- Hirdetés -

Háromból két magyar vállalkozónő nem jut forráshoz

|

A Visa ismét elindítja nemzetközi She's Next programját Magyarországon, hogy támogassa a nők által vezetett kis- és középvállalkozások fejlődését. Az előző évben sikerrel zárult programot követően a női vállalkozók újra pályázhatnak az öt, egyenként kétmillió forintos támogatásra. A nyertesek egy éven át vállalkozásfejlesztési mentorálást is kapnak növekedésük elősegítésére. A pályázatokat a jelentkezők egy egyszerűen kitölthető űrlapon április 30-ig nyújthatják be.

Mi a közös egy kézműves fűszerpaprika-termelőben, egy egyedi bútortervezőben, egy gyerekeknek szóló angol nyelviskola tulajdonosában, egy kismamáknak szánt mobilalkalmazás fejlesztőjében és egy vállalkozóban, aki újrahasznosított irodai papír segítségével készít ajándékozható magbonbont? Két dolog biztos: mindannyian nők, és mind az öten díjazottak voltak a tavaly először meghirdetett Visa She's Next pályázati programban, amelynek segítségével szintet léphetett vállalkozásuk. A tavalyi program sikere és a női vállalkozók magyarországi piaci helyzete egyaránt igényt teremtett a folytatásra.

Ma Magyarországon kétszer annyi társas vállalkozás van férfi, mint női tulajdonban, és bár az arányok az egyéni vállalkozók esetében jobbak, még ott is mindössze 7 női vállalkozó jut 10 férfi vállalkozóra. A nők között a Z generációba tartozók vállalkoznak először nagyobb számban, de a legfiatalabb nők mindössze 33 %-a alapít saját céget, míg a legidősebb veterán generációban (1945 előtt születettek) ez az arány már 53 %. A legtöbb női vállalkozó az X generáció tagjai közül kerül ki - az összes női vállalkozó 40%-a tartozik közéjük -, őket követi 23% körüli aránnyal mind a Baby boomer, mind az Y generáció, és a fennmaradó néhány százalékon osztozik a legfiatalabbak közé tartozó Z és Alfa, valamint a legidősebb vállalkozókat magába foglaló Veterán generáció. A korcsoport adatokból az tűnik ki, hogy a nők leginkább a gyermekvállalást követően vágnak saját vállalkozás indításába, amely során a legnagyobb nehézséget (30%-os aránnyal) a finanszírozás szűkössége jelenti. Később, a vállalkozás növekedését inkább a piaci helyzet (56%), a vállalkozás menedzseléséhez kapcsolódó személyes határaik (44%) és az anyagi, financiális és emberi erőforrások hiánya (15%) nehezíti számukra.

Aki a kihívást jelentő körülmények ellenére vállalkozik, azt a Visa friss kutatása szerint a függetlenségre való törekvés (53%) és valami új létrehozásának vágya (16%) viszi előre. Az álmok megvalósítása azonban sokszor akadályokba ütközik. A megkérdezett nők számára a kedvezőtlen gazdasági környezet jelentette a növekedés legfontosabb korlátját: 56%-uk jelölte meg az iparága helyzetét nehezítő tényezőként, míg 30%-uk finanszírozási, illetve egyéb erőforrások hiányával küzd.

A Visa She's Next pályázati program célja minden országban az, hogy segítse a helyi női vállalkozók fejlődését, melyhez a vállalkozás igényeihez igazított mentorprogrammal nyújt támogatást a nyerteseknek. Azok a magyar vállalkozónők, akik felismerik saját vállalkozásukban rejlő fejlesztési lehetőségeket, leginkább a marketing (44%), a pénzügy (30%) és a digitalizáció (26%) területeken igénylik a támogatást, méghozzá tudásátadás formájában. A tavalyi Visa She’s Next kiírás nyertesei is egyértelműen a mentorálásra tekintettek a program legnagyobb értékeként.

„Az első magyarországi Visa She's Next program beváltotta a hozzá fűzött reményeket, és a 383 jelentkező közül győztesként kihirdetett öt kiváló vállalkozónő sikerrel fejleszthette vállalkozását. Továbbra is azon dolgozunk, hogy egyenlőbb és inkluzívabb gazdasági környezetet hozzunk létre. Szeretnénk kiemelni a női vállalkozók fontosságát és a forrásokat oda összpontosítani, ahol a leginkább szükség van rájuk - különösen most, amikor ennyi gazdasági kihívással kell szembenézniük” – mondta el az idei pályázat indulását bejelentő sajtóeseményen Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős vezetője.

Juhász Katalin, a Visa regionális termékfejlesztésért felelős igazgatója hozzátette: „Bízom benne, hogy az idei Visa She’s Next program is hozzájárul a női vállalkozók ambiciózus üzleti céljainak eléréséhez, miközben segíti a helyi gazdaság növekedését. A nők vállalkozókedvének támogatása nem csupán a gazdaságot erősíti, hanem társadalmi értelemben is előremutató Hiszünk abban, hogy ha a támogatás értéket közvetít, egyre több sikeres vállalkozónő válhat példaképpé a fiatalok számára. A tavalyi évben számos érdekes, női vezetők által inspirált üzleti történetet ismerhettünk meg a program során, és bebizonyosodott, hogy a magyar nők valóban kivételes ötletekkel és világos elképzelésekkel rendelkeznek a vállalkozásaikban is.”

