Harminc milliárd fölött költ tartalomra a Disney

Jövőre jelentősen megnöveli a tartalomra szánt költségvetését a Disney, a társaság majdnem kétszer annyit költ majd, mint legnagyobb riválisa, a Netflix. A vállalat célja, hogy erősítse pozícióját a streaming piacon, és az előrejelzések szerint 2027-ben át is vehetik a vezetést ebben a szegmensben.

A szeptember végén zárult üzleti évében 25 milliárd dollárt költött videós tartalmakra a Disney, a mostani üzleti évben pedig már 33 milliárd dollárt szánnak erre a célra – derül ki a digitaltveurope.com összeállításából. A hatalmas összegből a Disney+, Hulu és ESPN+ streaming videószolgáltatások kínálatát is erősítenék, de természetesen a céghez tartozó stúdiókban rengeteg, mozikba szánt film, illetve televíziós tartalom is készül majd.

A beszámoló szerint nagyjából 60, nem előre megírt forgatókönyv alapján forgatott sorozat lesz – főleg különböző valóságshow-k, sportműsorok, stb. -, de készül mintegy 30 vígjátéksorozat és dokumentum sorozatok, televízióra szánt filmek is érkeznek majd. A társasághoz tartozó stúdiók, mint a Walt Disney Pictures, a Twentieth Century Studios, a Marvel, a Lucasfilm, a Pixar és a Searchlight Pictures a várakozások szerint 50 körüli új filmmel lepik majd meg a közönséget 2022-ben. Ezek között egyaránt lesznek moziba és streamingre szánt produkciók.

A Disney a 33 milliárd dolláros költségvetésével jócskán felülmúlja a Netflix-et, a streaming piacon jelenleg vezető cég jövőre 17 milliárd dollár körüli összeget fordíthat tartalomra. A Warner Bros. és a Discovery fúziójaként létrejövő társaság pedig nagyjából 20 milliárd dollárt költ erre a célra 2022-ben.

 

A Digital TV Research előrejelzése szerint a Disney+ 2021 és 2026 között 140 millióval növelni majd előfizetői számát és 2027-ben megelőzheti a Netflixet is ebben a mutatóban.