- Hirdetés -

Hasított a Volkswagen az év elején

|

- Hirdetés -

A folyó pénzügyi év első három hónapjában a Volkswagen-csoport forgalma az előző év azonos időszakához képest 3,1 százalékkal, 60,0 milliárd euróra nőtt.

A kiszállítások mennyiségének csökkenése ellenére elért növekedés oka főként a modellek közötti jobb megoszlás, valamint a konszern pénzügyi szolgáltatási üzleti területének jó üzleti eredménye. A 11,7 milliárd euró (2018 azonos időszakában: 11,6 milliárd euró) bruttó eredmény az előző év szintjén maradt. A működési eredmény a különleges hatások nélkül 0,6 milliárd euróval, 4,8 milliárd euróra növekedett. A működés árbevétel-arányos nyeresége a különleges hatások nélkül 8,1 százalékra (7,2 százalék) emelkedett. A pozitív hatások – bizonyos származtatott ügyletek valós értéken történő értékelése, a modellek közötti jobb megoszlás, a jobb árpozicionálás, valamint az előnyös árfolyamhatások – könnyedén pozitívba fordították a mérleget a megnövekedett állandó költségekkel, illetve a járműértékesítések csökkenésével szemben is. A jogi kockázatokból származó negatív különleges hatások egymilliárd euróval terhelték a működési eredményt, amelynek 3,9 milliárd euró értéke 0,3 milliárd euróval elmaradt a tavalyi év azonos időszakához képest. A tőkemódszer alapján elszámolt részesedésekből származó eredmény – és a kínai vegyesvállalatok ezekben szereplő eredménye – 800 millió euró, amely az előző év szintje alatt maradt. Az adózás előtti eredmény 4,1 milliárd euró (4,5 milliárd), ami kevesebb az előző évinél. Az autóipari üzletág nettó likviditása 16,0 milliárd euró.

Márkák és üzleti területek

A Volkswagen Személyautók márka értékesítésből származó árbevétele az első negyedévben 7,1 százalékkal, 21,5 milliárd euróra emelkedett. A működési eredmény a különleges hatások nélkül 921 millió euróra (2018 első negyedévében: 879 millió euró) növekedett. A kisebb értékesítési mennyiség és az árfolyamhatások jelentette terheléseket ellensúlyozta a modellek közötti jobb megoszlás, az árpozicionálás javulása, valamint a költségek pozitív változása. A jelentési időszakban 400 millió euró mértékű negatív különleges hatás érvényesült.

Az Audi márka forgalma többek között a vállalatok új szervezeti rendje miatt 13,8 milliárd euróra (15,3 milliárd) esett vissza. A működési eredmény 1,1 milliárd eurós értéke elmaradt az előző év ugyanezen értékéhez (1,3 milliárd) képest. A termékoffenzíva keretében be- és kivezetett modellek, a WLTP következményeképpen leszűkült kínálat, valamint az új termékek és technikák kapcsán végzett előteljesítések mind negatív hatást jelentettek, ezeket nem tudták ellensúlyozni a modellek közötti jobb megoszlás, a nyereségek javulása, illetve a pozitív árfolyamhatások. A jobb átláthatóság és összehasonlíthatóság érdekében 2019-től a többmárkás értékesítési vállalatokat leválasztják az Audi márkáról.

A ŠKODA értékesítésből származó árbevétele a jelentési időszakban 8,2 százalékkal, 4,9 milliárd euróra (4,5 milliárd) nőtt. A működési eredmény 410 millió euróra csökkent. A visszaesés negatív árfolyamhatások, valamint megnövekedett költségek eredménye. Ezzel szemben pozitív hatás gyakorolt az értékesítési mennyiség növekedése, valamint az árképzési intézkedések.

A SEAT márka forgalma az első negyedévben 3,1 milliárd euróra (2,8 milliárd) emelkedett. A működési eredményre a mennyiségnövekedés, valamint a modellek közötti jobb megoszlás pozitívan hatott, így az 5,5 százalékkal, 89 millió euróra emelkedett. Így sikerült pozitívra fordítani a mérleget az emelkedő költségek jelentette terhelésekkel szemben.

A Bentley márka értékesítésből származó árbevétele az első negyedévben 456 millió euróra (351 millió) nőtt. A műkődési eredmény 49 millió euróra javult (–44 millió), ennek fő oka az új Bentley Continental GT elérhetővé válása, valamint a modellek közötti jobb megoszlás és az árfolyamhatások javulása.

