- Hirdetés -

Hatalmas a nemek közötti bérszakadék

|

Az Európai Parlament által közzétett adatok szerint Európában a nők óránként 14%-kal keresnek kevesebbet, mint a férfiak. Magyarország az EU-s országok között hátulról a hetedik helyet foglalja el, azaz hazánkban is jelentős mértékű a nemek közötti bérszakadék. A nők és férfiak közötti különbségtételre és az egyenjogúság elérésének fontosságára hívta fel a figyelmet a múlt héten zajló párizsi Women’s Forum Global Meeting, idén virtuális keretek között. Az eseményen a P&G is képviseltette magát, és számos panelbeszélgetés keretében hangsúlyozta az esélyegyenlőség megteremtésének és a bérszakadék felszámolásának jelentőségét.

A nemek közti bérszakadék nők és férfiak átlagos bruttó órabére közötti különbség. Ez az érték az EU-ban átlagosan 14,1% volt az Európai Parlament 2019-es adatai alapján. A bérszakadék mértéke a tagállamok közül Észtországban a legmagasabb (21,7%), de a negatív toplistában Magyarország is elöl szerepel, a hetedik helyet foglalja el 18,2%-kal. Emellett a nők átlagosan több órányi fizetés nélküli – vagyis láthatatlan – munkát végeznek, mint a férfiak (gyermekgondozás vagy házimunka). A nemek közti különbség a fizetetlen munkaidőben az EU összes országában megtalálható, amelynek eredményeképpen a 2018-as adatok szerint a nők csaknem egyharmada (30%) dolgozik részmunkaidőben, míg a férfiaknak csupán 8%-a. Figyelembe véve a fizetett és a fizetetlen munkavégzést, a nők több órát dolgoznak hetente, mint a férfiak.

A Women’s Forum for the Economy & Society, azaz a Női Fórum a Gazdaságért és a Társadalomért egy vezető platform, amely nemcsak a nemek közti egyenlőtlenségek leküzdését célozza, hanem kiemeli a nők véleményét és perspektíváit a sürgető globális problémákkal kapcsolatban, a fenntartható fejlődéstől a gazdaságon át a kultúráig és a médiáig. A párizsi székhelyű, globális befolyással rendelkező szervezet a nők vezetése és fejlődése iránti elkötelezettséget hangsúlyozza számos kezdeményezéssel, vállalati, kulturális és médiapartnerséggel, valamint nem kormányzati szervezetekkel való együttműködéssel.

Az évek során a Fórum több mint 60 000 küldöttet hívott össze több mint 158 nemzetiségből különböző nemzetközi találkozóira. Az éves szinten megrendezésre kerülő Global Meeting keretében 90 ország több mint 2500 küldöttét gyűjti össze, és az esemény kiemelt célja, hogy elősegítse a nemek közti esélyegyenlőség megteremtését világszerte.

A szervezet kiemelt stratégiai partnereként idén is számos platformhoz csatlakozott a Procter & Gamble, amely nemzetközi és helyi szinten is elkötelezett az előítéletmentes világ megteremtésében, esélyegyenlőséget biztosítva minden egyén számára, így a vállalaton belül globálisan minden szinten 50-50%-os nemek közötti egyensúly elérésére törekszik. Vezetőinek 48 százaléka, középvezetőinek 52 százaléka nő. A P&G számos törekvése a bérszakadék leküzdését célozza, a vállalat munkabérekre vonatkozó adatai alapján a női munkavállalók átlagban közel 21 százalékkal keresnek többet férfi kollégáiknál: a márkamenedzserek 7,5 százalékkal, a pénzügyi kollégák 3,2 százalékkal, a HR munkatársak pedig 1,7 százalékkal.

„Elkötelezettek vagyunk az olyan kultúra kialakítása iránt, ahol mindenki egyenlőnek tekinti a másikat, és teljesen kibontakoztathatja magát. Ezért az egyik legfontosabb célunk a fele-fele arányú részvétel a vállalat minden területén. Kiemelten fontos továbbá, hogy a női vállalkozók és az üzleti életben érvényesülni kívánó nők ugyanazokat az esélyeket kapják meg, mint férfitársaik. Vállalatunk elkötelezett az egyenjogúság elérésében és a női és férfi bérezések közötti különbségek minimalizálásában. A Women’s Forum kiváló kezdeményezés arra, hogy beszéljünk ezekről a globális kihívásokról, és közös gondolkodás útján próbáljuk megoldást találni rájuk” – mondta Krubl Yvette, a P&G kommunikációs vezetője az esemény kapcsán.

Az eseményen a vállalat 5 csúcsvezetője vett részt olyan inspiráló beszélgetéseken, amelyek a nők szerepére fókuszálva a befogadás, az üzlet és az ökológia kérdéseire összpontosítottak.

Fares Sayegh, a P&G európai ellátási láncának szenior alelnöke a #Women4Good program döntősével beszélgetett a nőket érő kihívásokról és arról, hogyan fejlődhetnek és bővülhetnek a női és kisebbségi tulajdonú beszállítók. Joelle Zilliox, a P&G európai piaci beszerzésekért felelős alelnöke részvételével a következő panelbeszélgetés rávilágított, hogy a jogszabályozás és a tőkéhez való hozzáférés miként teheti lehetővé ezen beszállítók növekedését és fejlődését. Artur Litarowicz, a P&G európai szépségápolási divíziójának szenior alelnöke a #Women4Inclusion online beszélgetésen arról beszélt, hogy a megfelelő motiváció hogyan járulhat hozzá egy befogadó világ felépítéséhez a Covid-19 világjárvány után. Jamila Belabidi a párizsi a Caroussel du Louvre offline eseményén a női vállalkozókat felkaroló WomenEntrepreneurs4Good program jelentőségét hangsúlyozta, Layal Ammar, a P&G európai szépségápolási divíziójának alelnöke pedig a márkák kultúrára gyakorolt hatásairól beszélt.

Az ANA felmérése szerint a hirdetések 28%-a negatív színben tünteti fel a nőket. A világ egyik legnagyobb hirdetőjeként a P&G számos márkájának kampányában arra összpontosít, hogy segítsen ledönteni a sztereotípiákat és változást indítson be. 2017-ben azért indították útjára a nemek közötti egyenlőségről szóló kampányukat, hogy megmutassák a világnak az egyenlőséget. A reklámfilmet több millióan látták több mint 180 országban, és az Association of National Advertisers (ANA, Nemzeti Hirdetők Szövetsége) 2017-ben a befogadást támogató egyik legjobb reklámnak találta. A vállalat emellett 2017 óta 26 országban bővítette juttatásait anyasági-, apasági- és örökbefogadási szabadsággal a gyermek első évében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...