- Hirdetés -

Ha Black Friday, akkor Renault-vásárlás

|

Szokatlan akcióval hívta fel magára a figyelmet a Renault, az OMD-vel karöltve ugyanis a Black Friday keretén belül igyekeztek autóvételre csábítani a vásárlókat.

Az autóeladás egy többlépcsős folyamat, amelyben az első feladat az, hogy a leendő vásárló legalább egyszer lássa az üzenetet és ne csak átpörgesse a hírfolyamot. Ha jó volt a célzás, az generált elérést, ám fi gyelemmel kell kísérni a már elért fogyasztót, hogy olyan hirdetést kapjon, ami érdekes számára és személyre szabott. Azaz nem bombázni kell őt reklámokkal, hanem segíteni a döntésben.

„Öt napon keresztül futott az akció, amelynek során a Black Friday ideje alatt minden szalonban érvényesíthető volt az autóvásárlási kedvezmény. A feladat nem is az volt, hogy egy nagy kedvezményt népszerűsítsünk, hanem hogy a fogyasztókat elérjük egy ütős kreatívval, használva egy erős brandet, ami a Black Friday. Ügyfelünk nyitottságát az újdonságok felé mi sem mutatja jobban annál, hogy ezzel az ötletükkel kipróbálhattunk egy új lehetőséget. A Black Friday pedig új dimenziót nyithat az autóértékesítésben is” – mondta el Bacsa Péter, a Renault Hungária OMD oldali account leadje.

Bár a vásárlás nem a neten keresztül történt, a Black Friday akció népszerűsítése online és a rádióban volt látható/hallható. A kampány során kielemezték, hogy hány percig tudták lekötni a látogató fi gyelmét, azaz a folyamatos elemzést és a webanalitikát hívták segítségül, hogy ne csak információt, hanem élményt is adjanak a potenciális vásárlóknak. Közülük volt, aki online keresett a Renaultra, és ajánlatot kért, illetve volt, aki személyesen, a szalonban szerette volna megnézni/kipróbálni az autókat és megismerni az akciókat.

„Nagyon fontos, hogy az esetleges vásárlás után meg is tartsuk ezeket az ügyfeleket, és segítsük őket abban, hogy azt érezzék, jól döntöttek, és minden további igény esetén fordulhatnak hozzánk bizalommal” – fűzte hozzá Bacsa Péter. A jelenlegi trendeket követve a hangsúly egyre inkább arra terelődik, hogy minden márka próbál a leggyorsabban, akár elsőként egy olyan témát meglovagolni, ami a legnagyobb hype-ot adja. Az OMD a Renault-val közösen folyamatosan kereste, illetve keresi azokat a kommunikációs pontokat, ahol figyelemmel kísérhetik a potenciális vásárlóik érdeklődését, a fogyasztói szokásokat pedig már az online viselkedési formákban is napról napra kell figyelni és modellezni.

Az OMD Renault csapata abban segíti az ügyfél döntéseit és szolgálja ki a teljes kommunikációs stratégiát, hogy a technikai lehetőségekhez mérten profi lozza a digitális forgalmukat, valamint minden márka iránt érdeklődőt. Abban a pillanatban, hogy az ügyféltervezési fázisban megjelenik egy új bevezetés vagy facelift, esetleg egy új szolgáltatás ötlete, a Renault marketingcsapata minden esetben szorgalmazza a közös gondolkodást az öszszes ügynökséggel.

Ezek az ügynökségi napok a média/kreatív/ social/PR ügynökségekkel mindig hatékonyan működnek és egy tényleges 360°-os kommunikációs stratégiát alapoznak meg. Ez a megelőző ötletelés és elemzés nagymértékben segíthető azzal, hogy a digitális területen közel end-to-end elemzéseket végeznek az eddigi eredményeikről. Ezeket alkalmazva minden mérhető csatornán folyamatosan fenn lehet tartani a kapcsolatot a potenciális vásárlóval, és a minimális meddőszórás felé haladva folyamatosan reagálni a változásokra.

„A 2018-as Renault BF kommunikáció legnagyobb kihívása a gyorsaság és a zajos környezetből való kitűnés volt. Sikerült az ügyféllel közösen nagyon rövid idő alatt egy sikeres kampányt összeállítanunk” – avatott be a részletekbe Bacsa Péter, aki elárulta azt is, hogy az idén lehet, hogy megismétlik az akciót, amelyről a renault.hu oldalon lehet tájékozódni. A szakember elmondásából kiderült az is, hogy a kampány során azokat igyekeztek megszólítani, akik már érdeklődtek a Renault iránt, vagy autóvásárláson gondolkodtak, de még nem döntöttek. „Egy olyan idő szakban kommunikáltunk egy új ötletet, amikor a versenytársaink intenzíven hirdettek a klasszikus csatornákon is, ám lényegesen mérsékeltebb költségvetés állt rendelkezésünkre. Az akciónk egyértelmű siker volt, hiszen töredékbüdzséből sikerült topeladást generálnunk” – tette hozzá Bacsa Péter.

„A Renault most először csatlakozott a Black Friday akcióhoz. A gondolat, hogy már autót is lehet venni az év legjobb kedvezményeivel, bátornak tűnt, de az eredmények azt bizonyítják, hogy érdemes volt belevágni! Az akció ideje alatt közel 600 ügyfél lett boldogabb egy új autóval!” – mondta Kelemen-Tűz Gabriella, a Renault Hungária Kft. marketingmenedzsere.

„Az év vége mindig nagyon telített és zajos az autópiacon. A Renault Black Friday-kampányával sikerült a szokásos kampánybüdzsék töredékéből kitűnni, és a megfelelő felületeken, célzott üzenetekkel megragadni a vásárlás előtt álló ügyfelek figyelmét, nagy sikerrel” – tette hozzá Sóstói Tamás marketingkommunikációs felelős.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...