- Hirdetés -

Hasított a Volkswagen az év elején

|

A folyó pénzügyi év első három hónapjában a Volkswagen-csoport forgalma az előző év azonos időszakához képest 3,1 százalékkal, 60,0 milliárd euróra nőtt.

A kiszállítások mennyiségének csökkenése ellenére elért növekedés oka főként a modellek közötti jobb megoszlás, valamint a konszern pénzügyi szolgáltatási üzleti területének jó üzleti eredménye. A 11,7 milliárd euró (2018 azonos időszakában: 11,6 milliárd euró) bruttó eredmény az előző év szintjén maradt. A működési eredmény a különleges hatások nélkül 0,6 milliárd euróval, 4,8 milliárd euróra növekedett. A működés árbevétel-arányos nyeresége a különleges hatások nélkül 8,1 százalékra (7,2 százalék) emelkedett. A pozitív hatások – bizonyos származtatott ügyletek valós értéken történő értékelése, a modellek közötti jobb megoszlás, a jobb árpozicionálás, valamint az előnyös árfolyamhatások – könnyedén pozitívba fordították a mérleget a megnövekedett állandó költségekkel, illetve a járműértékesítések csökkenésével szemben is. A jogi kockázatokból származó negatív különleges hatások egymilliárd euróval terhelték a működési eredményt, amelynek 3,9 milliárd euró értéke 0,3 milliárd euróval elmaradt a tavalyi év azonos időszakához képest. A tőkemódszer alapján elszámolt részesedésekből származó eredmény – és a kínai vegyesvállalatok ezekben szereplő eredménye – 800 millió euró, amely az előző év szintje alatt maradt. Az adózás előtti eredmény 4,1 milliárd euró (4,5 milliárd), ami kevesebb az előző évinél. Az autóipari üzletág nettó likviditása 16,0 milliárd euró.

Márkák és üzleti területek

A Volkswagen Személyautók márka értékesítésből származó árbevétele az első negyedévben 7,1 százalékkal, 21,5 milliárd euróra emelkedett. A működési eredmény a különleges hatások nélkül 921 millió euróra (2018 első negyedévében: 879 millió euró) növekedett. A kisebb értékesítési mennyiség és az árfolyamhatások jelentette terheléseket ellensúlyozta a modellek közötti jobb megoszlás, az árpozicionálás javulása, valamint a költségek pozitív változása. A jelentési időszakban 400 millió euró mértékű negatív különleges hatás érvényesült.

Az Audi márka forgalma többek között a vállalatok új szervezeti rendje miatt 13,8 milliárd euróra (15,3 milliárd) esett vissza. A működési eredmény 1,1 milliárd eurós értéke elmaradt az előző év ugyanezen értékéhez (1,3 milliárd) képest. A termékoffenzíva keretében be- és kivezetett modellek, a WLTP következményeképpen leszűkült kínálat, valamint az új termékek és technikák kapcsán végzett előteljesítések mind negatív hatást jelentettek, ezeket nem tudták ellensúlyozni a modellek közötti jobb megoszlás, a nyereségek javulása, illetve a pozitív árfolyamhatások. A jobb átláthatóság és összehasonlíthatóság érdekében 2019-től a többmárkás értékesítési vállalatokat leválasztják az Audi márkáról.

A ŠKODA értékesítésből származó árbevétele a jelentési időszakban 8,2 százalékkal, 4,9 milliárd euróra (4,5 milliárd) nőtt. A működési eredmény 410 millió euróra csökkent. A visszaesés negatív árfolyamhatások, valamint megnövekedett költségek eredménye. Ezzel szemben pozitív hatás gyakorolt az értékesítési mennyiség növekedése, valamint az árképzési intézkedések.

A SEAT márka forgalma az első negyedévben 3,1 milliárd euróra (2,8 milliárd) emelkedett. A működési eredményre a mennyiségnövekedés, valamint a modellek közötti jobb megoszlás pozitívan hatott, így az 5,5 százalékkal, 89 millió euróra emelkedett. Így sikerült pozitívra fordítani a mérleget az emelkedő költségek jelentette terhelésekkel szemben.

