- Hirdetés -

Hangsúlyt fektetünk a fenntarthatóságra – interjú Harmati Tamással

|

A Coca-Cola HBC Magyarország kereskedelmi marketingvezetője a Signature 40-, a Signature Trade- és a Signature FMCG-listák élén végzett idén. Harmati Tamással a szakmai siker mellett beszélgettünk a fenntarthatóságról, a digitális innovációkról és a Student Design Awards támogatójaként szerzett élményeiről is.

- Mit jelent neked, hogy az összesített Signature-lista élére kerültél?

- Elsősorban egy óriási szakmai és emberi elismerése a munkámnak. Igaz, ez egy személynek szóló díj, de nagyon fontos kiemelnem a csapatot, amellyel együtt dolgozunk nap mint nap az ilyen és hasonló eredményekért. Természetesen ez most egy nagyon jó visszajelzés a zsűritől, a szakmától, hogy jó irányba haladok az úton, amin elindultam. Nagyon sok energiát és lendületet kaptam most ezáltal. Úgy gondolom, ez egy fontos mérföldköve a szakmai karrieremnek, amikor kicsit meg lehet állni és visszatekinteni az elmúlt időszakra. Értékelni, újragondolni az elmúlt éveket és új lendülettel folytatni azt az utat, amin eddig is haladtam.

- A karriered során elért eredmények közül melyikre vagy a legbüszkébb?

- Természetesen a Signature-eredményekre. Emellett azért szakmai oldalon is voltak nagy sikereink. 2023-ban több kategóriában is sikerült az 1. helyet megszereznünk a magyarországi POPAI szervezet éves displayversenyén, illetve az év displaye kategória győztes eszközével a nemzetközi Shop! Global Awards megmérettetésen is világbajnoki címet szereztünk digitális kategóriában. Igaz, nem szakmai díj vagy helyezés, de nagyon büszke vagyok arra, hogy 2024-ben a Student Design Awards támogatói és témaadói lehettünk. Nagyon inspiráló volt együtt dolgozni a BME hallgatóival, akik nagyon kreatív gondolatokkal, ötletekkel és megoldásokkal jelentkeztek a kiírásra. Nagyon sok friss és újszerű, fiatalos lendülettel „megtöltött” tervet mutattak be nekünk. Jó volt látni, hogy már ilyen fiatalon ilyen kreatív és mégis életszerű megoldásokban gondolkoznak.

- A Signature-kérdőívben említetted Muhtar Kent korábbi TCCC-vezérigazgató dicséretét, miszerint a rendszerváltás után a nyugati marketingesek jöttek tanítani a magyarokat Colát eladni, most mindenki tőlünk akar tanulni. Szerinted milyen jó gyakorlatokat tanítotok nekik?

- A Coca-Cola Hellenic Magyarország a cégcsoporton belül is egyedüli portfólióval rendelkezik. Ez a széles portfólió nagy lehetőséget biztosít nekünk arra, hogy több különböző területen is egyedülállót tudjunk mutatni. A különböző kategóriák (üdítő-, energia-, sportitalok, alkoholok, kávék) egyedi megjelenési elvárásokkal vannak jelen az üzletekben, de nekünk mégis meg kell találnunk az összhangot ezen kihelyezések tekintetében. Évek óta kiemelt hangsúlyt fektetünk a fenntarthatóságra, éppen ezért nagyon sok tartós eszközzel rendelkezünk az üzletekben, ezzel is csökkentve a papírdisplayek használatát. A tartósság mellett ezen eszközök nagyobb kreatív teret engednek, amivel még egyedibbé tudjuk alakítani őket.

- IT-területen kezdted a pályád, mi az az ott szerzett tudás, amit leginkább hasznosítottál aztán a marketing világában?

- Első körben nem a szakmai, hanem a vezetői, kapcsolati tudást tudtam hasznosítani. Azért is volt lehetőségem a marketingcsapathoz csatlakozni, mert olyan kollégát kerestek, aki jól ismerte a céget, kollégákat, folyamatokat és volt vezetői tapasztalata 15+ fős csapat vezetésében. A szakmai részt pedig az új pozícióban lehetőségem nyílt megtanulni. Természetesen később sikerült visszanyúlni az IT-s ismeretekhez is. 2017-ben kezdtünk el olyan eszközökben, displayekben gondolkozni, amelyeken már digitális tartalmat tudunk megjeleníteni és kezelni. Ehhez mindenképp jól jött, hogy otthonosan mozogtam az IT-s eszközök és technológiák világában. Nagyon könnyen megtaláltuk a közös hangot a fejlesztőcégekkel partnerekkel, akikkel együtt dolgoztunk ezen a projekten.

- Mi volt az eddigi legnagyobb szakmai kihívásod, amiből a legtöbbet tanultál?

- Megtanulni a marketingszakmát… Zéró marketing- vagy kereskedelmi tapasztalattal érkeztem meg a marketing világába 10 évvel ezelőtt. Akkori kollégáim, csapatom minden általunk használt eszközre post-it cédulákat ragasztott az irodában, hogy megtanuljam, melyik mi és mire való. Egy teljesen új területet kellett megismernem és közben vezetnem is. A másik terület a piaci megfelelőség. Nagyon sok partnerrel dolgozunk együtt, nagyon sok igénnyel, elvárással. Sokan azt gondolják, hogy a Coca-Cola márkanév minden kaput megnyit előttünk, de a valóságban ez nem így van. Folyamatosan arra kell törekednünk, hogy olyan tervekkel, ötletekkel menjünk a kereskedelmi partnereinkhez, amik számukra is értéket teremtenek. Nem utolsósorban pedig ezek a megoldások vásárlói élményt is adjanak a vevőknek az üzletekben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

A Central egyértelműen nemzetközi céggé válik – interjú Petr Bednarral

Az elérésünk, a bevételeink és a jövedelmezőségünk növelésére kell koncentrálnunk, hogy megőrizzük a függetlenségünket – véli Petr Bednar. A Central Médiacsoport digitális és üzletfejlesztési igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a cseh és a...

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Égetik a pénzt a magyar webshopok

Egy friss kutatás szerint a hazai webshopok jelentős része olyan alapvető online marketing hiányosságokkal küzd, hogy esélyük sincs felvenni a versenyt a nemzetközi piacokon. A webshopoknak több, mint fele nem méri eredményeit, nem gondolkodik...

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...