- Hirdetés -

Ha nincsen show, akkor nincs business sem

|

Elindult egy álomszerű történet és hittünk benne, hogy a BrandFestival színpadán Nobel-díjas előadók, nemzetközileg elismert szakemberek fordulnak majd meg. A 22. rendezvénynél járunk – mondja Barna Tamás. A Republic Group ügyvezetőjével a Nobel-díjas előadókról és a Nagy Ő-ről is beszélgettünk. A cégével kapcsolatban nem rejti véka alá, hogy a fogyasztás visszaesésével az ügyfeleik költései is visszafogottabbak, ami a bevételeikre is hatással van, de többek között azt vizsgálják, hogyan lehetne nemzetközi piacra lépni.

- Ezúttal is egy moziban lesz a konferencia, ami a jó sztorikra épül. Ha párat ki kellene emelni a témák közül, mi az ami szerinted tényleg igazán érdekes lesz?

- Az AI mellett a gazdaságunkat uraló polikrízis lesz a legfontosabb téma. Olyan egyidejű fundamentális változások ezek, amelyek sújtják a teljes média- és reklámpiaci értékláncot, befolyásolják a médiapiaci szereplők üzleti modelljeit, a vásárlói döntéseket. Valamint az egésznek a humán oldala, azaz, hogy hogyan hat mindez és a digitális transzformáció exponenciális fejlődése az emberi működésre.

- Hány előadó lép a színpadra az idén? És közülük hányan érkeznek külföldről? Az már megszokott, hogy évről évre sok külföldi szakembert hívtok Magyarországra.

- Több mint 100 előadónk lesz és egyetlen korábbi évben sem volt ennyi külföldi név a listában. Nemcsak Magyarországon, hanem nemzetközi szinten is elismert szakembereket hívtunk meg. Javier Quintero például Buenos Airesből, a GUT reklámügynökségi csoporttól érkezik, akik 2023-ban a Cannes Lions-on „Az Év Független Ügynökségi Hálózata”, buenos airesi irodájuk pedig „Az Év Ügynöksége” díjat nyerte el.

- A Nagy Ő is ott lesz az idei BrandFestiválon. Mit vársz tőle? A tévében egész nagyot megy. A konferencián is kapós lehet?

- Jákob Zoltán nemcsak a Nagy Ő vagy az Elite Cosmetix-Crystal Nails csoport feje. Ingatlanberuházó tevékenységgel is foglalkozik, cégeit pedig a Jacobs Holding fogja össze, amelynek egyszemélyes tulajdonos-vezérigazgatója. Zoli nem csak celeb, hanem olyan karakter is, aki számos élethelyzetben megállja a helyét. Ismert, alakítja a trendet és megüti a sajtó ingerküszöbét, tudja, hogy a show-business összetett szó. Ha nincsen show, akkor nincs business sem.

- Ez már nem az első BrandFestivál. Hol is jártok most? És tényleg melyik volt a korábbi évek közül a kedvenced, vagy amire azt mondod, hogy az tényleg nagyon cool volt?

- Természetesen az első volt a kedvencem, akkor született meg a víziónk, hogy Magyarországon is lehet nemzetközi szintű szakmai konferenciát szervezni. Elindult ez az álomszerű történet és hittünk benne, hogy sikeres tud lenni a BrandFestival, hogy Nobel-díjas előadók, nemzetközileg elismert szakemberek fordulnak majd meg a színpadon. Egyébként pedig a 22. rendezvénynél járunk és az első mellett mindig az éppen aktuális a kedvencem.

- Manapság nincsen konferencia AI topik nélkül, nálatok mennyire lesz hangsúlyos a programban a mesterséges intelligencia?

- Napjaink kommunikációiparának egyik legizgalmasabb témája az AI. A világ legnagyobb vállalatai igyekeznek elsőként rálépni erre az új területre. Éppen ezért az idei BrandFestival egyik fő tematikája a mesterséges intelligencia térnyerése és szerepe a kommunikációban, brandingben, vállalatvezetésben, az üzleti döntéshozatal és a reklámkészítés gyakorlatában.

- Vajon az AI mekkorát fog változtatni szerinted az ügynökségek életén? És mennyire akarod Te mindezt?

- A forradalom, ami a digitális technológiában zajlik folyamatosan teremt, alakít át vagy éppen szüntet meg iparágakat. Ezek a változások határozzák meg napjaink piaci lehetőségeit, a vállalatoknak pedig muszáj alkalmazkodniuk, ha versenyképesek akarnak maradni. Úgy gondolom érdemes kihasználni a technológiai változásban rejlő lehetőséget az üzleti és a felhasználói élmény újragondolására és újraépítésére. A jelen helyzet teremtő káoszában lendületet kaphatnak azok a piaci szereplők, akik integrálják az új technológiákat és képesek újraírni a játékszabályokat.

- Van azért sok-sok minden, amit talán még az AI hódítása előtt meg kellene oldani: a mindenféle válság mennyire állítja most nehéz helyzet elé az ügynökségeket, hirdetőket?

- A munkaerőpiac egyik legnagyobb problémája, hogy a bérek rendkívül alacsony szinten vannak. A fogyasztás visszaesésével az ügyfeleink költései is visszafogottabbak, ami a mi bevételeinkre is hatással van. Kihívást jelent egy cég számára, hogy a kevesebb beáramló pénz mellett miként gazdálkodja ki a béremelést. Márpedig ez elengedhetetlen 20 százalék körüli általános inflációs környezetben.

- Ti mire koncentráltok most a legjobban az ügynökségeddel?

- A Republic Groupnál nyolcpontos stratégiát dolgoztunk ki az év elején kitűzött célok elérése érdekében. Az AI csak az egyik pont, ezenfelül többek között meg kell vizsgálnunk a nemzetközi piacra lépés lehetőségét is.

- 2024 mennyire lesz nehéz év? Véget ér a polikrízis vagy még csak most jön a java?

- A polikrízis soha nem ér véget, már mindig velünk marad. Épp ez a tematikánk lényege. A BrandFestival arra készíti fel a cégeket, hogy a folyamatosan változó, krízisekkel nehezített pályán is megállják a helyüket, válságreziliens működést alakítsanak ki.

 

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media hamarosan megjelenő novemberi számában lesz olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...