A Bentley márka értékesítésből származó árbevétele az első negyedévben 456 millió euróra (351 millió) nőtt. A műkődési eredmény 49 millió euróra javult (–44 millió), ennek fő oka az új Bentley Continental GT elérhetővé válása, valamint a modellek közötti jobb megoszlás és az árfolyamhatások javulása.

A Porsche 5,2 milliárd eurós (5,4 milliárd) forgalma valamivel elmaradt a 2018 ugyanezen időszakában elért értéktől. A piac és a gyártás okozta csökkenő mennyiségek következtében 11,6 százalékkal, 829 millió euróra csökkent a működési eredmény.

A Volkswagen Haszonjárművek értékesítésből származó árbevétele 3,3 milliárd euró (2,9 milliárd), ami 11,8 százalékkal múlta felül 2018 első negyedévét. Elsősorban a nagyobb mennyiségek, valamint a modellek közötti jobb eloszlás és a kedvező árfolyamhatások vezettek ahhoz, hogy a működési eredmény 29,9 százalékkal, 291 millió euróra nőtt.

A Scania Vehicles and Services forgalma 3,4 milliárd eurót (3,0 milliárd) ért el, a márka a működési eredményét 370 millió euróra (301 millió) növelte. A több értékesített jármű, az eredeti alkatrészek és szolgáltatások kapcsán elért jobb üzletmenet, valamint a kedvező árfolyamhatások eredményeként sikerült bőségesen ellensúlyozni a növekvő költségek jelentette terheket.

Az MAN Truck & Bus a jelentési időszakban 3,0 milliárd euró (2,8 milliárd) forgalmat ért el. A működési eredmény főként a megnövekedett értékesítési mennyiségeknek köszönhetően 115 millió euróra (83 millió) nőtt.

A Power Engineering értékesítésből származó árbevétele 2019 első három hónapjában 891 millió eurót (766 millió) ért el. A működési eredmény 9 millió euróra (21 millió) esett vissza.

A Volkswagen Pénzügyi Szolgáltatások működési eredménye a folyó pénzügyi év első három hónapjában 638 millió euróra (608 millió) emelkedett.

Az autóipari üzletág nettó likviditása csökken az IFRS 16 miatt

Az autóipari üzletág nettó likviditása március végével 16,0 milliárd euró volt. A 2019. január elseje óta érvényes IFRS 16 új számviteli szabvány előírja, hogy a lízingkötelezettségeket a pénzügyi kölcsönök között számolják el, emiatt a konszern autóipari üzletágának hitelállománya a 2019. március 31. állás szerint 5,1 milliárd euróval nőtt meg. E nem pénzbeli eszköz hatása miatt az autóipari üzletág nettó likviditása jelentősen elmaradt a 2018. december 31-én könyvelt 19,4 milliárd euró mögött.

Kitekintés

A Volkswagen változatlanul azzal számol, hogy a Volkswagen-csoport kiszállításai az ügyfeleinek a 2019-es évben a továbbra is kihívásokat jelentő piaci körülmények között enyhén felülmúlják a tavalyi eredményeket. Kihívásokat támaszt különösen a gazdasági környezet, az egyre növekvő intenzitású verseny, az erősen ingadozó árfolyamok, valamint a szigorított WLTP-követelmények. A Volkswagen továbbra is azt várja, hogy a Volkswagen-csoport értékesítésből származó árbevétele akár 5 százalékkal múlja felül az előző évi értéket. A különleges hatások nélkül működési eredmény tekintetében a konszern egésze és a személyautós üzletág esetében a működés árbevétel-arányos nyereségére kitűzött cél 6,5-7,5 százalék. A haszonjármű-üzletág esetében 6,0-7,0 százalékos árbevétel-arányos nyereséggel számol a Volkswagen-csoport. A Power Engineering üzletág esetében valamivel növekvő forgalom mellett veszteség várható, amelynek nagyságrendje megegyezik az előző évvel. A pénzügyi szolgáltatások üzletág a visszafogottan növekvő forgalom mellett várhatóan az előző év szintjével azonos eredményt ér majd el. A működés árbevétel-arányos nyeresége a különleges hatások figyelembevételével a konszern egésze és a személyautós üzletág tekintetében várhatóan a megcélzott intervallumok alsó végére esik majd.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...