Korosztálytól függően más és más produkció végzett a múlt heti nézettségi toplisták élén. Főműsoridőben a 18-49 és a 18-59 éveseknél továbbra is nagyon szoros a verseny az RTL és a TV2 között.
A január 13. és 19. közötti időszak, azaz a múlt hét ismét nagyon szoros versenyt hozott az RTL és a TV2 között. Főműsoridőben, a 18-59 éveseknél 0,8 százalékpontos előnnyel az RTL nyert (RTL: 12%, TV2: 11,2%). Bár már nem ez a fő célcsoportjuk, de a 18-49 éveseknél is az RTL végzett az élen, 0,3 százalékponttal (RTL: 10,1%, TV2: 9,8%). A többi összevetésben, tehát főműsoridőben és a teljes lakosságnál, valamint teljes napon minden fontos célcsoportnál a TV2 nyerte a hetet.
A 18-59 éveseknél és főműsoridőben egyébként úgy nézett ki a napi verseny, hogy hétfőtől péntekig a TV2 nyert, a hétvége pedig az RTL-é volt. Heti átlagban azért tudott az RTL mégis a TV2 elé kerülni, mert a hétköznapi különbségek nem voltak nagyok, például péntek este csak 0,1 százalékpontot tett ki a differencia a két csatorna között.
A teljes portfólióknál a fentiekhez hasonló volt a helyzet. Azaz a 18-49 és 18-59 éveseknél főműsoridőben tudott az élre kerülni az RTL Magyarország (0,6 és 0,5 százalékpontnyi előnnyel), a többi összevetésben viszont a TV2 Csoport nyert.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 3. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 11,2 | 13,2 | 9,8 |
RTL | 12 | 11,6 | 10,1 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 3. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 9,1 | 11 | 8 |
RTL | 7,4 | 7,2 | 6,2 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 23,0 | 23,7 | 22,0 |
RTL Magyarország | 18,3 | 16,7 | 17,6 |
AMC Networks | 5,7 | 5,6 | 6,1 |
MTVA | 5,5 | 9,5 | 4,0 |
Network4 | 3,9 | 5,3 | 3,1 |
Warner Bros.Discovery | 3,5 | 3,8 | 3,2 |
Antenna Entertainment Group | 2,8 | 2,3 | 2,7 |
Paramount Global | 2,3 | 1,9 | 2,8 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 14,9% / 12,6% (15,3% / 12,8%)
Tények Plusz – 11,6% / 9,9% (11,6% / 9,5%)
Kincsvadászok – 15,9% / 14,3% (14,3% / 12%)
Mutasd a hangod – 7,6% / 6,7%
RTL
Híradó – 18,6% / 15,6% (17,7% / 15,1%)
Fókusz – 13,8% / 11,7% (13,3% / 11,9%)
Pokoli rokonok – 13,8% / 10,9% (14,1% / 12%)
A mi kis falunk (csütörtök-péntek) – 9,6% / 8,2%
Nyerő páros – 6% / 5,2% (6,5% / 6,1%)
A 18-59 éveseknél a Kincsvadászok heti átlagban, illetve minden egyes este is jobb közönségarányt ért el, mint a Pokoli rokonok. Ugyanakkor az RTL-es sorozat sem teljesített rosszul, ennél a korosztálynál nem volt nagy a lemaradása a TV2-s produkció mögött, valamint megugrotta az RTL heti csatornaátlagát.
A főműsoridő második felét mindkét nagy csatorna ismétlésekkel töltötte ki. A TV2 a Mutasd a hangoddal, ami verte az RTL-es Nyerő páros ismétléseit. Az RTL elő is vette az ilyen esetekre rendszeresített fegyverét: A mi kis falunk ismétléseit. A sorozat csütörtökön és pénteken jobban is hozott, mint korábban a Nyerő páros.
Szombatra és vasárnapra csak az RTL készült saját gyártással. Így nem meglepő, hogy A mi kis falunk új része, valamint a Házon kívül és a Cápák között is jól teljesített, nyerték a sávjukat. Igaz, a TV2 vasárnap esti filmje – A méhész – meglepően jó eredményeket szállított. A 18-59 éveseknél 14,2 százalékot tett ki a share-je. Egy filmtől manapság ritkán láthatunk ilyen erős főműsoridős közönségarányt.
A heti nézettségi toplisták élén RTL-es produkciók állnak, de célcsoporttól függően más és más műsor. A 18-49 éveseknél a Cápák között vonzotta a legtöbb, 218 ezer nézőt. A 18-59 éveseknél A mi kis falunk bizonyult a legnézettebbnek (389 ezer néző), a teljes lakosságnál pedig a szerdai RTL Híradó végzett az élen (762 ezer néző). A TV2 legnézettebbje a 18-49 és a 18-59 éveseknél a csütörtöki Kincsvadászok volt (198 ezer és 332 ezer néző), a teljes lakosságnál a csütörtöki Tények végzett a TV2 házi toplistájának az élén (760 ezer néző).
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
A MI KIS FALUNK | RTL | 389 327 | 18,3 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 343 879 | 15,5 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 337 995 | 14,6 |
KINCSVADÁSZOK | TV2 | 332 380 | 16,9 |
HÍRADÓ | RTL | 324 460 | 20,5 |
POKOLI ROKONOK | RTL | 301 595 | 15,4 |
FÓKUSZ | RTL | 275 225 | 15,4 |
A MÉHÉSZ | TV2 | 267 920 | 14,2 |
TÉNYEK | TV2 | 263 302 | 17,2 |
FÓKUSZ PLUSZ | RTL | 234 889 | 12,2 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
HÍRADÓ | RTL | 762 066 | 21,4 |
TÉNYEK | TV2 | 760 421 | 21,3 |
KINCSVADÁSZOK | TV2 | 759 868 | 18,6 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 755 594 | 17,4 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 647 395 | 14,5 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 606 416 | 13,7 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 596 875 | 15,8 |
POKOLI ROKONOK | RTL | 546 582 | 13,2 |
CSINÁLJUK A FESZTIVÁLT | DUNA TV | 510 854 | 12,2 |
FÓKUSZ | RTL | 496 847 | 12,6 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 218 981 | 14,2 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 213 420 | 15,2 |
KINCSVADÁSZOK | TV2 | 198 949 | 15,0 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 192 239 | 13,0 |
HÍRADÓ | RTL | 185 581 | 14,0 |
POKOLI ROKONOK | RTL | 163 580 | 12,4 |
A MÉHÉSZ | TV2 | 161 911 | 12,6 |
FÓKUSZ | RTL | 155 123 | 13,4 |
TÉNYEK | TV2 | 153 578 | 15,2 |
FÓKUSZ PLUSZ | RTL | 130 060 | 10,2 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás