- Hirdetés -

Halloween: így ünnepelnek a magyarok

|

Itt a töklámpások, szellemes dekorációk, rémisztő, de ínycsiklandó édességek időszaka, aminek alkalmából az Euronics online kérdőívben, saját vásárlói körében mérte fel a magyarok Halloweenhoz köthető szokásait. A már hazánkban is elterjedt ünneppel kapcsolatban megoszlik a válaszadók véleménye: a kitöltők többsége például vásárolt már valamilyen dekorációt az alkalomra és tököt is szokott faragni, beöltözni azonban nem terveznek túl sokan idén.

Bár lehet, hogy sokan csak egy nyugati, idegen szokásnak tekintik, a Halloween jó buli lehet az egész családnak. Nem véletlen az sem, hogy az Euronics kérdőívét kitöltők egyötöde minden évben megünnepli a Halloweent, további egyötöde pedig akkor, ha meghívják egy ilyen tematikájú eseményre. De honnan is ered ez a sokszor félreértett ünnep? Bár meglepő lehet, de nem az Egyesült Államokból. Valójában a kelták szent ünnepéig, a Samhainig, a kelta újévig nyúlik vissza ez a szokás, bár az tagadhatatlan, a jelenkori változatát az amerikai filmekből ismerhetik sokan.

A kelta hit szerint újév előestéjén, azaz október 31-én a világ rendje felborul, és megnyílik a túlvilág kapuja, így az eltávozott lelkek szabadon járhatnak köztünk. A beöltözés is innen ered, hiszen a hiedelem szerint az emberek különféle jelmezekbe kell, hogy öltözzenek, hogy távol tartsák a szellemeket az otthonaiktól. A válaszadók közel 70 százaléka csak részben, negyede viszont saját bevallása szerint teljes mértékben ismeri az ünnep hátterét.

Csokit vagy csalunk

Filmekből is jól ismert jelenet, hogy szellemnek, vámpírnak, de akár hercegnőnek öltözött gyerekek járják az utcákat, hogy a szomszédokhoz becsöngetve egy vödör finomságot szerezzenek. A magyar gyerekeknek jó hír, hogy már itthon is sokan, a válaszadók közel negyede készül valamilyen édességgel a becsöngető jelmezeseknek. Amennyiben nem akarunk szomorkodó arcokkal találkozni Halloween estéjén, érdemes egy kis aprósággal készülni a kis csínytevőknek. Nem mellesleg ez remek alkalom arra is, hogy megismerjük a környékünkön élőket, és a gyerekek, szülők között új barátságok köttessenek.

Beöltözés: engedjük szabadjára a fantáziánkat

A Halloween kitűnő lehetőséget nyújt arra, hogy kicsit előcsalogassuk a gyermeki énünket, leporoljuk a farsangi emlékeket és felnőttként is jelmezbe bújjunk. Az Euronics kérdőívét kitöltők egyharmada tervez idén részt venni valamilyen Halloweenhez köthető eseményen, ezek jelentős része családi összejövetel. A beöltözés viszont kevésbé tűnik népszerűnek: mindössze a kitöltők 17 százaléka tervez jelmezt ölteni. Bár ez lehet alacsony aránynak tűnik első ránézésre, árnyalja a képet, hogy a kérdőívet nagykorúak töltötték ki, tehát nem csak a legkisebbek szeretnének ilyenkor beöltözni.

Amennyiben a beöltözés mellett döntünk, érdemes a boszorkány – szellem – vámpír hármason kívül is nézelődni. Izgalmas lehet aktuális filmekből, sorozatokból is inspirálódni, de abban is biztosak lehetünk, hogy idén nagyon sok Barbie babával, de Wednesday Addams-szel is fogunk találkozni egy Halloweeni partin. Ha kevésbé vonz minket a beöltözés, akkor egy hétköznapi szettet is könnyen feldobhatunk egy rémisztőbb arcfestéssel, amihez számos tutorial videót fellelhetünk az interneten.

A tökfaragáson túl

A közös tökfaragás, a rémisztő sütik elkészítése, a lakás feldíszítése remek közös program lehet barátoknak, családoknak akkor is, ha nem tartanak Halloweeni bulit. Nem véletlen tehát, hogy az ünnepléssel kapcsolatos megoszló válaszok ellenére a kitöltők kétharmada vásárolt már valamilyen Halloween tematikájú dekorációt. Ezekre jellemzően maximum 5-10 000 Ft-ot költöttek. Azok, akik még nem szerezték be az ünnephez szükséges kiegészítőket, az Euronics webshopban kedvező áron juthatnak hozzá izgalmas dekorációkhoz.

Amennyiben házibulit tartunk, apróságokkal könnyen feldobhatjuk otthonunkat. A rémisztő hangulat megteremtéséhez egy hátborzongató, szellemhangokat lejátszó Bluetooth hangszóró a növények közé dugva, de egy egyszerű színes lámpa is könnyen segítségünkre lehet. Izgalmas lufikkal, LED-es fényfüzérekkel és ablakmatricákkal pedig még tovább fokozhatjuk a hangulatot. Nassolnivalók terén is bátran engedjük szabadon a képzeletünket, hiszen milyen másik alkalom az, amikor „véres” süteményujjakkal, szemgolyót megformázó cake pop-okkal és neonzöld színű űrlény-bóléval tudjuk megkínálni a vendégeinket?

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...