- Hirdetés -

Harry herceg és Meghan hercegné alapítványával fogott össze a P&G

|

- Hirdetés -

A Procter&Gamble a napokban több évre szóló együttműködést jelentett be Harry herceg és Meghan hercegné alapítványával, az Archewell Foundationnel, hogy közös értékeiket összefogva előmozdítsák a nemek közti egyenlőség, valamint az együttérzőbb, befogadóbb közösségek és online terek létrejöttét.

A világszinten több tízezer munkavállalóval rendelkező nagyvállalatoknak rendkívül jelentős szerepük van a társadalmi egyenlőtlenségek növekedésének megállításában. A P&G és az Archewell Foundation hosszútávú együttműködésének célja, hogy empatikusabb közösségeket építsenek közös értékeik mentén. Az Archewell Foundation a hercegi pár nonprofit alapítványa, melynek célja a rendszerszintű kulturális változások előidézése. A több évre tervezett együttműködés célterületei: a nők és férfiak közötti esélyegyenlőség megteremtése, együttérzőbb, biztonságosabb és megbízhatóbb online közösségek létrehozása, és a sport közösségépítő hatásának támogatása.

A P&G elkötelezett az előítéletmentes világ megteremtésében, esélyegyenlőséget biztosítva minden egyén számára, így a vállalaton belül globálisan minden szinten 50-50%-os nemek közötti egyensúly elérésére törekszik. Vezetőik 48 százaléka, középvezetőik 52 százaléka nő.

A P&G Magyarországon: egyenlő esélyek a foglalkoztatás és a fizetések terén is

Miközben az EU-ban a nemek közötti egyenlőtlenség az oktatásban kiegyenlítődni látszik, a foglalkoztatásban, a fizetések mértékében, a szociális ellátásban, a nők vezető szerepében a munkahelyeken és a nyugdíjak esetén az egyenlőtlenségek továbbra is fennállak. Az Európai Bizottság célja, hogy a nők vállalati pozíciókban legalább 40 százalékot foglaljanak el.

A P&G kiemelt célja a nemek közti különbségek leküzdése mind a foglalkoztatási ráta, a fizetések, valamint a női vezetők arányának kiegyenlítésében. A vállalatnál dolgozó vezető beosztású nők aránya átlagon felüli, 41,5 százalék. A karrierépítésben ugyanolyan lehetőség nyílik mindkét nem számára a vállalat által működtetett pozíciókban, így a cég magyarországi egységeinél évről évre növekszik a női munkavállalók aránya mind a teljes létszámot, mind a vezetői szinteket tekintve. A budapesti irodában dolgozók 68 százaléka nő, akiknek több mint a fele (51,6%) vezető beosztásban dolgozik. A gyöngyösi gyárban a vezető beosztású hölgyek aránya 40%, míg Csömörön 33%, mely folyamatosan növekszik műszaki környezetben is. A műszaki pályát választó hölgyek aránya is nő, ez összefüggésben van azzal, hogy a karrierlehetőség, a fejlődés nem nemhez, hanem teljesítményhez kötött.

Az egyenlő értékű munkáért járó azonos díjazás jogát ugyan rögzítették Európában, az Eurostat legfrissebb adatai szerint a nemek közötti nem kiegyenlített bérszakadék az EU27-ben 2019-ben még mindig 14,1 százalék volt. Ez azt jelenti, hogy a nők EU-szerte átlagosan 86 euró centet keresnek ellenben minden egyes férfi által keresett egy euró értékéért. A P&G munkabérekre vonatkozóadatai alapján a női munkavállalók átlagban közel 21 százalékkal keresnek többet férfi kollégáiknál: a márkamenedzserek 7,5 százalékkal, a pénzügyi kollégák 3,2 százalékkal, a HR munkatársak pedig 1,7 százalékkal. A különböző szakterületeken dolgozók foglalkoztatási adatai szerint az informatika, logisztika és értékesítési területek népszerűbbek a férfiak körében, ezeken a területeken több férfi dolgozik, mint nő, viszont az adminisztratív területet inkább a nők preferálják.

A járvány hatásai a nőket aránytalanul terhelik gazdasági és társadalmi viszonylatokban is. A nők számára nehezebb megbirkózni az üzleti, a magán- és a családi felelősségek összeegyeztetésével, a nők által vezetett vállalkozások méretüknél fogva is kiszolgáltatottabbak. Az európai női vállalkozók támogatására a P&G programot indított #WomenEntrepreneurs4Good néven, amely jelenleg három ország pályázói számára áll nyitva, és segíti a nők európai gazdasági szerepvállalását, fokozza a beszállítók sokszínűségének és esélyegyenlőségének megteremtését. A program egyedülálló erőforrásokkal és képességekkel ruházza fel a női vállalkozókat az innovációra és a vállalkozások bővítésére, fenntarthatósági technológiai megoldásokra ösztönzik őket, majd testreszabott kapacitásépítő programban részesülnek. A Pantene márka Lengyelországban programot indított a helyi, női vállalkozók támogatására, amely kezdeményezést a vállalat a régió más országaira is szeretné kiterjeszteni.

A P&G generációk óta támogatja a fogyasztókat és közösségeket, és elkötelezett a közösségekre gyakorolt pozitív hatás, az egyenlőség, a befogadás, valamint a környezeti fenntarthatóság területén. A vállalat az Archewell Alapítvánnyal együtt közös értékeket képviselve, többet kíván tenni a közösségekért, az egyenlőségért és a globális kollektív jólétért. A nemek közötti esélyegyenlőség megteremtése mellett, a két szervezet már korábban is támogatta az online terek könnyebb átláthatóságát és elszámoltathatóságát. Most közös erőfeszítéseket tesznek egy jobb online környezet kialakítására. Továbbá mindkét szervezet hisz a sport átalakító erejében és azokban a sportolókban, akik példát mutatnak egy álom eléréséhez, valamint akik karitatív cselekedeteikkel érdemi hatást gyakorolnak a sportra és közösségekre.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA