- Hirdetés -

Ha kétszer ennyien olvasnának minket, az egész ország gazdagabb volna

|

Mindenkinek azt javaslom, hogy olvasson több Portfoliót. Biztos kevésbé vagyunk szórakoztatók, mint a TikTok, de vannak értelmes gondolatok és információk, amelyek segítenek ezekben a bizonytalan időkben – mondja Bán Zoltán, a gazdasági portált működtető Net Média Zrt. vezérigazgatója, a Marketing&Media magazin idei Top 50-es listájának első helyezettje.

- Most októberben van a hetedik évfordulója annak, hogy a Net Média Zrt. kivált az akkori CEMP csoportból. Így visszagondolva, akkoriban ez mennyire tűnt kockázatos vállalkozásnak, és ehhez képest milyen volt számotokra ez a hét év?

- Tudtuk, hogy mit veszünk, bíztunk magunkban, kiemelkedő kollégákkal dolgoztunk, számukra és természetesen magunknak szerettük volna biztosítani a perspektivikus munkahelyi környezetet. Az akkor megszerzett szellemi, gazdasági, döntéshozatali függetlenség lehetővé tette nekünk, hogy azon az úton járjunk, amit mi gondolunk a legjobbnak a minőségi és hiteles tartalomgyártás útján. Olyan termékeket és úgy tudtunk csinálni, amit és ahogy szerettünk volna, tudtunk erőforrásokat helyezni az olvasói és az ügyféligények alapos megértésére, és ez menedzselhetővé tette a kockázatokat. Az persze kérdés volt, hogy tulajdonosként hogyan tudunk működni, és ebben szerintem Gabival, a társammal (Balogh Gabriella) jól vizsgáztunk, egymást optimálisan kiegészítő képességeink vannak, és ez jelentősen megkönnyíti az életünket.

- Engem mindig meglep, hogy a Portfolio.hu milyen magas látogatószámokat produkál, sok nagy, általános hírportált, bulvároldalt is megelőz. Mi a titka annak, hogy egy ilyen témakörben ekkora olvasói bázist tudtok elérni?

- Nézőpont kérdése. Engem mindig meglepett, hogy az emberek jelentős része inkább bulvárhíreket olvas és a közösségi médiát bújja, minthogy megpróbáljon tisztán látni a világban. Meggyőződésem szerint az olvasóink jobban tudják menedzselni a saját életüket, a pénzügyeiket, jobban tudják végezni a munkájukat. Ha kétszer ennyien olvasnának minket, az egész ország gazdagabb és boldogabb volna. Titok nincs, a kollégáink jelentős része tapasztalt netmédiás veterán, akiket hagyunk dolgozni, és ők sokat, sokszor és jól dolgoznak. Csapatmunka folyik nálunk, motivált kollégákkal, akikkel támaszkodhatunk egymásra.

- Egyébként a Portfolio.hu tipikus olvasókörét kik adják?

- Ha túltekintünk a nyilvánosan is elérhető statisztikákon, mi még mindig azokat célozzuk, akik gazdasági jellegű döntéseket akarnak hozni akár a személyes, akár a munkahelyi életükben. Nemcsak hirdetésekből élünk, a feladatunk nem az, hogy statisztikákat gyártsunk, hanem valójában elérjük az embereket, hiszen ők vesznek előfizetéseket, konferenciabelépőket és egyéb szolgáltatásokat nálunk, és úgy gondolom, hogy ez a hozzáállás javít a hirdetések hatékonyságán is.

- Az egyéb online termékeitek közül – Agrárszektor, Helló Vidék, Pénzcentrum – melyik teljesít a legjobban?

- A Pénzcentrum Magyarország egyértelműen második legnagyobb gazdasági oldala a Portfolio után, és aki próbált már rajta hirdetést venni, az tudja, hogy nehéz szabad helyet találni. Fantasztikus termék. Az elmúlt egy évben az Agrárszektor fejlődött a legtöbbet, integráns párja az év végi gigantikus siófoki agrárkonferenciánknak.

- A nem írott tartalmakra, tehát a videókra, podcastokra mekkora hangsúlyt fektettek?

- Videózunk is, de amire óriási energiát fektettünk, az a podcast. Nagyon jól teljesít a napi gyártású podcastünk, a Checklist, és különösen büszkék vagyunk a magyar piac egyik első scripted podcastjára, a Telepesekre. Hiszünk a podcastban, jól kiegészíti az online tartalmat, komplex kérdéskörök megvilágítására kiválóan alkalmas.

- Akkor is megélne a cég, ha kizárólag a hirdetési bevételekre támaszkodnátok, vagy ehhez mindenképpen szükségesek a különféle előfizetéses szolgáltatások, illetve a konferenciaszervezés?

- Technikailag mindenképp megélnénk, én még hiszek abban, hogy csak a bevételeket szabad elkölteni. Az egyéb típusú bevételek bővítik a szolgáltatásaink körét, a stratégiai gondolkozásunk mélységét, valamint a rendelkezésünkre álló erőforrások mennyiségét és minőségét, így az általános szolgáltatási színvonalunkat.

- Tavaly közel 30 százalékkal nőtt a társaság nettó árbevétele, és elérte a 3,3 milliárd forintot. Milyen évetek lesz az idén? A gazdasági nehézségek nálatok mennyire csapódnak le?

- Továbbra is magabiztosan növekszünk, de az idei év senkinek sem könnyű. Az ország legjobbjai közé tartozó gazdasági elemzők dolgoznak nálunk, viszonylag jó az előre jelző képességünk. A mostani nehéz gazdasági időszak elmúlik, a világ bonyolultsága pedig nő, ezért nem vettünk vissza a fejlesztéseinkből, megyünk előre. A nehéz időszak felértékeli az általunk gyártott tartalmat, és ez megkönnyíti a helyzetünket. Mindenkinek azt javaslom, hogy olvasson több Portfoliót. Biztos kevésbé vagyunk szórakoztatók, mint a TikTok, de vannak értelmes gondolatok és információk, amelyek segítenek ezekben a bizonytalan időkben.

 

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...