A Porsche 5,2 milliárd eurós (5,4 milliárd) forgalma valamivel elmaradt a 2018 ugyanezen időszakában elért értéktől. A piac és a gyártás okozta csökkenő mennyiségek következtében 11,6 százalékkal, 829 millió euróra csökkent a működési eredmény.

A Volkswagen Haszonjárművek értékesítésből származó árbevétele 3,3 milliárd euró (2,9 milliárd), ami 11,8 százalékkal múlta felül 2018 első negyedévét. Elsősorban a nagyobb mennyiségek, valamint a modellek közötti jobb eloszlás és a kedvező árfolyamhatások vezettek ahhoz, hogy a működési eredmény 29,9 százalékkal, 291 millió euróra nőtt.

A Scania Vehicles and Services forgalma 3,4 milliárd eurót (3,0 milliárd) ért el, a márka a működési eredményét 370 millió euróra (301 millió) növelte. A több értékesített jármű, az eredeti alkatrészek és szolgáltatások kapcsán elért jobb üzletmenet, valamint a kedvező árfolyamhatások eredményeként sikerült bőségesen ellensúlyozni a növekvő költségek jelentette terheket.

Az MAN Truck & Bus a jelentési időszakban 3,0 milliárd euró (2,8 milliárd) forgalmat ért el. A működési eredmény főként a megnövekedett értékesítési mennyiségeknek köszönhetően 115 millió euróra (83 millió) nőtt.

A Power Engineering értékesítésből származó árbevétele 2019 első három hónapjában 891 millió eurót (766 millió) ért el. A működési eredmény 9 millió euróra (21 millió) esett vissza.

A Volkswagen Pénzügyi Szolgáltatások működési eredménye a folyó pénzügyi év első három hónapjában 638 millió euróra (608 millió) emelkedett.

Az autóipari üzletág nettó likviditása csökken az IFRS 16 miatt

Az autóipari üzletág nettó likviditása március végével 16,0 milliárd euró volt. A 2019. január elseje óta érvényes IFRS 16 új számviteli szabvány előírja, hogy a lízingkötelezettségeket a pénzügyi kölcsönök között számolják el, emiatt a konszern autóipari üzletágának hitelállománya a 2019. március 31. állás szerint 5,1 milliárd euróval nőtt meg. E nem pénzbeli eszköz hatása miatt az autóipari üzletág nettó likviditása jelentősen elmaradt a 2018. december 31-én könyvelt 19,4 milliárd euró mögött.

Kitekintés

A Volkswagen változatlanul azzal számol, hogy a Volkswagen-csoport kiszállításai az ügyfeleinek a 2019-es évben a továbbra is kihívásokat jelentő piaci körülmények között enyhén felülmúlják a tavalyi eredményeket. Kihívásokat támaszt különösen a gazdasági környezet, az egyre növekvő intenzitású verseny, az erősen ingadozó árfolyamok, valamint a szigorított WLTP-követelmények. A Volkswagen továbbra is azt várja, hogy a Volkswagen-csoport értékesítésből származó árbevétele akár 5 százalékkal múlja felül az előző évi értéket. A különleges hatások nélkül működési eredmény tekintetében a konszern egésze és a személyautós üzletág esetében a működés árbevétel-arányos nyereségére kitűzött cél 6,5-7,5 százalék. A haszonjármű-üzletág esetében 6,0-7,0 százalékos árbevétel-arányos nyereséggel számol a Volkswagen-csoport. A Power Engineering üzletág esetében valamivel növekvő forgalom mellett veszteség várható, amelynek nagyságrendje megegyezik az előző évvel. A pénzügyi szolgáltatások üzletág a visszafogottan növekvő forgalom mellett várhatóan az előző év szintjével azonos eredményt ér majd el. A működés árbevétel-arányos nyeresége a különleges hatások figyelembevételével a konszern egésze és a személyautós üzletág tekintetében várhatóan a megcélzott intervallumok alsó végére esik majd.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A bankok már készen állnak az ingatlanhitelezésre

A nagy pénzügyi válság óta a leggyengébb évét zárja Közép-Kelet Európa ingatlanpiaca. A KPMG 10 országot felölelő kutatása szerint 2023 első három negyedévében a tranzakciók értéke mindössze a 2022-es forgalom 30 százalékát érte el....

