- Hirdetés -

Erre érdemes figyelni a lakáshiteleseknek

|

- Hirdetés -

Aki hitelfelvételben gondolkodik, annak gyakran merül fel a fejében a kérdés: hogyan védheti meg a családját egy esetleges váratlan életesemény esetén? Mi történhet akkor, ha az adós meghal, kiesik a jövedelme és a hitel összes gondja, költsége a családot terheli? Erre lehet válasz a szakértők szerint egy hitelfedezeti célú biztosítás, vagy kockázati életbiztosítás. A piacon számos termék és konstrukció közül választhatnak az ügyfelek, amelyek között könnyű lehet elveszni, épp ezért ezeket járták körül most a Credipass szakemberei.

Ha biztosításról van szó, akkor elsőre szinte mindenkinek a lakása, otthona, esetleg az autója jut eszébe: ezekről a területekről a legtöbben gondoskodunk is és bebiztosítjuk vagyontárgyainkat, hiszen ezek védelme kiemelten fontos a családnak. Pedig van, ami ennél is sokkal fontosabb: mi a helyzet saját magunkkal? Milyen lehetőségeink vannak a különböző életbiztosítások terén és erre miért fordítunk kevesebb figyelmet, időt és pénzt? Épp ezért válaszolták meg a Credipass szakértői azt a kérdést: mit is jelent az említett hitelfedezeti és kockázati életbiztosítás és miért, kiknek lehet ajánlott? Miket tartalmazhat egy alapcsomag?

„Az öngondoskodás többféle pénzügyi formája közül, az egyik legalapvetőbb a biztosítás. A jelenlegi lakás- és életbiztosítási paletta nagyon széles, sok esetben ezért nehéz lehet az eligazodás a többféle csomag, lehetőség között.” – mondta el Fülöp Krisztián, a Credipass magyarországi vezetője. „Fontos, hogy nem érdemes megfelelő utánajárás és szakértő segítség nélkül belevágni egy szerződéskötésbe, hiszen – különösen egy hitelfedezeti vagy kockázati biztosítás esetén – nagyon lényeges, hogy olyan csomagot válasszunk, ami a legszélesebb körben véd minket és családunkat.” – tette hozzá.

Alapvető különbség a kockázati és hitelfedezeti biztosítás között, hogy míg a kockázati életbiztosítás esetén a biztosított maga az ügyfél, illetve a kedvezményezettet is ő határozza meg – aki általában közeli családtag, rokon – így a biztosítási összeget is ő fogja megkapni haláleset esetén, amely nem része a hagyatéknak. Azt is fontos megjegyezni, hogy a piacon található kockázati életbiztosítások alapvetően halálesetre szóló biztosítási védelmet nyújtanak, amelyek azonban hitelfedezeti célra is használhatóak.

„A kockázati életbiztosítások között olyan is elérhető ma a piacon, amely bizonyos ügyfeleknél 10 ezer Ft alatti havi díj esetén, az egész futamidőre 100 millió forintos nagyságrendű biztosítási védelmet nyújt. A szerződőnek így nagyobb káresemény esetén sem kell aggódnia sem a saját, sem családja biztonságáért” – mondta el Fülöp Krisztián.

És mit kell tudni a hitelfedezeti biztosításokról? Nos, ezek esetében a kedvezményezett csak a bank lehet, aki az adós halála esetén csak a hiteltartozás visszafizetésére tart igényt. A biztosítási összeg itt a futamidő alatt mindig a hiteltartozással egyenlő, vagyis a biztosítási összeg addig csökken folyamatosan, amíg a hitel teljesen kifut.

Itt fontos megjegyezni, hogy jelzáloghitel felvétele esetén a kölcsön folyósításának egyik alapfeltétele, hogy rendelkezzen az igénylő a fedezetként felajánlott ingatlan biztosítására szóló, érvényes, díjrendezett lakásbiztosítással. A biztosítási kötvényt ilyenkor úgynevezett hitelfedezeti záradékkal kell ellátni, ami alapján a biztosítónak tájékoztatási kötelezettsége van a bank felé, amennyiben nagyobb összegű káresemény történik, vagy ha megszűnésre kerülne a biztosítás.

