- Hirdetés -

Ha nincsen show, akkor nincs business sem

|

Elindult egy álomszerű történet és hittünk benne, hogy a BrandFestival színpadán Nobel-díjas előadók, nemzetközileg elismert szakemberek fordulnak majd meg. A 22. rendezvénynél járunk – mondja Barna Tamás. A Republic Group ügyvezetőjével a Nobel-díjas előadókról és a Nagy Ő-ről is beszélgettünk. A cégével kapcsolatban nem rejti véka alá, hogy a fogyasztás visszaesésével az ügyfeleik költései is visszafogottabbak, ami a bevételeikre is hatással van, de többek között azt vizsgálják, hogyan lehetne nemzetközi piacra lépni.

- Ezúttal is egy moziban lesz a konferencia, ami a jó sztorikra épül. Ha párat ki kellene emelni a témák közül, mi az ami szerinted tényleg igazán érdekes lesz?

- Az AI mellett a gazdaságunkat uraló polikrízis lesz a legfontosabb téma. Olyan egyidejű fundamentális változások ezek, amelyek sújtják a teljes média- és reklámpiaci értékláncot, befolyásolják a médiapiaci szereplők üzleti modelljeit, a vásárlói döntéseket. Valamint az egésznek a humán oldala, azaz, hogy hogyan hat mindez és a digitális transzformáció exponenciális fejlődése az emberi működésre.

- Hány előadó lép a színpadra az idén? És közülük hányan érkeznek külföldről? Az már megszokott, hogy évről évre sok külföldi szakembert hívtok Magyarországra.

- Több mint 100 előadónk lesz és egyetlen korábbi évben sem volt ennyi külföldi név a listában. Nemcsak Magyarországon, hanem nemzetközi szinten is elismert szakembereket hívtunk meg. Javier Quintero például Buenos Airesből, a GUT reklámügynökségi csoporttól érkezik, akik 2023-ban a Cannes Lions-on „Az Év Független Ügynökségi Hálózata”, buenos airesi irodájuk pedig „Az Év Ügynöksége” díjat nyerte el.

- A Nagy Ő is ott lesz az idei BrandFestiválon. Mit vársz tőle? A tévében egész nagyot megy. A konferencián is kapós lehet?

- Jákob Zoltán nemcsak a Nagy Ő vagy az Elite Cosmetix-Crystal Nails csoport feje. Ingatlanberuházó tevékenységgel is foglalkozik, cégeit pedig a Jacobs Holding fogja össze, amelynek egyszemélyes tulajdonos-vezérigazgatója. Zoli nem csak celeb, hanem olyan karakter is, aki számos élethelyzetben megállja a helyét. Ismert, alakítja a trendet és megüti a sajtó ingerküszöbét, tudja, hogy a show-business összetett szó. Ha nincsen show, akkor nincs business sem.

- Ez már nem az első BrandFestivál. Hol is jártok most? És tényleg melyik volt a korábbi évek közül a kedvenced, vagy amire azt mondod, hogy az tényleg nagyon cool volt?

- Természetesen az első volt a kedvencem, akkor született meg a víziónk, hogy Magyarországon is lehet nemzetközi szintű szakmai konferenciát szervezni. Elindult ez az álomszerű történet és hittünk benne, hogy sikeres tud lenni a BrandFestival, hogy Nobel-díjas előadók, nemzetközileg elismert szakemberek fordulnak majd meg a színpadon. Egyébként pedig a 22. rendezvénynél járunk és az első mellett mindig az éppen aktuális a kedvencem.

- Manapság nincsen konferencia AI topik nélkül, nálatok mennyire lesz hangsúlyos a programban a mesterséges intelligencia?

- Napjaink kommunikációiparának egyik legizgalmasabb témája az AI. A világ legnagyobb vállalatai igyekeznek elsőként rálépni erre az új területre. Éppen ezért az idei BrandFestival egyik fő tematikája a mesterséges intelligencia térnyerése és szerepe a kommunikációban, brandingben, vállalatvezetésben, az üzleti döntéshozatal és a reklámkészítés gyakorlatában.

- Vajon az AI mekkorát fog változtatni szerinted az ügynökségek életén? És mennyire akarod Te mindezt?

- A forradalom, ami a digitális technológiában zajlik folyamatosan teremt, alakít át vagy éppen szüntet meg iparágakat. Ezek a változások határozzák meg napjaink piaci lehetőségeit, a vállalatoknak pedig muszáj alkalmazkodniuk, ha versenyképesek akarnak maradni. Úgy gondolom érdemes kihasználni a technológiai változásban rejlő lehetőséget az üzleti és a felhasználói élmény újragondolására és újraépítésére. A jelen helyzet teremtő káoszában lendületet kaphatnak azok a piaci szereplők, akik integrálják az új technológiákat és képesek újraírni a játékszabályokat.

- Van azért sok-sok minden, amit talán még az AI hódítása előtt meg kellene oldani: a mindenféle válság mennyire állítja most nehéz helyzet elé az ügynökségeket, hirdetőket?

- A munkaerőpiac egyik legnagyobb problémája, hogy a bérek rendkívül alacsony szinten vannak. A fogyasztás visszaesésével az ügyfeleink költései is visszafogottabbak, ami a mi bevételeinkre is hatással van. Kihívást jelent egy cég számára, hogy a kevesebb beáramló pénz mellett miként gazdálkodja ki a béremelést. Márpedig ez elengedhetetlen 20 százalék körüli általános inflációs környezetben.

- Ti mire koncentráltok most a legjobban az ügynökségeddel?

- A Republic Groupnál nyolcpontos stratégiát dolgoztunk ki az év elején kitűzött célok elérése érdekében. Az AI csak az egyik pont, ezenfelül többek között meg kell vizsgálnunk a nemzetközi piacra lépés lehetőségét is.

- 2024 mennyire lesz nehéz év? Véget ér a polikrízis vagy még csak most jön a java?

- A polikrízis soha nem ér véget, már mindig velünk marad. Épp ez a tematikánk lényege. A BrandFestival arra készíti fel a cégeket, hogy a folyamatosan változó, krízisekkel nehezített pályán is megállják a helyüket, válságreziliens működést alakítsanak ki.

 

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media hamarosan megjelenő novemberi számában lesz olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges filmekkel csábít decemberben a Disney+

Az idei év végén is mindenkire gondol a Disney+, különleges válogatással zárul 2024: december 3-án a „Star Wars: Kóbor alakulat” (Star Wars: Skeleton Crew) a Star Wars-univerzumába repít, december 13-án a legendás Elton John...

Várakozások felett az év – interjú Erdélyi Eszterrel

Nálunk az áremelés sokkal nehezebb, mert kínálati piac van. A nemzetközi szereplőknek hatalmas az inventoryjuk, ami ugyan kevésbé minőségi, és nagy a reklámzaj, de megtehetik, hogy a hazai tartalom gyártókat „kiéheztetik” – véli Erdélyi...

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

A Z generációval erősíthet Európa

Fokozódik a globális verseny. A sikeres európai gazdaság egyik meghatározó eleme az erős innovációs ökoszisztéma és a tehetséges fiatalok képzésének támogatása. Az innovatív életforma, a hibázás kultúrája és az együttműködések fontossága is szóba került...

Erre hajtott a NAV 2024-ben

A transzferárazás szabályozási és gyakorlati kihívásai kerültek elemzésre a Deloitte legutóbbi webináriumán, ahol az adótanácsadó szakértői és a NAV képviselője osztották meg tapasztalataikat a témában. Az online esemény vendége volt, Maqsoudi Ali, a NAV...

Új trendek jönnek a munka világában

Az évtized végéig több mint 85 millió betöltetlen álláshely lesz világszerte, és ezt szinte minden cég megérzi majd. A legnagyobb kihívás tehát nem az, hogy a robotok elveszik az állásunkat, hanem hogy nincs elég...

Cyberpunk valóság testközelből: itt az L20 podcast új epizódja

Az Internet Hungary-n készített L20 podcast legújabb epizódjában a bőr alá ültethető chipek kerültek reflektorfénybe – egy olyan technológia, amely egyre inkább a mindennapok részévé válik. A beszélgetés vendégei Schumacher Vanda műsorvezető, színésznő, aki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezek az ajándékok nagyon népszerűek karácsonykor

A technológiai termékek az idei karácsonyi ajándékvásárlási szezonban az öt legnépszerűbb kategória között szerepelnek – derül ki egy friss, novemberben megjelent kutatásból. A felmérés szerint a fiatalok és a férfiak különösen hajlanak a technológiai...

Különleges filmekkel csábít decemberben a Disney+

Az idei év végén is mindenkire gondol a Disney+, különleges válogatással zárul 2024: december 3-án a „Star Wars: Kóbor alakulat” (Star Wars: Skeleton Crew) a Star Wars-univerzumába repít, december 13-án a legendás Elton John...

Várakozások felett az év – interjú Erdélyi Eszterrel

Nálunk az áremelés sokkal nehezebb, mert kínálati piac van. A nemzetközi szereplőknek hatalmas az inventoryjuk, ami ugyan kevésbé minőségi, és nagy a reklámzaj, de megtehetik, hogy a hazai tartalom gyártókat „kiéheztetik” – véli Erdélyi...

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Don't Miss

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...