- Hirdetés -

Három biztosító vitte az új lakásbiztosítások több mint felét

|

- Hirdetés -

A lakásbiztosítási kampány első három napjának adatai szerint viszonylag koncentrált a verseny az új lakásbiztosítási szerződésekért: az Insura.hu biztosításközvetítő adatai szerint a KÖBE, az Alfa és a Generali biztosítóknál kötötték az összes új szerződés 52 százalékát. Az eddig megrendelt szerződések átlagdíja 35 400 forint volt, ami 27 százalékkal alacsonyabb, mint tavaly közvetített szerződések 48 700 forintos átlagos éves díja.

Ingatlantípusok szerint az ikerházakra és a családi házakra egyaránt 42 ezer forint körüli összegű éves díjon szerződtek az ügyfelek, miközben a társasházak lakásainak átlagdíja 22 ezer forint, a nyaralóké pedig 25 ezer forint volt. A kampány első napjaiban közvetített szerződéseknek 38 százaléka az MNB standard követelményeinek megfelelő minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítások (MFO-k) közül került ki, ami e biztosítástípus előretörését jelzi.

A piacon 14 biztosító kínál lakásbiztosítási termékeket, a kampányban eddig közülük három: a KÖBE, az Alfa (korábbi Aegon) és a Generali biztosítók szerezték meg a szerződések 52 százalékát. Sorrendben őket a Gránit (korábbi Wáberer) és a Groupama követi.

„A lakásbiztosítási piacot hagyományosan négy szereplő, az Alfa, a Generali, a Groupama és az Allianz uralja, együttes piaci részesedésük mintegy 80 százalék. A négy közül az első három biztosító láthatóan a kampányban is sikeresen gyűjti a szerződéseket, igaz, a távozó ügyfelek is jobbára az ő ügyfélkörükből kerülnek ki – mutat dr. Kozma Gábor, az Insura.hu vezérigazgatója. – Az a jelenség, hogy az ügyfelek egy kedvezőbb ajánlat hatására ugyanannál a biztosítónál kötik újra a szerződésüket, egyelőre nem túl gyakori, az Insura által közvetített szerződések mindössze 14 százaléka tartozik ebbe a körbe. Az összes piaci kötés között ez az arány magasabb lehet, hiszen a biztosító az új ajánlatukkal közvetlenül épp a már meglévő ügyfeleiket tudják a korábbinál csábítóbb ajánlataikkal megszólítani.”

Az első napokban az ügyfelek többsége egyelőre csak tájékozódik, átlagosan minden tizedik tarifálásból született szerződés. Jól érzékelhető a díjkedvezmények iránti érdeklődés. Ennek is tulajdonítható, hogy a nagyobb díjkedvezményt kínáló éves fizetési gyakoriságot választotta az ügyfelek 52 százaléka. Szintén a kedvezmény miatt morzsolódott tovább a csekkes fizetést választók aránya, ami immár alig éri el a 15 százalékot. Néhány százaléknyi engedmény fejében immár 88 százaléknyian vállalták a biztosítóval való kapcsolattartásra az elektronikus kommunikációs csatornákat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nem áll le az AutoWallis, tovább terjeszkednek

Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért felelős alelnökévé nevezte ki Andrew Prestet, aki eddig a Nagykereskedelmi Üzletág vezetője volt. Korábbi pozícióját a vállalaton belülről érkező Bihari Pál foglalja el. Az...

John Travolta új filmjével ünneplik a FilmMania arculatváltását

Megújul májustól a FilmMania arculata, a csatornát működtető AMC Networks Central and Northern Europe (AMCNI CNE) a frissítés apropóján egyedülálló megoldással is kedveskedik a néző számára, és elhozza a John Travolta és Kristin Davis...

Fontos dolog történt az ingatlanpiacon

Áprilisban lélektani határt tört át az ingatlanpiaci kereslet, a feladott lakáshirdetések száma jelentősen nőtt, ami további élénkülést vetít előre 2024-re – derül ki az ingatlan.com elemzéséből. Az eladó lakóingatlanok iránti 290 ezer érdeklődés 22 százalékkal...

Aggódik a jövő miatt? – Ezt érdemes tudni

Javított kissé idei és jövő évi globális növekedési előrejelzésén a párizsi székhelyű Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet, az OECD csütörtökön kiadott prognózisában az előző, februári keltezésű becsléséhez képest. Az OECD honlapján publikált dokumentum szerint a...

Pályázatot nyert az InfoRádió, Balázsék miatt ismét büntettek

Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A...

Filmbiznisz és tévés reklámpiac a BrandManiában

Az amúgy is kiélezett versenyben lévő tévétársaságok és filmstúdiók helyzete tovább bonyolódott a streaming globális térhódításával, a BrandMania stábja pedig ezúttal annak járt utána, hogyan hat mindez az új tartalmak gyártására. Az RTL magazinműsorának...

A versenyhelyzet előre vigyen, ne pedig támadólag hasson

A szakma legnagyobb elismerésévé nőtte ki magát 11 év alatt a Televíziós Újságírók Díja, a kezdetekről, a kategóriákról és a díj fogadtatásáról mesélt a Business Lounge április 10-ei adásában Kenderessy Szabolcs, a Sorozatwiki főszerkesztője....

Elektromos autót venne? Ezt gondolja át

Európában folyamatosan nő az elektromos és hibrid járművek (EV) száma, így 2030-ra várhatóan több mint 75 millió jár majd belőlük az utakon. Tavaly az értékesített új autók ötödét tették ki Európában, Magyarországon pedig ez...

Megugrottak a Lexus európai eladásai

Az évről évre szárnyaló értékesítési adatokat és drámai növekedést produkáló Lexus 2024 első negyedévében is brutális tempót diktált: a környezettudatos japán luxusautómárka világszinten 15 százalékkal, Európában azonban 48%-al növelte értékesítéseit az előző év azonos...

Csökkent az infláció, de a vásárlók nem érzik

Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének friss eredményei szerint a középkorúak ezt nem igazán érzékelik, ők ugyanis átlagosan 23 százalékosnak érezték a pénzromlás éves ütemét. Ez nagyságrendi eltérést jelent a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Összefog a Deloitte és az AWS, erre készülnek

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját,...

Nem áll le az AutoWallis, tovább terjeszkednek

Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért felelős alelnökévé nevezte ki Andrew Prestet, aki eddig a Nagykereskedelmi Üzletág vezetője volt. Korábbi pozícióját a vállalaton belülről érkező Bihari Pál foglalja el. Az...

John Travolta új filmjével ünneplik a FilmMania arculatváltását

Megújul májustól a FilmMania arculata, a csatornát működtető AMC Networks Central and Northern Europe (AMCNI CNE) a frissítés apropóján egyedülálló megoldással is kedveskedik a néző számára, és elhozza a John Travolta és Kristin Davis...

Fontos dolog történt az ingatlanpiacon

Áprilisban lélektani határt tört át az ingatlanpiaci kereslet, a feladott lakáshirdetések száma jelentősen nőtt, ami további élénkülést vetít előre 2024-re – derül ki az ingatlan.com elemzéséből. Az eladó lakóingatlanok iránti 290 ezer érdeklődés 22 százalékkal...

Aggódik a jövő miatt? – Ezt érdemes tudni

Javított kissé idei és jövő évi globális növekedési előrejelzésén a párizsi székhelyű Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet, az OECD csütörtökön kiadott prognózisában az előző, februári keltezésű becsléséhez képest. Az OECD honlapján publikált dokumentum szerint a...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...