A hitelfedezeti biztosítások alapcsomagjainak része általában a halál, a keresőképtelenség, a munkanélküliség (30 vagy 60 napot meghaladva), vagy a balesetből származó 50%-os egészségi állapotváltozás esetén is a hiteltartozás megfizetése, illetve a havi törlesztőrészletek megfizetése (általában maximum 6 hónapig) a bank felé.

„Ezen biztosításokon belül rendkívül sokféle elem létezik, ráadásul az egyes szolgáltatóknál ezek nagyban különbözhetnek – ezért is nagyon fontos az egyéni igények felmérése és ezért lehet hasznos egy profi pénzügyi szakértő segítsége, aki multifunkcionális kockázati biztosításokat ajánl, amelyeknél az ügyfél válogathatja össze, hogy mikre van szüksége, miket is szeretne a szerződésébe belefoglalni.” – mondta el a szakértő.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Idén még drágulhatnak az építőipari termékek

A KSH adatai újra meglepetést okoztak: évekig tartó stagnálás után végre érdemben és mérhetően megmozdult az építőipari termelés, az éves ágazati növekedés a frissen közzétett adatok szerint már 7 százalék fölé nőtt. Igaz az...

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Díjnyertes kamerák az okosmobilokban

A HONOR 200 és a HONOR 200 Pro készülékek elnyerték a tekintélyes DXOMARK ezüst (“Silver”) címkét kiemelkedő kamerateljesítményükért.A HONOR 200 Pro lenyűgöző, 137-es összpontszámot ért el a DXOMARK rangsorában, ezzel a 2. helyet szerezte...

A főzés is lehet zöldebb

A Schneider Electric befektetési alapja és több partnere összesen 3,75 millió dollárt fektetett az IoT technológiát használó elektromos főzőlapot fejlesztő ATEC nevű vállalkozásba. Az új forrás révén további lendületet vehet a főzés „zöld” forradalma...

Itt nézhetjük a Fradi első BL-meccseit

Ma megkezdi BL-szereplését az előző idény hazai futball bajnoka, a Ferencváros. Bár a 2024/2025-ös idénytől az RTL szerezte meg a legrangosabb európai kupasorozat hazai közvetítési jogait, a Fradi első, selejtezős mérkőzéseit mégis a M4...

Többen nézték a skót-magyar meccset, mint az EB döntőjét

Az élő sportesemények rajongóinak megváltást jelent, hogy ma már szinte bárhol, akár mobilon is élőben követhetik kedvenc sporteseményeiket: a nemrég zárult labdarúgó Európa-bajnokság a Yettel tévészolgáltatásának nézőit is lázba hozta. A legnagyobb nézettséget kimagaslóan...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rekordot döntött a sportfogadások száma

Kiemelkedő fogadói érdeklődés mellett zajlott le a 2024-es labdarúgó Európa-bajnokság. A spanyol-angol döntőt követően - ahogyan az várható volt - a magyar válogatott csoportkörös mérkőzései is a legnépszerűbb események közé tartoztak a fogadók körében....

Idén még drágulhatnak az építőipari termékek

A KSH adatai újra meglepetést okoztak: évekig tartó stagnálás után végre érdemben és mérhetően megmozdult az építőipari termelés, az éves ágazati növekedés a frissen közzétett adatok szerint már 7 százalék fölé nőtt. Igaz az...

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Don't Miss

Magyarországról erősít a Publicis Groupe CEE

A Publicis Groupe CEE Komáromi Zsófiát, a cég magyarországi Chief Talent Officer-ét nevezte ki a Közép-Kelet Európai régió CEE Talent Transformation Partnerének. Zsófia az új regionális feladatait jelenlegi pozíciója mellett látja el. Zsófia új...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...