Limitált kiadású ízzel csábít a Coca-Cola

J.Y. Park, a Stray Kids, az ITZY és az NMIXX is megjelenik majd az új Coca-Cola Creations, a K-Wave Zero kampányában, amellyel az italgyártó a K-Pop rajongóihoz szól világszerteA Coca-Cola ma bemutatta a Coca-Cola...

Szerényebbek a magyar vállalkozónők

A férfi vállalkozók nagyobb hajlandóságot mutatnak a nagyobb és merészebb célok kitűzésére, míg a női vállalkozók többsége kevésbé nagyratörő célokkal is megelégszik – derült ki a Szemléletváltó vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatásából.Mindez azért is...

Hidegrázós sorozattal erősít az HBO Max

Mit érdemel az, aki megaláz egy áldozatot, majd maga is áldozattá válik egy hasonló zaklatási ügyben? Megtalálja az igazságot és vajon odaítélik neki? A Gyilkos típus című krimisorozatban egy ügyvédnő története elevenedik meg, aki...

Sztárcsapatok csapnak össze a Network4-en

A Network4 közvetíti vasárnap élőben a Chelsea - Liverpool Ligakupa-döntőt a Wembley Stadionból. A szurkolók kizárólag a MATCH4 műsorán és a NET4+ streamingszolgáltatón láthatják a két sztárcsapat összecsapását. A Network4 stábja már Londonban van,...

Digitális fronton erősít a hazai McDonald’s

A hazai McDonald’s célul tűzte ki, hogy az elmúlt években lerakott digitális alapokra építve olyan vezető omnichannel márkává váljon, amely hatékonyan köti össze a digitális és a fizikai világot, vendégei számára mindkét valóságban megteremtve...

Tovább növelte eladásait a Hisense

Több mint 25,9 millió eladott készülékkel, 2023-ban is a második helyet foglalta el a Hisense a legtöbb tévét értékesítő gyártók globális listáján. A vállalat a magyar piacon is jelentős bővüléssel zárta a tavalyi évet:...

A Vaterán is jól pörögnek a tévében látott kincsek

Néhány hete műkincsekkel és gyűjtői ritkaságokkal foglalkozó tévéműsorral jelentkezik az egyik hazai tévécsatorna minden hétköznap este: ennek adásaiban olyan régi tárgyakra licitálnak régiségszakértők és műtárgykereskedők, amelyekhez hasonló relikviák a Vaterán is elérhetők. A piactér...

Új vezetővel erősít a Prohuman

Februártól munkaerőkölcsönzési üzletágvezetőként folytatja munkáját a Prohuman csapatában Izsó Balázs. Az új vezető érkezésével a piacvezető magyar HR szolgáltató célja továbbra is az, hogy ahol csak lehet, a magyar munkaerőtartalék aktivizálásával kínáljon megoldást a...

Hosszabbított a Telekom Rékasi Tiborral

A Magyar Telekom Igazgatósága a 2024. február 22-i ülésén döntött Rékasi Tibor vezérigazgatói szerződésének meghosszabbításáról. Rékasi Tibort 2018. júliusában nevezték ki a Magyar Telekom vezérigazgatójának, mely megbízatást 2020. év végén további 3 évre meghosszabbították....
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Áremelkedés jöhet a klímapiacon

Tucatnyi hajó megtámadása elég volt a konténerhajózás költéségének megháromszorozására, ami jelentősen megnöveli a klímaberendezések szállítási költségét.Tavaly novemberben 700 dollár körüli áron lehetett egy tengeri egységkonténernyi árut Sanghajból Rotterdamba szállítani. Idén januárban már 3 ezer...

A bankok már készen állnak az ingatlanhitelezésre

A nagy pénzügyi válság óta a leggyengébb évét zárja Közép-Kelet Európa ingatlanpiaca. A KPMG 10 országot felölelő kutatása szerint 2023 első három negyedévében a tranzakciók értéke mindössze a 2022-es forgalom 30 százalékát érte el....

Limitált kiadású ízzel csábít a Coca-Cola

J.Y. Park, a Stray Kids, az ITZY és az NMIXX is megjelenik majd az új Coca-Cola Creations, a K-Wave Zero kampányában, amellyel az italgyártó a K-Pop rajongóihoz szól világszerteA Coca-Cola ma bemutatta a Coca-Cola...

Szerényebbek a magyar vállalkozónők

A férfi vállalkozók nagyobb hajlandóságot mutatnak a nagyobb és merészebb célok kitűzésére, míg a női vállalkozók többsége kevésbé nagyratörő célokkal is megelégszik – derült ki a Szemléletváltó vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatásából.Mindez azért is...

