyobb szerepet kap. A Cityfood ügyfeleinek is 23 százaléka már mobil eszközről látogatja a weboldalukat, és amióta megújult és mobil barát lett, már 10 százalék feletti a mobilon rendelők aránya. De arról sem szabad elfeledkeznünk, hogy a mobilböngészés gyakran csak az első állomás egy értékesítési folyamatban, mely végül egy desktop vásárlásban végződik, így nem csak a mobil rendelések miatt érdemes mobilara optimalizálni a weboldalunkat. A Cityfood esetében a rendelések 9.35 százaléka ment végbe úgy, hogy mobil eszközről is látogatta a weboldalt, de nem azon rendelt” – mondta Ormándlaki Balázs, a Drive Online Marketing, online marketing stratégiai tervezője.

2017 novemberében a Google felmérte, hogy hogyan teljesítenek mobil eszközön az európai weboldalak. 21 országban és összesen 10 különböző szetkorban nézték meg, hogy a mobil hirdetésekről az érkezési oldal teljes betöltése hány másodperc alatt történik meg. Magyarország átlagos oldalbetöltési sebesség terén kismértékben ugyan, de elmarad a 9,124 másodperces európai átlagtól, hazánkban ugyanis 9.4 másodpercre nyúlik átlagosan egy mobilsite betöltése. A vizsgált országok közül Németország és Románia teljesített a legjobban, a 8,1 másodperces átlagos betöltési idővel.

A szektorok tekintetében hazánkban az üzleti és ipari oldalak teljesítettek a legjobban az átlagos 6,9 másodperces betöltési idővel, míg a technológia területén ez átlagosan csak 12 másodperc volt.

A mobiltelefonok és az internet széleskörű elterjedésével egyre inkább kiéleződik a verseny a vásárlókért. Azok a vállalkozások lesznek sikeresek a jövőben, akik figyelembe veszik a mai fogyasztói igényeket és ennek megfelelően alakítják stratégiájukat. Egy gyors és mobilra optimalizált weboldal kiemelkedően fontos.

Tanácsok a vállalkozások számára és a Test My Site eszköz:

A weboldal gyorsasága a Test My Site eszközzel egyszerűen leellenőrizhető. Az ingyenes eszköz felméri, hogy hány másodpercig tart az adott oldal teljes betöltése mobil eszközön keresztül, valamint, hogy hány látogatót veszít el az adott oldal az esetleges lassú betöltés miatt. Ezen kívül azt is megmondja, hogy a weboldal szektorában hogyan teljesítek a versenytársak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...