A Visa She's Next magyarországi programjának nagykövete D. Tóth Kriszta, ismert médiaszemélyiség, a WMN alapító-ügyvezetője elmondta: “Természetesen a pénzügyi segítség is mindig jól jön egy vállalkozásban, de véleményem szerint a hosszú távú mentorálási lehetőség az, ami igazán különlegessé teszi a Visa She’s Next programot. Saját vállalkozói utamon magam is tapasztaltam, hogy milyen sokat jelent az a támogató szellemiség, ami a kezdeményezés első percétől érződik. A programban a pályázók személyes történetére fókuszálunk, egyedi megoldásokat keresünk és igyekszünk ott segíteni, ahol a vállalkozónőknek a legnagyobb szükségük van rá.”

Az idei Visa She’s Next programhoz az OTP Bank és az MBH Bank is saját különdíjjal csatlakozik. A döntőbe jutott tíz pályázó személyesen is bemutathatja történetét, ahol a Visa által díjazott öt női vállalkozó mellett az OTP Bank a digitálisan élenjáró vállalkozást ismer el 2 millió forintos támogatással és mentorálással, míg az MBH Bank a fenntarthatóság területén kiemelkedő különdíjast választ.

„Az OTP Banknál mi magunk is kiemelt figyelmet fordítunk a digitális megoldások, szolgáltatások fejlesztésére, hogy ügyfeleink gyorsan, egyszerűen és kényelmesen intézhessék pénzügyeiket így idejüket az igazán fontos dolgokra, a vállalkozásukra fordíthassák. Elengedhetetlennek tartjuk az innováció és a modern technológiák alkalmazását a működés minden területén. A tudás, a felkészültség, a nyitottság lehetővé teszi, hogy rugalmasabban és hatékonyabban reagáljunk a változásokra, az újszerű, úttörő megoldások alkalmazásával pedig a kezdeti befektetések hozzájárulnak az üzleti növekedéshez is. Éppen ezért tartotta fontosnak az OTP Bank, hogy a Visa She’s Next programjának keretében elismerje a példát mutató, digitálisan élenjáró vállalkozókat” - emelte ki Dancsné Engler Bernadett, az OTP Bank Mikro- és Kisvállalkozói területének igazgatója.

„Az MBH Bank elkötelezett abban, hogy a kkv-k támogatása mellett a fenntartható gazdasági működés megteremtésében is kiemelt szerepet vállaljon Magyarországon, ennek érdekében tavaly decemberben elindítottuk a ’Fenntartható Jövő Bankja’ komplex ESG-programot, melynek legfőbb vállalásai között olyan hosszútávú célkitűzések szerepelnek, mint a biológiai sokféleség védelme, a klímavédelem és a zöld pénzügyi termékek palettájának bővítése. Társadalmi célú tevékenységeink során igyekszünk olyan civil szervezeteket támogatni, illetve olyan kezdeményezéseiket felkarolni, melyek a fenntarthatóságot tartják szem előtt mindennapi munkájuk és tevékenységeik során. Éppen ezért az MBH Bank örömmel csatlakozik egy fenntarthatósági díjjal a Visa She’s Next programjához” – mondta Illés Zoltán, az MBH Bank mikro- és kisvállalati üzletfejlesztésért felelős ügyvezető igazgatója.

A Visa She’s Next programjának nyerteseiről elismert szakmai zsűri dönt, melynek tagjai:

Dancsné Engler Bernadett, az OTP Bank Mikro- és Kisvállalkozói területének igazgatója

D. Tóth Kriszta, a WMN alapító- ügyvezetője

Ginzer Ildikó, a Bankholding standard kiszolgálásért felelős üzleti vezérigazgató-helyettese

Juhász Katalin, a Visa regionális termékfejlesztésért felelős igazgatója

Kozma Andrea, az STRT Holding alapítója

Máté Krisztina, a Cápák között producere

Németh Nóra, a PregHello alapítója, vezetője és a 2023-as Visa She’s Next program egyik díjazottja

Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős vezetője

Sütő Ágnes, a Magyar Bankszövetség főtitkárhelyettese

A Visa először 2019-ben indította el a Visa She’s Next kezdeményezést világszerte, hogy segítse a női vezetővel működő vállalkozások finanszírozási, működtetési és a fejlesztésre irányuló erőfeszítéseit. A Visa a mai napig több mint 3,93 millió eurót fektetett be több mint 380 női vállalkozó támogatásába és tanácsadásba a program keretein belül világszerte, többek között Lettországban, Litvániában, Észtországban, Lengyelországban és Írországban.

A Visa She's Next program az Impact Hub közreműködésével valósul meg Magyarországon. A pályázatokat a jelentkezők április 30-ig nyújthatják be. A pályázati feltételekről a Visa honlapján olvashat bővebben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...