- Hirdetés -

Hasít nálunk a net

|

- Hirdetés -

Magyarország a világ tíz leggyorsabb internethálózattal rendelkező országa közé került 2019-ben – a Datareportal.com elemzése szerint. A világviszonylatban is kiemelkedő hazai sávszélességnek rekordszintű adatforgalomban kell helytállnia a jelenlegi járványügyi helyzetben. A távmunkára és az online oktatásra való átállás komoly biztonsági kockázatot jelent megfelelő technológiai háttér nélkül – mutatnak rá a Panda Security szakértői.

A vezetékes internet átlagos hazai sávszélessége tavaly elérte a 128,07 Mbps-ot – derül ki a Datareportal.com oldal, a világ internethálózatait és használatukat monitorozó „Digital 2020: Global Digital Overview” című, frissen közzétett anyagából. Ezzel Magyarország a világ 10. leggyorsabb hálózatával rendelkezett. A fejlődés az elmúlt évhez képest csaknem 20%-os – állapítják meg. Ezzel igencsak előkelő társaságba került a honi rendszer, hiszen közvetlenül Magyarország előtt a 9. helyen például az Egyesült Államok áll 130,79 Mbps-os sávszélességgel. A világ leggyorsabb vezetékes internethálózata átlag 200,12 Mbps-mal Szingapúrban áll a felhasználók rendelkezésére.

A világhálóra a járványügyi helyzet miatt ráadásul jelenleg extrém terhelés hárul, ami itthon is jól érzékelhető. Az egyik legnagyobb független magyar adatkicserélő központban, a Budapest Internet Exchange-nél (BIX) március 21-én megdőlt a történelmi adatforgalmi rekord. Aznap 252,7 Gbps csúcsforgalmat regisztráltak, szemben a korábbi, 245,9 Gbps-os adattal. Mindez jól jelzi, hogy a hazai rendszer is folyamatosan drasztikus terhelésnek van kitéve.

A Datareportal felmérése arra is rámutat, hogy idén újabb mérföldkőhöz érkezik a világháló használata. Tavaly év végén 4,54 milliárd ember rendelkezett interneteléréssel, ami a világ népességének 59%-a. Így akár az év első felében a föld lakossága átlépheti a 60%-os határt, vagyis az emberiség közel kétharmada rendelkezhet majd online kapcsolattal. A folyamatosan bővülő felhasználó kör és adatforgalom rámutat a biztonsági kérdések kiemelt szerepére. A Panda Security által tavaly Magyarországon megkérdezett IT szakemberek kétharmada szerint például cégüket már érte olyan támadás, ami kimutatható károkat okozott az üzletmenetben. A kutatásban résztvevő 260 kis- és nagyvállalati informatikai szakember több mint fele szerint ráadásul a rendszerek a felhasználók felől a legsebezhetőbbek, vagyis éppen azokon a pontokon, amelyek távoli elérési lehetőségeit az elmúlt napokban rohamtempóban kellett kialakítani.

A helyzetre reagálva a kibervédelmi cég világszerte, így Magyarországon is költségmentesen lehetővé teszi meglévő vállalati ügyfeleinek a licenc három hónapos bővítését, az új céges ügyfeleknek pedig az otthoni munkavégzésbe bevont eszközök védelmére és felügyeletére nyújt ugyanilyen időtartamra díjtalan szolgáltatást, 50 felhasználóig. A vállalat ugyancsak három hónapig ingyenesen elérhetővé teszi otthoni felhasználásra szánt kibervédelmi szolgáltatását a közoktatásban tanulók, valamint tanáraik számára.

„A járványügyi helyzet teremtette körülmények rámutatnak az adatvédelem égető szerepére. Ennek hiányában nem csak a jelenlegi üzletmenet kerülhet veszélybe, de akár a krízis utáni újrakezdés is. További munkahelyek függhetnek attól, hogy egy cég kibertámadás áldozata lesz-e a jelenlegi helyzetben. Mindenki általános érdeke az – és ehhez mi is hozzá kívánjuk tenni a részünket –, hogy a baj elmúltával a lehető legegészségesebb gazdaság, és jó állapotban lévő cégek sora álljon készen. Csak így lesz lehetőségünk felhasználni a krízis alatt szerzett tapasztalatokat, amelyek aztán a további fejlődést segíthetik” – fejtette ki Gölcz Dénes, a Panda Security Hungary ügyvezető igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...

Ettől is függ, hogy mennyi pénzt kapnak a diákok

Idén június 21-én lesz az utolsó tanítási nap, ezt követően diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon. A munka világával való ismerkedést részben anyagi megfontolás, részben szakmai gyakorlatszerzés iránti érdeklődés határozza meg. A diákok többsége...

Egyre nehezebb befolyásolni a vásárlókat

Egyre tudatosabb vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok. A celebek szintén kezdik elveszíteni a befolyásolási képességüket, már a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak igazán a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...