Hallgatottság: Budapesten Rádió1, Sláger FM, Music FM a sorrend

A két párhuzamosan futó hallgatottsági felmérés közül az egyik szerint országosan is piacvezető a Rádió1. Budapesten a 15-49 éveseknél a Petőfi csak a negyedik és alig marad el a Kossuth Rádiótól az InfoRádió.

A TNS Hoffmann-Mediameter március, április, májusi összesítéséből publikált hallgatottsági adatokat a Rádió1. Ez alapján Budapesten a 15-49 év a 15-59 éves korosztálynál is piacvezető a Rádió1 a napi átlagos elérés alapján.

A Rádió1 15-49 éveseknél mért elérése 26,3 százalékot tesz ki, ettől nagyjából 10 százalékponttal van elmaradva a Sláger FM és a Music FM, majd negyedik helyen következik a Petőfi Rádió 11,8 százalékkal.

A nem zenét sugárzó rádió nem állnak túl jól Budapesten ennél a célcsoportnál. A legerősebb közülük a Kossuth 4,4 százalékkal, alig maradt el tőlük az InfoRádió 4,3 százalékkal. A Klubrádió a vizsgált időszakban 3,3 százalékos reach-et ért el, a Lánchíd Rádió pedig 1,1 százalékot.

radiohalg1

Az ennél picit idősebb, 15-59 éves célcsoportnál (és szintén Budapestet nézve) szintén vezet a Rádió1 a maga 25 százalékos reach-ével. A Sláger FM azonban itt már közelebb áll hozzájuk (20,6 százalék), s szintén harmadik a Music FM (15,1 százalék). A 11,8 százalékot produkáló Petőfi pedig itt is negyedik.

A szöveges tartalmat nyújtó rádiók a 15-59 éveseknél már valamivel erősebbek, a Kossuth Rádió 6,4 százalékot ért el, a Klubrádió ennél a célcsoportnál előzi az Infót (4,7 vs. 4,1 százalék), a Lánchíd Rádió pedig ugyanúgy 1,1 százalékon áll, mint a 15-49 éveseknél.

 

radiohallgo1

A Rádió1 közleménye szerint országosan 1,07 millió hallgatót érnek el a teljes lakosságnál, amivel piacvezetők, de erről a fentiekhez hasonló részletes kimutatást nem publikáltak.

Jelenleg 20, július 1-től pedig Székesfehérvár és Mosonmagyaróvár csatlakozásával 22 városban és vonzáskörzetükben fogható a Rádió 1 műsora.

Ne lepődjenek meg, ha hamarosan másik rádióról olvassák, hogy piacvezető, mert jövő héten mutatja be friss adatait a szintén rádiós hallgatottságmérést készítő Inspira. Már most megjövendöljük, hogy abból az fog kiderülni, hogy országosan a közrádió a piacvezető, Budapesten pedig a Sláger FM veri a Rádió1-et.