Szokatlan akcióval hívta fel magára a figyelmet a Renault, az OMD-vel karöltve ugyanis a Black Friday keretén belül igyekeztek autóvételre csábítani a vásárlókat.
Az autóeladás egy többlépcsős folyamat, amelyben az első feladat az, hogy a leendő vásárló legalább egyszer lássa az üzenetet és ne csak átpörgesse a hírfolyamot. Ha jó volt a célzás, az generált elérést, ám fi gyelemmel kell kísérni a már elért fogyasztót, hogy olyan hirdetést kapjon, ami érdekes számára és személyre szabott. Azaz nem bombázni kell őt reklámokkal, hanem segíteni a döntésben.
„Öt napon keresztül futott az akció, amelynek során a Black Friday ideje alatt minden szalonban érvényesíthető volt az autóvásárlási kedvezmény. A feladat nem is az volt, hogy egy nagy kedvezményt népszerűsítsünk, hanem hogy a fogyasztókat elérjük egy ütős kreatívval, használva egy erős brandet, ami a Black Friday. Ügyfelünk nyitottságát az újdonságok felé mi sem mutatja jobban annál, hogy ezzel az ötletükkel kipróbálhattunk egy új lehetőséget. A Black Friday pedig új dimenziót nyithat az autóértékesítésben is” – mondta el Bacsa Péter, a Renault Hungária OMD oldali account leadje.
Bár a vásárlás nem a neten keresztül történt, a Black Friday akció népszerűsítése online és a rádióban volt látható/hallható. A kampány során kielemezték, hogy hány percig tudták lekötni a látogató fi gyelmét, azaz a folyamatos elemzést és a webanalitikát hívták segítségül, hogy ne csak információt, hanem élményt is adjanak a potenciális vásárlóknak. Közülük volt, aki online keresett a Renaultra, és ajánlatot kért, illetve volt, aki személyesen, a szalonban szerette volna megnézni/kipróbálni az autókat és megismerni az akciókat.
„Nagyon fontos, hogy az esetleges vásárlás után meg is tartsuk ezeket az ügyfeleket, és segítsük őket abban, hogy azt érezzék, jól döntöttek, és minden további igény esetén fordulhatnak hozzánk bizalommal” – fűzte hozzá Bacsa Péter. A jelenlegi trendeket követve a hangsúly egyre inkább arra terelődik, hogy minden márka próbál a leggyorsabban, akár elsőként egy olyan témát meglovagolni, ami a legnagyobb hype-ot adja. Az OMD a Renault-val közösen folyamatosan kereste, illetve keresi azokat a kommunikációs pontokat, ahol figyelemmel kísérhetik a potenciális vásárlóik érdeklődését, a fogyasztói szokásokat pedig már az online viselkedési formákban is napról napra kell figyelni és modellezni.
Az OMD Renault csapata abban segíti az ügyfél döntéseit és szolgálja ki a teljes kommunikációs stratégiát, hogy a technikai lehetőségekhez mérten profi lozza a digitális forgalmukat, valamint minden márka iránt érdeklődőt. Abban a pillanatban, hogy az ügyféltervezési fázisban megjelenik egy új bevezetés vagy facelift, esetleg egy új szolgáltatás ötlete, a Renault marketingcsapata minden esetben szorgalmazza a közös gondolkodást az öszszes ügynökséggel.
Ezek az ügynökségi napok a média/kreatív/ social/PR ügynökségekkel mindig hatékonyan működnek és egy tényleges 360°-os kommunikációs stratégiát alapoznak meg. Ez a megelőző ötletelés és elemzés nagymértékben segíthető azzal, hogy a digitális területen közel end-to-end elemzéseket végeznek az eddigi eredményeikről. Ezeket alkalmazva minden mérhető csatornán folyamatosan fenn lehet tartani a kapcsolatot a potenciális vásárlóval, és a minimális meddőszórás felé haladva folyamatosan reagálni a változásokra.
„A 2018-as Renault BF kommunikáció legnagyobb kihívása a gyorsaság és a zajos környezetből való kitűnés volt. Sikerült az ügyféllel közösen nagyon rövid idő alatt egy sikeres kampányt összeállítanunk” – avatott be a részletekbe Bacsa Péter, aki elárulta azt is, hogy az idén lehet, hogy megismétlik az akciót, amelyről a renault.hu oldalon lehet tájékozódni. A szakember elmondásából kiderült az is, hogy a kampány során azokat igyekeztek megszólítani, akik már érdeklődtek a Renault iránt, vagy autóvásárláson gondolkodtak, de még nem döntöttek. „Egy olyan idő szakban kommunikáltunk egy új ötletet, amikor a versenytársaink intenzíven hirdettek a klasszikus csatornákon is, ám lényegesen mérsékeltebb költségvetés állt rendelkezésünkre. Az akciónk egyértelmű siker volt, hiszen töredékbüdzséből sikerült topeladást generálnunk” – tette hozzá Bacsa Péter.
„A Renault most először csatlakozott a Black Friday akcióhoz. A gondolat, hogy már autót is lehet venni az év legjobb kedvezményeivel, bátornak tűnt, de az eredmények azt bizonyítják, hogy érdemes volt belevágni! Az akció ideje alatt közel 600 ügyfél lett boldogabb egy új autóval!” – mondta Kelemen-Tűz Gabriella, a Renault Hungária Kft. marketingmenedzsere.
„Az év vége mindig nagyon telített és zajos az autópiacon. A Renault Black Friday-kampányával sikerült a szokásos kampánybüdzsék töredékéből kitűnni, és a megfelelő felületeken, célzott üzenetekkel megragadni a vásárlás előtt álló ügyfelek figyelmét, nagy sikerrel” – tette hozzá Sóstói Tamás marketingkommunikációs felelős.