- Hirdetés -

Hasznos eszközt tett elérhetővé az IAB Hungary

|

Már elérhető az IAB Hungary tavasszal megalakult Retail Media Munkacsoportjának első, a kiskereskedelmi média gyakorlati alkalmazásáról szóló útmutatója, amelyet az IAB Europe Retail Media 101 Guide fordításából, a magyar piac sajátosságainak figyelembevételével készítettek.

A digitális retail media ma már nem egy feltörekvő médiacsatorna, sokkal inkább a digitális reklám harmadik hullámaként érdemes rá hivatkozni. Térnyerésének jelentősége abban áll, hogy a márkák az e-commerce szektor szereplőivel együttműködve ezen a csatornán keresztül, közvetlen módon érhetik el a fogyasztóikat a vásárlás folyamatában és annak megtörténtekor, az oldalakon pedig közvetlenül gyűjtött first-party adatokat használhatnak a célzáshoz, a kampányaik méréséhez és értékeléséhez. Az IAB Europe előrejelzése szerint például 2027-re a digitális kiskereskedelmi médiára fordított hirdetési költés még a hagyományos lineáris televízió szegmensének méretét is meghaladhatja.

Az európai szervezet 2023 szeptemberében adta ki a kiskereskedelmi médiáról szóló, páneurópai definíciókat is tartalmazó útmutatóját, amelynek magyarra fordítását a hazai piac sajátosságainak figyelembevételével az IAB Hungary Retail Media Munkacsoportja végezte.

„Az alapításkor az egyik természetes és alapvető vállalásunk volt az IAB Europe Retail Media 101 Guide magyar verziójának kiadása, hogy minden érintett hazai szereplő (e-kereskedők, technológiai szolgáltatók, adatbrókerek, hirdetők, médiaügynökségek, sales house-ok, tanácsadók stb.) számára közös szakmai információs minimumot és a fontosabb definíciókból fogalomtárat hozzunk létre, honosítva a nemzetközileg elfogadott sztenderdeket. Azért, hogy megelőzzük a retail media egyes témáinak félreértelmezését, az IAB Europe szakmai útmutatóját 10-15%-ban eredeti tartalommal fejeltük meg. Ebben vannak csoportosítások, definíciók, értelmezések, és mit-hogyan, illetve mit-hogyan-ne jellegű praktikus javaslatok is. Tettük ezt annak érdekében, hogy lehetőleg senki ne alacsonyítsa le a digitális retail mediát egy újabb bannerfelületté vagy szimplán digitális polcpénzes eszköztárrá. Nem utolsósorban azért, mert felelősséget érzünk a fogyasztókért, akiket végső soron a retail media alkalmazása a leginkább érint. Ha őket elidegenítjük, akkor a retail media úgy, ahogy van, értelmét veszti" – fogalmazott Szabó Ákos, a Retail Media Munkacsoport vezetője.

Az IAB Hungary Retail Media Kalauz 2024 című kiadványa az első olyan edukációs anyag a hazai piacon, amelyből világos képet kaphatnak az olvasók arról, hogy melyek a téma legfontosabb definíciói, hogyan értékesítik és vásárolják ezt a médiatípust, és miért fontos a retail media a márkák számára.

„A kiskereskedelmi média ma már megkerülhetetlen a digitális kampánytervezésnél. Ezért különösen fontos, hogy legyen egy szakmai iránytű, amely a hazai piaci szereplőket is segíti a retail media minél eredményesebb használatában. Egy útmutató, amely világosan, közérthető módon magyarázza el, hogy mit értünk ma retail media alatt, hogyan működik a gyakorlatban, miért fontos a hirdető márkák számára, és hogyan lehet a retail media teljesítményét mérni. A Retail Media Kalauz 2024 pontosan erről szól, ezért a kiadványt minden piaci szereplő számára elérhetővé tettük. Töltsék le, használják javukra ezt az útmutatót a mindennapi munkájuk során! Mindeközben továbbra is bátorítunk minden e-kereskedelmi szakembert és céget, hogy csatlakozzon a Retail Media Munkacsoporthoz, ha valóban szeretne aktívan cselekedni a magyar retail media szektor fejlődéséért" – tette hozzá Papliczky Pál, az IAB Hungary ügyvezetője.

Az IAB Hungary - Retail Media Kalauz 2024 című kiadvány itt érhető el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...