Hidegrázós sorozattal erősít az HBO Max

Mit érdemel az, aki megaláz egy áldozatot, majd maga is áldozattá válik egy hasonló zaklatási ügyben? Megtalálja az igazságot és vajon odaítélik neki? A Gyilkos típus című krimisorozatban egy ügyvédnő története elevenedik meg, aki...
- Hirdetés -

Podcast

2023 a nemzetközi trendektől eltérő év volt itthon

Kezdjük jóslással az évet! Milyen trendek várhatóak 2024-ben a médiapiacon, a reklámköltések vonalán és merre tart a rendezvénypiac? A február 14-ei Business Lounge műsorvezetői és meghívottjai - Bacsa Gábor, a Dentsu Magyarország ügyfélkapcsolati vezetője...

A rádió a fantáziát indítja be

A rádió értelméről, jelenéről és jövőjéről folyt a diskurzus a Business Lounge december 19-ei adásának első felében, méghozzá a MiértRádió iparági összefogás vezetője, Nagy Marcell segítségével. Majd pedig Guzsaly Péter, a Skool partnerkapcsolati vezetője...

Az emberek érzik, milyen értékkel bír az élelmiszer

A pazarlás és az adományozás témaköre karácsonykor kéz a kézben jár az élelmiszervállalatoknál, erről mesélt a Business Lounge december 6-ai adásában Kazatsay Eszter, a Penny Magyarország kommunikációs vezetője és Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank...

Don't Miss

Továbbvisszük, amit megálmodtunk

A függetlenné válással együtt szervezetileg is komoly változások történnek a FleishmanHillard Cafénál, többek között új üzletágakat indítanak – mondta el Balaton Anita. A FleishmanHillard régi-új ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy...

Sokba kerülhet a márkaépítés a mesterséges intelligenciával

Ma már szinte a mindennapok része a mesterséges intelligencia (MI), amelyet egyre szélesebb körben alkalmaznak. Ezzel párhuzamosan azonban mind hangosabban kongatják a vészharangokat is, miszerint nem árt vigyázni az új technológiával. Utánajártunk, milyen hátulütői...

Állandó trendkövetési kényszer

A technológiai fejlődéssel és a folyton változó fogyasztói környezettel állandó a trendkövetési kényszer – többek között ez derült ki a hazai és külföldi reklámokhoz és filmekhez gyártási, tervezési és fejlesztési szolgáltatásokat nyújtó 235 Productions...

Nem unatkoztunk egy percet sem

2023 egy igazán kreatív év volt a KNK számára, ami látványos projektekben és jó néhány szakmai díjban, elismerésben is megmutatkozott – mondta el Knapcsek Katalin. A KNK PR&Media ügyvezető igazgatója a Marketing&Media magazinnak adott...

Az idei évünket a dinamizmus fogja meghatározni

A nagy márkáink fejlesztése mellett olyan tartalmi szolgáltatásokat biztosítani partnereinknek és az olvasóknak, amelyek maradandó élményhez juttatják őket - mondta el az idei terveik kapcsán Vági Róbert. A Central Médiacsoport vezérigazgató-helyettese a Marketing&Media magazinnak...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonlábnyom-számlálóval zöldít a Hello Agency

A Hello Agency a jövőben az árak mellett a rendezvények karbonlábnyomát is feltünteti az ajánlataiban, hogy több, fenntarthatóság szempontját is figyelembe vevő alternatívát is tudjon nyújtani ügyfelei számára. A 25 éves rendezvényszervezői múltra visszatekintő...

Új fejlesztés segíthet a karbonlábnyomunk megismerésében

Az innovatív norvég startup, a Carbon Centrum új befektetője, az EIT InnoEnergy égisze alatt folytathatja a CarbonID fejlesztését. A platformot arra hozták létre, hogy az autonóm módon kövesse a vállalati dolgozók CO2 kibocsátását (Scope...

Újabb kihívásokat hoz a hazai cégeknek az Unió rendelete

Alig egy éve maradt a vállalatoknak arra, hogy felkészüljenek az Európai Unió erdőirtás megfékezését célzó rendeletének (EUDR) végrehajtására. A szabályozás új kötelezettségeket ró valamennyi cégre, amelyek egy jól meghatározott termékkörrel, illetve az ezekből az...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....